Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 28 May 2004, 17:48   #1
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Post Computer is stuk... maar wat?

Ik had van de week ineens dat mijn computer uitviel. Dus ik denk van: wtf stroom is erdoor. Dus ik kijk in de meterkast... alles doet het goed enzo. Dus ik zet de computer weer aan, valt ie na 5 minuten weer uit en toen kwam er ook een rooklucht in mijn kamer. Toen dacht ik dat mijn voeding misschien stoffig was van binnen en dat het te heet werd daarbinnen. Ik dat spul losschroeven en met de stofzuiger alle stof weggezogen en later nog geblazen zodat alle stof uit mijn computer was. Alles leek weer goed te werken, maar na ongeveer 2 uurtjes aan te staan valt mijn computer weer uit en toen wou die ook niet meer aan.
Nou had mijn moeder van de week het zelfde probleem gehad met haar computer dat deze niet meer aan wou, dus toen dacht ik van: wtf man man voeding is kapot. Ik vandaag een nieuwe voeding halen. Erin schroeven, aansluiten etc, maar toen ik m wou aanzetten gebeurde er nog steeds niets.
Toen viel mij dus op dat het waaklampje van mijn moederbord wel aan ging op het moment dat ik de voeding van stroom voorzag. Ik vervolgens meteen kijken of dat bij mijn oude voeding ook het geval was... jawel hoor ook hier ging gewoon het waaklampje aan op het moment dat er stroom op zat.
Nou hoor ik dus op het moment dat ik de aanknop van mijn computer indruk (viel mij vandaag pas op btw), dat er een heel zacht poefje klinkt alsof er ergens lucht uit ontsnapt. Dit gebeurt alleen zodra het waaklampje van mijn moederbord is uitgeweest en vervolgens weer op het stroomnet is gezet.
Nu vraag ik mij dus af wat er kapot kan zijn aan mijn computer? Ik denk zelf mijn mobo of proc. Nou ben ik de enige in dit huis met een socket 478 moederbord en processor (P4 1,8 ghz), dus ik kan niks testen
Heeft iemand enig idee wat er kapot kan zijn aan mijn computer met deze symptonen?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 17:53   #2
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Computer is stuk... maar wat?

Citaat:
Heel verhaal
Ik denk zelf aan het mobo ja. Hangt de pc aan (werkende) aarde? Zonee, dat ook es proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 17:57   #3
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Computer is stuk... maar wat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Ik denk zelf aan het mobo ja. Hangt de pc aan (werkende) aarde? Zonee, dat ook es proberen.
jah
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 19:27   #4
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

update: beide voedingen getest op een oud systeem... beide werkend (zonde van t geld van die nieuwe voeding dus...) ... wel werkte het spul niet als ik alleen mijn mobo geheugen en proc aan had gesloten Kan mijn moederbord eigenlijk draaien zonder cpu of een kapotte cpu? Denk t niet of wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 19:42   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

zonder cpu, nee
kapotte cpu..ja dat kan

maar misschien dat je moederbord kortsluiting maakt mte je kast?
schroef het mainboard eens los, prop er enkel een videokaartje in, geheugen erop en processor erop
voeding aansluiten
en aanzetten
(even de connectors van PWR_ON kortsluiten..)

doet ie het dan niet.. dan weet je al weer wat meer
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 19:49   #6
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
zonder cpu, nee
kapotte cpu..ja dat kan

maar misschien dat je moederbord kortsluiting maakt mte je kast?
schroef het mainboard eens los, prop er enkel een videokaartje in, geheugen erop en processor erop
voeding aansluiten
en aanzetten
(even de connectors van PWR_ON kortsluiten..)

doet ie het dan niet.. dan weet je al weer wat meer
hmz jah is goei ... maar ik ga vanavond nog weg dus ik kom morgen wel met een update
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2004, 20:52   #7
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

je mainboard dan dus niet op vloerbedekking leggen ofzo..maar op de doos/anti statisch zakje , whatever (pas op met warm worden / smelten )
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 08:36   #8
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

joh.. wat een zonde van die voeding.. die had je ook wel even droog kunnen testen

ten 2e helpt het soms al als je gewoon eerst ff alle stekkers van je mobo afkoppelt.. ff laat staan en dan weer alles aansluit...
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 11:03   #9
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
joh.. wat een zonde van die voeding.. die had je ook wel even droog kunnen testen

ten 2e helpt het soms al als je gewoon eerst ff alle stekkers van je mobo afkoppelt.. ff laat staan en dan weer alles aansluit...
jah maar ik ging er dus vanuit dat mijn voeding ook naar de klote was omdat mijn ma's computer precies dezelfde symptonen had en daarnaast had ik ook niet zo superveel tijd om er ff grondig naar te kijken...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 11:06   #10
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

dan had je beter ff kunnen wachten ipv haastig een voeding kopen
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 12:35   #11
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
dan had je beter ff kunnen wachten ipv haastig een voeding kopen
nou ik had niet kunnen wachten, want ik had die computer vandaag nog nodig. Vandaag als noodoplossing mijn HD maar ff naar een andere computer geplaatst
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 15:07   #12
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

dan had je tijd moeten vrijmaken. nieuwe voeding kopen als t niet nodig is, is erg zonde
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 16:57   #13
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
dan had je tijd moeten vrijmaken. nieuwe voeding kopen als t niet nodig is, is erg zonde
ik had geen tijd om vrij te maken slimmerd maar uberhaupt daar gaat deze topic niet over... het gaat erover wat er fout zou kunnen zijn aan mijn computer
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2004, 23:08   #14
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

waarschijnlijk Mainboard...
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:49.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.