Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 September 2004, 19:38   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Question Verandering opzet Eredivisie?

Citaat:
23/9/2004 - ECV denkt aan andere opzet van competitie
(Van onze verslaggever JV)

BRON: ANP

De Eredivisie Commanditaire Vereniging (ECV) werkt aan een andere opzet van de competitie. De belangenvereniging van de achttien beste clubs uit het betaalde voetbal (voorheen Eredivisie NV) bespraken donderdag tijdens een vergadering in Zeist de mogelijkheden om de competitie spannender te maken. Eén van de veranderingen zou een play-off aan het einde van het seizoen zijn met als inzet één of meerdere tickets voor de UEFA Cup. In navolging van Engeland bekijkt de ECV eveneens of het interessant is om op feestdagen te gaan spelen.
Wat denkt men hier van? Play offs vind ik persoonlijk niets, hoort echt niet bij het voetbal.. Voetbal op de feestdagen zou wel leuk kunnen zijn, maar een traditie zoals in Engeland lijkt me niet echt mogelijk...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 19:42   #2
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Andere opzet?
Gewoon weer stadions met hekken, pislucht, hamburgers, echt bier, 10% uitsupporters, geen skyboxen...
Zo genoeg veranderingen?

Play-offs, flikker op met die onzin
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 20:57   #3
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Play Off's kunnen leuk zijn ... kijk maar eens naar de VS ... met het American Football hebben ze daar ook play off's
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 21:01   #4
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

nee play off's is echt niks. dan eindig je als 3de moet je nog een play off spelen tegen de nr. 5. dan kun je dus in feite een uitstekend seizoen in 2 wedstrijden verspelen. NEE dus>
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.

Laatst aangepast door Stevie : 23 September 2004 om 21:11
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 21:09   #5
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Play Off's kunnen leuk zijn ... kijk maar eens naar de VS ... met het American Football hebben ze daar ook play off's
Typisch een voorbeeld van een sport waar verveelde snobs continu vermaakt moeten worden..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 22:02   #6
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Idd niks play-offs. Dit is gewoon het meest eerlijke zoals het nu is. De opzet iig. Waarom nu ineens veranderen.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 09:53   #7
Witkop
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Geen playoffs,

spelen op feestdagen mag wat mij betreft wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 11:29   #8
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Angry

Dit plan zuigt echt zwaar, schande dat mijn club hier mee heeft ingestemd. 0.0 etra spanning, en alleen maar financiele voordelen..supporter weer de dupe!
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 12:52   #9
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Thumbs down

ik vind het niks
nu moet de nummer 2 na 34 wedstrijden NOG eens 4 (?) wedstrijden spelen om de 2e plaats definitief veilig te stellen..
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 14:56   #10
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Weet je wat krom is. Stel dat Utrecht 4de wordt. En dus recht heeft om een gooi te doen naar dat CL-ticket, net zoals de nr 2, 3 en 5. Maar omdat Utrecht bekerwinnaar is geworden, wordt dat recht hun ontnomen !

Citaat:
De opzet van de play-off is om via een knock-outsysteem één plaats in de voorronde van de Champions League en drie UEFA Cup-tickets te verdelen. De kampioen van de reguliere competitie in de eredivisie plaatst zich direct voor het hoofdtoernooi van de Champions League. De winnaar van de Amstel Cup krijgt een UEFA Cup-plaats. Beide winnaars spelen niet mee in de play-offs
bron: VI
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 15:08   #11
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

neej maar ik denk dat ze dan ook wel mee mogen doen om de CL-plaats en als ze dat verliezen ze dan nog altijd uefa cup hebben.

ofzo..
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 17:09   #12
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maupstar
Weet je wat krom is. Stel dat Utrecht 4de wordt. En dus recht heeft om een gooi te doen naar dat CL-ticket, net zoals de nr 2, 3 en 5. Maar omdat Utrecht bekerwinnaar is geworden, wordt dat recht hun ontnomen !



bron: VI
nee stel dat ze de AC winnen en ze worden 2e dan vervalt die UEFA cup ticket, die krijgt een andere club dan he
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 17:36   #13
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witkop
Geen playoffs,

spelen op feestdagen mag wat mij betreft wel.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 18:19   #14
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Wat een rukkers..

Het idee competitie is nu toch helemaal weg? Je kunt het nu volledig verkutten in 2 wedstrijden..

Lekker seizoen gedraaid. Net 2e geworden 1 pnt achte op de nr 1. En vervolgens mag je niet eens europees spelen omdat je de playoff verkut.
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 20:41   #15
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op zich is het prijzenswaardig dat er gekeken wordt naar mogelijkheden om de kwaliteit en spanning van de competitie te verbeteren, maar dit komt zo geforceerd over. Tradities kun je niet creëeren door ze over te nemen van andere sporten of competities.

Beter zou zijn als het promotie/degradatiesysteem onder de loep genomen werd (had het er laatst nog over met bert). Daar is nog wel wat in te verbeteren, zowel van ere- naar eerste divisie, maar vooral van eerste divisie naar beneden. Dat zou de spanning pas bevorderen. De KNVB heeft in die richting in februari nog wat ondernomen met de hoofdklassers, maar er is daar (helaas) nog steeds tegenwerking.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 21:46   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Zit je net te kijken naar een opzet om in de 1e divisie van dat waardeloze periodesysteem af te komen, willen ze het in nota bene 's lands sterkste competitie gaan invoeren!!

Wat een waardeloos systeem zeg. Ik wil Europees halen omdat ik het beter heb gedaan dan de ander over de hele competitie, niet omdat ik 7e ben geworden en tegen het eind in vorm ben Dit is duidelijk weer bedacht door één of andere vlugge gladde manager die in de Korfbalcompetitie een en ander aan ervaring heeft opgedaan en dat nu klakkeloos gaat projecteren op het voetbal
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 22:16   #17
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op zich vond ik het verhaal van Van Praag daarnet bij Studio Sport best interessant en zeker niet onzinnig. Je komt wel dichtbij je Duitse ideaal van een competitie waarin je tot de laatste speeldag nog zou kunnen spelen voor degradatie en een soort 'promotie' (intertoto), Bart.
Ook de tegenargumenten vind ik zeker hout snijden, maar ik denk dat er wel meer over nagedacht is dan alleen een bestuurder die er snel een plannetje door drukt. UEFA, spelers, trainers, clubs, media, etc. zijn geconsulteerd.

Graafschap in de intertoto!
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 22:22   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

De eerste divisie is ook in theorie spannend tot het einde, Arthur, maar die spanning bedoel ik niet.

Dit is volkomen kunstmatig gecreëerde spanning. Met zo'n competitie kunnen we inderdaad echt ons gaan vergelijken met Oostenrijk en Schotland. Je wordt absoluut niet serieus genomen bij de grote landen als Spanje, Engeland, Italië, Frankrijk en Duitsland.

Ik wil spanning zien omdat er 3 clubs keihard strijden tegen degradatie, de laatste 3 gewoon eruit laten vliegen. De eerste 5 Europa in, de bekerwinnaar ook. Zo heb je de helft van de clubs die iets 'krijgen' op het eind, en je hebt er nog zeker 4 of 5 die er tot op het laatst tegen strijden, spanning zat dus!

Nee, de Nederlandse competitie is onder de eeuwig bevoordeelde top 3 altijd spannend zat, dus ik zie het nut sowieso niet zo. Wel grappig trouwens weer hoe Van Praag zich weer liet gaan vanavond. Hij kreeg een beetje tegengast van Wilfred Genée en meteen ging zijn masker weer af en stond hij weer als een verwend kind zijn gelijk te halen. Optyfen die gast, hij heeft nog nooit iets goeds gedaan in het voetbal.

Zijn clubcard is een doodgeboren kindje, bij Ajax maakte hij er een puinhoop van (3 trainers ontslagen, 54 peperdure spelers op de loonlijst) en nu in Zeist bakt hij er nog steeds niets van en komt hij weer met louter onnozele voorstellen waaraan ons hele voetbal kapot gaat!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 22:32   #19
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Tsjonge jonge heb het net even op tv gezien.

Idd lekker knullig zoals ze al zeiden bij Studio Sport. Klein zaaltje, projector die half werkt. Van Basten kwam ook nog even geïrriteerd langs om te laten zien dat hij boos was omdat hij geen uitnodiging heeft ontvangen. En terecht vind ik trouwens.

Tevens slaat de opzet HE-LE-MAAL nergens op. Zoals Co Adriaanse al zei: Als je 2e wordt dan ben je gewoon de op één na beste en dan heb je gewoon recht op een voorronde van de Champions League. Het is natuurlijk onzin dat de nummer 5 die veel minder heeft gepresteerd nog kans kan maken op die plaats.

Wat heeft het dan nog voor nut om te vechten om de 2e plaats. Als je toch geen kampioen wordt kun je nu net zo goed 5e als 2e worden. En net zo goed 8e als 5e...
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 11:51   #20
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik lees zojuist op Teletekst dat de politiek tegen is en hier geen goedkeuring aan wil geven. En gelukkig maar!
Bij Sport draait het nu eenmaal om de besten en behoor je daar niet bij dan heb je ook geen recht op een prijs. Ga je hier via allerlei vergezochte regeltjes aan tornen dan schiet je je doel voorbij en is de voetbalcompetitie dus geen topsport meer maar een show.

En wie gaat het uiteindelijk allemaal betalen? Juist ja, wij de supporters. Eerst koop je dus een seizoenskaart (die is bij Roda niet duur maar elders doorgaans wel) voor een competitie die is gedevalueerd tot veredelde eerste divisie. Maar als die seizoenskaart is afgelopen dan begint de eigenlijke competitie pas en aangezien het dan pas echt ergens om gaat zullen de prijzen voor die Play Offs behoorlijk gepeperd zijn. Zeker bij een club als Roda die de supporters al een poot uit draait voor een stompzinnig Amstel Cup wedstrijdje tegen Feijenoord 3 (€15,- !!!) of Liberec (€20,-).
Het is dan ook het overwegen waard om in de komende seizoenen geen seizoenskaart meer aan te schaffen voor de Mini Mouse competitie (er staat immers niets op het spel) maar wel voor de Play Offs. De competitie is namelijk niet meer spannend want negende worden we toch wel en na de kerst zal er nog maar weinig te beleven zijn omdat de nummer 1 t/m 9 het wel prima vindt zo. De publieke belangstelling voor de competitie zal dus stevig afnemen wegens des keizers baard.
En dat het rondom de kerst drukker zou zijn in de stadions? In Nederland zal het omgekeerde gelden. Hier geldt de familiaire kneuterigheid namelijk als hoogste goed. Met kerst hoort manlief namelijk met de familie onder de boom liedjes te zingen en het vlees te snijden. Voor de kerst moet hij winkelen en de overige vrije dagen naar de Woonboulevard en Kinderland. Da's Nederland.
En het argument als zou Nederland op deze manier beter scoren op Europees vlak slaat al helemaal nergens op. Ja, wat zullen we een punten pakken als straks RBC en Den Bosch Europa in gaan... Is het niet in het belang van het voetbal als enkel de besten een UEFA ticket krijgen?

Maar het is mij al lang duidelijk. Het zijn stuk voor stuk drogredenen om één enkele zaak te verbergen: Het hele systeem is er nl alleen in het belang van de top 3. Om een minder seizoen te ondervangen. Dat was al duidelijk toen ik die kwal van Van Praag (Mister Clubcard, remember? Ook zo'n top idee dat enkel publiek heeft gekost.) gisteravond zag grijnzen en glimmen op TV. De KNVB ziet liever Feijenoord of PSV in de CL dan Willem II of Heerenveen dus wil men op deze manier een vangnet ophangen voor het geval één van deze twee het nog eens waagt om tweede te worden. Buiten de top 3 is het enkel leuk voor clubs die nooit op eigen kracht Europees zullen halen. Voor de gehele subtop kan het de doodsteek betekenen! Roda incluis.

Maar, roepen de Van Praags en Derksen dan hand in hand, op deze manier kunnen we wellicht de aansluiting vindenbij de grote landen! Als ze dit zelf geloven zijn ze nog dommer dan ik dacht. Men moet zich gewoon realiseren dat we nooit een Premierleague of Serie A zullen worden. Onmogelijk wegens een te klein land en een volledig gebrek aan daadwerkelijke voetbalcultuur. KNVB ken je plaats en laat ons lekker genieten van ouderwets VOETBAL!

Ik ben van mening dat dit plan het meest stompzinnige is dat men in Zeist ooit heeft bedacht.

Maar ach waar maken we ons druk om? De bond heeft ons in de afgelopen 20 jaar al zoveel plezier ontnomen (zitplaats-, alcohol-, combicard-, clubcardbeleid) dat dit er ook nog wel bij kan. KNVB!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 12:18   #21
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Precies, geef ons gewoon ouderwets voetbal met een normaal bekertoernooi en laat al die snobvermakende ideëen lekker varen.

De prestatie die je over 34 wedstrijden haalt moet tellen, en niet teniet worden gedaan in een suffe play-off..

Maar met kerst voetballen is helemaal niet verkeerd. Dat betekent hoogstens een uurtje bij de schoonfamilie op de koffie!
En met Nieuwjaar kunnen we in 1 keer door naar het stadion
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 12:22   #22
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb alles in de kranten zitten lezen, en zowat iedereen is er op tegen. Ik snap dan ook niet hoe die kessler wil beweren dat iedereen voorstander is van het idee.
Ik zie het ook niet zitten dat nummer 2 van de competitie zelfs slechts intertoto kan halen door 3 potjes te verliezen op het einde (Stel N.E.C. wordt een keertje 2e )
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 13:05   #23
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Bravo Bart.

Had op Fok! trouwens gelezen dat op basis van de uitslagen van vorig jaar Twente Europees voetbal zou halen ipv Feyenoord.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 13:14   #24
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Overigens was PSV dus als enige club tegen dit idee..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 13:53   #25
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Tjah, met de reden dat ze dan luctratieve oefentrips zouden mis lopen...
Lekker nobel.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 14:34   #26
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Persoonlijk zag ik liever een andere optie om de competitie spannender te maken: We schaffen het gelijke spel af. Deze optie is ook wel eens bekeken, maar nooit doorgevoerd. Waarom? Geen idee.

Op het moment dat er altijd een winnaar uit de bus moet rollen, zal ernaar gevoetbald moeten worden. Is de stand na 90 minuten gelijk, dan krijgen beide teams een punt. Na verlenging en penalties zal blijken wie het duel uiteindelijk wint en een extra punt krijgt. Al jaren gebruikelijk in het ijshockey.

De kans dat Ajax (om ff in het straatje van Meneer van Praag te lullen) nog veel punten middels een gelijk spel afstaat is dan ook kleiner, want in zo'n verlenging zou Ajax sneller scoren. Toeschouwers krijgen op die manier soms meer waar voor hun geld. Daarnaast tart je niet aan het competitiesysteem dat even spannend zal blijven!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 15:45   #27
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Persoonlijk zag ik liever een andere optie om de competitie spannender te maken: *etc.*
helemaal geen slecht idee, maar mag de knvb dit zelf wel beslissen? moet dat niet in overleg met uefa of fifa?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 16:55   #28
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

IDD geen slecht idee.. Ben alleen bang dat je dan de verschillen tussen top, sub-top en kelder van de eredivisie juist vergroot!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 19:21   #29
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Tjah, met de reden dat ze dan luctratieve oefentrips zouden mis lopen...
Lekker nobel.
Elke club redeneert uit eigenbelang. Reacties van Willem II, RKC kwamen ook neer op 'grotere kans Europees voetbal te halen.'

En ik geef ze groot gelijk hoor, als je een trip naar Azie kunt maken en daar miljoenen mee kunt verdienen moet je hier een prutserige play off spelen, nadat je na een lang seizoen als tweede bent geëindigd. Ik zou wel weten waar ik als club de voorkeur aan zou geven...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 19:24   #30
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
IDD geen slecht idee.. Ben alleen bang dat je dan de verschillen tussen top, sub-top en kelder van de eredivisie juist vergroot!
Ik vind het geen goed idee. Zoiets komt de aantrekkelijkheid van het voetbal absoluut geen goed idee. Je kunt er vergif op innemen dat een groot aantal kwalitatief mindere ploegen met de rug tegen het goal gaan kruipen om via de penalties (de ultieme loterij!) toch met 3 punten er vandoor te gaan..
Nu zie je al dat ploegen met de kont in het goal gaan liggen voor een puntje, laat staan als ze de hele buit zouden kunnen binnenhalen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 19:33   #31
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Naja, de mindere teams doen dat nu ook al om ook maar een punt eruit te kunnen slepen. Voor de rest is het meestal zo dat een kwalitatief beter team het echt wel af kan maken in een verlenging. Alleen al omdat deze door de kwaliteit waarover ze beschikken minder vermoeid raken dan de teams die met de kont tegen de goal gaan hangen en met man en macht moeten verdedigen (ook dat is namelijk slopend, zowel conditioneel als mentaal). Ik ben er zelf overigens geen voorstander van.. Ik vond het alleen geen slecht idee, ik heb gekkere dingen gehoord..

Ik ben overigens meer een voorstander van het afschaffen van buitenspel. Die regel voegt totaal niets toe aan het voetbal. Maakt alleen het veld kleiner, waardoor het voetbal dus dichter op elkaar komt te staan en dus minder aantrekkelijk om te zien is. Bovendien worden er daardoor méér overtredingen gemaakt, wat weer niet ten goede gaat aan het spel. 90 min. voetbal van nu staat ongeveer gelijk aan 70 min. echte speeltijd. Dat is natuurlijk belachelijk. Bovendien vermijd je ellenlange discussies over assistent scheidsrechters die een buitenspel al dan niet goed beoordeeld hebben. Het is een zwaar irritante regel!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2004, 00:57   #32
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Buitenspel is overigens wél een regel die ervoor zorgt dat betere ploegen toch vaker winnen..

Vanavond heb ik weer eens gezien dat hoe spannend je het ook wilt maken; wanneer een scheidsrechter dermate partijdig is houdt alles op. Dhr. Vink uit Noordwijkerhout leek wel met de instructie het veld ingestuurd te zijn om de verschillen tussen de top 3 vooral nog niet te groot te laten worden. Waarschijnlijk had de KNVB al kennis genomen van het feit dat de vorm van Ajax momenteel allerbelabbertst is, waardoor de helpende hand moest worden toegestoken. Vink floot dan ook iedere vorm van lichamelijk contact tussen 2 spelers steevast in het voordeel van 020. Gevolg: ontelbare vrije trappen rondom ons strafschopgebied en Vicelich die gewoon een gebroken neus heeft maar daar niets aan overhield.

Zo blijft het dwijlen met de kraan open. In geen enkel ander land is dit zo schrijnend het geval. Nergens worden ploegen die Europees halen 4 ronden vrijgesteld van bekervoetbal. Nergens worden ploegen door scheidsrechters zó opvallend bevoordeeld als bij ons. KNVB; kijk eerst eens dáár naar voordat je de essentie van de sport eruit gaat slopen!!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2004, 13:32   #33
Witkop
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Om de competitie spannender te maken kun je inderdaad (zoals in nagenoeg alle landen het geval is) de doorstroming van amateurclubs naar de eerste divisie bevorderen via een promotie-degradatiesysteem.

Amateurclubs zijn hier niet echt happig op heb ik gehoord. Ze missen dan de lokale derby's en zijn bovendien bang onderaan te bungelen in de eerste divisie (wat de toeschouwersaantallen geen goed doet)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2004, 14:15   #34
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witkop
Om de competitie spannender te maken kun je inderdaad (zoals in nagenoeg alle landen het geval is) de doorstroming van amateurclubs naar de eerste divisie bevorderen via een promotie-degradatiesysteem.

Amateurclubs zijn hier niet echt happig op heb ik gehoord. Ze missen dan de lokale derby's en zijn bovendien bang onderaan te bungelen in de eerste divisie (wat de toeschouwersaantallen geen goed doet)
Juist dat zou wél goed zijn voor de toeschouwersaantallen. Je speelt per slot van rekening ergens om! Je promoveert met laten we zeggen 3 teams (zondag tegen zaterdaghoofdklasse A/B/C) De kans dat één van de 3 het zal redden is zeer groot. Kijk maar eens naar hoe slecht eerstedivisieclubs het nu vaak doen. Ook AGOVV deed het prima, net als ooit Top Oss, RBC en RKC, die de overstap al eens maakten.

Derby's mis je dan inderdaad, maar je krijgt wel degradanten uit de eredivisie op bezoek. Clubs als De Graafschap, Den Bosch, Fortuna Sittard enzo moeten ook kunnen aanspreken. Daarnaast speel je dan in de hoofdklasse écht ergens om, je kunt hogerop komen!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:31.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.