Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 3 May 2004, 12:42   #1
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Hoe een gesprek te voeren met een jongen?

Hallo daar,

Ik, een 17 jarig meisje, kan geen normaal gesprek voeren met een jongen. Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik loop rood aan en ik word zenuwachtig.

Ik zou daarom graag tips willen over hoe ik het beste en gesprek kan voeren met een jongen. Ik zou graag van de meiden willen horen wat zij zoal zeggen en van de jongens zou ik graag willen horen wat ze van een meisje willen horen en wat niet.

Thank you!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2004, 12:58   #2
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ten eerste hoef je echt niet zenuwachtig te zijn als je met een jongen praat.

Probeer uit te vinden wat hij leuk vind door wat vragen te stellen.
als jij nou wat van die onderwerpen af weet dan hebben jullie al iets om over te kletsen.

Zo niet dan is het zaak dat je iets anders vind om over te praten.
maar ik kan niet echt iets bedenken wat ik als jongen graag zou willen horen van een meisje hoor...

gewoon een beetje leuk kletsen over van alles en nog wat vind ik eigenlijk het leukst in het begin.. de serieuze gesprekken komen wel als je elkaar wat beter kent ... succes
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2004, 13:23   #3
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Je hoeft niet zenuwachtig te zijn als je met een jongen gaat praten hoor. Er wordt tegenwoordig van ons mannen verwacht dat wij dat moeten zijn.

Maar het ligt er ook aan hoe goed je de jongen kent. Als er een wildvreemde meid op me af zou stappen op school of op straat en ze zou ineens een gesprek met me aanknopen zou ik wel raar op kijken. Ik ken haar immers niet. Maar waar ik het 'graag' over heb zijn een beetje allerdaagse dingen. Ik heb geen zin om verhalen aan te horen van hoelaat ze thuis was etc. etc. Ik heb ook geen zin om de hele tijd over mezelf te gaan vertellen. Praat bijv. over jongerendingen zoals: Dance events, mode, uitgaan in het algemeen, sport. Wat dan ook.

In een discotheek of café ofzo kan ik me mateloos irriteren aan van die zinnen van: 'Hoe kan het dat jij nog geen vriendin hebt?' enzo. Ga in een disco of café als je echt gelijk een gesprek wilt aanknopen naar iemand beginnen met een gebaar ofzo. Een gebaar van: 'Komop joh, dansen' of 'Pffft wat is het hier heet ofzo'. Of begin met een grappige openingszin. Geen openingszin van: 'Wat zit je haar leuk' of 'Wat heb jij een lekker geurtje op'. Tenminste, daar irriteer ik me mateloos aan misschien vinden andere jongens dat juist leuk. Ik zal mijzelf even schetsen dan dat je misschien weet wat voor soort jongens dit stom vinden: Zit op voetbal, doe een Horeca opleiding, beetje casual gekleed, sta in de disco nooit op te scheppen ofzo maar dans beetje rustig.

Hopelijk heb je er wat aan.

Succes ermee!
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2004, 14:40   #4
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet zenuwachtig zijn zoals ze hier al zeggen
Want waarom zou je als je daar over nadenkt
Alleen omdat je met een vreemde praat?
Jongens vinden het vast wel leuk als het meisje een gesprek begint
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2004, 15:03   #5
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heel erg bedankt al voor jullie tips.


Ik hoop dat er nog wel een paar anderen willen reageren.

Groetjes IJslollie
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2004, 20:38   #6
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Onthou 1 ding: bijten zullen ze niet doen Dus wat kan er fout lopen ?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 08:26   #7
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk ook niet dat ze zullen bijten, maar ik heb wel altijd het gevoel dat ik precies het verkeerde zeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 08:36   #8
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar goed wat zeg je dan...

laten we het eens simuleren.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:20   #9
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gewoon ouwehoeren over van alles en nog wat. Mijn maten en ikzelf vinden het bijvoorbeeld erg leuk als een meid over voetbal kan praten
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:26   #10
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
Gewoon ouwehoeren over van alles en nog wat. Mijn maten en ikzelf vinden het bijvoorbeeld erg leuk als een meid over voetbal kan praten
fuckin boer

voetbal is echt een nono

praat gewoon over dingen zoals uitgaan.. films. misschien als je op dezelfde school zit over school. kleding.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:33   #11
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oke, één ding waar ik niks over weet is VOETBAL. Dus das al een afknapper.

Als ik bijvoorbeeld iemand nog niet ken, vraag ik zijn naam, waar die vandaan komt en wat hij voor school doet. Dan hoop ik dat hij verder het gesprek een beetje over neemt, en dan weet ik eigenlijk al niet echt meer waar ik het over moet hebben. Erg hè?!

En vaak zeg ik dan ook nog de verkeerde dingen terug als hij wat vraagt. Misschien kan iemand mij wat vragen stellen en dat ik daar dan op antwoord. Kunnen jullie zeggen of dat het 'goede' antwoorden zijn of wat ik dan had moeten zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:35   #12
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

pffff euhm ff denken hoor

waar woon je ergens

dan zeg jij plaats

en is het een beetje leuk daar????
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:38   #13
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oké heb plaats gezegd

en dan

'gewone plaats is niet zo heel veel te beleven'.

(moet je dan meteen terug vragen naar de plaats waar hij in woont of juist niet?)
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:40   #14
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ik zou wel wat terugvragen over waar hij vandaan komt

maar als je zeg er is niet zoveel te beleven is het gesprek al gestopt snap je

je moet dan gewoon zeggen waar je dan wel heen gaat om uit te gaan of wat te beleven.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:43   #15
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dankje MarvinV,

daar heb ik echt wat aan.

Ik de tips gaan gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:45   #16
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
fuckin boer

voetbal is echt een nono

praat gewoon over dingen zoals uitgaan.. films. misschien als je op dezelfde school zit over school. kleding.
ga toch weg met je vooroordelen kerel, je weet niet waar je het over hebt. Ten eerste, Heiloo is een kakkerplaats. ten 2e, voetbal heeft ook niks met boeren te maken.
Kijk dat jij van films en kleding houdt maakt mij ook niks uit, dan moet jij er ook geen problemen mee hebben dat er mensen van voetbal houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:46   #17
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oke dat was een kromme zin, ik bedoel 'ik ga de tips gerbuiken
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:48   #18
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
ga toch weg met je vooroordelen kerel, je weet niet waar je het over hebt. Ten eerste, Heiloo is een kakkerplaats. ten 2e, voetbal heeft ook niks met boeren te maken.
Kijk dat jij van films en kleding houdt maakt mij ook niks uit, dan moet jij er ook geen problemen mee hebben dat er mensen van voetbal houden.
phitje kerel ik zit je maar te fucken....
maar moet wel toegeven dat meisjes niet zoveel om voetbal geven...

  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:49   #19
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijslollie
Oke dat was een kromme zin, ik bedoel 'ik ga de tips gerbuiken
wees gewoon jezelf he dat is het belangrijkste..
je moet nooit en te nimmer voor geen enkele jongen op je tenen gaan lopen zodat hij je aardig blijft of gaat vinden.

je bent volgens mij best een leuke meid beetje verlegen (Y) ze staan voor jou in de rij succes
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:53   #20
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jullie (vooral MarvinV), hebben me al een stuk geholpen. Ik moet gewoon nog wat meer zelfvertrouwen krijgen.

En wat betreft voetbal, dat interesseert me gewoon niet zoveel. Alleen 15 juni zit ik wel voor de buis, hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 10:56   #21
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijslollie
Jullie (vooral MarvinV), hebben me al een stuk geholpen. Ik moet gewoon nog wat meer zelfvertrouwen krijgen.

En wat betreft voetbal, dat interesseert me gewoon niet zoveel. Alleen 15 juni zit ik wel voor de buis, hoor
hahaha dan zit iedereen voor de buis...
maar precies zoals je het zegt voetbal interesseert je niet dan moet je er ook niet over gaan praten.. je kunt natuurlijk wel wat vragen om gewoon interesse te tonen maar het hoeven geen super lange gesprekken te worden over dat onderwerp.. maar een klein beetje vragen om je interesse te tonen kan zeker geen kwaad
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2004, 22:00   #22
Roxx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je moet niet proberen leuk gevonden te worden ofzo.. Als je je er niet druk over maakt of hij het wel leuk vindt wat je zegt scheelt dat een hoop. En wat nou als een jongen je niet leuk vindt ofzo? Lekker belangrijk..

Geen hand vol maar een land vol (of iets in die richting) zeggen ze toch altijd?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2004, 10:00   #23
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een voorbeeld: ik ben met een aantal vriendinnen op stap en we ontmoeten een paar jongens die we nog niet kenden. Mijn vriendin kan gelijk een gesprek aanknopen en de jongens hebben alleen maar oog voor haar. Ik ben niet zo'n prater en hoef niet gelijk op de voorgrond op te treden en vindt luisteren net zo leuk. Maar dat betekent wel dat de jongens geen oog voor mij hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2004, 10:01   #24
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

des niet helemaal waar he.. ik vind die verlegen meisjes altijd lief.
en als je je op je gemakt voelt dan komt dat praten vanzelf wel toch

probeer maar gewoon jezelf te zijn he
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2004, 10:36   #25
Roxx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar als jij geen prater bent..wat moet je dan met een jongen die op 'drukke' meisjes valt?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2004, 10:39   #26
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roxx
Maar als jij geen prater bent..wat moet je dan met een jongen die op 'drukke' meisjes valt?
des niet helemaal waar... mijn vriendin is ook niet zoals ik
ik ben een echte druktemaker en praatjesmaker met iedereen.
mijn vriendin is dat helemaal niet.. maar doordat ze met mij heeft is ze dat wel meer gaan doen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2004, 11:02   #27
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

show up naked, bring beer....

neen serieus
iedereen is anders
je kan niet echt er op plakken wat ze intereseren
niet alle jongens intereseren zich in voetbal en auto's
daarom is het niet echt veel anders dan dat je met iemand van het eigen geslacht zou praten
natuurlijk moet je niet over make up en barby poppen beginnen
alhoewel wie weet...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2004, 18:29   #28
ijslollie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo daar ben ik weer,

ik heb iets stoms gezegd. Kom ik iemand tegen in de stad, we maken een praatje vraagt hij aan mij '...waarom heb je nog geen vriend'?

Zeg ik met mijn stomme kop 'er zijn geen leuke jongens op school''

HELP
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2004, 19:03   #29
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
Gewoon ouwehoeren over van alles en nog wat. Mijn maten en ikzelf vinden het bijvoorbeeld erg leuk als een meid over voetbal kan praten
OMG dan ren ik als jongen toch echt hard weg Voetbal is een directe dooddoener, dan zou een meisje meteen afgeschreven zijn
Leuker zijn gewoon luchtige onderwerpen, actualiteit ofzo. Kan je alle kanten mee op.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2004, 08:11   #30
MarvinV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijslollie
Hallo daar ben ik weer,

ik heb iets stoms gezegd. Kom ik iemand tegen in de stad, we maken een praatje vraagt hij aan mij '...waarom heb je nog geen vriend'?

Zeg ik met mijn stomme kop 'er zijn geen leuke jongens op school''

HELP
als het een leuke jongen was.. had em dan gevraagd waarom hij nog geen vriendin had....

of je had kunnen zeggen dat je nog niks leuks tegen was gekomen tot nu
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 17:17   #31
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarvinV
des niet helemaal waar... mijn vriendin is ook niet zoals ik
ik ben een echte druktemaker en praatjesmaker met iedereen.
mijn vriendin is dat helemaal niet.. maar doordat ze met mij heeft is ze dat wel meer gaan doen
dat zei ie ook niet, hij zei 'wat moet je met een jongen die op DRUKKE MEISJES valt' dus niet dat ie zelf druk is
jij zei dat je dat stille wel lief vindt, dat betekent dat zij zich bij jou niet anders hoeft voor te doen. Dat bedoelde hij en daar ben ik het mee eens
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 17:24   #32
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Humor is wel heeeeeeeeeel belangrijk
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.