Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 14 October 2005, 02:44   #1
ali94
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Geen Paniek Rustig Aan Ik Ben Maar Een Marokkaan

GEEN PANIEK
RUSTIG AAN
IK BEN MAAR
EEN MAROKKAAN

Geloof het of niet, met deze tekst op een T-shirt heb ik 1000 euro gewonnen! Als één van de 13 finalisten van de 100 deelnemers mag ik een project (met integratie als thema en 1000 euro als kapitaal) opzetten en naar eigen inzicht leiden. De grootste werkgeversorganisatie ´de Baak´ organiseert de contest ´Inspiratie voor Integratie´ en reikt prijzen uit voor de beste drie projecten die de ´nieuwe autochtonen´ hebben kunnen inspireren om hun plekje in de samenleving te vinden of misschien zelfs veroveren. De eerste prijs is een managementcursus ten waarde van 10.000 euro. De tweede prijs is een volledig verzorgd reis naar een ontwikkelingsland (India, Filippijnen, Brazilië of Ethiopië). Daar mag ik meelopen met economen, marketeers, beleidsmakers etc. De derde prijs is wat meer in de buurt: twee overnachtingen in een hotel in Noordwijk. Premier Balkenende en de jury, onder de leiding van burgemeester Ivo Opstelten, zullen op 24 oktober de winnaars bekendmaken.

Op de bovenstaande prijzen hebben jullie geen invloed. Het magazine Intermediair (tevens Mediapartner) vond het nogal ondemocratisch en heeft het zodoende een publieksprijs in het leven geroepen. Onder de rubriek ´nieuws´ bij http://www.debaak.nl/ivi/ mag iedereen eenmaal stemmen op de favoriete finalist. De deelnemers en hun projecten kan je raadplegen op http://www.debaak.nl/ivi/deelnemers.asp. Daar sta ik als eerste op de lijst. (Let op de foto met de LONSDALE jongen in één van mijn T-shirts!)

Het is altijd aangenaam om erkenning te krijgen voor iets wat een groter doel dient. Ik zou enorm blij zijn als ik, in ieder geval, de publieksprijs zou winnen. Nu ik de prijs onder jullie aandacht heb gebracht vraag ik beleefd of je voor mij wil stemmen. Er zijn weinig bekende Nederlandse antropologen die behoren tot de groep integratiedeskundigen. Naamsbekendheid kan wonderen doen en ik hoop dat deze publieksprijs mij een kans geeft om actief te bewegen in het integratiewereldje.

Bij voorbaat dank,

Ali Al Hadaui
Student Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie en winnaar van de ECHO Award 2005 in de categorie Nederlandse universiteiten; meest belovende student van allochtone afkomst.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2005, 13:55   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

grappig je studeert ook in leiden

Voor de rest ga ik niet op zo'n eenzijdige actie stemmen. Je praat zo een minderheid eerder iets aan dan dat ze echt worden gediscrimineerd. Ik zie nergens shirtjes met een opdruk die ook maar in de buurt komen van enige zelfreflectie
  Met citaat antwoorden
Oud 14 October 2005, 17:33   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ja, maar dit is natuurlijk niet echt discussie/actualiteit

--> The Lounge
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2005, 16:19   #4
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Leuk! Ik denk alleen dat ik zo'n shirt niet nodig heb, waarschijnlijk omdat ik een meisje ben.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2005, 16:23   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik heb het niet zo heel uitgebreid bestudeerd, maar voor zover ik het gelezen heb best goed bedacht. Ik denk dat een stukje zelfspot (die ik her en der terug zie komen) ook zeer belangrijk heb om wederzijds begrip voor elkaar te hebben..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.