Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 October 2004, 02:32   #1
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard inzicht

Ik had vandaag op een vjaardag van een vriend een discussie met 2 teamgenoten over inzicht.. (dus aanvoelen/zien waar de bal heen gaat of op het goede moment diep gaan etc)
Het ging om of je inzicht in je had, of dat je dat na een X aantal jaren wel kon leren.. En of je na 2 jaar niet meer voetballen minder inzicht hebt dan dat je gewoon door zou gaan..
Ik en de meederheid van de aanwezigen vond dat je inzicht gewoon van je zelf moet hebben, dus dat dat aangeboren moet zijn.. En dat je het wel een beetje kunt leren, maar niet zo erg dat je inzicht na 1 / 2 jaar ontzettend weg kan zijn..

Wat is jullie mening hierover?!
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2004, 11:42   #2
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik denk dat inzicht voor het grootste deel aangeboren is, maar dat het door veel voetballen ook te leren valt. als je eenmaal inzicht in het spelletje hebt raak je die ook niet meer kwijt denk ik.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2004, 15:35   #3
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Volgens mij moet je inzicht in tweeën delen: intuïtie en ervaring. Een groot deel van je inzicht heb je in je zitten en verwerk je vanuit je intuïtie, de rest leer je door veel ervaring op te doen.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2004, 17:38   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Denk dat Bas daar een punt heeft. Ik denk dat namelijk dat iedere voetballer naarmate hij langer de sport beoefent, steeds meer gevoel voor het spel krijgt, situaties beter zal leren inschatten en de wedstrijd 'beter leest', om er maar eens een cliché tegenaan te gooien. Maar er zijn verschillende type voetballers, de strateeg op het middenveld is vaak iemand die enige aanleg heeft voor de kwaliteiten op die positie..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.