Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 June 2004, 11:19   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Verdedigersprobleem Nederland

Vorige week werd bekend dat Jaap Stam na het EK stopt als international. Dat dit besluit niet een massale storm wanhoop, smeekbedes en verdriet opwekt, is mij niet duidelijk. Want Stam is toch één van onze laatste echte topverdedigers.

Stam wordt in juli pas 32 en kan naar mijn idee nog met gemak mee tot het WK2006. Ik heb wel begrip voor zijn beweegredenen (concentreren op AC Milan en zijn gezin), maar er is toch wel iets te regelen zodat hij niet voor ieder lullig oefenwedstrijdje over hoeft te komen en in de belangrijke kwalificatiewedstrijden wel gewoon meedoet? Hij is namelijk dringend nodig, want welke potentiëele Nederlandse verdedigers hebben we nou naast Heitinga? Dat wordt toch een probleem.

Jaapie moet blijven!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 11:25   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Inderdaad... Bouma ben ik nog steeds niet zo kapot van.. Hofland vind ik daarentegen wel een topper, maar die wordt bij PSV weggepest helaas.. En bij Wolfsburg zal hij niet voor Oranje in beeld komen... Heitinga lijkt wel een goede te zijn, maar als hij een terugval krijgt...
Een de Jong zal nog moeten bewijzen het echt in zich te hebben, maar lijkt wel een mooie toekomst te hebben..

Maar verder is het niet veel... Ooijer is ook op leeftijd, van Bronckhorst en Zenden zijn gemaakte backs... Frank de Boer is nu al afgeschreven...
En mannen als Bosschaert, Lamey, Collin zullen misschien nog wel doorbreken, maar of ze ooit het Oranje-niveau halen?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 11:26   #3
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heitinga is nog geen top, Hofland wordt denk ik ook niets, Bouma was ook niet geweldig zaterdag, De Boer maakt ook geen kans meer, word een armoedig zooitje in het Nederlands Elftal
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 16:32   #4
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jah, maar die stam is dus 34 als WK2006 is. Ik denk dat ik als voetballer mezelf dan ook in bescherming zal nemen en niet van die domme keuzes maak als de Boertjes. Niets ten nadele van de Boertjes hoor, maar als ze gewoon na het niet behalen van WK2002 een punt achter hun interland carriere hadden gezet werd er vast met meer respect over hun gesproken. Als Stam door zou gaan tm wk duitsland, dan loopt ie hetzelfde risico dat ie net zo als de Boertjes wordt afgeschreven. En dat levert meestal alleen maar scheve ogen op.

Laatst aangepast door The Phit : 1 June 2004 om 19:38
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2004, 17:05   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

WK2002 mag ik aannemen?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 16:01   #6
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
jah, maar die stam is dus 34 als WK2006 is. Ik denk dat ik als voetballer mezelf dan ook in bescherming zal nemen en niet van die domme keuzes maak als de Boertjes. Niets ten nadele van de Boertjes hoor, maar als ze gewoon na het niet behalen van WK2002 een punt achter hun interland carriere hadden gezet werd er vast met meer respect over hun gesproken. Als Stam door zou gaan tm wk duitsland, dan loopt ie hetzelfde risico dat ie net zo als de Boertjes wordt afgeschreven. En dat levert meestal alleen maar scheve ogen op.
Ik vind dat je niet naar leeftijd moet kijken, maar naar kwaliteiten, conditie, en dergelijken. Wat dat betreft gaat de vergelijking met Frank de Boer wel mank. Die hobbelt nu nog mee met Oranje en heeft een geweldige carrière gehad, maar was na een paar jaar Barcelona eigenlijk al over zijn top heen, in tegenstelling tot Stam Stam is een laatbloeier die via een geleidelijke carrière een topverdediger is geworden. Hij gaat op z'n 32 naar één van de beste clubs ter wereld (AC Milan) en zit op een dusdanig niveau dat ik denk dat hij met die kwalificatie en eventueel eindtoernooi 2006 nog heel goed meekan. En van mijn part wordt hij dan alleen opgeroepen voor de belangrijke kwalificatieduels, als hij maar blijft, want hij is echt wel het onvervangbare fundament achterin.

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 2 June 2004 om 16:06
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2004, 09:44   #7
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Hij is gewoon veruit de beste verdediger die we hebben.
Zoals Cruijff zei: "De Nederlandse eenmansverdediging".
Ik denk dat niemand uit de Nederlandse gelederden de rol van Jaap Stam over zou kunnen nemen. Nu denk ik wel dat we toch eens aan Melchiot moeten gaan denken. Das ook zo'n beukgeval net zoals Stam. Maar ja ... ik ben geen bondscoach, en waarschijnlijk zullen we het met spelers als Heitinga, Hofland, Bouma en De Jongmoeten gaan doen ... Ik zou toch voor Melchiot gaan.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2004, 09:53   #8
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik hoop dat heitinga, bouma en hofland zich goed blijven ontwikkelen, dat zijn degene die het moeten doen na het EK
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2004, 13:24   #9
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nu is Stam ook nog gebleseerd Sparen die kerel dus voor het EK en lekker andere verdedigers tegen Ierland opstellen. Stel je voor dat Stam niet meedoet tegen Duitsland
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2004, 20:33   #10
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Nu is Stam ook nog gebleseerd Sparen die kerel dus voor het EK en lekker andere verdedigers tegen Ierland opstellen. Stel je voor dat Stam niet meedoet tegen Duitsland
Dan hebben we een probleem
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2004, 21:33   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Hebben we niet meer een bondscoach-probleem?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2004, 00:30   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Hebben we niet meer een bondscoach-probleem?
Die dus al een contractverlenging op zak heeft..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2004, 19:00   #13
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Die dus al een contractverlenging op zak heeft..
dat meen je niet ...

daar gaat het WK 2006 in Duitsland
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.