Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 2 September 2002, 17:13   #1
nikia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard hoe verberg ik het

ik ben van nature een best wel vrolijke en opgewekte jongen... nu zirt ik de laatste tijd best wel in een negatieve spiraal van deprisiviteit (of wat dan ook). ik heb een schat van een vriendin maar die heeft moeite met aandacht geven... dus die krijgt alleen maar aandacht. als ik er met haar over praart wil ze me wel aandacht geven maar doet ze het niet en ze weet zelf niet waarom.... dan mijn vrienden of nouja vrienden ik heb het gevoel ze niet te hebben en beetje alleen te zijn. Ik doe mijn best maar het komt er maar niet uit dat mensen me zien staan ofzo... erg vaag. en als ik thuis achter die pc zit word ik ook knetter gek.... maar op een ofandere manier stop ik het allemaal achter een glimlach weg en weet niet hoelang ik dat nog volhoud.. maar ben bang dat als ik dadelijk mijzelf helemaal kwijt ben dat ik alles wat ik nog heb ook zie verdwijnnen.. weet ook maar iemand een advies of heeft iemand hier ook mee gezeten please help me... ik word gek..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2002, 18:01   #2
wocky
Storend Lid
 
wocky's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 August 2002
Locatie: Purmerend
Berichten: 922
Standaard

met aandacht alleen gaat je depressie niet weg.
op een gegeven moment helpt die aandacht niet meer...tuurlijk een beetje steun kan je wel gebruiken. Maar de kern van je depressie zit waarschijnlijk ergens anders.. en dat moet je uitzoeken en wie weet lukt dat je je in je eentje maar waarschijnlijk kan je er beter met iemand over praten

ik weet echt niet of je wat aan mijn mening hebt maar ja... misschien heb je er wat aan???
__________________
..........flexheid kent geen tijd.........
wocky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2002, 18:04   #3
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

is erg jammer..
je zegt zelf dat je normaal een heel vrolijk persoon bent, maar je bent ook maar een mens en die hebben allemaal echt wel verdriet, je moet er echt over praten.. met familie, iemand die je vertrouwt, een vriend waarvan je denkt dat die het een beetje kan begrijpen.. (mensen die nooit met "verdriet" te maken hebben kunnen vaak niet echt dingen zeggen waar je iets aan hebt, of er niet echt goed naar luisteren..)
probeer anders een persoon te vinden die psycholoog of psychotherapeute van beroep is te vinden, het kan echt helpen..
praat er in ieder geval over! want als je dat niet doet ga je je steeds rotter voelen terwijl iedereen denkt dat het goed met je gaat!
veel succes en sterkte..
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2002, 19:20   #4
nikia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar ik heb helemaal niemand ja mijn ouders maar die beginnen meteen te zeuren dan en mijn zus ja ik weet niet of ze mij begrijpen... ben gewoon heel bang om er over te praten het enige waar ik het durf te zeggen is hier omdat toch niemand me kent.... maar ik weet echt niet hoor dadelijk moet ik gewoon maar aan nemen dat ik geen vrienden heb ofzo....
  Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2002, 20:26   #5
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Dat heb ik ook gehad of dat heb ik nog steeds..ik weet het ook niet.

Als ik onder de mensen ben ben ik een super vrolijk mens maar zou je me hier alleen in de kamer zien zitten dan zou je ook denken: tering die's een eind weg.

Ik weet niet hoe je ermee om moet gaan..ik kan mezelf niet eens helpen, laat staan jou.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2002, 16:07   #6
daantjuuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nikia, je weet hoe ik erover denk ..... ik heb het net zo moeilijk gehad als jou (dat weet je) en nu gata het nog steeds slecht met me. Maar praten helpt. Je hebt alleen iemand nodig die luisterd...Daardoor kom je jezelf tegen en weet je wat je probleem is. En ik heb het zelf opgelost door tegen iemand te praten (die vrij weinig terug zei) en ik wist wat mijn sterke en zwakke kanten waren en daardoor ben ik erbovenop gekomen..nog nie helemaal maar alles komt...heeft tijd nodig
xxx
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2002, 21:14   #7
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

ik heb zoiets van, je moet mensen niet proberen te veranderen. Als ze iets slechts doen dan moeten ze zelf zo slim zijn daar achter te komen, laat ze anders maar zielig doorgaan. Al ik dingen zou vertellen die ik denk heb ik het gevcoel dat ik die mensen zou proberen te veranderen. Dat die mensen anders gaan zijn dan dat ze nu zijn. Dus hou ik alles maar voor me.

Ik heb zoiets van, binnenkort is het voorbij. Ik moet nog 1 keer iets meemaken, en is dat niet wat ik ervan verwacht dan boeit het me niet meer en nok ik er mee. Enj over een paar jaar ga ik lweg van m'n ouders (studeren en shit) en dan kan ik lekker alleen kluizenieren, dat lijkt me wel wat.

Sorry dat ik een beetje offtopic raak, maar volgens mij zit het zo zo-ongeveer met nikia
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2002, 21:52   #8
nikia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou ja ik ben niet ("suwisidaal" kweenie of het zo goed is) ofzo maar is wel heel irritand maar ja......... maar ik ben er achter gekomen dat ik eerst een basis moet hebben en daar mee makkelijker vrienden kan maken. omdat het met mijn vriendin niet zo goed gaat is mijn basis weg en ga je wanhopig zoeken naar anderen mensen en dat is naar mijn menig fout... dus ik ga nu eerst met mijn vriendin alles uit praten en dan kan ik makklijker weer op zoek naar anderen mensen
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2002, 18:46   #9
jolyn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Probeer bij mensen die je vertrouwd open te zijn.. het werkt en je zult zien dat ze je kunnen helpen. Zolang je niets zegt zullen ze je ook niet begrijpen, en geloof mij; ze zien echt wel dat er iets niet helemaal okey is, maar wat weten ze niet en leer mij mensen kennen, zolang jij er niet mee komt vinden hun dat dat dan maar jou probleem is. Praat er dus over.. succes!
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.