Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Archief > Archief > Actualiteiten > Verkiezingen 2006
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2006 Wie wordt de grootste partij? Mag jij al stemmen? Of waar zou je op gestemd hebben en waarom? Bespreek het hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 November 2006, 17:54   #1
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard Verkiezingscampagne 2006

Naar aanleiding van onderstaand stukje kwam ik op het idee voor dit topic. Er wordt in gesteld dat de PvdA de verkiezingen zo zwaar verloren heeft door een "vuile campagne" van het CDA.

Citaat:
PvdA-voorzitter klaagt over vuile CDA-campagne

zaterdag 25 november 2006 12:24

Net als PvdA-leider Wouter Bos klaagt Michiel van Hulten, voorzitter van de PvdA en tevens campagneleider, over de vuile campagnestrategie van het CDA. Hij voelt zich 'gepiepeld'.

Net als Bos voelt Hulten zich gepakt
Van Hulten voelt zich gepiepeld

'We hebben te lang toegestaan dat het CDA Bos het imago gaf van draaikont,' zegt Van Hulten in een interview in NRC Handelsblad. 'Als je kijkt naar de schade die de campagne van het CDA onze partij in deze verkiezingen heeft gedaan, denk ik dat bij ons nu de geesten rijp zijn voor een ander soort campagne, als de gelegenheid zich weer voordoet.'

Volgens de partijvoorzitter van de PvdA heeft het CDA de kunst afgekeken van de Republikeinen in Amerika, die in 2004 de Democratische kandidaat John Kerry wegzetten als draaikont. George W. Bush won de presidentverkiezingen.

Kapot
De klaagzang van Van Hulten in NRC Handelsblad doet denken aan het interview dat Wouter Bos kort voor de verkiezingen gaf aan De Telegraaf, waarin de PvdA-lijsttrekker zich wentelde in zelfmedelijden: de VVD en vooral het CDA proberen mij al jaren 'persoonlijk kapot te maken', analyseerde Bos de campagne.

Achteraf, zegt Van Hulten, had de PvdA ook onaardig moeten zijn, door bijvoorbeeld Maxime Verhagen, de nummer twee van het CDA, aan te pakken. Hij heeft het geprobeerd, door te hameren op 'de zeven plagen van Verhagen'. Van Hulten wilde de kiezer wijzen op de gevolgen van de CDA-bezuinigingen in de zorg: huisarts en kraamzorg uit het basispakket, etc. 'Dat was een beetje het niveau van het CDA, en Verhagen was er woedend over. Maar eerlijk gezegd voelden we ons er zelf niet lekker bij,' aldus Van Hulten.

Bron: Elsevier
Wat denken jullie dat de redenen zijn voor het succes van de SP, Wilders en de Christen Unie. De afgang van de PvdA en de VVD. Het uiteindelijk toch nog redelijk bijeenblijven van D66 (het zag er in de peilingen lange tijd nog slechter uit) en het CDA die uiteindelijk alsnog de grootste partij is gebleven.

Ik vraag me echt af waarom de PvdA niet gewoon inziet dat het verlies komt doordat Marijnissen het zo goed doet en Wouter Bos gewoon niet zo gelieft is in Nederland. Maakt de PvdA zichzelf met dit soort berichtgeving niet gewoon belachelijk?

Laatst aangepast door Bazzemans : 26 November 2006 om 01:10
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2006, 17:57   #2
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ik vind dit vrij sneu van de pvda
en ik denk ook dat het verlies van de pvda voor een groot deel te wijten is aan het succes van de SP
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2006, 18:18   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een paar keer zeggen dat het een draaikont is en je bent kapot gemaakt,
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Aan

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.