Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Bekijk resultaten enquête: Moet Makaay bedanken voor Nederland?
Ja, met 3 gebroken benen krijgt die eikel van Barcelona nog meer kansen 3 33,33%
Ja, hij voegt toch niets toe 0 0%
Neen, alleen met Makaay kan Oranje een prijs winnen namelijk 4 44,44%
Nee, hij is de ideale 19e man.. 2 22,22%
Stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 June 2004, 00:00   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question Moet Roy Makaay bedanken voor het Nederlands Elftal?

Roy Makaay, een fenomeen. In Spanje, in Duitsland, maar niet in Nederland. Of wat heet: niet bij de bondscoaches.
Al in 1996 viel deze man mij op, destijds nog speler van Vitesse. Hoe ongelofelijk makkelijk hij scoorde. Ik heb hem, samen met Aachen-Bayern nu 4x live aan het werk gezien. Van Nistelrooij zag ik vaker, maar hij had veel meer kansen nodig om te scoren dan Roy Makaay.
Sinds zijn vertrek uit Nederland bleef ik hem dan ook volgen. Eerst bij Tenerife (72 duels, 21 goals), daarna bij Deportivo la Coruña (133 wedstrijden, 79 goals). Overal waar hij kwam bleef hij aan de lopende band scoren. Geen intikkers of goals die de 3 en 4-0 betekenen. Neen, mooie goals, bijna altijd belangrijke, de 1-0 of de gelijkmaker, of de winnende.
Ongetwijfeld de meeste indruk maakte hij in München, als speler van Depor welteverstaan. In zijn eentje rolde hij de FC Bayern op, door een hattrick te scoren in het CL-duel, in de editie 2002-2003. Ook pakte Makaay de gouden schoen.
Dit heeft ongetwijfeld een rol gespeeld bij de aankoop van Makaay door FC Bayern de afgelopen zomer. Elber, sedert jaren de vaste aanvaller van Bayern moest weg voor de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis van de Beierse club.

In ieder ander land zou een spits als Makaay onbetwistbaar dé spits zijn van het nationale elftal. In Nederland heeft hij echter te maken met nog 4 spitsen, Van Nistelrooij, Kluivert, Van Hooijdonk en Hasselbaink. De laatste 2 zijn echter de mindere van Makaay, Van Nistelrooij zal erom hangen.
Het vreemde is echter dat Makaay in het Nederlands elftal nóóit een kans heeft gehad. Als invaller 10 minuten voor tijd, of als rechtsbuiten. Maar nooit als spits. Zelfs in oefenpartijtjes niet. Kluivert/Van Nistelrooij mogen 3 jaar achtereen opzichtig falen. Makaay krijgt geen kans omdat een serieuze oefenpot op de training niet goed verliep. Wanneer het niet loopt dan gaat Kluivert, het hele jaar uit vorm, zich warmlopen, valt Van Hooijdonk in en zit de beste spits uit de Duitse competitie 90 minuten lang zitvlees te kweken.
En zo is het al járen. Als ik Makaay was dan liet ik mij naturaliseren tot Duitser of Belg. Dit soort beledigingen hoeft een speler van zijn kaliber niet te pikken. Roy, houdt de eer aan jezelf, bedankt voor dat Nederlands elftal waar je blijkbaar toch niet gewaardeerd wordt!!! Dit is alleen maar een kwelling. Sleep Bayern volgend jaar naar de titel, in Duitsland weten ze je kwaliteiten wél op waarde te schatten!!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 00:32   #2
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je haalt hier een paar feiten naar voren, waar menig voetballer voor zou tekenen mogen ze dat ooit ook presteren. Makaay is een topvoetballer met een verstopte wereldklasse. Tis zo jammer dat hij niet een beetje arrogantie heeft van wat de meeste Nederlandse voetballers zo juist teveel hebben.

Koeman verwoorde het vandaag erg goed bij BvD. Koeman (en elk andere willekeurige coach) houdt eerder rekening met een speler, bij het opstellen van, als hij kenbaar heeft gemaakt het niet eens te zijn met het niet opgesteld te worden. Een speler als Van Nistelrooy en Van der Vaart hebben afgelopen seizoen dit bijvoorbeeld dus wel gedaan. Ruud schopte een bidon richting Dickie en noemde hem een lafaard en Van der Vaart opperde publiekelijk dat Koeman hem niet in bescherming nam, maar te eergevoelig was. Had Makaay maar het lef om ook maar een beetje van dat te kunnen tonen/zeggen, dan stond Makaay tegen de Tsjechen al voor de 2de keer in de basis dit EK.

Niet bedanken, maar opkomen voor zn eigen ik

Laatst aangepast door maupstar : 19 June 2004 om 00:38
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 10:48   #3
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

http://forum.fok.nl/topic/562233/1/25#20002422


Toeval?
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 11:45   #4
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, met 3 gebroken benen krijgt die eikel van Barcelona nog meer kansen


Ook al vind ik Makaay sinds begin dit jaar een eikel
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 11:55   #5
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
http://forum.fok.nl/topic/562233/1/25#20002422


Toeval?
fok is niet bij te houden, topics gaan daar te snel enzo
maargoe.

ik heb de laatste optie gedaan omdat ik die wel grappig vond

nee hoor, ik vin dat ie blijven moet als ie wil. En als hij pleitte wil moet ie weg gaan natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 11:59   #6
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom1985
Ja, met 3 gebroken benen krijgt die eikel van Barcelona nog meer kansen


Ook al vind ik Makaay sinds begin dit jaar een eikel
Bayern München 1 - 0 Anderlecht

WEDSTRIJDDETAILS

Competitie: Champions League
Datum: 10 / 12 / 2003
Lokatie: Olympiastadion München, München
Aantal toeschouwers: 55000
Arbitrage: Nielsen

SCOREVERLOOP

42. Makaay (strafschop) 1 - 0


__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 15:07   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
http://forum.fok.nl/topic/562233/1/25#20002422


Toeval?
Louter toeval

@ Maupster:
Dus mondige spelers staan bij coaches vaker in de basis dan spelers met een betere vorm/kwaliteit? Ik denk ook dat dat zo is, maar het zegt meer over de coach dan over de speler zelf..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 15:21   #8
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik vind het wel jammer dat je het fenomeen in Engeland, Ruud v. Nistelrooij, even vergeet..

Je moet niet vergeten dat op dit moment Advocaat gekozen heeft voor een 4-3-3 systeem. Een systeem waar je Makaaij eigenlijk niet in kwijt kan. Hij is immers geen rechst- of linksbuiten en hij is ook geen echte nummer 9 zoals dat in een 4-3-3 systeem is. Daarnaast is het ook geen breekijzer zoals v. Hooijdonk. Ik denk dat niemand, ook Advocaat niet, de kwaliteiten van Makaaij onderschat. Hij heeft echte gekozen voor een systeem waarin Makaaij waarschijnlijk niet past. Het meeste wat je Advocaat kan verwijten vind ik nog steeds dat hij niet vanaf den beginne voor een duidelijk systeem heeft gekozen en daar niet meer van afgeweken is en alleen maar gekeken heeft welke spelers op welke positie's uit de voeten kunnen. Op die manier had je Makaaij op allerlei posities kunnen proberen. Bijvoorbeeld op de positie wat vd. Vaart behoorde te doen tegen Duitsland. Lekker om de v. Nistelrooij heendraaien. De diepte zoeken, waar v. Nistelrooij in de bal komt. Een keertje wat meer naast v. Nistelrooij spelen, als je dan verdedigend staat te voetballen zakken de links- en rechtsbuiten gewoon wat in. Het is echter te riskant om dat nu te gaan proberen, omdat je al met het toernooi begonnen bent. De fout die Advocaat maakt is dus dat hij nooit duidelijk is geweest over hoe hij ging spelen..

Laatst aangepast door Bazzemans : 19 June 2004 om 15:27
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 15:31   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik vergeet van Nistelrooij niet, als je goed leest.

Van Nistelrooij heeft 101 kansen gehad in het Nederlands elftal. Voortdurend met Kluivert, en evenzovaak hebben ze gefaald. Van Nistelrooij is een fenomeen in Engeland, en ook een zeer goede spits. Daarom heeft hij ook vele kansen gehad, en meestal liep het totaal niet.

Makaay daarentegen heeft niet eens de kans gehad om te falen. Simpelweg omdat hij nooit is uitgeprobeert. Ook niet toen er 4-4-2 gespeeld werd. Nu is er gekozen voor een nieuw systeem, en ook daarin krijgt hij de kans niet. Schandalig voor zo'n superspits.

Los daarvan vind ik dat ook in een 4-3-3 systeem Makaay de spits zou moeten zijn, maar daarover kun je van mening verschillen. Dat Makaay de kans nooit krijgt is helaas echter een vaststaand feit. Zeer, zeer treurig, en Roy moet zich niet meer verder laten vernederen door dat gedrocht dat DA heet.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 15:35   #10
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Wat gisteren ook al in Studio Sportzomer is gezegd: in het Nederlands elftal wordt er van de spitsen verwacht dat ze mee kunnen voetballen. Makaay is zo'n speler niet, dat is echt een goalgetter en hoe de bal bij hem komt, boeit hem verder niet. Daardoor komt een Kluivert of een van Nistelrooy, naast dat ze wat mondiger zijn, ook meer aan spelen toe.

Ik gun het Makaay iig wel, ook al speelt Kluivert idd met 3 beenbreuken nog eerder dan Makaay.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.

Laatst aangepast door Bird Of Prey : 19 June 2004 om 15:37
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 15:37   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat is een cliché, BoP. Dat is iets dat blijkbaar gevonden wordt, maar gewoon kul is in feite. Meevoetballen, dat was iets dat Zenden ook deed tegen Duitsland, we hebben gezien wat daarvan terecht komt, als iemand ook verdedigend zijn taken doet of een bal komt ophalen.

Makaay kan trouwens buiten scoren ook combineren en koppen.

Daarnaast 'meer aan spelen toekomen' klopt ook niet helemaal. 'Zij komen aan spelen toe' klopt beter.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 15:43   #12
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dat is een cliché, BoP. Dat is iets dat blijkbaar gevonden wordt, maar gewoon kul is in feite. Meevoetballen, dat was iets dat Zenden ook deed tegen Duitsland, we hebben gezien wat daarvan terecht komt, als iemand ook verdedigend zijn taken doet of een bal komt ophalen.

Makaay kan trouwens buiten scoren ook combineren en koppen.
Daar zit wel wat in. Maar wanneer is het de laatste keer geweest dat het Nederlands elftal gespeeld heeft met een spits a la Makaay die ook overal en nergens elk jaar z'n doelpunten mee pakt? Dan ga je volgens mij al gauw terug naar Marco van Basten.

Citaat:
Daarnaast 'meer aan spelen toekomen' klopt ook niet helemaal. 'Zij komen aan spelen toe' klopt beter.
Misschien geen helemaal juiste verwoording van mij, maar ze komen dus wel meer aan spelen toe als Makaay zeer zelden tot nooit de kans krijgt om zich te bewijzen. Maar goed, da's meer gemierenneuk van mijn kant...
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 15:50   #13
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Je zegt dat van Nistelrooij al 101 kans heeft gehad, dit zegt al voldoende over het werk van Advocaat. Als hij gewoon vastgehouden had aan één speelwijze dan had hij gewoon kunnen kiezen tussen òf Kluivert òf v. Nistelrooij òf Makaaij. Pas dan moet je gaan kijken naar alternatieven voor als het niet loopt. Stel dat Makaaij dan bijvoorbeeld niet de spits is bij 4-3-3, dan kan hij bijvoorbeeld wel de spits zijn als er omgeschakeld wordt naar een ander systeem. Ik ben het met je eens als je zegt dat hij niet echt een eerlijke kans heeft gehad, maar aan de andere kant vind ik het ook wel te verklaren waarom hij op dit moment kiest voor v. Nistelrooij. Wat los staat van het feit dat óók Makaaij een wereldspits is. Op dit moment hebben we gewoon te veel topspitsen, die allemaal niet brengen wat ze moeten brengen. Ze brengen het echter allemaal wel bij hun eigen club. Maar een speler als Makaaij, v. Nistelrooij en Kluivert hadden ook allemaal aanpassingsproblemen toen ze voor het eerst bij hun club kwamen. Toen hebben ze ook net zolang op het systeem gehamerd totdat het erin zat. Dat is dus de grootste fout die Advocaat maakt, niet dat Makaaij niet speelt. Je moet je daar niet blind op staren..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 16:13   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Makaay; eerste jaar Depor: 26 goals
Makaay; eerste jaar Bayern: 25? 26 goals? (weet ik niet helemaal zeker), daarnaast ook nog een doelpuntje of 6 in 8 CL-wedstrijden.

Bovendien is het Nederlands Elftal geen club, dat is inderdaad de misvatting die Advocaat maakt. Het Nederlands Elftal is er om de beste spelers die in vórm zijn samen te laten spelen, dat is de truc.

Ongetwijfeld zal een speler als Van der Meijde de beste rechtsbuiten zijn die er beschikbaar is voor het Nederlands Elftal. Helaas laat hij dat het hele jaar lang niet zien. Dan moet hij dus NIET spelen. Hetzelfde geldt voor Van der Vaart. Ongetwijfeld de beste nummer 10 die er is voor Nederland, maar speelt het hele jaar slecht.

Van Nistelrooij en Kluivert renderen samen niet. Dan neem je óf een ander systeem, óf je neemt een andere speler. Het is niet zo dat je het systeem kiest, daar spelers inzet en daaraan vasthoudt, ongeacht het slechte resultaat.

Dat resultaat is als sinds het EK2000 allerbelabbertst. Makaay heeft in die periode de sterren van de hemel gespeeld bij alle clubs waar hij speelde, maar nooit een kans gehad.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 16:28   #15
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

In de eerste maanden bij Bayern heeft Makaaij wel degelijk moeten aanpassen, dat hij daarna wèl veel scoort hoor je mij niet ontkennen!

Ik ben het niet me je eens als je zegt dat je het systeem volledig moet aanpassen aan je spelers. Ook Ruud v. Nistelrooij is in vorm. Hij heeft voor hem gekozen en gekeken met wie en in welk systeem hij het beste kan spelen. Ik vind dat ze het andersom moeten doen. Je kiest een systeem en daar zet je de spelers in die daar het beste spelen en je hamert er in de voorbereiding net zolang op totdat de spelers elkaar blindelings vinden en het wel degelijk één team is! Er zijn altijd spelers die afvallen in zo'n situatie, maar dat hoort erbij. Bij elk toernooi is dat zo.. Er is al tijden gezeur over Makaaij en ook Hasselbaink!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2004, 16:36   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Vind je het gek wanneer Van Nistelrooij en Kluivert niet presteren in het Nederlands Elftal!! Maar de anderen een kans geven? Ho maar!
Makaay scoorde overigens zeer verdeeld over het seizoen hoor. Tenzij je 4 wedstrijdjes (in de 5e scoorde ie meteen 2x) een enorme aanpassingsperiode noemt.
Ik vind niet dat je moet kiezen voor spelers om hun naam. Ik kies voor spelers die in vorm zijn, en dat was Van Nistelrooij duidelijk nog niet na zijn blessure. Dat dat nu weer terugkomt zal ongetwijfeld. Desalnietemin waren er ook spelers die al in vorm wáren, en die Oranje een stuk rustiger richting EK hadden kunnen loodsen.
Overigens vind ik dat geen 'gezeur', maar simpel een discussie over een ernstige onrechtvaardigheid.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2004, 03:25   #17
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ongetwijfeld zal een speler als Van der Meijde de beste rechtsbuiten zijn die er beschikbaar is voor het Nederlands Elftal. Helaas laat hij dat het hele jaar lang niet zien. Dan moet hij dus NIET spelen.
Misschien een rare gedachtengang.. Maar Meijde is al een heel jaar lang rampzalig. Zou een talent als Castelen het dan slechter doen? Die jongen is niet rijp voor Oranje, maar zou wel blanco kunnen aantreden en heeft onmiskenbaar talent.

Als je dan toch zo nodig 433 wilt spelen en je hebt maar 1 rechtsvoor die hopeloos uit vorm is.. waarom dan neit een jong talent eens mee laten trainen, eventueel eens laten spelen in de voorbereiding?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2004, 11:34   #18
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

lol Castelen

Maken Heitinga en Bouma niet al genoeg beginners fouten?
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2004, 12:08   #19
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickchange
lol Castelen

Maken Heitinga en Bouma niet al genoeg beginners fouten?
Bouma speelt anders al 2 wedstrijden als beste verdediger. Of beste.. Minst slechte..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2004, 13:01   #20
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Bouma speelt anders al 2 wedstrijden als beste verdediger. Of beste.. Minst slechte..
Jij ziet echt andere wedstrijden dan de rest van Nederland he? Kijk je naar het voetbal met Duits commentaar ofzo? Die hebben namelijk ook van die pauper-verdedigers..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2004, 13:19   #21
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Of gewoon Kuijt op rechts, 20 doelpunten 10 assisten

Ben het wel met Bart eens dat Makaay nooit een echte kans heeft gekregen, terwijl Kluivert steeds de hand boven het hoofd werd gehouden. Maarja zolang de media uit de grachtengordel loopt te blerren dat een spits dit en dat moet kunnen, zal Makaay wel bankzitter blijven...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2004, 16:08   #22
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Jij ziet echt andere wedstrijden dan de rest van Nederland he? Kijk je naar het voetbal met Duits commentaar ofzo? Die hebben namelijk ook van die pauper-verdedigers..
Blijkbaar ben je bevooroordeeld over Bouma Tegen Tyskie kun je misschien dom ongenuanceerd roepen dat hij geen verstand van voetbal heeft, ik ben daarvan minder gediend.

Tegen Duitsland was Bouma prima, en leek Stam wel een pupil. Tegen Tsjechië was de hele verdediging waardeloos, maar Bouma droeg tenminste nog íets bij. Vandaar die redenatie
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2004, 16:18   #23
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Of gewoon Kuijt op rechts, 20 doelpunten 10 assisten

Kuijt stond toch alleen aan het begin rechtsbuiten, of ben ik nu door de war
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2004, 16:40   #24
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Kuijt stond toch alleen aan het begin rechtsbuiten, of ben ik nu door de war
Klopt ook. Maar ik heb de absolute overtuiging dat Kuijt het beter vanaf zo brengen dan van der Meyde.

(Bij Utrecht heeft Kuijt trouwens ook een periode van rechts gespeeld, en niet onverdienstelijk..)
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2004, 16:55   #25
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Klopt ook. Maar ik heb de absolute overtuiging dat Kuijt het beter vanaf zo brengen dan van der Meyde.

(Bij Utrecht heeft Kuijt trouwens ook een periode van rechts gespeeld, en niet onverdienstelijk..)
Dat is ook mijn mening. Shandy is dit seizoen zo slecht dat er veel spelers zijn die het beter zullen doen. Ik noemde als voorbeeld Castelen als echte rechtsbuiten... Een man met een echte actie en snelheid. Veel gevaarlijker dan die schromelijk overschatte vd Meijde dus. Maar helaas nog geen grote naam en geen speler van een topclub. En dan moet je wel erg bijzonder zijn om in Oranje te komen (als je nooit voor de grote drie hebt gespeeld, zie ook Hasselbaink/ Makaay).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Blijkbaar ben je bevooroordeeld over Bouma Tegen Tyskie kun je misschien dom ongenuanceerd roepen dat hij geen verstand van voetbal heeft, ik ben daarvan minder gediend.
Ik geloof dat ik uiteindelijk toch een heel eind het gelijk in de discussie aan mijn zijde heb gekregen, dus beter kun je op dergelijk geblaat niet ingaan.. Sowieso beetje triest om op die manier een discussie in te gaan, Bas...

Bouma speelde gewoon twee prima potten, tegen Duitsland en Tjechie. Nauwelijks fouten van hem gezien, hetgeen je van Sar, Stam en Cocu bijvoorbeeld niet kunt zeggen... En dat zijn volgens mij de drie meest geroutineerde spelers van het elftal. Over beginnersfouten gesproken.. Die foute pass van Cocu heeft ons voor 33% de wedstrijd gekost..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2004, 12:41   #26
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Makaay is op dit moment gewoon de beste spits van het Nederlands Elftal, maar hij krijgt gewoon geen kans om te spelen omdat hij geen grote bek heeft die dan er voor zorgt dat hij mag spelen
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 13:32   #27
zMe
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Makaay werd anders wel gewisseld voor van Nistelrooy en heeft toen laten zien hoe goed ie is.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 14:01   #28
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zMe
Makaay werd anders wel gewisseld voor van Nistelrooy en heeft toen laten zien hoe goed ie is.
Anders lees je eerst het topic voor je een reactie geeft.. Niemand hier zegt dat hij niet goed genoeg is, alleen wordt er gediscussieerd of hij zijn biezen moet pakken, omdat hij de kans die hij verdient niet tot nauwelijks krijgt of heeft gekregen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 16:39   #29
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Eindelijk kreeg Roy een kans(JE), en dan is het toch zeer grote klasse als je dan meteen het ongelijk van de coach bewijst
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 20:46   #30
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mooie, typische Makaay goal. Toch denk ik inderdaad dat Makaay pech heeft met het huidige systeem, en de vorm van Van Nistelrooy. Makaay komt niet geweldig tot recht als spits in een 4-3-3 systeem en zou dus alleen als extra spits kunnen dienen wanneer de nood aan de man is. Maar ik ben het met de kritiek eens dat Makaay toen het liep en er geexperimenteerd werd met systemen weinig kansen gehad heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 21:55   #31
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Eindelijk kreeg Roy een kans(JE), en dan is het toch zeer grote klasse als je dan meteen het ongelijk van de coach bewijst


Ja en van Nistelrooij is echt een prutser.. Pff in 3 wedstrijden maar 4 x scoren, dan ben je echt een slechte spits ..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 23:34   #32
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ja en van Nistelrooij is echt een prutser.. Pff in 3 wedstrijden maar 4 x scoren, dan ben je echt een slechte spits ..
Jij wil het niet snappen, dus laat ook maar
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 23:42   #33
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Jij wil het niet snappen, dus laat ook maar
Nee JIJ wilt het niet snappen. De bondscoach heeft voor Ruud v. Nistelrooij gekozen. Hij scoort gewoon 4x dit toernooi. Op zich gewoon prachtig aantal! Iedereen is het met je eens dat Makaay best meer kansen had kunnen krijgen om zich te bewijzen en iedereen geeft toe dat hij een topspits is en idd hij scoort meteen een goal, maar daarmee bewijs hij toch net zo min als v. Nistelrooij, met zijn 4 goals, dat hij in de basis hoort? Er is nou eenmaal een keuze gemaakt en daar moet jij je eens bij neerleggen. Je moet je er niet blind op staren. Makaay is niet het type spits waarvan je verwacht dat hij in een 4-3-3 systeem makkelijk zou spelen. Los van dat hij een fantastische spits is. (We hebben namelijk 4 spitsen van wereldformaat, waarvan op dit moment 3 op de bank) Als Advocaat vanaf het begin af aan had gekozen voor 4-3-3 en hij DAN gekeken welke spitsen daarin het beste passen dan was hij misschien tot de conclusie gekomen dat Makaay er wèl kan spelen en kon hij de concurrentie aan met v. Nistelrooij en Kluivert. Die kans heeft hij niet gekregen, daar is iedereen het wel over eens. Alleen je moet je er niet blind op staren dat ze HEM nu koste wat het kost in moeten passen. Je hebt gewoon veel en veel te veel je Duitse bril op en je leest veel en veel te veel duitse kranten. Die snappen niet dat Makaay niet speelt, maar (zoals aleens eerder gezegd) in Engeland zouden ze er geen hol van begrijpen als v. Nistelrooij niet speelt en zo ook Hasselbaink. Waarschijnlijk zal het voor de turken ook onbegrijpelijk zijn dat v. Hooijdonk niet speelt. Dat hou je toch altijd. Feit is alleen dat er op dit moment gekozen is voor v. Nistelrooij en waarom zou je in godsnaam voor een andere spits kiezen als hij elke wedstrijd scoort en topscoren van het toernooi is op dat moment?

Doe alsjeblieft die bril eens af en bekijk eens beide kanten!!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2004, 23:48   #34
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wil jij IN GODSNAAM EENS OPHOUDEN met mensen op dit forum te betichten van geen verstand van voetbal, het dragen van brillen enzovoorts enzovoorts? Dat haalt mensen werkelijk het bloed onder de nagels vandaan en frustreert tot en met.

Dat voorop.

Daarnaast zal ik het voor de 1001e en tevens laatste keer uitleggen. Van Nistelrooij speelt nu goed, maar HAD NIET MÓETEN spelen als je het mij vraagt. Ik ben er 100% van overtuigt dat Makaay nu óók op 4 had gestaan. Van Nistelrooij heeft van tevoren wel tig kansen gehad, met alle mogelijke spitsen naast zich (behalve Makaay uiteraard) en voortdurend gefaalt. Zijn kwaliteiten als voetballer staan niet ter discussie, maar eens houden de kansen op. Dat hij er nu 4 inschiet zegt mij dan ook niet zoveel. Wanneer je iemand maar lang genoeg laat staan in de spits van een topland scoor je vanzelf wel eens.

Makaay heeft die kans nooit gehad. Maar vreemd, telkens wanneer hij ook maar even (een paar minuutjes maar) opstaat onmiddelijk scoort en overtuigt. Dáárom zeg ik dat hij nu alweer het ongelijk van de bondscoach aantoont. Nog beter zou overigens zijn een systeem uitdokteren waarin beiden kunnen spelen. Van der Meijde lijkt mij een voortreffelijk slachtoffer daarvoor.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2004, 00:00   #35
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Laat ik voorop stellen dat er wel meer mensen vinden dat jij een bril draagt en ik heb over jou nooit gezegd dat je geen verstand van voetbal hebt..

Daarnaast wil ik ff zeggen dat het totaal niks bewijst dat als je invalt tegen Letland en meteen 1x scoort. Zeker niet dat je de vaste spits hoort te zijn.

Ook dat Makaay nu op 4 zou hebben staan is natuurlijk geen reden, dan kan je net zo goed een munt opgooien om te kiezen welke spits je erin zet. Iedereen is/was er van overtuigd dat Makaay geen spits is voor een 4-3-3 systeem (een systeem wat je wat mij betreft als Nederland zijnde ALTIJD moet spelen). Hij heeft echter nooit de kans gekregen te bewijzen dat hij dat WEL is.

Dat v. Nistelrooij meerdere kansen heeft gehad ben ik met je eens en ik zeg ook voor de 1032340213ste maal dat ook Makaay dusdanige kansen verdiende. Ik ben er echter van overtuigd dat als de bondscoach vanaf den beginnen had gekozen voor een duidelijk systeem de beste spits er vanzelf uitgerold was. Als Makaay beter balt in het 4-3-3 systeem dan v. Nistelrooij dan moet je hem vanzelfsprekend ook opstellen. Hij heeft echter die kans niet gehad en dáár ligt dan ook de fout van de bondscoach, er is echter zeker geen sprake van dat zijn ongelijk is bewezen. Van Nistelrooij presteert namelijk prima op dit moment in het 4-3-3 systeem. Waarom zou je dat dan in godsnaam veranderen? Alleen omdat mensen zoals jij vinden dat hij te weinig kansen heeft gehad? Wat nou als dan blijkt dat hij tòch niet de juiste spits is in dit systeem? Pech gehad?

Een systeem uitdokteren waarin beide kunnen spelen. Ik ben zo blij dat jij geen bondscoach bent en dat nooit zult worden, want nu doe je hetzelfde als wat de huidige doet. Hij is namelijk tijden gaan zoeken naar een systeem waarin v. Nistelrooij en Kluivert samen konden spelen en daarnaast heeft hij v. Nistelrooij en Makaay ook een aantal keer geprobeerd. Hier was niemand het mee eens, omdat er totaal geen duidelijkheid kwam over wat nou het systeem zou moeten zijn waarmee we gaan scoren. Ontzettend frustrerend dus. Nu stel jij voor om tijdens het toernooi nog eens te gaan experimenteren?

Je stelt voor om 4-3-3 (je moet hier namelijk naar mijn idee niet meer van afstappen, dan ga je namelijk wéér experimenteren) te gaan voetballen met Makaay als rechtsbuiten, immers wil je vd. Meijde opofferen. Makaay staat ook totaal niet bekend als een rechtsbuiten die de actie maakt, zijn mannetje uitspeelt, de voorzet geeft of zelf een schot op goal lost. Hij is meer de eenzame spits die 90 min. geen bal raakt en dan alsnog zijn doelpuntje(s) meepikt. Hoe ik je teksten ook lees, je wilt gaan experimenteren tijdens een toernooi. Zoiets lijkt me toch echt fundamenteel FOUT!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2004, 00:50   #36
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Laat ik voorop stellen dat er wel meer mensen vinden dat jij een bril draagt en ik heb over jou nooit gezegd dat je geen verstand van voetbal hebt..
Meer.. Hugo, jij..? Ik bekijk de zaak juist objectiever omdat ik mij allerminst betrokken voel bij het Nederlands elftal. Het interesseert mij geen zier of er gewonnen wordt of niet. Ik stel derhalve in dit topic zeer nuchter vast dat wanneer ik Makaay was ik er al lang de brui aan had gegeven. Verstand van voetbal was natuurlijk een algemene opmerking..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Daarnaast wil ik ff zeggen dat het totaal niks bewijst dat als je invalt tegen Letland en meteen 1x scoort. Zeker niet dat je de vaste spits hoort te zijn.
Nee, bewijzen kun je het inderdaad nooit. Wel sterk veronderstellen. Wel is het natuurlijk opvallend dat de man altijd wanneer hij meedoet (schaarse momenten helaas) goed presteerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ook dat Makaay nu op 4 zou hebben staan is natuurlijk geen reden, dan kan je net zo goed een munt opgooien om te kiezen welke spits je erin zet. Iedereen is/was er van overtuigd dat Makaay geen spits is voor een 4-3-3 systeem (een systeem wat je wat mij betreft als Nederland zijnde ALTIJD moet spelen). Hij heeft echter nooit de kans gekregen te bewijzen dat hij dat WEL is.
Bayerns speelt anders wel eens in dit systeem. Niet vaak, maar toch. Speelt Manchester trouwens ooit 4-3-3? Of bij PSV? Manchester speelt trouwens zo 4-4-2 als het maar kan. Systemen zeggen mij dan ook weinig, het gaat om de uitvoering ervan. Als je 4-3-3 speelt met een aanvallende middenvelder achter de spits en een Wesley Sneijder die de rol van Beckham vervult met zijn toevoer dan speel je alweer heel anders dan wanneer je stijf 4-3-3 speelt, 3 middenvelders, 2 vleugelspitsen en een centrumspits. In de praktijk komt zo'n systeem ook bijna nooit voor..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Dat v. Nistelrooij meerdere kansen heeft gehad ben ik met je eens en ik zeg ook voor de 1032340213ste maal dat ook Makaay dusdanige kansen verdiende. Ik ben er echter van overtuigd dat als de bondscoach vanaf den beginnen had gekozen voor een duidelijk systeem de beste spits er vanzelf uitgerold was. Als Makaay beter balt in het 4-3-3 systeem dan v. Nistelrooij dan moet je hem vanzelfsprekend ook opstellen. Hij heeft echter die kans niet gehad en dáár ligt dan ook de fout van de bondscoach, er is echter zeker geen sprake van dat zijn ongelijk is bewezen. Van Nistelrooij presteert namelijk prima op dit moment in het 4-3-3 systeem. Waarom zou je dat dan in godsnaam veranderen? Alleen omdat mensen zoals jij vinden dat hij te weinig kansen heeft gehad? Wat nou als dan blijkt dat hij tòch niet de juiste spits is in dit systeem? Pech gehad?
Dat was dan ook meer een algemeen geplaatste opmerking. Pech gehad is mij echter te kort door de bocht. Alleen heeft Dickie nogal moeite met fouten toegeven. Wel meer mensen, en dat begrijp ik niet. Je toont er alleen maar mee aan dat je heden verstandiger bent dan in het verleden.. Maargoed..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Een systeem uitdokteren waarin beide kunnen spelen. Ik ben zo blij dat jij geen bondscoach bent en dat nooit zult worden, want nu doe je hetzelfde als wat de huidige doet. Hij is namelijk tijden gaan zoeken naar een systeem waarin v. Nistelrooij en Kluivert samen konden spelen en daarnaast heeft hij v. Nistelrooij en Makaay ook een aantal keer geprobeerd. Hier was niemand het mee eens, omdat er totaal geen duidelijkheid kwam over wat nou het systeem zou moeten zijn waarmee we gaan scoren. Ontzettend frustrerend dus. Nu stel jij voor om tijdens het toernooi nog eens te gaan experimenteren?
Neen, ik zou dat systeem 2, 3 keer proberen. Simpel, maar zo denkt Dick niet, die kiest 11 spelers die hij onvoorwaardelijk opstelt en zoekt daar dan iets bij. Maar de combi Makaay/Van Nistelrooij is nooit geprobeert (geen enkel systeem met Makaay erbij). Dus waarom niet proberen? Niet nu (duh ) maar met de nieuwe bondscoach straks na het toernooi. Wel zou ik Van der Meijde vervangen door Makaay, maar dat is wat anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Je stelt voor om 4-3-3 (je moet hier namelijk naar mijn idee niet meer van afstappen, dan ga je namelijk wéér experimenteren) te gaan voetballen met Makaay als rechtsbuiten, immers wil je vd. Meijde opofferen. Makaay staat ook totaal niet bekend als een rechtsbuiten die de actie maakt, zijn mannetje uitspeelt, de voorzet geeft of zelf een schot op goal lost. Hij is meer de eenzame spits die 90 min. geen bal raakt en dan alsnog zijn doelpuntje(s) meepikt. Hoe ik je teksten ook lees, je wilt gaan experimenteren tijdens een toernooi. Zoiets lijkt me toch echt fundamenteel FOUT!
Dan interpreteer je mijn teksten toch echt verkeerd. Van der Meijde kan namelijk niet slechter meer spelen. Ik zou Makaay ervoor in de plaats brengen, iets dichter naar het centrum. De meeste voorzetten en acties komen toch via Robben. Dat noem ik persoonlijk geen reuze-expiriment. Waarom zou je zaken die (nog) niet lopen aanpakken? Je onderschat Makaay trouwens wanneer je zegt dat hij geen spits is die acties maakt. Ik zie hem wekelijks mensen passeren, en bovendien heeft hij een verwoestend schot. Van buiten de 16 uithalen kan hij ook als geen ander..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:50.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.