Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 February 2004, 00:41   #1
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard Ajax neemt Anastasiou over van Roda JC

Yannis Anastasiou is vanaf heden Ajacied. De Amsterdamse club neemt de Griekse aanvaller per direct over van Roda JC. De dertigjarige spits moet de gehavende voorhoede van Ajax versterken. Maandagavond laat kwam hij tot een akkoord met de Amsterdamse club over een contract voor anderhalf seizoen.
Ajax hoopt dat Anastasiou op tijd speelgerechtigd is voor de topper van komend weekeinde tegen PSV. Coach Ronald Koeman kampt met flinke personele problemen. Met name de voorraad voorhoedespelers is uiterst schaars. Zondag in het competitieduel met ADO Den Haag miste Koeman Zlatan Ibrahimovic, Wesley Sonck en Rafael van der Vaart, waardoor hij de zeventienjarige Ryan Babel aan de wedstrijd moest laten beginnen.

'Je moet het niet zien als een paniekaankoop', verdedigde Ajax' directeur Arie van Eijden de aankoop. 'We vinden Anastasiou een heel goede spits en zijn blij dat hij komt.'

Roda JC werkte graag mee aan de transfer. Het contract van Anastasiou liep komende zomer af en door een transfer naar Ajax konden de Limburgers nog geld incasseren voor de Griekse aanvaller. 'Dat geld is hard nodig voor de club om op een gezonde manier betaald voetbal te kunnen blijven spelen in Kerkrade', verduidelijkte coach Wiljan Vloet tijdens Langs de Lijn.

Vloet: 'Ik wil Yannis niet kwijt en dat heb ik al aangegeven aan het bestuur, maar zij hebben mij duidelijk gemaakt dat de transfer puur vanuit economisch oogpunt wordt gedaan. Yannis is onze topscorer en geeft ook nog een hoop assistst. Met Cristiano heb ik wel een directe vervanger achter de hand, maar als er iets met hem gebeurt hebben we niemand.'

Anastasiou was bezig aan zijn vierde seizoen bij Roda, dat hem vlak voor aanvang van het seizoen 2000/01 overnam van Anderlecht. De inmiddels dertigjarige aanvaller maakte 48 doelpunten voor de club uit Kerkrade.


Bron: VI.nl
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 09:17   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier zal Bart blij mee zijn. Gelukkig gaat Anastasiou naar zn favoriete club naast Roda
"Het is geen paniekaankoop" Het is een noodgreep van Ajax en een tijdelijke oplossing voor de blessureproblemen. Als Ibrahimovic, Sonck en Van der Vaart terug zijn van blessures, mag Yannis op de bank plaats nemen en uiteindelijk weer verhuurd worden aan Roda ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 10:41   #3
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Hier zal Bart blij mee zijn. Gelukkig gaat Anastasiou naar zn favoriete club naast Roda
"Het is geen paniekaankoop" Het is een noodgreep van Ajax en een tijdelijke oplossing voor de blessureproblemen. Als Ibrahimovic, Sonck en Van der Vaart terug zijn van blessures, mag Yannis op de bank plaats nemen en uiteindelijk weer verhuurd worden aan Roda ofzo
vreemd dat ze geen buitenlander uit het buitenland hebben gehaald.. zou toch meer indruk maken dan die anastasiou.. want die is ook niet echt indrukwekkend goed
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 10:59   #4
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

ik moet nog maar eens zien of hij zal slagen, ajax heeft toch niet zo'n goede ervaring met griekse spitsen
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 12:05   #5
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof ook absoluut niet dat hij kan gaan slagen, want hij is puur en alleen gehaald om het tijdelijke spitsenprobleem op te lossen en om een ervaren, scorende spits op te kunnen stellen tegen PSV in plaats van een 17 jarige puber (Babel). Als de geblesseerden weer terug zijn, belandt hij echt wel op de bank. Ibrahimovic, Sonck en eventueel van der Vaart krijgen echt wel de voorkeur. En na de zomer vertrekt Ibrahimovic misschien en dan geloof ik niet dat Anastasiou dé opvolger gaat worden. Dan trekken ze wel een andere spits aan denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 12:07   #6
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Anastasiou in oranje :respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 14:40   #7
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Ben het helemaal met Ar-Tuur eens, maar Ajax heeft natuurlijk wel een redelijke vervanger nodig voor de blessure gevoelige Zlatan want elke keer Van der Vaart in de spits zetten is ook niks
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 15:04   #8
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En met jonge gastjes als Babel, de Ridder, Mitea en de Mul in de voorhoede zo'n belangrijke topper ingaan is misschien ook wel riskant. Aan de andere kant, je kunt ook niet van Anastasiou verwachten dat hij ineens de man gaat worden in zn eerste wedstrijd in een nieuw team.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2004, 15:16   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Ik geloof ook absoluut niet dat hij kan gaan slagen, want hij is puur en alleen gehaald om het tijdelijke spitsenprobleem op te lossen en om een ervaren, scorende spits op te kunnen stellen tegen PSV in plaats van een 17 jarige puber (Babel). Als de geblesseerden weer terug zijn, belandt hij echt wel op de bank. Ibrahimovic, Sonck en eventueel van der Vaart krijgen echt wel de voorkeur. En na de zomer vertrekt Ibrahimovic misschien en dan geloof ik niet dat Anastasiou dé opvolger gaat worden. Dan trekken ze wel een andere spits aan denk ik.
Toch denk ik dat Anastasiou het het beste zal doen van alle roda-aankopen die die joden ooit gedaan hebben. Soetaers, Babangida en Sibon waren regelrechte mislukkelingen, maar dat zag ik ook kilometers ver aankomen. Anastasiou heb ik altijd te goed gevonden voor een club als Roda. Hij had eigenlijk bij Anderlecht al door moeten breken, maar die club kocht ineens Koller.
Bij Roda heeft hij altijd in een team gespeeld dat een systeem speelt dat Anastasiou niet ligt. Hij moet in het vijandelijke strafschopgebied kunnen 'aanklooien', omdat hij te langzaam is voor grote afstanden. Bovendien waren de voorzetten die hij kreeg (lees: waardeloze spits Tom Soetaers) meestal van een dermate bedroevend niveau dat Anastasiou zijn handen weer eens de lucht indeed en zijn medespelers verwenste.
Anastasiou is na Dick Nanninga en John Eriksen misschien wel de beste spits die Roda ooit heeft gehad. Je zag in het seizoen 2000-2001, toen Roda 4e werd, wat hij kon. Toen scoorde hij ook 19 keer, bovendien is een strafschop bij Anastasiou 100% zekerheid. In zijn hele Roda-carrière nam hij elke penalty, en elke was raak.
Dan heb ik het niet eens over zijn tientallen assists, en bruikbare steekpasjes waarmee hij medespelers in 1 keer voor de keeper zette; tientallen keren scoorde Roda hieruit. De enige reden dat hij nog niet eerder weg is gegaan bij Roda is het team om hem heen, dat verhulde zijn klasse.
Uiteraard ben ik als Roda-supporter niet blij met dit verlies, want stiekem draaide heel Roda om Yannis. Kone draaide nu alleen maar goed, dóór zijn samenwerking met Anastasiou. Ook dit jaar scoorde hij weer een aantal cruciale goals voor de club, en de enige reden dat Roda nu meedoet om Europees voetbal is de vorm van Yannis dit jaar, samen met Kujovic.

En tóch ben ik blij dat Roda nog wat aan hem verdiend heeft. Het feit dat zowel Berglund, als Rudge, als ook Addo weggegaan zijn, en boegbeeld Gerrie Senden nog steeds geen nieuw contract getekend heeft duidt erop dat Roda ernstig in financiële problemen zit. In tegenstelling tot de gemeenten Arnhem, Nijmegen, Utrecht, Waalwijk, Tilburg, Breda, Enschede, Sittard, Maastricht en noem ze allemaal maar op, doet de gemeente Kerkrade hoegenaamd niets voor Roda JC. In al deze steden werd of het stadion opgekocht, of werd op een andere wijze tientallen miljoenen in de plaatselijke eredivisieclub gestoken. Bij roda gebeurt dat niet, of vooralsnog niet. Sterker nog; jaarlijks gaat 25% van de begroting naar aflossing voor het stadion. Straks gaat Roda de graafschap nog achterna. Maar hoe dan ook, voor mij gaat de club áltijd voor alles, al is het Europees voetbal of de beste speler. Dan moeten die maar verkocht worden!!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2004, 13:05   #10
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
*knip*

idd.. jij zult het wel weten lijkt me zo
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2004, 13:12   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar ik twijfel dan ook niet aan de kwaliteiten van Anastasiou, want die heeft hij zeker. Ik ben alleen bang dat hij voor tijdelijk gehaald is en niet de nieuwe nummer 9 van Ajax gaat worden. Hopelijk voor je stort Roda nu niet inelkaar na het wegvallen van een steunpilaar en worden de centen toch nog gebruikt voor vervanging. Maar de Graafschap had en heeft geen financiële problemen Bart, dus wat dat betreft ga je ons niet achterna. Voor wat betreft sportieve prestaties gun het ik je niet om zover af te glijden
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2004, 18:05   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Maar ik twijfel dan ook niet aan de kwaliteiten van Anastasiou, want die heeft hij zeker. Ik ben alleen bang dat hij voor tijdelijk gehaald is en niet de nieuwe nummer 9 van Ajax gaat worden. Hopelijk voor je stort Roda nu niet inelkaar na het wegvallen van een steunpilaar en worden de centen toch nog gebruikt voor vervanging. Maar de Graafschap had en heeft geen financiële problemen Bart, dus wat dat betreft ga je ons niet achterna. Voor wat betreft sportieve prestaties gun het ik je niet om zover af te glijden
Wij hebben die financiele problemen ook alleen maar door dat stadion Verder interesseert het me niet zo gek veel wat spelers doen als ze eenmaal bij Roda weg zijn. Het is zijn keuze, en ik denk dat je gelijk hebt, ondanks het feit dat ik hem minstens zo goed acht als de overschatte Zlatan en Sonck, maargoed, die hebben op de een of andere manier een naam ofzo
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:06.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.