Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 July 2004, 00:17   #151
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Daar heb je ook wel gelijk in. Maar Griekenland heeft zowel tegen Frankrijk als tegen Tsjechië veel met de rug tegen de muur gespeeld (al konden beide ploegen dat niet eens zozeer omzetten in veel kansen). Het is een andere spelopvatting dan andere landen (en in dat rijtje past Engeland bij nader inzien niet echt). Maar goed, het is, zoals Tyskie al eens zei meen ik, een illusie dat een ploeg een heel toernooi dominant, aanvallend en in een hoog tempo aanvalt en spectaculair spel laat zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:21   #152
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Al komt Portugal zeker in de buurt! Het spel van de Portugezen bevalt mij wel. Die coach meende zijn Porto-sterren niet nodig te hebben, en speelde de eerste wedstrijd alleen met Paulo Ferreiro. Inmiddels is Ricardo Carvalho samen met Ujfalusi voor mij dé verdediger van het toernooi. Heeft Deco zich inmiddels ontpopt tot een ware ster, en zo zijn er nog een paar erin gekomen die Portugal maken tot een ploeg vol dynamiek, aanvalslust en creativiteit. Ik denk ook dat Griekenland daar niet tegen bestand is.

Maar wat zou dát mooi zijn. Nog nooit gescoord op een groot toernooi, nog nooit een punt gepakt, en dan die cup pakken!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:23   #153
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Het is een ander soort teleurstelling voor mij.. Toen baalde ik tot na de finale flink... Nu was het tijdens de wedstrijd een grote bron van frustratie, maar de volgende dagen al weer minder...

In 98 en 00 vond ik dat Nederland in de finale hoorde.. zoniet het toernooi hoorde te winnen. Ik vond ons de beste, maar toch eindigde het in de halve finales...
Nu zijn we er terecht uitgekegeld.. en dat zag je de hele wedstrijd al aankomen. En dat vond ik eigenlijk nog wel veel frustrerender...

Maar qua teleurstelling is het inderdaad minder.
Toch won de ploeg die Nederland uitschakelde nooit de finale.. Brazilië ging zelfs kansloos ten onder.. Beetje vreemd om dan te zeggen dat Nederland de beste was
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:24   #154
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Griekenland staat veel beter dan bijvoorbeeld Nederland. Ze hebben niet zo'n geweldige voetballers, maar er is zeer moeilijk doorheen te komen.
Maar toch denk ik dat Portugal dit zal winnen. Zij hebben ondertussen ervaring tegen de Grieken en het zal ze niet nog een keer gebeuren dat ze er zo ingaan. Zeker omdat het elftal op zeer veel plekken is gewijzigd tov de eerder wedstrijd.
Ook Portugal staat organisatorisch erg goed en heeft voorin iets meer klasse lopen. Zeker als Figo zo speelt als tegen Nederland (of was dat aan Nederland te danken? Ik ben er toe geneigd om te denken van wel). Ronaldo oogt ook nog fris... Zo'n spelers maken het verschil. Alleen die spitsen van Portugal zijn bagger, dus moet Ronaldo de ballen nog zelf inkoppen ook.
En natuurlijk loopt ene Deco bij Portugal rond. Wat een klasbak, zoveel techniek combineren met werklust.
En dan zitten nog spelers als Helder, Rui Costa etc op de bank die ook nog een wedstrijd kunnen openbreken.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:26   #155
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Toch won de ploeg die Nederland uitschakelde nooit de finale.. Brazilië ging zelfs kansloos ten onder.. Beetje vreemd om dan te zeggen dat Nederland de beste was
Beleving is vaak anders dan de werkelijkheid, Bart.
In mijn beleving was Nederland de beste, maar of het werkelijk zo was? Waarschijnlijk niet.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:30   #156
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Het is een ander soort teleurstelling voor mij.. Toen baalde ik tot na de finale flink... Nu was het tijdens de wedstrijd een grote bron van frustratie, maar de volgende dagen al weer minder...

In 98 en 00 vond ik dat Nederland in de finale hoorde.. zoniet het toernooi hoorde te winnen. Ik vond ons de beste, maar toch eindigde het in de halve finales...
Nu zijn we er terecht uitgekegeld.. en dat zag je de hele wedstrijd al aankomen. En dat vond ik eigenlijk nog wel veel frustrerender...

Maar qua teleurstelling is het inderdaad minder.
Ik ben het met je eens! Ik baal nu al niet meer van de uitschakeling, maar het spel blijft toch steeds in je achterhoofd hangen. Dat moet stukken beter kunnen.

In 98 en 00 was ik compleet tevreden over het voetbal, het kon haast niet beter, maar de uitschakeling was dan ook echt een klap op mijn hoofd die ik nog lang zou voelen. Je hebt dan echter ook in je achterhoofd ook dat het spel goed was, wat dan ergens weer een geruststelling is, maar aan de andere kant des te frustrerender.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:33   #157
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ook een bron van frustratie bij mij is dat ik het gevoel heb dat er meer had ingezeten... Want we hebben echt enorm veel geluk gehad dit toernooi. Hadden we dat geluk maar in '98 en '00 gehad.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 00:34   #158
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ook zoiets ja. Heb je een keer het geluk aan je zijde is het spel dusdanig slecht dat het eigenlijk weinig uitmaakt behalve als het op penalties of zoiets aankomt.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 02:07   #159
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Als ik het 1 land wel niet gun, is het Portugal wel. En wel om 9 redenen (die niet allemaal even serieus opgevat dienen te worden):

1 ) Natuurlijk omdat ze het Nederlands elftal hebben uitgeschakeld.
2 ) Dan krijgen we een grijns op die arrogante kutkop van een Figo, en dat gun ik hem niet.
3 ) Als Portugal eenmaal op voorsprong staat, moeten we weer naar dat tijdrekkende gejank van (onder andere) Deco en Ricardo kijken.
4 ) De scheidsrechter is een Duitser, de bondscoach van de Grieken ook. Hopelijk draagt Merk Rehhagel een warm hart toe, net zoals Frisk dat bij Portugal tegen het Nederlands elftal ook deed omdat Nederland Zweden heeft uitgeschakeld.
5 ) Griekenland heeft op haar weg naar de finale er in elke ronde (mede) voor gezorgd dat er een favoriet naar huis kon gaan. In de poule was dat Spanje en in de volgende rondes waren dat de 2 torenhoge favorieten voor het winnen van het EK: Frankrijk en Tsjechië.
6 ) Griekenland gaf Portugal, dat toen weliswaar nog niet zo ingespeeld was als nu, in de groepswedstrijd voetballes, dus waarom niet nog eens in de finale?
7 ) We moeten de traditie in stand houden dat het organiserende land niet het EK mag winnen. Dat wordt gedaan vanaf het EK 1988, dus het zou zonde zijn om zo'n traditie door een stelletje verwaande kwasten te doorbreken. Als Nederland niet in eigen huis het EK mag winnen, dan niemand niet!
8 ) Met die verwaande kwasten bedoel ik Figo, Rui Costa en Fernando Couto, die Deco (een geboren Braziliaan) geen plaats gunden in de Portugese selectie. En dat terwijl ze gewoon niet om hem heen konden. Trouwens, het halve Duitse elftal is geneutraliseerd, dus wat maakt 1 speler in je selectie die van een andere komaf is dan uit?
9 ) Het EK zal hoe dan ook gewonnen worden door een land met een buitenlandse bondscoach. De Duitser Rehhagel bij Griekenland of de Braziliaan Scolari bij Portugal. Rehhagel is dan weliswaar een Duitser, dus eigenlijk een rivaal in allerlei opzichten voor ons Nederlanders. Maar Rehhagel is tenminste een Europeaan, en Scolari niet. Laten we het EK dan ook vooral Europees houden.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 02:55   #160
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wat een oneindig domme post Ok, we moeten ze niet allemaal even serieus nemen. Maar er zit niet één verstandig argument tussen! Dat is toch wel vrij tragisch dan.. Ik neem dan ook aan dat de argumenten verzonnen zijn door je kleine nichtje van 7, die net heeft leren lezen?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

1 ) Natuurlijk omdat ze het Nederlands elftal hebben uitgeschakeld.
Ja, dus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

2 ) Dan krijgen we een grijns op die arrogante kutkop van een Figo, en dat gun ik hem niet.
Kulreden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

3 ) Als Portugal eenmaal op voorsprong staat, moeten we weer naar dat tijdrekkende gejank van (onder andere) Deco en Ricardo kijken.
Dat doen andere landen en doet Edwin van der Sar inderdaad totaal niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

4 ) De scheidsrechter is een Duitser, de bondscoach van de Grieken ook. Hopelijk draagt Merk Rehhagel een warm hart toe, net zoals Frisk dat bij Portugal tegen het Nederlands elftal ook deed omdat Nederland Zweden heeft uitgeschakeld.
Is dat een reden of een argument waarom Griekenland gaat winnen? Moet je trouwens niet lekker kortzichtig tegen die Duitse coach zijn joh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

5 ) Griekenland heeft op haar weg naar de finale er in elke ronde (mede) voor gezorgd dat er een favoriet naar huis kon gaan. In de poule was dat Spanje en in de volgende rondes waren dat de 2 torenhoge favorieten voor het winnen van het EK: Frankrijk en Tsjechië.
Portugal schakelde ook Spanje in de groepsronde uit (werd zelfs groepswinnaar) en verder Engeland en Nederland..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

6 ) Griekenland gaf Portugal, dat toen weliswaar nog niet zo ingespeeld was als nu, in de groepswedstrijd voetballes, dus waarom niet nog eens in de finale?
Omdat ze nu dus beter ingespeeld zijn..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

7 ) We moeten de traditie in stand houden dat het organiserende land niet het EK mag winnen. Dat wordt gedaan vanaf het EK 1988, dus het zou zonde zijn om zo'n traditie door een stelletje verwaande kwasten te doorbreken. Als Nederland niet in eigen huis het EK mag winnen, dan niemand niet!
Ehm, ja..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

8 ) Met die verwaande kwasten bedoel ik Figo, Rui Costa en Fernando Couto, die Deco (een geboren Braziliaan) geen plaats gunden in de Portugese selectie. En dat terwijl ze gewoon niet om hem heen konden. Trouwens, het halve Duitse elftal is geneutraliseerd, dus wat maakt 1 speler in je selectie die van een andere komaf is dan uit?
Ehm, ja, dus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey

9 ) Het EK zal hoe dan ook gewonnen worden door een land met een buitenlandse bondscoach. De Duitser Rehhagel bij Griekenland of de Braziliaan Scolari bij Portugal. Rehhagel is dan weliswaar een Duitser, dus eigenlijk een rivaal in allerlei opzichten voor ons Nederlanders. Maar Rehhagel is tenminste een Europeaan, en Scolari niet. Laten we het EK dan ook vooral Europees houden.
Jij moet tegen Duitsland zijn. Heel verstandig argument jonge!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 14:13   #161
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Maar kan ik ook supporter zijn van mijn nationale elftal zónder die carnavaleske beleving die voor mij ook niet hoeft?
Kan ook heel goed hoor, heb zelf ook gewoon in de kroeg gekeken. Irriteer me wel aan die figuren, die het onder alle omstandigheden toch weer een reden voor een feestje vinden..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 14:24   #162
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Kan ook heel goed hoor, heb zelf ook gewoon in de kroeg gekeken. Irriteer me wel aan die figuren, die het onder alle omstandigheden toch weer een reden voor een feestje vinden..
Hehe, precies Ik breng de wedstrijden ook in een café door, maar gelukkig zijn er daar meer mensen die er zo over denken als ik
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 16:00   #163
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
reacties punten 1 t/m 9
1 ) Dus niks, niet verder denken dan noodzakelijk is. 4 jaar geleden was ik ook blij toen Frankrijk van Italië won, dit is iets soortgelijks. Ik zou het gewoon leuk vinden als het land wat het Nederlands elftal uitschakelde, uiteindelijk zelf ook uitgeschakeld wordt. En waar zou dat mooier zijn als in een finale.

2 ) Niks kulreden, da's gewoon mijn mening. Figo heeft weliswaar een prachtige voetbalcarrière achter de rug, maar hij heeft naar mijn idee teveel commentaar voor iemand die pas tegen het Nederlands elftal zijn ware vorm terug vond.

Hij was pissig toen hij tegen dacht ik Engeland gewisseld werd, terwijl hij er die wedstrijd weinig van bakte. En in plaats van dat Figo er een probleem van gaat maken dat Deco in het Portugese elftal komt, kan hij juist beter blij zijn dat een goede speler als Deco het Portugese elftal komt versterken.

Daarom heb ik het niet meer zo op Figo, al draait het natuurlijk niet om Figo alleen maar om het hele team. In dat opzicht geef ik toe dat het belachelijk is om een heel team iets niet te gunnen omdat de indruk van 1 speler bij mij niet positief is.

3 ) Schoenveters nog maar eens vast maken of de bal nog eens goed neerleggen voor een doeltrap, maar ze gaan er niet bij liggen alsof ze een zware blessure hebben opgelopen als ze een klein (weliswaar onnodig) tikje krijgen die menigeen amper had gevoeld.

4 ) Daar bedoelde ik alleen maar mee te zeggen dat het nu leuk zou zijn als alle twijfelgevallen in het voordeel van de Grieken gefloten zouden worden.

5 ) Van Engeland is het bekend dat ze niet vaak heel ver komen op grote toernooien (halve finale of finale), en hoewel het Nederlands elftal in het buitenland voor het EK nog dik geprezen werd, wisten wij dat het wel heel raar moest lopen wou het Nederlands elftal Europees kampioen worden.

Van die Fransen was, na het geflopte WK van 2 jaar terug, niet bekend hoe zij er nu voor zouden staan. Er werd echter voor het EK wel verwacht dat Frankrijk wou vlammen om dat geflopte WK enigszins goed te maken. Van de Tsjechen was voorafgaand aan het EK al bekend dat ze een goede selectie hadden staan. Dat bleek ook wel in de loop van het toernooi. In dat opzicht is het jammer dat zij zijn uitgeschakeld.

Daarom denk ik ook wel dat Griekenland een relatief zwaarder toernooi achter de rug dan Portugal, met name omdat de individuele kwaliteiten van de Grieken op veel posities (op papier) toch wat onder doen voor de Portugezen.

6 ) Die Grieken zijn in de loop van het toernooi ook gegroeid.

7 ) Dit was er dus 1 die niet serieus genomen diende te worden...

8 ) Zoals ik bij 2 ook al aan gaf. Niet zeiken, maar voetballen! En gebruik maken van het talent wat in Deco schuilt (op dat gemekker na dan...)

9 ) Ik moet alleen jaarlijks naar de tandarts...
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2004, 16:18   #164
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
1 ) Dus niks, niet verder denken dan noodzakelijk is. 4 jaar geleden was ik ook blij toen Frankrijk van Italië won, dit is iets soortgelijks. Ik zou het gewoon leuk vinden als het land wat het Nederlands elftal uitschakelde, uiteindelijk zelf ook uitgeschakeld wordt. En waar zou dat mooier zijn als in een finale.
Je kunt dus nooit voor een land zijn dat Nederland heeft uitgeschakeld? Vind ik ietwat kortzichtig, zeker wanneer Nederland gewoon kansloos ervan verloren heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
2 ) Niks kulreden, da's gewoon mijn mening. Figo heeft weliswaar een prachtige voetbalcarrière achter de rug, maar hij heeft naar mijn idee teveel commentaar voor iemand die pas tegen het Nederlands elftal zijn ware vorm terug vond.

Hij was pissig toen hij tegen dacht ik Engeland gewisseld werd, terwijl hij er die wedstrijd weinig van bakte. En in plaats van dat Figo er een probleem van gaat maken dat Deco in het Portugese elftal komt, kan hij juist beter blij zijn dat een goede speler als Deco het Portugese elftal komt versterken.

Daarom heb ik het niet meer zo op Figo, al draait het natuurlijk niet om Figo alleen maar om het hele team. In dat opzicht geef ik toe dat het belachelijk is om een heel team iets niet te gunnen omdat de indruk van 1 speler bij mij niet positief is.
Er lopen bij het Nederlands Elftal in de personen van Kluivert en Davids minstens zo'n irritante spelers rond, maargoed. En ik doelde er inderdaad op dat Figo één persoon is, en niet een heel elftal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
3 ) Schoenveters nog maar eens vast maken of de bal nog eens goed neerleggen voor een doeltrap, maar ze gaan er niet bij liggen alsof ze een zware blessure hebben opgelopen als ze een klein (weliswaar onnodig) tikje krijgen die menigeen amper had gevoeld.
Zoals ik al zei, dat doen vrijwel alle landen, en alle clubs. Edwin van der Sar is er zelfs een specialist in om tijd te rekken en voor elk zielig dingetje een behandeling te krijgen als hij voorstaat. De Griekse keeper doet ongetwijfeld hetzelfde. Ik heb er ook een hekel aan, maar het schijnt erbij te horen en Portugal is daar zeker niet het ergste in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
4 ) Daar bedoelde ik alleen maar mee te zeggen dat het nu leuk zou zijn als alle twijfelgevallen in het voordeel van de Grieken gefloten zouden worden.
Ja, maar daar ging het helemaal niet over. Het ging erover dat je voor Griekenland was, omdat...? En tegen Portugal, omdat...? Dit heeft er dus helemaal niets mee te maken. Merk is trouwens de grootste eikel na Fandell die er op de Duitse velden een fluit hanteert, maar dat terzijde..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
5 ) Van Engeland is het bekend dat ze niet vaak heel ver komen op grote toernooien (halve finale of finale), en hoewel het Nederlands elftal in het buitenland voor het EK nog dik geprezen werd, wisten wij dat het wel heel raar moest lopen wou het Nederlands elftal Europees kampioen worden.

Van die Fransen was, na het geflopte WK van 2 jaar terug, niet bekend hoe zij er nu voor zouden staan. Er werd echter voor het EK wel verwacht dat Frankrijk wou vlammen om dat geflopte WK enigszins goed te maken. Van de Tsjechen was voorafgaand aan het EK al bekend dat ze een goede selectie hadden staan. Dat bleek ook wel in de loop van het toernooi. In dat opzicht is het jammer dat zij zijn uitgeschakeld.

Daarom denk ik ook wel dat Griekenland een relatief zwaarder toernooi achter de rug dan Portugal, met name omdat de individuele kwaliteiten van de Grieken op veel posities (op papier) toch wat onder doen voor de Portugezen.
Frankrijk heeft het hele toernooi niets laten zien, en mag lager worden ingeschaald dan Engeland, in ieder geval niet sterker. Het gaat om dit toernooi, niet om de verwachtingen die er waren. De Tsjechen wonnen weliswaar verdiend van Nederland uiteindelijk, maar waren niet veel sterker en hebben tegen Duitsland niets en tegen Letland weinig laten zien. Nederland liet net zo weinig zien. Op weg naar de finale hebben beiden grote namen uitgeschakeld, dus verdienen ze het evenveel. Het doet niet zozeer terzake of het toernooilanden zijn, was Griekenland dat per slot van rekening wel?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
6 ) Die Grieken zijn in de loop van het toernooi ook gegroeid.
Netto resultaat is dus hetzelfde

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
8 ) Zoals ik bij 2 ook al aan gaf. Niet zeiken, maar voetballen! En gebruik maken van het talent wat in Deco schuilt (op dat gemekker na dan...)
Ja, maar ik zie nog steeds de reden verder niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
9 ) Ik moet alleen jaarlijks naar de tandarts...
Gezondheid en Lifestyle
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.