Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 July 2004, 23:54   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down Van Nistelrooy geschorst

Lekker hoor, Ruud Van Nistelrooy voor twee WK kwalificatie-wedstrijden geschorst, waaronder de eerste tegen Tsjechië. Van Nistelrooy zal vast wel wat gezegd hebben in zijn emotie vlak na de wedstrijd, maar zouden het zulke verschrikkelijke verwensingen zijn dat een schorsing van twee wedstrijden op zn plaats is? Je weet natuurlijk niet wat er gebeurd is, maar een belachelijke schorsing van twee wedstrijden voor een 'woede-uitbarsting' kan ik me niet herinneren. Waarschijnlijk dus weer (net als in het geval-Ferdinand) een actie van de UEFA om te laten zien wie er de baas is en een voorbeeld te stellen ofzo. Of zou Van Nistelrooy Frisk met de dood bedreigd hebben?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 23:56   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

En die Frisk wordt natuurlijk weer niet door de Uefa op zijn wanprestatie aangesproken! Natuurlijk niet, die tyfus-scheidsrechters zijn stuk voor stuk onschendbaar. Dat die eikel van een Colina zich nog durft te vertonen in het openbaar!!

Van Nistelrooij zegt gewoon wat in de emotie, in de frustratie over zijn eigen slechte spel misschien nog wel. Mijn god, mag dat allemaal al niet meer? Waar gaan we dan heen zeg..

Maargoed, dit is de kans voor Makaay natuurlijk
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2004, 23:59   #3
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Tja.. we weten natuurlijk niet wat hij gezegd heeft.. Maar het komt op mij wel over als een niet zo fraai staaltje machtspolitiek van de Uefa.

Maar het is idd geen ramp. Makaay is er nog. Mischien (ik verwacht van niet) is Kluivert weer top...

Het is belangrijker tegen die tijd een fatsoenlijke coach te hebben.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:03   #4
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
En die Frisk wordt natuurlijk weer niet door de Uefa op zijn wanprestatie aangesproken! Natuurlijk niet, die tyfus-scheidsrechters zijn stuk voor stuk onschendbaar. Dat die eikel van een Colina zich nog durft te vertonen in het openbaar!!

Van Nistelrooij zegt gewoon wat in de emotie, in de frustratie over zijn eigen slechte spel misschien nog wel. Mijn god, mag dat allemaal al niet meer? Waar gaan we dan heen zeg..

Maargoed, dit is de kans voor Makaay natuurlijk
Frisk zal waarschijnlijk niet op zijn gedrag aangesproken worden idd, zeer jammer.

Ik wist ook gewoon dat jij zou zeggen dat dit de kan zou zijn voor Makaay. Ik hoop dat de volgende bondscoach (ik ga er simpelweg maar ff vanuit dat die er komt) hem die kans ook daadwerkelijk geeft. Hij verdient hem!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:06   #5
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Het is belangrijker tegen die tijd een fatsoenlijke coach te hebben.
http://www.johandeverlosser.com/
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:07   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Frisk zal waarschijnlijk niet op zijn gedrag aangesproken worden idd, zeer jammer.

Ik wist ook gewoon dat jij zou zeggen dat dit de kan zou zijn voor Makaay. Ik hoop dat de volgende bondscoach (ik ga er simpelweg maar ff vanuit dat die er komt) hem die kans ook daadwerkelijk geeft. Hij verdient hem!
Hahaha, ja, je kent me, dat moest er gewoon bij, hehe
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 01:03   #7
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Beetje jammer dat emotie steeds minder gewenst is in de sport. Ik vind zo'n maatregel ook zwaar overdreven.

Als scheidsrechter moet je eenmaal een dikke huid hebben omdat voetballers ook vaak ten onrechte kwaad op je worden, maar je moet ook negatieve reacties kunnen ontvangen als je echt eens slecht op treedt. Op deze manier laat Frisk zich alleen maar des te meer kennen.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 07:49   #8
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Hahaha, ja, je kent me
of ben je gewoon zo ontzettend saai en voorspelbaar?

  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 10:00   #9
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiKezman
of ben je gewoon zo ontzettend saai en voorspelbaar?

Voorspelbaar owke, maar saai valt wel mee hoor. Er staat altijd wel een verhaal bij met enige uitleg
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 12:33   #10
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Patrick Kluivert
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 12:45   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiKezman
of ben je gewoon zo ontzettend saai en voorspelbaar?

Nee, jij bent een pauper
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2004, 18:32   #12
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

love is in the air
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2004, 22:07   #13
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

echt dom van de voetbalbonden
  Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2004, 22:14   #14
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wordt er helemaal niet in beroep gegaan (hoe kansloos ook)?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2004, 22:22   #15
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kansloos dat men ook niet in beroep kan op die KANSLOZE KUT GELE KAART die Ruud kreeg. Kansloze kut scheids is die kansloos
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2004, 13:55   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
KNVB in beroep tegen schorsing Van Nistelrooy

De KNVB is het niet eens met de Europese voetbalbond UEFA en heeft beroep aangetekend tegen de schorsing van Ruud van Nistelrooy. De aanvaller van Manchester United zou na afloop van de halve finale van het EK tegen Portugal (2-1 verlies) arbiter Anders Frisk hebben uitgescholden en hem een 'thuisfluiter' hebben genoemd.

Van the Man werd door de bond voor twee wedstrijden geschorst, waardoor hij de belangrijke WK-kwalificatiewedstrijd tegen Tsjechië zou moeten missen. Op 8 september neemt Oranje het in eigen huis op tegen de Tsjechen. Een maand later, tegen Macedonië (9 oktober), is hij dan ook geschorst.

Na afloop tegen de camera's van diverse televisiezenders was Van Nistelrooy gematigder. "Het is misschien een gemakkelijk excuus, maar hij floot echt alles in het voordeel van Portugal. Een echte thuisfluiter is het. Alles wat fifty-fifty was, ging naar Portugal. Echt ongelooflijk", aldus Van Nistelrooy.

  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2004, 15:01   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Overigens, iets praktisch.. Waarom bepaald de Uefa (Europese bond) eigenlijk de schorsingen voor een toernooi als het WK, van de Fifa? Als de KNVB een speler schorst dan geldt dat toch ook niet voor een toernooi van de Uefa?! Of heeft dit ermee te maken dat de kwalificaties op continentaal niveau gaan?

Als bijvoorbeeld een Griekse speler nu zijn 2e gele kaart had gepakt in de finale, was hij dan geschorst voor het 1e kwalificatieduel? Merkwaardige regels houdt men erop naar, het riekt naar willekeur
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2004, 16:32   #18
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarschijnlijk omdat de kwalificatieduels in de Europese zone wel gewoon onder de vlag van de UEFA gespeeld worden.
Als iemand terecht gestraft wordt, vind ik overigens dat dit gewoon voor officiëele interlands moet gelden, ongeacht het toernooi. Wat stel jij voor dan, dat iemand dan geschorst wordt voor de EK kwalificatieduels over 2 jaar?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2004, 17:24   #19
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Waarschijnlijk omdat de kwalificatieduels in de Europese zone wel gewoon onder de vlag van de UEFA gespeeld worden.
Als iemand terecht gestraft wordt, vind ik overigens dat dit gewoon voor officiëele interlands moet gelden, ongeacht het toernooi. Wat stel jij voor dan, dat iemand dan geschorst wordt voor de EK kwalificatieduels over 2 jaar?
Geen idee, ik vind het gewoon vreemd dat het door alle toernooien heen gaat. EK=EK+kwalificatie mijns inziens, niet WK. Teams die zich niet plaatsten voor het EK hebben dus te maken met andere standaarden tijdens de kwalificatie van het WK. Word je soms ook geschorst wanneer je het laatste kwalificatieduel rood pakt?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2004, 22:14   #20
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

En dan besluit de kNVB toch maar niet in beroep te gaan .. Krijg ik haast zo'n gevoel dat van Nistelrooy heeft toegegeven niet al te aardige dingen te hebben gezegd òf de KNVB valt gewoon een (belangrijke) Nederlandse speler af.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 02:02   #21
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Idd. Die Frisk krijgt toch wel zijn gelijk. Hoewel hij naar mijn mening te erg afgebrand wordt. Hij deed niks fout lijkt het.

Over die Spanjaard die wél een oplichter was tegen Tsjechië hoor je niemand meer omdat Nederland toen toch door was. Maar nu zijn ze ineens DOOR Frisk uitgeschakeld. Ze hebben gewoon van Portugal verloren en niet van Frisk.

Wat tegen Tsjechië wél het geval was maar je daar nu jammerlijk niemand over hoort. Ik kan Frisk absoluut begrijpen met zijn klacht hoewel het vonnis opzich wel zwaar is. De man is namelijk zelf bedreigd door de Engelsen en ook zijn vrouw en kinderen zijn dat. Sorry maar dat gaat te ver...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 11:18   #22
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Idd. Die Frisk krijgt toch wel zijn gelijk. Hoewel hij naar mijn mening te erg afgebrand wordt. Hij deed niks fout lijkt het.

Over die Spanjaard die wél een oplichter was tegen Tsjechië hoor je niemand meer omdat Nederland toen toch door was. Maar nu zijn ze ineens DOOR Frisk uitgeschakeld. Ze hebben gewoon van Portugal verloren en niet van Frisk.

Wat tegen Tsjechië wél het geval was maar je daar nu jammerlijk niemand over hoort. Ik kan Frisk absoluut begrijpen met zijn klacht hoewel het vonnis opzich wel zwaar is. De man is namelijk zelf bedreigd door de Engelsen en ook zijn vrouw en kinderen zijn dat. Sorry maar dat gaat te ver...

Ten eerste deed hij genoeg dingen fout!
Ten tweede heb ik nog NIEMAND horen zeggen dat we door Frisk zijn uitgeschakeld? 99% van de Nederlanders was het er over eens dat we kansloos van Portugal hadden verloren. Jammer, maar het is niet anders!
Ten derde het was niet Frisk die bedreigd werd door Engelsen, maar Urs Meier uit Zwitserland.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 15:46   #23
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Frisk en Gonzalez hebben prima wedstrijden gefloten, alleen een paar cruciale dingen niet gezien (dan met name Gonzalez). Heerlijk dat eens iemand niet voor elk scheitje voor Robben fluit. Zo hoort het ook niet. Moest eens zo'n Robben bij de tegenstander spelen! Dan hoorde je iedereen over Schwalbes zeuren.

Waarom hoorde ik niets op Euro 2000, toen Merk heeeel erg opzichtig voor Nederland floot tegen de Italianen?!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 15:55   #24
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Frisk en Gonzalez hebben prima wedstrijden gefloten, alleen een paar cruciale dingen niet gezien (dan met name Gonzalez). Heerlijk dat eens iemand niet voor elk scheitje voor Robben fluit. Zo hoort het ook niet. Moest eens zo'n Robben bij de tegenstander spelen! Dan hoorde je iedereen over Schwalbes zeuren.

Waarom hoorde ik niets op Euro 2000, toen Merk heeeel erg opzichtig voor Nederland floot tegen de Italianen?!
Daar hoor je niets over, omdat het namelijk meestal niet opvalt als er vóór je gefloten wordt.

Op een aantal moment na floot Frisk inderdaad geen slechte wedstrijd, hij maakte alleen wel een aantal opzichtige foutjes. Een paar keer dat hij in het voordeel floot voor Portugal waar hij dat aan de andere kant voor Nederland niet deed. Daar mag dan niets over gezegd worden?
Daarnaast had Gonzaleze toch echt een doorslaggevende rol in de wedstrijd. Hij benadeelde met 2 moment de uitslag van de wedstrijd wel degelijk in mijn opzicht. Ten eerste die penalty, als hij die geeft wordt het 3-0. De kans dat de Tsjechen dan nog terug komen is toch een stuk kleiner dan van 2-0 (en vlak daarna 2-1). Bovendien is dat voor Tsjechië dan ook een mentale klap. Daarnaast die 2e gele kaart van Heitinga. Het heeft 9/10 keer effect op het benadeelde team als je met een man minder komt te staan. Tsjechië profiteerde daar prima van. Bovendien had hij Nedved een gele kaar moeten geven voor die actie (was het dan niet zijn tweede? Ik weet het niet zeker meer!). Ik vind dat je in dit geval de scheidsrechter ècht wel als mede verantwoordelijke kan zien voor het verlies.

Ik ben het overigens volledig met je eens dat er opgetreden moet worden tegen die foute valpartijen van Robben. Die jongen heeft dat helemaal niet nodig en wat dat betreft deed de Frisk het goed. Als je echter naar de andere kant kijkt, waar een Deco, Figo en Ronald eigenlijk exact dezelfde trekjes tonen wordt er niet voor gefloten. Dat is dus (bewust of onbewust) selectief fluiten en daar mag je wat mij betreft dan wèl iets over zeggen.

Edit: Nogmaals niet dat die beslissingen van Frisk ons de wedstrijd heeft gekost, dat hoor je mij niet zeggen!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 21:14   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Klopt, klopt. Frisk was meer op de hand van Portugal dan voor Nederland; maar anderzijds, dat wéét je wanneer je tegen het gastland speelt. Engeland ondervond dat eerder. Gonzalez, tja.. Ik blijf erbij dat ik die rode kaart óók gegeven had. Heitinga rende als een dolle stier achter de Tsjech aan, zwaaiend met zijn armen. Als die jongen dat doorheeft en gaat liggen dan rest de scheids, die het gewoon niet anders kán zien, niets dan een rode kaart te geven (in dit geval geel trouwens). Penalty vond ik een 13 in een dozijn-situatie. Daar wordt wel vaker niet voor gefloten. Ik vond Gonzalez bij Italië-Denemarken een heel stuk discutabeler
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 22:11   #26
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ho, Hold it right there, bart Volgens de regels mag je gewoon zwaaiend achter iemand aanrennen.. zolang je iemand niet onregelementair naar de grond werkt. En dat was niet het geval, sterker nog, Heitinga raakte Nedved niet eens! Dus hoe kan het dan een gele kaart zijn? Als de scheids geen overtreding warneemt, maar alleen een dreigende overtreding, dan kun je toch niet gokken en dan maar geel geven? Als we die maatstaf gaan hanteren, worden schwalbes zodadelijk nog beloond omdat iemand 'de indruk maakt een overtreding te gaan maken', terwijl die duidelijk niet gemaakt wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 22:12   #27
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Van Nistelrooy hoorde ik net trouwens claimen alleen tegen Frisk gezegd te hebben dat hij 'een hele erge thuisfluiter was'. Nog steeds zijn we er niet bij geweest, en de bewoordingen zullen in de emoties en frustraties wel wat agressiever zijn geweest, maar 2 wedstrijden vind ik treurig.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 22:37   #28
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ho, Hold it right there, bart Volgens de regels mag je gewoon zwaaiend achter iemand aanrennen.. zolang je iemand niet onregelementair naar de grond werkt. En dat was niet het geval, sterker nog, Heitinga raakte Nedved niet eens! Dus hoe kan het dan een gele kaart zijn? Als de scheids geen overtreding warneemt, maar alleen een dreigende overtreding, dan kun je toch niet gokken en dan maar geel geven? Als we die maatstaf gaan hanteren, worden schwalbes zodadelijk nog beloond omdat iemand 'de indruk maakt een overtreding te gaan maken', terwijl die duidelijk niet gemaakt wordt.
Ja, maar Arthur, we weten toch allebei dat een scheids niet kán waarnemen of hij écht geraakt wordt?! Als je in een sprintduel met iemand bent, en je zwaait met je armen, een scheids staat 20 meter verderop.. Natúúrlijk laat die Tsjech zich dan vallen, en de scheids kan nooit zien of hij ook echt geraakt werd. Ik zeg niet dat ik voor dit geval, nadat ik het 100x in de herhaling uit 10 verschillende standpunten heb gezien, wél geel zou geven, maar op het moment zelf wél, uit de positie van de scheids gezien..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 22:42   #29
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ja, maar Arthur, we weten toch allebei dat een scheids niet kán waarnemen of hij écht geraakt wordt?! Als je in een sprintduel met iemand bent, en je zwaait met je armen, een scheids staat 20 meter verderop.. Natúúrlijk laat die Tsjech zich dan vallen, en de scheids kan nooit zien of hij ook echt geraakt werd. Ik zeg niet dat ik voor dit geval, nadat ik het 100x in de herhaling uit 10 verschillende standpunten heb gezien, wél geel zou geven, maar op het moment zelf wél, uit de positie van de scheids gezien..
Ik leef ook niet in de veronderstelling dat een scheidsrechter alles kan waarnemen, maar wel in de veronderstelling dat een scheidsrechter niet moet gokken als hij een overtreding niet goed kan waarnemen. Maar goed, achteraf praten is eenvoudig, inderdaad. En misschien ben ik naïef, maar laten vallen vind ik niet zo vanzelfsprekend en zelfs zeer laakbaar. En uiteindelijk kom je dan weer op het punt van het belang van electronische hulpmiddelen, extra waarnemers, etc.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2004, 22:45   #30
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Zeker, zeker.. Maar als Heitinga nu niet zo met zijn armen had gezwaaid had ze scheids ongetwijfeld niet gefloten. Ik denk dat hij er nu ook wel van geleerd heeft, maarja, beetje dure les Het is natuurlijk vuil wat Nedved doet, maarja, het schijnt 'professioneel' te heten..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2004, 01:32   #31
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ten derde het was niet Frisk die bedreigd werd door Engelsen, maar Urs Meier uit Zwitserland.
Oeps. Heb het hele EK lang gedacht dat Frisk bedreigd was. Excuses, dat is me kennelijk goed ontschoten...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2004, 11:51   #32
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Feit is echter wel dat een scheidsrechter negen van de tien keer voor de situatie Heitinga niet fluit voor ene overtreding en als hij dan fluit al helemaal geen gele kaart geef (zeker niet als de persoon in kwestie al een gele kaart op zak heeft). Ik blijf erbij dat de scheids hier een cruciale fout maakt!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2004, 13:43   #33
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik blijf erbij dat de scheids hier een cruciale fout maakt!
Dat staat in ieder geval buiten kijf
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2004, 16:31   #34
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar in meer dan 9 van zo'n 10 situaties loopt de verdediger dus niet met zijn armen te zwaaien Dat is gewoon dom van Heitinga. Als het al een fout is, dan is het van een grensrechter die veel beter zicht heeft op de situatie, en niet van een scheids
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2004, 16:34   #35
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Situaties zoals deze (inclusief het armzwaaien) komen echt wel ontzettend vaak voor. Wordt meestal geen vrije trap voor gegeven en nog minder vaak wordt er geel voor getrokken. De scheidsrechters hebben dit toernooi over het algemeen een stuk sneller de gele kaart getrokken.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.