Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 August 2004, 20:15   #1
paarsbloempje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard ze laat me gewoon stikken

ik ben een errug introvert meisje (zegt iedreen maar kmerk ut zelf ook) niet iedereen kan er tegen dat ik zo stil enzow ben dus op school laten veel mensen mij gewoon zitten, ik heb dus niet echt superveel vrienden. toch wel een stuk of 3 hele goede en tegen 1 daarvan kon ik echt mijn verhalen kwijt, zij was dan ook de enige tegen wie ik iets persoonlijks vertelde.
wij zijn al als vriendinnen geboren en steunden elkaar altijd...

maar nu net in een moeilijke tijd laat ze me gewoon stikken!
2 maanden geleden overleden mn oma en mn tante vlak 8ter elkaar.dat was heel erg schokkend , en nu is me moeder ook nog ernstig ziek.
maar zij heeft sinds kort een vriend, haar eerste en daar is ze nu dagelijks, of hij bij haar. Ze laat gewoon niets meer van haar horen. alleen als ik bel doet ze nog gewoon maar verder laat ze me gewoon stikken. Eerder waren we dagelijks bij elkaar maar nu is ze dagelijks met hem, en zelfs de dingen die WIJ altijd samen deden, doet zij nu met HEM. zoals elke morgen joggen, ik wou haar smorgens bellen of ze nog ging, zag ik haar door mn straat heen joggen met HEM !! kben het eigenlijk zat.

nu heb ik niemand meer die naar me luistert, daarom plaats ik een berichtje hier, misschien kan iemand me helpen om toch weer met iemand te praten
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2004, 20:29   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik denk dat een goed iets zou zijn door op te schrijven wat je dwars zit in een brief, en haar die persoonlijk te geven...(dus niet opsturen..whatever)
als de brief goed overkomt, (en ga daarin dus niet een opsomlijstvan verwijtenzitten maken..) dan beseft ze misschien hoe het allemaal zit, en ziet ze het 'licht' dat ze wat tijd vrij zal (moeten ?) maken voor dr (beste?) vriendin...

een andere oplossing zou natuurlijk zijn om nieuwe vrienden te zoeken?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 16:55   #3
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gecondoleerd met je oma en tante, en ik hoop dat t snel beter gaat met je moeder. maar focus jij je misschien niet te veel op dat zij de dingen die ze met jou deed nu met haar vriendje doet?

ik bedoel dat is op zich heel normaal en misschien is zij zich van geen kwaad bewust, en dat zij elke dag met haar vriendje is wil toch niet meteen zeggen dat jij dan maar thuis moet blijven je kunt toch ook dingen met zn drieen gaan doen, ik bedoel volgens mij is t niet zo moeilijk om met zn drieen te joggen.

zeg dat eens tegen dr, zo van ey als je weer gaat joggen zeg t dan ff dan ga ik mee. ga gewoon wat vaker uit eigen initiatief naar haar heen, want jij begrijpt zekr ook wel dat ze nu even haar gedachten bij iets anders heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 17:07   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Hmm, da's moeilijker dan je denkt. Ikzelf ben ook zeer gesloten en heb ook zoiets gelijkaardigs meegemaakt. (Ook m'n beste vriendin die volledig is veranderd sinds ze haar eerste vriend heeft.) Het lukt je gewoon niet om zoiets te zeggen...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 18:20   #5
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Probeer t gewoon te zeggen tegen haar, het is logisch dat ze veel tijd met dr vriendje doorbrengt, maar een beetje tijd met jou zou wel leuk zijn. Dat kun je dr best zeggen, of laat dr dit berichtje lezen wat je op t forum postte...
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 18:26   #6
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Hmm, da's moeilijker dan je denkt. Ikzelf ben ook zeer gesloten en heb ook zoiets gelijkaardigs meegemaakt. (Ook m'n beste vriendin die volledig is veranderd sinds ze haar eerste vriend heeft.) Het lukt je gewoon niet om zoiets te zeggen...
het lukt niet?

het is je beste vriendin, als je daar normaal alles tegen durft te zeggen waarom nu dan niet? ik snap dat niet helemaal.

als jij dr niets van zegt za lze het ook nooit weten, over die drempel heenstappen en gewoon zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 18:27   #7
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anouk
Probeer t gewoon te zeggen tegen haar, het is logisch dat ze veel tijd met dr vriendje doorbrengt, maar een beetje tijd met jou zou wel leuk zijn. Dat kun je dr best zeggen, of laat dr dit berichtje lezen wat je op t forum postte ...
Dan kan ze gelijk zien dat paarsbloempje niet gek zeurt om aandacht en dat niet alleen zij er zo over denkt.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 21:41   #8
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
het lukt niet?

het is je beste vriendin, als je daar normaal alles tegen durft te zeggen waarom nu dan niet? ik snap dat niet helemaal.

als jij dr niets van zegt za lze het ook nooit weten, over die drempel heenstappen en gewoon zeggen.
Ja, het lukt niet. Ik gun het haar om gelukkig te zijn met die jongen, mss wel een beetje ten koste van mijn geluk (ook omdat ze al zoveel problemen heeft gehad met jongens) en ik wil haar niet lastigvallen. Niet afhankelijk zijn van haar.
Ik ben bang dat ze me het kwalijk zou nemen en zou niet willen dat ze me daarna scheef bekijkt ...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2004, 21:45   #9
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

en als je gewoon zegt dat je haar niets misgunt, maar dat je haar wel mist?
lijkt me best vleiend om te horen en kan leiden tot een goed gesprek
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:54.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.