Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 8 February 2007, 14:40   #201
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
te grappig



geweldig...

Dan denk je toch van.... tja, je weet wel
 
Oud 8 February 2007, 14:43   #202
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
Dan denk je toch van.... tja, je weet wel
DOE NORMAAL MONGOOL!


ja wel beetje
Pakspul is offline  
Oud 8 February 2007, 14:48   #203
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
DOE NORMAAL MONGOOL!


ja wel beetje
nee dan denk je "zoek een leven ALSJEBLIEFT"
met de nadruk op alsjeblieft...
 
Oud 8 February 2007, 18:18   #204
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Kijk en nu bewijs je dat je een echte cristene bent.
weglopen voor discussie
http://www.waaromgod.nl/newforum/ind...;topicseen#new
Pakspul is offline  
Oud 8 February 2007, 18:52   #205
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
hehe die signature van die ene gast
 
Oud 8 February 2007, 18:52   #206
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 9 February 2007, 07:43   #207
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Met titels als Waarom het christendom fout is en de Islam goed
kom ik er zowiezo niet
insanity is offline  
Oud 13 February 2007, 14:50   #208
Ukrainian
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
nee niet stoppen. Ik vond het interessant.
Denk een beetje aan mij, ik leer hier veel van!
hmm... oké.

Volgens de Bijbel stammen alle mensen van vandaag af van de overlevenden van een wereldwijde overstroming, namelijk van Noachs gezin, die op hun beurt afstamden van Adam en Eva (Genesis 1-11). Er bestaan veel verhalen, uit verschillende delen van de wereld, over een grote overstroming waarbij slechts enkele mensen overleefden en vervolgens de aarde opnieuw bevolkten.

Maar vandaag de dag zien we vele verschillende mensengroepen, meestal ‘rassen’ genoemd, met schijnbaar zeer verschillende kenmerken. De meest opvallende hiervan is de huidskleur. Sommigen zien dit als een reden om aan de bijbelse verslaglegging van de geschiedenis te twijfelen. Zij geloven dat de verschillende groepen alleen ontstaan kunnen zijn doordat ze apart zijn geëvolueerd, gedurende tienduizenden jaren. Dit is echter niet af te leiden uit het bewijsmateriaal.

De Bijbel verhaalt ons hoe de bevolking die afstamde van Noachs gezin, één taal had en samenleefde en dat zij Gods bevel om de ‘aarde te vervullen’ (Genesis 9:1; 11:4) ongehoorzaam was. God verwarde daarom hun taal en dat veroorzaakte een opdeling van de bevolking in kleinere groepen die uitzwierven over de aarde (Genesis 11:8-9). Uit de moderne genetica blijkt dat na zo’n opdeling van een bevolkingsgroep, zich binnen een paar generaties al variaties in bijvoorbeeld huidskleur kunnen ontwikkelen. Er is voldoende feitenmateriaal voorhanden dat aantoont dat de verschillende bevolkingsgroepen die we vandaag kennen, nog niet heel erg lang van elkaar gescheiden zijn.

Wat is een ‘ras’?

Men zou kunnen zeggen dat er feitelijk maar één ras bestaat: het menselijke ras. De Bijbel leert ons dat God ‘uit één bloede het ganse geslacht der mensen heeft gemaakt’ (Handelingen 17:26). De Schrift onderscheidt mensen in stam- of nationale groeperingen, en niet door huidskleur of lichamelijke kenmerken. Het is echter duidelijk dat er groepen mensen zijn die bepaalde kenmerken gemeenschappelijk hebben (bijv. huidskleur), die hen onderscheiden van andere groepen. Wij spreken liever over ‘groepen’ dan ‘rassen’, om de evolutionaire en racistische implicaties te vermijden die verbonden zijn met het woord ‘ras’.

Alle volkeren kunnen onderling huwen en vruchtbare nakomelingen voortbrengen. Dit toont aan dat de biologische verschillen tussen de ‘rassen’ niet groot zijn. Feitelijk zijn de verschillen in DNA verwaarloosbaar. Het onderlinge verschil in DNA tussen twee mensen die waar dan ook op aarde leven, bedraagt slechts zo’n 0,2%.

Hiervan kan maar in 6% een verband gevonden worden met raciale kenmerken; de rest is variatie ‘binnen het ras’.
Deze genetische eenheid betekent bijvoorbeeld dat blanke Amerikanen, hoewel ogenschijnlijk ver verwijderd van zwarte Amerikanen qua fenotype (uiterlijke kenmerken), in sommige gevallen een grotere weefselovereenkomst hebben dan zwarte Amerikanen onderling.



De oorzaken van variatie in het DNA tussen individuele mensen laten zien dat verschillen gebaseerd op uiterlijke kenmerken te verwaarlozen zijn. Deze genetische gelijkvormigheid betekent, dat bv. een blanke Amerikaan, hoewel ogenschijnlijk uiterlijk verschillend van een zwarte Amerikaan, in uiterlijke voorkomst, even zo goed een weefseldonor voor een zwart persoon kan zijn, als een andere zwarte Amerikaan.

Antropologen classificeren mensen in een klein aantal "rassengroepen", zoals Kaukasisch (Europees of "blank"), de Mongoloïden (met inbegrip van de Turken, Chinezen, Inuit of Eskimo's, en de Amerikaanse Indianen), de Negroïden (oftewel zwart Afrikanen), en de Australoïden (de Australische Aborigines). Binnen iedere classificatie, kunnen er verschillende subgroepen zijn.

Potdomme, genoeg voor vandaag. Ik neem aan dat dit sporadisch genoeg, te veel is, maar veel meer volgt later....


P.S. Bon, bedankt dat je sociaal reageerde en niet als een Neanderthaler net zoals verscheidene onderscheidde mensen hier.

Laatst aangepast door Ukrainian : 13 February 2007 om 14:58
 
Oud 13 February 2007, 15:15   #209
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ukrainian Bekijk Bericht
hmm... oké.

Volgens de Bijbel stammen alle mensen van vandaag af van de overlevenden van een wereldwijde overstroming, namelijk van Noachs gezin, die op hun beurt afstamden van Adam en Eva (Genesis 1-11). Er bestaan veel verhalen, uit verschillende delen van de wereld, over een grote overstroming waarbij slechts enkele mensen overleefden en vervolgens de aarde opnieuw bevolkten.

Maar vandaag de dag zien we vele verschillende mensengroepen, meestal ‘rassen’ genoemd, met schijnbaar zeer verschillende kenmerken. De meest opvallende hiervan is de huidskleur. Sommigen zien dit als een reden om aan de bijbelse verslaglegging van de geschiedenis te twijfelen. Zij geloven dat de verschillende groepen alleen ontstaan kunnen zijn doordat ze apart zijn geëvolueerd, gedurende tienduizenden jaren. Dit is echter niet af te leiden uit het bewijsmateriaal.

De Bijbel verhaalt ons hoe de bevolking die afstamde van Noachs gezin, één taal had en samenleefde en dat zij Gods bevel om de ‘aarde te vervullen’ (Genesis 9:1; 11:4) ongehoorzaam was. God verwarde daarom hun taal en dat veroorzaakte een opdeling van de bevolking in kleinere groepen die uitzwierven over de aarde (Genesis 11:8-9). Uit de moderne genetica blijkt dat na zo’n opdeling van een bevolkingsgroep, zich binnen een paar generaties al variaties in bijvoorbeeld huidskleur kunnen ontwikkelen. Er is voldoende feitenmateriaal voorhanden dat aantoont dat de verschillende bevolkingsgroepen die we vandaag kennen, nog niet heel erg lang van elkaar gescheiden zijn.
Leuk verhaaltje, maar waar is het wetenschappelijke bewijs dat iedereen ooit eens 1 taal heeft gesproken?
En waar is al dat water gebleven van die grote overstroming?

Wat ik wel geloof is dat mensen onder verschillende leef omstandigheden zich ook appart ontwikkelen. Daar heb je meteen de rede voor het taal verschil. Dat heeft helemaal niets met God te maken die eventjes een algemene taal voor een aantal bevolkingsgroepen gescrambled heeft.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline  
Oud 13 February 2007, 16:45   #210
Ukrainian
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sander Bekijk Bericht
Leuk verhaaltje, maar waar is het wetenschappelijke bewijs dat iedereen ooit eens 1 taal heeft gesproken?
als je goed kijkt, mijn beste kerel, zie je veel overeenkomst in talen. Als je voorbeelden wilt, zeg het maar. Ik heb alleen geen voorbeelden van Chinees-Germaanse talen en Inca-Germaanse talen, verder wel.

Laatst aangepast door Ukrainian : 13 February 2007 om 17:02
 
Oud 13 February 2007, 17:13   #211
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ukrainian Bekijk Bericht
als je goed kijkt, mijn beste kerel, zie je veel overeenkomst in talen. Als je voorbeelden wilt, zeg het maar. Ik heb alleen geen voorbeelden van Chinees-Germaanse talen en Inca-Germaanse talen, verder wel.
Ik zie ook heel veel overeenkomst met andere planeten, maar geen lijkt op die van ons. Enige wat aan taal zelfde is dat ze allemaal hun mond er voor gebruiken.
Citaat:
Origineel gepost door Ukrainian Bekijk Bericht
Als je voorbeelden wilt, zeg het maar. Ik heb alleen geen voorbeelden
Dan houdt het snel op
Citaat:
Origineel gepost door Ukrainian Bekijk Bericht
Zij geloven dat de verschillende groepen alleen ontstaan kunnen zijn doordat ze apart zijn geëvolueerd, gedurende tienduizenden jaren. Dit is echter niet af te leiden uit het bewijsmateriaal.
Dus de negers die in nederland wonen en zeggen dat ze blanker worden naar jaren tijd zijn gewoon leugenaars?

Citaat:
Origineel gepost door Ukrainian Bekijk Bericht
God verwarde daarom hun taal en dat veroorzaakte een opdeling van de bevolking in kleinere groepen die uitzwierven over de aarde (Genesis 11:8-9).
Hoe kun je van een "god" houden die alleen maar onderlinge haat wil en als het waar is van die vloed. Is de volgende dan niet een beetje laat?
Citaat:
Origineel gepost door Ukrainian Bekijk Bericht
Men zou kunnen zeggen dat er feitelijk maar één ras bestaat: het menselijke ras. De Bijbel leert ons dat God ‘uit één bloede het ganse geslacht der mensen heeft gemaakt’ (Handelingen 17:26). De Schrift onderscheidt mensen in stam- of nationale groeperingen, en niet door huidskleur of lichamelijke kenmerken. Het is echter duidelijk dat er groepen mensen zijn die bepaalde kenmerken gemeenschappelijk hebben (bijv. huidskleur), die hen onderscheiden van andere groepen. Wij spreken liever over ‘groepen’ dan ‘rassen’, om de evolutionaire en racistische implicaties te vermijden die verbonden zijn met het woord ‘ras’.
Lang verhaal, weinig info wat dacht je er van dat mensen gewoon dikke fuckup zijn met idiote zelf bedachte woorden waar oorlogen over gevoerd kunnen worden


http://scheppingofevolutie.nl/ is ook z'n site waar ze je het met de voorhamer er in willen slaan


http://frontpage.fok.nl/nieuws/73401

Laatst aangepast door Pakspul : 13 February 2007 om 17:34
Pakspul is offline  
Oud 14 February 2007, 11:14   #212
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Ukrainian,

Ik dacht dat jij je stil zou houden verder
Maar goed gozert als jij het zo wilt kan je het zo krijgen.

Kom nou eens met echt bewijs. iets wat je, in je eigen post toegegeven, niet hebt of kan leveren.

Lees, er is geen bewijs. Want fabeltjes zijn niet waargebeurt.
insanity is offline  
Oud 14 February 2007, 11:42   #213
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Lees, er is geen bewijs.
daarom heet het ook geloof.
 
Oud 14 February 2007, 11:45   #214
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ancalagon Bekijk Bericht
daarom heet het ook geloof.
Daarom IS het geloof lijkt me meer van toepassing.
insanity is offline  
Oud 14 February 2007, 11:53   #215
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Pool, ik snap de hele tekst niet
 
Oud 14 February 2007, 16:03   #216
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Daarom IS het geloof lijkt me meer van toepassing.
Nee het heet geloof, omdat de bedenkers ervan het zo hebben genoemd
Pakspul is offline  
Oud 14 February 2007, 17:13   #217
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Daarom IS het geloof lijkt me meer van toepassing.
fijn dat er met jou wel te discussieren valt in tegenstelling tot met die christenen

Laatst aangepast door Ancalagon : 14 February 2007 om 17:16
 
Oud 19 February 2007, 11:26   #218
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Crist, hier is het ook al dood.
Hebben we nu 'gewonnen' of komt er ooit nog een ark vol mensen die het tegendeel willen bewijzen zonder bewijs?
insanity is offline  
Oud 20 February 2007, 00:12   #219
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ja leuk, dan gaan we ze boos maken en hun ark in de fik steken
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 20 February 2007, 16:26   #220
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
De oorzaken van variatie in het DNA tussen individuele mensen laten zien dat verschillen gebaseerd op uiterlijke kenmerken te verwaarlozen zijn. Deze genetische gelijkvormigheid betekent, dat bv. een blanke Amerikaan, hoewel ogenschijnlijk uiterlijk verschillend van een zwarte Amerikaan, in uiterlijke voorkomst, even zo goed een weefseldonor voor een zwart persoon kan zijn, als een andere zwarte Amerikaan.
dat is handig voor mensen die als dalmatier door het leven willen gaan
 
Oud 21 February 2007, 13:37   #221
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Dus de negers die in nederland wonen en zeggen dat ze blanker worden naar jaren tijd zijn gewoon leugenaars?
Ja, het veranderen van huidskleur door evolutie gaat echt niet in 50 jaar. na 1000 jaar ofzo zal er mischien een groep mensen met verschil zijn. (maar omdat in onze samenleving een voordelige afwijking in huidskleur niet meer kans op overleven zal geven,(door alle kunstmatigeheden waardoor mensen zonder die voordelige afwijking ook net zo goed kunnen overleven) zal het waarschijnlijk nooit gebeuren.)

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Nee het heet geloof, omdat de bedenkers ervan het zo hebben genoemd
het IS geloven, het HEET geloof
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 12 March 2007, 13:02   #222
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Nee het heet geloof, omdat de bedenkers ervan het zo hebben genoemd
Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
het IS geloven, het HEET geloof
Ik zie dubbel
Pakspul is offline  
Oud 12 March 2007, 13:58   #223
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard



Kan jij ook niet helpen hoor
insanity is offline  
Oud 12 March 2007, 15:34   #224
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Maar wie gooit er nog eens een balletje op dan?
Pakspul is offline  
Oud 12 March 2007, 15:58   #225
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Noach was homo!
insanity is offline  
Oud 12 March 2007, 17:43   #226
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Nee een interessant onderwerp
Pakspul is offline  
Oud 12 March 2007, 22:55   #227
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Sorry jongens, kan het niet laten.
Verrek; jouw bron?
Ik zie nu dat verhaal op verschillende websites opduiken...
Wat ze trouwens subtiel vergeten te verklaren, is wáár de verschillende huidskleuren vandaan komen. Noah en zijn vrouw begonnen toch met maar 1 kleur?
Zit trouwens een paar andere artikelen te lezen, en ze hebben er serieus werk in gestoken.
Maar goed. Ik zou zeggen, laat de gelovers lekker geloven, en de niet gelovers niet. Zolang je weet dat jíj het juiste (niet) gelooft, is er niets aan de hand. Mensen overhalen doe je niet. Met sarcasme of koppigheid niet, en met mensen botweg vernederen ook niet...
Ik kan wel wat betere dingen verzinnen die ik met m'n tijd kan doen.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 13 March 2007, 07:01   #228
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ja, het veranderen van huidskleur door evolutie gaat echt niet in 50 jaar. na 1000 jaar ofzo zal er mischien een groep mensen met verschil zijn. (maar omdat in onze samenleving een voordelige afwijking in huidskleur niet meer kans op overleven zal geven,(door alle kunstmatigeheden waardoor mensen zonder die voordelige afwijking ook net zo goed kunnen overleven) zal het waarschijnlijk nooit gebeuren.)
Als huiskleur pas veranderd naar 1000jaar ofzo. Dan vind ik het toch heel knap dat in 13000 jaar van adam en eva naar aziaat, neger, mexicaan etc gaat
Citaat:
Genesis 7:1-3 1

De HERE zeide tot Noach: Ga in de ark, gij en geheel uw huis, want u heb Ik in dit geslacht voor mijn aangezicht rechtvaardig bevonden. Van alle reine dieren zult gij zeven paar nemen, het mannetje en zijn wijfje, maar van de dieren, die niet rein zijn, een paar, het mannetje en zijn wijfje; ook van het gevogelte des hemels zeven paar, mannetjes en wijfjes, om het geslacht in het leven te behouden op de gehele aarde.
Van alle vogels die er bestaan 7 paar meenemen... Dan zit dat schip ook nog wel keer vol

Laatst aangepast door Pakspul : 13 March 2007 om 07:06
Pakspul is offline  
Oud 13 March 2007, 08:09   #229
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Ik zie nu dat verhaal op verschillende websites opduiken...
Indoctrinatie is het grootste wapen van de kerk

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Wat ze trouwens subtiel vergeten te verklaren, is wáár de verschillende huidskleuren vandaan komen. Noah en zijn vrouw begonnen toch met maar 1 kleur?
Inderdaad, en eva kwam uit adam zijn rib.
Nadat ik dat las ben ik gestopt met logisch nadenken over het geloof, ik bedoel alles staat haaks op elkaar.

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Zit trouwens een paar andere artikelen te lezen, en ze hebben er serieus werk in gestoken.
Zie je wel, je raakt al geindoctrieneert

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Maar goed. Ik zou zeggen, laat de gelovers lekker geloven, en de niet gelovers niet.
Inderdaad, alleen krijg ik om de 2 weken van die jehova`s aan de deur. vraag ik toch ook niet om?
dus waarom mag ik mijn mening niet versprijden terwijl dat soort mensen gewoon wel langs de deuren mogen komen met de sprookjes van/over een oude man.

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Zolang je weet dat jíj het juiste (niet) gelooft, is er niets aan de hand.
Zolang ik weet dat er niets is en dat wat er is een sprookje is...
Hoe redeneer jij?

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Mensen overhalen doe je niet. Met sarcasme of koppigheid niet, en met mensen botweg vernederen ook niet...
Alle beetjes helpen, ooit zullen de mensen zien dat het 1 grote HOAX is.

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Ik kan wel wat betere dingen verzinnen die ik met m'n tijd kan doen.
oja?
en zonet zat je nog op die site te lezen :/
in 1 zin ontkracht je nu je hele post, DAT is pas tijdverspilling.
insanity is offline  
Oud 13 March 2007, 08:53   #230
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

HOEVEEL DIEREN GINGEN ER MET NOACH MEE?

De bijbel zegt (genesis 6): ’19; Van alle levende wezens moet gij één paar in de ark brengen, om ze met u samen in leven te doen blijven; een mannelijk en een vrouwelijk dier moet het zijn…………21; Breng verder allerlei etenswaar bijeen en leg daar een voorraad van aan, zodat gijzelf en de dieren te eten hebt.’ Als we alle soorten landdieren bij elkaar optellen dan komen we op astronomische aantallen.

* Zo zijn er wereldwijd meer dan één miljoen soorten insekten.

* 60.000 soorten landslakken.

* 35.000 soorten spinnen.

* 8000 soorten vogels.

* 6000 soorten reptielen.

* 4000 soorten zoogdieren.

* 3200 soorten amfibieën.

En dat alles keer twee, want: ‘Van alle levende wezens moet gij één paar in de ark brengen, een mannelijk en een vrouwelijk dier moet het zijn.’ Dat betekent dus twee miljoen insekten, 120.000 landslakken, 70.000 spinnen, 16.000 vogels, 12.000 reptielen, 8000 zoogdieren en 6400 amfibieën. Al deze dieren had Noach aan boord, plus natuurlijk nog duizenden diersoorten die al dan niet door toedoen van de mens zijn uitgestorven.

120k slakken
Pakspul is offline  
Oud 13 March 2007, 12:26   #231
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Al die slakken eten de groetes aan
insanity is offline  
Oud 13 March 2007, 14:45   #232
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Zie je wel, je raakt al geindoctrieneert
Ik observeer. Als jij uit 'Zit trouwens een paar andere artikelen te lezen, en ze hebben er serieus werk in gestoken.' kan uithalen dat ik de leer van de kerk aanvaard vind ik dat best knap. Ik zelf zou daar niet zo snel vanuit gaan bij iemand anders.
Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Inderdaad, alleen krijg ik om de 2 weken van die jehova`s aan de deur. vraag ik toch ook niet om?
dus waarom mag ik mijn mening niet versprijden terwijl dat soort mensen gewoon wel langs de deuren mogen komen met de sprookjes van/over een oude man.
Ik zeg niet dat jij je mening niet mag verspreiden (zolang jij het verschil weet tussen indoctrineren en verspreiden ). Het is de manier waarop bij sommigen.
Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Zolang ik weet dat er niets is en dat wat er is een sprookje is...
Hoe redeneer jij?
Als anderen je er niet mee lastig vallen (die jehova-getuigen zij dus een ander verhaal) waarom zou jij ze er dan wel mee lastig vallen. Waarom zou jij de gelovers agressief aanvallen terwijl ze je niets hebben gedaan. Laat ze lekker (geloven), en hoop dat daardoor zij jou ook lekker laten (niet-geloven).
Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
oja?
en zonet zat je nog op die site te lezen :/
in 1 zin ontkracht je nu je hele post, DAT is pas tijdverspilling.
Ik heb het over het 'sarcasme of koppigheid en mensen botweg vernederen'. Niet over het kennis vergaren (die site lezen), zodat ik een beter onderbouwde mening kan geven (dan wanneer ik dat niet doe).
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 13 March 2007, 14:49   #233
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Bla bla bal enz,

Loop jij ook in zo`n jurk net als die homo`s in rome?
Zo kom je wel over namelijk
insanity is offline  
Oud 13 March 2007, 14:59   #234
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Als huiskleur pas veranderd naar 1000jaar ofzo. Dan vind ik het toch heel knap dat in 13000 jaar van adam en eva naar aziaat, neger, mexicaan etc gaat
maar omdat ik niet geloof in adam-eva bullshit....
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 13 March 2007, 18:25   #235
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Loop jij ook in zo`n jurk net als die homo`s in rome?
Zo kom je wel over namelijk
gast, je maakt jezelf zo onsterfelijk belachelijk zo.

Iemand probeert in ieder geval nog een serieus verhaal tegen je te houden, maar je blijkt wederom niet in staat ook maar iets zinnigs terug te zeggen.

Laatst aangepast door Ancalagon : 13 March 2007 om 20:43
 
Oud 14 March 2007, 08:08   #236
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ancalagon Bekijk Bericht
gast, je maakt jezelf zo onsterfelijk belachelijk zo.

Iemand probeert in ieder geval nog een serieus verhaal tegen je te houden, maar je blijkt wederom niet in staat ook maar iets zinnigs terug te zeggen.
Zo zie jij het, ik vind dat hij ongelofelijk belachelijk overkomt.

Mijn nederige mening uiteraard
insanity is offline  
Oud 14 March 2007, 08:48   #237
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Zo zie jij het, ik vind dat hij ongelofelijk belachelijk overkomt.

Mijn nederige mening uiteraard
Dan nog kun je wel beetje rustig aan gaan doen, want je probeert over te komen als een alles weter
Pakspul is offline  
Oud 14 March 2007, 09:01   #238
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Dan nog kun je wel beetje rustig aan gaan doen, want je probeert over te komen als een alles weter
Maybe, Ik zie het als een standpunt
insanity is offline  
Oud 14 March 2007, 09:11   #239
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Maar een standpunt moet je ook weer niet opdringen met zinnen die zeggen hoe belachelijk het is.
Pakspul is offline  
Oud 14 March 2007, 09:14   #240
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Dat is jouw manier van standpunten innemen, niet de mijne.
zeker niet in dit geval
insanity is offline  
Oud 14 March 2007, 14:59   #241
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Dat is jouw manier van standpunten innemen, niet de mijne.
zeker niet in dit geval
Jouw manier van discusseren (of standpunten innemen zoals jij het noemt) is dus niet ingaan op de eigenlijke argumenten, maar gewoon beweren dat de mensen waarmee je discusseert (ik dus) belachelijk zijn.
Oké...
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 16 March 2007, 08:32   #242
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

ik denk niet dat het geloof verzonnen is, maar wel dat het in de loop der jaren is verdraaid door mensen die daar profijt aan hadden.
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline  
Oud 16 March 2007, 08:36   #243
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

En adam en eva werden altijd afgebeeld met een navelstreng <-- KLOPT NIET!!!
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline  
Oud 16 March 2007, 12:12   #244
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door spiral_design Bekijk Bericht
En adam en eva werden altijd afgebeeld met een navelstreng <-- KLOPT NIET!!!
Ik heb ze nog nooit met een navelstreng gezien op plaatjes hoor...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 16 March 2007, 12:31   #245
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Me neither
insanity is offline  
Oud 16 March 2007, 12:40   #246
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

excuseer, ik bedoelde navel (daar heeft ooit een navelstreng aangezeten), dus moeten ze ook geboren zijn geweest.
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline  
Oud 16 March 2007, 12:41   #247
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard adam & eva

navelstreng
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg

Laatst aangepast door spiral_design : 16 March 2007 om 14:04
spiral_design is offline  
Oud 16 March 2007, 12:42   #248
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

zieeeeee
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline  
Oud 16 March 2007, 16:00   #249
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door spiral_design Bekijk Bericht
navelstreng
Nou doe je het weer verkeerd

Maar dan nog, je hebt toch een navel omdat het anders zo raar staat in je zwembroek?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 19 March 2007, 19:23   #250
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kijk een konijn, een reiger en een ooievaar en nog een beest of 2 daar bijt riet
 
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.