Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

 
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 30 October 2005, 11:55   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Question Filip Dewinter, Vlaamse Bin Laden of Vlaamse Fortuyn

Citaat:
Chakkar : "Dewinter is Vlaamse Osama Bin Laden" - 26/10/05 Antwerpen

Zaterdag as. (29/10) wordt het programma “’t Zwart Schaap” op Nederland 3 om 20.25 uur uitgezonden. Centrale gast van de uitzending van aanstaande zaterdag is Filip Dewinter. Het populaire Nederlandse programma duurt ongeveer 50 minuten en confronteert de centrale gast met een aantal politieke tegenstanders.

In het reeds eerder opgenomen programma is onder meer een reactie van Mohammed Chakkar, de woordvoerder van de Antwerpse Marokkaanse gemeenschap, te zien. Chakkar haalt zwaar uit naar Filip Dewinter en verwijt hem de “Vlaamse Osama bin Laden” te zijn.


Filip Dewinter zal ook een schrijven richten aan de voorzitter van de allochtone overlegraad (de vroegere migrantenraad), de heer Georges Kamanayo. Daarin betreurt Filip Dewinter dat Chakkar door zijn uitspraken de spanningen en de polarisatie tussen de autochtone en allochtone gemeenschap in Antwerpen bewust verder opdrijft. Dewinter vraagt zich in dit schrijven af in hoeverre Chakkar nog representatief is voor de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen en in hoeverre hij nog als lid van de overleg- en adviesraad kan blijven functioneren. Filip Dewinter zal ter zake ook de schepen voor Samenlevingsopbouw, Chantal Pauwels, bij de eerstvolgende commissiezitting interpelleren.
Ik heb het programma gisteravond gezien en ik heb een positief beeld gekregen van deze man. In tegenstelling tot wat men allemaal beweert vind ik hem niet overkomen als een racist of een neonazi, maar meer als een realist. Hij wordt systematisch afgeschilderd door zijn politieke vijanden als het grote gevaar en vergelijkingen met de 2e wereldoorlog zijn niet van de lucht. Waar hebben we dit eerder gezien zou ik haast willen zeggen, geen argumenten maar emotionele beschuldigingen die erop zijn gericht om mensen schrik aan te jagen tegen deze man en zijn partij. Op de website van Filip Dewinter is ook niets over racisme te vinden en men kon tijdens het programma ook niet met duidelijke bewijzen komen dat het hier om een racist zou gaan. Of heb ik hier een verkeerd beeld van? Dat daar een veroordeling van de Belgische Hoge raad tegenover staat doet hier in mijn optiek niets aan af, want we weten ook dat tegen Fortuyn allerlei klachten liepen over discriminatie en racisme en dat dit misschien ook wel tot een veroordeling op de langere termijn zou hebben geleid als hij niet was vermoord op 6 mei 2002

Filip Dewinter, Vlaamse Bin Laden of Vlaamse Fortuyn?

Laatst aangepast door PFP : 30 October 2005 om 17:44
  Met citaat antwoorden
 


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.