Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 October 2002, 15:37   #1
Methuselah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Belgen versus Nederlanders...

ik las net op feedback 'n topic over 't taalgebruik van Belgen op fora, maar persoonlijk vind ik dat Nederlandes de Nederlandse taal minder goed beheersen, kijk maar naar 't Groot Dictee der Nederlandse Taal, winnaars zijn bijna uitsluitend Belg
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 15:39   #2
Scholieren
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Agree, de Belgen zijn over het algemeen beter in de Nederlandse taal dan de Nederlanders zelf. Brieven schrijven e.d. kunnen ze prima. Maar op fora en andere "minder belangrijke" onderdelen gaan ze juist erg slecht om met de interpunctie en de schrijfstijl van zinnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 15:44   #3
Methuselah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Scholieren
Agree, de Belgen zijn over het algemeen beter in de Nederlandse taal dan de Nederlanders zelf. Brieven schrijven e.d. kunnen ze prima. Maar op fora en andere "minder belangrijke" onderdelen gaan ze juist erg slecht om met de interpunctie en de schrijfstijl van zinnen.
ik ken al minstens 1 tegenvoorbeeld, op s.com heb je 'n gast, nederlander, die gebruikt nooit of te nooit interpuncties, heeft nog nooit gehoord van grammatica of van spelling...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 15:59   #4
Scholieren
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Methuselah
ik ken al minstens 1 tegenvoorbeeld, op s.com heb je 'n gast, nederlander, die gebruikt nooit of te nooit interpuncties, heeft nog nooit gehoord van grammatica of van spelling...
ok, op dit punt moet ik jou gelijk geven. Maar in het algemeen zie je dat Belgen die forummen de interpunctie en schrijfstijl erg aan hun laars lappen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 16:08   #5
Methuselah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Scholieren


ok, op dit punt moet ik jou gelijk geven. Maar in het algemeen zie je dat Belgen die forummen de interpunctie en schrijfstijl erg aan hun laars lappen.
dank je.

Ik vind net, van al de mensen die ik ken via fora, dat 'n grote meerderheid Nederlanders zijn die slecht typen, procentueel gezien dan eh
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 19:22   #6
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben Belgisch en ik kan toch redelijk goed Algemeen Nederlands, maar op fora en MSN schrijf ik niet altijd interpunctie, gewoon voor mijn gemak
  Met citaat antwoorden
Oud 20 October 2002, 21:01   #7
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben Nederlands en ik haat Nederlands,grammatica,spelling everything!!!
Ik ben er ook niet goed in en ik heb nooit iets gemerkt van Belgen die de Nederlandse taal niet goed beheersen.
Enfin,geef mij maar Engels.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2002, 14:32   #8
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat degene die dat topic opende in de feedback de spreektaal bedoelde die sommige Belgen ook doodleuk als schrijftaal gebruiken, wat voor Nederlanders vaak onbegrijpbaar is en dus irritatie opwekt (vooral op een forum) :/
Als we het over interpunctie gaan hebben dan zijn we wel heel erg aan t mierenneuken, en who gives a fuck wie er meestal wint bij dat grote taaldictee of whatever :/ Dat wil niet zeggen dat er Belgen zijn die minder goed Nederlands kunnen en dat die dan ook toevallig op dit forum zitten, het zij zo, dan moet je er geen taaldictee bij gaan halen waar mensen van dit forum niet aan meedoen, want t ging toch om de mensen die op DIT forum zitten? ja, precies.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2002, 10:24   #9
Methuselah
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz
ik denk dat degene die dat topic opende in de feedback de spreektaal bedoelde die sommige Belgen ook doodleuk als schrijftaal gebruiken, wat voor Nederlanders vaak onbegrijpbaar is en dus irritatie opwekt (vooral op een forum) :/
Als we het over interpunctie gaan hebben dan zijn we wel heel erg aan t mierenneuken, en who gives a fuck wie er meestal wint bij dat grote taaldictee of whatever :/ Dat wil niet zeggen dat er Belgen zijn die minder goed Nederlands kunnen en dat die dan ook toevallig op dit forum zitten, het zij zo, dan moet je er geen taaldictee bij gaan halen waar mensen van dit forum niet aan meedoen, want t ging toch om de mensen die op DIT forum zitten? ja, precies.
ik ben zelf 'n Belg Heel wat Nederlanders net schrijven echt zoals ze spreken, da's echt niet te doen
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2002, 10:36   #10
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Methuselah
ik ben zelf 'n Belg Heel wat Nederlanders net schrijven echt zoals ze spreken, da's echt niet te doen
ik zie niet wat dat met mijn reply te maken heeft..... :/
en geef eens een voorbeeld?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2002, 10:48   #11
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is altijd maar een kleine selectie die goed kan schrijven en die dus wint bij het nationale dictee

zelf kan ik daar nooit aan mee doen, want ik heb een kleine of lichte vorm van dislectie, dat is ook de reden dat ik wel eens iets verkeerd schrijf en omdat ik gewoon alles te snel wil doen, dan ben je lekker aan het typen en dan sla je een verkeerde toets aan terwijl je dat niet merkt
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2002, 20:04   #12
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
het is altijd maar een kleine selectie die goed kan schrijven en die dus wint bij het nationale dictee

zelf kan ik daar nooit aan mee doen, want ik heb een kleine of lichte vorm van dislectie, dat is ook de reden dat ik wel eens iets verkeerd schrijf en omdat ik gewoon alles te snel wil doen, dan ben je lekker aan het typen en dan sla je een verkeerde toets aan terwijl je dat niet merkt
dat heb ik ook ik heb een lichte vorm van dislectie, ik lees langzaam, keer letters om en doe gewoon alles te snel ik denk er niet goed genoeg bij na ik heb een toets altijd heel snel af (valt soms ook aan me cijfer te merken)

en boeie dat de bekende belgen beter nederlands kunnen dan bekende nederlanders. ze zouder een keer een grote spelling en gramatica tekst door heel NL en belgie moeten doen en die vergelijken dat vind ik iets geloof waardigen dan een stek bn'ers
en bekende belgen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.