Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: geef je mening
eens 6 22,22%
gedeeltelijk eens 5 18,52%
oneens 16 59,26%
Stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 November 2002, 09:24   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard stelling : voetbal maakt de rest van de sport kapot

kijk maar naar de rellen , die van het voetbal komen , kijk maar naar studio sport waar ongeveer 90 procent voetbal is , en dan het geld dat er voor een speler betaald word...
ik vind voetbal gewoon de meest kapitalistishe sport die er maar is...
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 09:45   #2
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Gedeeltelijk, ik denk dat er meer mensen naar studio sport kijken om de voetbal dan een andere sport. maar tis wat jij ook zegt dat er iets teveel voetbal is. als er 5 wedstrijden zijn geweest op zondag zenden ze alle 5 in ruime sammevattingen uit. en kvin dat geld gebeuren ook wel raar, je gaat niet naar een club voor geld vinnik...
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 11:24   #3
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Finale basketbal vorig jaar (nederlands)

7 wedstrijden van elk 40 minuten zuivere tijd (dus bij overtredingen wordt tijd stil gezet)

wordt uitgezonden in totaal: 13 minuten


Terwijl er in de zomervakantie oefenwedstrijden van WILLEM II worden uitgezonden in plaats van normale sporten...



HEEL ERG ENG...



en bovendien is voetbal ook gewoon een kutsport
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 12:38   #4
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Je moet uitzenden wat mensen willen zien .. en dat is nu eenmaal voetbal.
Als men 90% basketbal zou uitzenden en 10% voetbal ofzo zouyden hun kijkcijfers enorm dalen dunkt me ..
er is nu eenmaal meer intresse in voetbal dan in om het even welke andere sport..
dus voetbal maakt helemaal niks kapot, zonder voetbal zou er een andere sport zijn die meer volk zou trekken dan andere dus ja ..

hup voetbal
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 13:55   #5
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlueWolf
Je moet uitzenden wat mensen willen zien .. en dat is nu eenmaal voetbal.
Als men 90% basketbal zou uitzenden en 10% voetbal ofzo zouyden hun kijkcijfers enorm dalen dunkt me ..
er is nu eenmaal meer intresse in voetbal dan in om het even welke andere sport..
dus voetbal maakt helemaal niks kapot, zonder voetbal zou er een andere sport zijn die meer volk zou trekken dan andere dus ja ..

hup voetbal
m,aar zoals je ziet zijn er zat mensen die iets anders willen kijken , maar die kijken niet omdat er alleen maar voetbal op tv is.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 13:56   #6
Mariblow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlueWolf
Je moet uitzenden wat mensen willen zien .. en dat is nu eenmaal voetbal.
Als men 90% basketbal zou uitzenden en 10% voetbal ofzo zouyden hun kijkcijfers enorm dalen dunkt me ..
er is nu eenmaal meer intresse in voetbal dan in om het even welke andere sport..
dus voetbal maakt helemaal niks kapot, zonder voetbal zou er een andere sport zijn die meer volk zou trekken dan andere dus ja ..

hup voetbal
jij snapt um
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 14:06   #7
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man


m,aar zoals je ziet zijn er zat mensen die iets anders willen kijken , maar die kijken niet omdat er alleen maar voetbal op tv is.
Ik heb niet gezegd dat er geen mensen zijn die andere sporten willen bekijken ofzo, maar er zijn er altijd meer die voetbal willen zien, en het is logisch dat men hetgene uitzendt dat het meeste kijkers gaat lokken
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 14:14   #8
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlueWolf

Ik heb niet gezegd dat er geen mensen zijn die andere sporten willen bekijken ofzo, maar er zijn er altijd meer die voetbal willen zien, en het is logisch dat men hetgene uitzendt dat het meeste kijkers gaat lokken
gellukkiog kun je lekker discusseren in het discussieforum.
daar gaan we weer

studio sport is op de publieke omroep , dat wil zeggen , nederland 1 , 2 ,3 en voor belgen tv 1 , 2 , die omroep dient er voor te zorgen dat alle groepen mensen te zien kunnen krijgen wat ze willen , ongeacht het aantal kijkers.
als je het zo bekijkt dan ligt dat toch weer anders.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 14:22   #9
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Nah jah, dan moeten ze en voetbal en basket en hockey en schaatsen en worstelen en kunstschaatsen en waterpolo en handbal en volleybal en hardlopen en fietsen en hoogspringen en dansen en schaken en zovoort uitzenden want er zijn er altijd wel die dat willen zien, maar dat is niet echt haalbaar lijkt me..
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 22:05   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Verplaats hem naar sport, dan kan het een leuke discussie worden
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 22:36   #11
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

neh voetbal maakt niet al teveel kapot. Sommige verotte supporters daarintegen wel....

aar het meest erger ik me aan studio sport met hun:
70% voetbal
26% basketball, schaatsen, wielrennen, tennis
en HOOGUIT 4% wat anders
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2002, 22:46   #12
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je hebt een punt met wat je zegt over de publieke omroep. Daar ben ik het geheel mee eens dat zij voor een ieder wat wils dienen uit te zenden. Maar; dat doen ze ook! Alleen niet in verhouding met wat men aan voetbal laat zien. Er staat echter nergens dat dat niet mag. Zo wordt ook wielrennen, formule 1, tennis enz uitgezonden. Ook Basketbal komt mijns inziens, net als atletiek bijvoorbeeld ruim aan bod dacht ik zo (met name op zondagmiddag!).
Je zult echter dienen te accepteren dat voetbal nu eenmaal Nederlands volksport nummer één is. De publieke omroep (waar ik absoluut niet over te spreken ben) móet dit wel doen. Anders krijgt men de rechten niet meer. En wat heb je dan op sport? Dan valt er heel erg veel weg, en kijkt denk ik vrijwel niemand meer. Ik kijk alleen al naar mezelf. Ik volg een aantal sporten zeer actief, maar atletiek, schaatsen, zwemmen enzo interesseert me helemaal niets. Als dat erop is zet ik de TV uit.
De BVO's in Nederland eisen een deel van de zendtijd. Zij hebben namelijk belangen (sponsoring enzo) die moeten worden uitgezonden, en zo niet dan stapt men naar een commerciële zender. Dat kun je je als publieke omroep niet permiteren, en dus moet het zo. Overigens zul je dan ook een van de weinige nederlanders zijn die erover klaagt.
Rellen daar weet je dan denk ik ook helemaal niets vanaf. Dus oordeel er dan ook niet over
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2002, 08:46   #13
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsja, het probleem tussen basketbal en studio sport is alvast dat Studio Sport wat dat betreft gewoon niet de waarheid vertelt...

Ze laten het overkomen dat er 1 groot team in Nederland is (ricoh Astronauts uit Amsterdam), terwijl de astronauts momenteel geen enkele kans maken tegen nijmegen , wat ik in ieder geval wel zie bij Eiffel Towers is dat er NOOIT een verslaggever is van studio sport TENZIJ we tegen Ricoh Astronauts spelen...

en zondagmiddag ga ik het live kijken




ON-topic:

Voetbal maakt ook de jeugd al kapot, alle kleine jongetjes worden op voetbal gezet, echt zonde, wat nou als een van die jochies een GROOT talent voor basketbal blijkt te zijn, zit hij toch 8 jaar te voetballen...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2002, 09:30   #14
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BlueWolf
Je moet uitzenden wat mensen willen zien .. en dat is nu eenmaal voetbal.
Als men 90% basketbal zou uitzenden en 10% voetbal ofzo zouyden hun kijkcijfers enorm dalen dunkt me ..
er is nu eenmaal meer intresse in voetbal dan in om het even welke andere sport..
dus voetbal maakt helemaal niks kapot, zonder voetbal zou er een andere sport zijn die meer volk zou trekken dan andere dus ja ..

hup voetbal
mee eens, en als ze wat anders willen zien dat is er ook, alleen moet je net de goeie kanalen (tv zenders opzoeken!)
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2002, 09:34   #15
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Rellen daar weet je dan denk ik ook helemaal niets vanaf. Dus oordeel er dan ook niet over
hebbie het tegen mij? Zo ja:

ik weet er geneog vanaf om te weten wat voor een kneuzen er tussen lopen, dank u. En je moet ze vooral mensen met zulk gedrag verdedigen, dat maakt jouw mening een stuk sterker....ugh
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2002, 13:25   #16
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BWM


Voetbal maakt ook de jeugd al kapot, alle kleine jongetjes worden op voetbal gezet, echt zonde, wat nou als een van die jochies een GROOT talent voor basketbal blijkt te zijn, zit hij toch 8 jaar te voetballen...
dus maakt het de jeugd kapot? wat een bullshit.
Er zijn vast wel gevallen waarbij kinderen gepusht worden door (1 van) hun ouders om per sé op voetbal te gaan, maar zovaak gebeurd dat niet. Die kinderen willen het zelf, ze vinden het leuk, en daar gaat het toch om? dat je het leuk vindt. Als iemand een groot talent is voor basketbal wil niet zeggen dat ie het gelijk leuk vindt. En dat je die reden gebruikt vind ik al helemaal om te lachen want je weet duidelijk niet waar je het over hebt. "de jeugd wordt kapot gemaakt omdat kinderen op voetbal gezet worden terwijl ze een groot talent voor een andere sport kunnen hebben" kom op, vind je nou zelf ook niet dat dit een ongelooflijk debiel standpunt is?

verder ben ik het ongeloofelijk met de stelling oneens. Voetbal maakt geen andere sport kapot. De redenen die ik_ben_de_man geeft, daar kan ik ook niet uithalen wat voetbal met andere sporten doet. Ik kan wel zeggen dat het klopt dat voetbal de enige sport is waar zoveel rellen voorkomen en waar de spelers bergen geld verdienen voor 90 minuten rennen op het veld. Het is ook idd een kapitalistische sport, maar maakt het daarom de andere sporten kapot? Ik denk het niet. Ik denk eerder dat het het voetbal zelf kapot maakt, wat ik overigens heel jammer vind.
Dat wat ik_ben_de_man zegt over dat 90% van wat studio sport uitzendt voetbal is, dat is niet de schuld van de sport voetbal, het komt omdat er veel vraag naar is, veel mensen willen het zien, ze willen het volgen, die bartdinges zei het al, voetbal is Nederlands nummer 1 volkssport. Er is gewoon veel vraag naar.
Als je vindt dat voetbal andere sporten kapotmaakt kan je denk ik beter zeggen dat de tv/media dat doet, want die zenden het uit (of juist niet )
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2002, 19:34   #17
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz


dus maakt het de jeugd kapot? wat een bullshit.
Er zijn vast wel gevallen waarbij kinderen gepusht worden door (1 van) hun ouders om per sé op voetbal te gaan, maar zovaak gebeurd dat niet. Die kinderen willen het zelf, ze vinden het leuk, en daar gaat het toch om? dat je het leuk vindt. Als iemand een groot talent is voor basketbal wil niet zeggen dat ie het gelijk leuk vindt. En dat je die reden gebruikt vind ik al helemaal om te lachen want je weet duidelijk niet waar je het over hebt. "de jeugd wordt kapot gemaakt omdat kinderen op voetbal gezet worden terwijl ze een groot talent voor een andere sport kunnen hebben" kom op, vind je nou zelf ook niet dat dit een ongelooflijk debiel standpunt is?
Hmz, goed was idd beetje onhandige woordkeuze van me :S

Maar meeste kindertjes die niet door ouders gepushed worden gaan op voetbal omdat vriendjes ook op voetbal gaan...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2002, 19:59   #18
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by BWM

ON-topic:

Voetbal maakt ook de jeugd al kapot, alle kleine jongetjes worden op voetbal gezet, echt zonde, wat nou als een van die jochies een GROOT talent voor basketbal blijkt te zijn, zit hij toch 8 jaar te voetballen...
En als ze allemaal op basketbal zouden wordne gezet dan zou het de jeugd niet kapot maken?? Beetje simplistisch en subjectief bekeken.

Laten we nu alsjeblieft ook niet over rellen gaan beginnen, want heel Nederland heeft er een mening van, maar de meeste weten nauwelijks wat er zich amper heeft afgespeeld. En ik denk dat rellen ook niet invloedbaar zijn voor andere sporten. Ik denk zelfs dat voetbalrellen eerder positief voor andere sporten zijn dan negatief.

Voetbal de meeste kapitalistische sport die er is? Miscshien van Nederland, maar het geld dat er omgaat in de NBA, Formule 1 en zelfs in het Honkbal(Amerika), daar komt het voetbal niet aan.
Voetbal is in Nederland gewoon volksport nummer 1, en de kijkcijfersrecords komen ook nagenoeg allemaal door het voetbal (wk/Ek, of europese finales). Dat geeft iets aan over de populariteit. En tuurlijk hoort de publieke omroep voor elke groep wat uit te zenden, maar sporten waar bij de kijdichtheid heel laag is, daar ga je gewoon geen avondvullend programma mee vullen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2002, 20:04   #19
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja idd, voetbal is hier volkssport
amerika heeft icekochey en basketball
italie volgens mij ook voetbal

thailand en japan hebben martials arts als volkssport (en zo hoort het )

ik vind alleen jammer dat TV niet breed geneog is, al vind ik eursport 'TOP', wat betreft afwisseling!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 08:37   #20
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ok , mischien maakt het nier perse de andere sporten kapot , en mischien weet ik ook wel helemaal niet waardoor die relletjes ontstaan ( ik denk dus omdat hun favo club verliest )
maar ik heb gister studio sport gekeken , nou ik geloof dat het van zeven uur tot 8 uur was en er was goddomme 46 minuten voetbal , ik denk toch echt dat meer dan een kwart van de bevolking een anderre sport liefheeft dan voetbal...
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2002, 08:51   #21
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

er wordt lang niet voor 90% voetbal uitgezonden. in het weekend in de middag is het veelal hardlopen, schaatsen, basketbal, handbal enzo. En dan is het ook nog dat NOS geen recht heeft om grote samenvattingen van tennis te laten zien, enkel een paar beelden omdat RTL5 de tennisfreaks naar zich wil hebben. Met de Formule 1 kun je ook naar RTL5 en voor een ruime samenvatting ook nog naar de NOS.
De Dart freaks kunnen naar de SBS en daar heb de NOS helemaal al geen recht van spreken. En wat golf betreft, dat is ook in handen van RTL5.
En dan is het ook nog eens dat de NOS het voetbalavondje flink heeft in zitten krimpen, samenvattingen van op zaterdag en vrijdag gespeelde wedstrijden laten ze niet meer zien, enkel als het bijzondere wedstrijden waren.
Er word de laatste tijd trouwens steeds meer Honkbal, handbal, paardjelopen, biljart, basketbal uitgezonden op NOS dan voorgaande jaren. Dus de stelling die hier wordt gesteld klopt voor geen sikkephit.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2002, 14:11   #22
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by the Phit
sikkephit.
Jezus stef
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2002, 14:45   #23
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by the Phit
er wordt lang niet voor 90% voetbal uitgezonden. in het weekend in de middag is het veelal hardlopen, schaatsen, basketbal, handbal enzo. En dan is het ook nog dat NOS geen recht heeft om grote samenvattingen van tennis te laten zien, enkel een paar beelden omdat RTL5 de tennisfreaks naar zich wil hebben. Met de Formule 1 kun je ook naar RTL5 en voor een ruime samenvatting ook nog naar de NOS.
De Dart freaks kunnen naar de SBS en daar heb de NOS helemaal al geen recht van spreken. En wat golf betreft, dat is ook in handen van RTL5.
En dan is het ook nog eens dat de NOS het voetbalavondje flink heeft in zitten krimpen, samenvattingen van op zaterdag en vrijdag gespeelde wedstrijden laten ze niet meer zien, enkel als het bijzondere wedstrijden waren.
Er word de laatste tijd trouwens steeds meer Honkbal, handbal, paardjelopen, biljart, basketbal uitgezonden op NOS dan voorgaande jaren. Dus de stelling die hier wordt gesteld klopt voor geen sikkephit.
uhm, weet je wel hoeveel godganzesporten er bestaan?!

Die ook nog eens door duizenden mensen worden beoefend.....

Oftewel, toch geen 'eerlijke' keuze
  Met citaat antwoorden
Oud 20 November 2002, 17:24   #24
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


uhm, weet je wel hoeveel godganzesporten er bestaan?!

Die ook nog eens door duizenden mensen worden beoefend.....

Oftewel, toch geen 'eerlijke' keuze
je kan niet iedereen tevreden houden, maar wel proberen zo'n groot mogelijke groep. De nos zendt genoeg sport uit (kijk niet alleen studio sport, maar ook doordeweeks). En ook andere sporten komen aan bod op andere (commerciele) zenders.

Tis gewoon onmogelijk om van iedere sport iets te laten zien, zeker omdat Studio Sport ook maar beperkte tijd krijgt, dan kan je ongemogelijk verwachten dat ze van elke sport iets uitzenden, dan zou het programma kwalitatief alleen maar slechter maken.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 November 2002, 18:41   #25
Timmekeuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bwa ik denk niet dat het aan voetbal zelf licht.
Het ligt aan de supporters.
Hier in Belgie maken ze een zwarte lijst van Hooligans en dan gaan ze controleren op de wedstrijden of die hooligans wel kalm genoeg zijn.Zo niet vliegen ze uit het stadion.Zo wel schrappen ze de naam van de hooligan.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 November 2002, 20:05   #26
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Timmekeuh
Bwa ik denk niet dat het aan voetbal zelf licht.
Het ligt aan de supporters.
Hier in Belgie maken ze een zwarte lijst van Hooligans en dan gaan ze controleren op de wedstrijden of die hooligans wel kalm genoeg zijn.Zo niet vliegen ze uit het stadion.Zo wel schrappen ze de naam van de hooligan.
En wat hebben die 'hooligans' te maken met de uitzendingen van Studio Sport
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2002, 14:47   #27
Timmekeuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank


En wat hebben die 'hooligans' te maken met de uitzendingen van Studio Sport
Geen idee het was het eerste dat in me opkwam.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2002, 14:51   #28
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank


je kan niet iedereen tevreden houden, maar wel proberen zo'n groot mogelijke groep. De nos zendt genoeg sport uit (kijk niet alleen studio sport, maar ook doordeweeks). En ook andere sporten komen aan bod op andere (commerciele) zenders.

Tis gewoon onmogelijk om van iedere sport iets te laten zien, zeker omdat Studio Sport ook maar beperkte tijd krijgt, dan kan je ongemogelijk verwachten dat ze van elke sport iets uitzenden, dan zou het programma kwalitatief alleen maar slechter maken.
eerlijk zou zijn als ze -+ 25% van de zendtijd aan 'onbekende' sporten besteden....
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2002, 14:58   #29
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


eerlijk zou zijn als ze -+ 25% van de zendtijd aan 'onbekende' sporten besteden....
onbekende bedoel je daar hardlopen, basketbal, hockey mee? of bontezakjesgooien, kanopolo en stratego?
want dat harlopen en hockey etc, word zelfs nog meer dan 25% uitgezonden.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2002, 15:51   #30
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


eerlijk zou zijn als ze -+ 25% van de zendtijd aan 'onbekende' sporten besteden....
Dat halen ze wel, zie alleen al de zondag middag waar er vanaf een uur of 13.00 geen voetbal meer aanbod komt.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 November 2002, 16:02   #31
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank


Dat halen ze wel, zie alleen al de zondag middag waar er vanaf een uur of 13.00 geen voetbal meer aanbod komt.
WTF, dan heb ik iets gemist, en neem ik het terug......daar was ik niet van op de hoogte
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 11:21   #32
Tim P.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is idd zo, dat er veel voetbal wordt uitgezonden door de NOS, maar het is precies zo, zoals er al vaak gezegd is daar is de meeste vraag naar. Bijna iedereen die studio sport kijkt, kijkt voor het voetbal en wie is de NOS dan om daar niet aan te voldoen. Er worden ook nog genoeg andere sporten uitgezonden, alleen niet op een zondag avond.
Er zullen altijd mensen zijn, die "hun" sport benadeeld vinden worden.
Ik ben allang blij dat eurosport er is, daar is de afwisseling een stuk beter, maar die zenden dan ook de hele dag sport uit.

En wat betrecht het kapitalisme van voetbal, dat valt ook nog reuze mee. Natuurlijk er gaan gigantische bedragen in om, maar uiteindelijk hebben ze alleen zichzelf er maar mee.
En het valt ook allemaal wel mee als je kijkt naar veel andere sporten waar echt veel grotere bedragen in om gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 11:42   #33
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wie is de NOS om daar niet aan te voldoen?!

DE NOS is een onderdeel van de PUBLIEKE omroep...en die horen niet aan het principe te voldoen om zoveel mogelijk geld binnen te tanken....
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2002, 12:29   #34
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Wie is de NOS om daar niet aan te voldoen?!

DE NOS is een onderdeel van de PUBLIEKE omroep...en die horen niet aan het principe te voldoen om zoveel mogelijk geld binnen te tanken....
en daar komt bij dat de voetbalrechten sterfensduur zijn ( in verhouding met andere sporten ) zodat het budget van de andere sporten omlaag gaat , en daarom dat kapitalistishe...
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 16:53   #35
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
en daar komt bij dat de voetbalrechten sterfensduur zijn ( in verhouding met andere sporten ) zodat het budget van de andere sporten omlaag gaat , en daarom dat kapitalistishe...
Je kan het ook zo zien dankzij voetbaluitzendigen stijgt het budget, want wie een reclamespot wil tijdens een CL wedstrijd zal toch echt grof geld moeten betalen...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 24 November 2002 om 16:56
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 20:01   #36
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ben het zoals wel vaker eens met theo tank..

als je andere sporten wilt zien dan voetbal bij Studio Sport dan moet je gewoon op de juiste tijdstippen de tv afstemmen op de juiste zender. Dat er op zondagavond om 7 uur voetbal komt is natuurlijk al eeuwen zo, dus ga je nou niet steeds weer druk maken dat er tot kwart voor 8 geen andere sport wordt uitgezonden als er wedstrijden zijn op de zondag. Na achten is er meestal nog wel wat voetbal, maar is er grotendeels aandacht voor de overige sporten. Ook de uitzendingen van Studio Sport overdag in het weekend bevatten amper voetbal (omdat ze simpelweg de rechten niet hebben..), dus daar kan je ook je overige sporten zien. Natuurlijk worden de sporten die het populiarst zijn het eerste uitgezonden (of er moet iets spectaculairs gebeurt zijn bij 1 of andere wedstrijd/evenement), want je moet de kijkers toch tevreden houden. Naja dat hebben al meerdere mensen gezegd hier....

en zeg nou zelf: wat voor status heeft het nederlandse basketball, hockey enz. waar een paar honderd man langs de lijn staan. Niet zo vreemd dat er dan weinig mediaaandacht is voor die sporten
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 20:09   #37
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
en zeg nou zelf: wat voor status heeft het nederlandse basketball, hockey enz. waar een paar honderd man langs de lijn staan. Niet zo vreemd dat er dan weinig mediaaandacht is voor die sporten
Nederland is met zoveel sporten HEEL erg hoog....

Om maar even op mijn eigen tak van sport terug te komen, Nederland behoort tot een van de beste landen ter wereld! In verschillende stijlen....

Daarbij zei ik al eerder dat het niet aan de publieke omroep is, om zoveel mogelijk geld binnen te (theo) tanken....

edit: en hockey zijn ze ook goed in
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 20:44   #38
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik had het ook niet echt over de kwalitiet, maar meer over de aandacht en intresse van de media en de doelgroep

we zijn idd ook goed in dammen heb ik pas gezien op het sportjournaal, maar hoeveel mensen zitten nu op die berichtgevingen te wachten..en zelfs interviews..hmmmz
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 21:04   #39
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
ik had het ook niet echt over de kwalitiet, maar meer over de aandacht en intresse van de media en de doelgroep

we zijn idd ook goed in dammen heb ik pas gezien op het sportjournaal, maar hoeveel mensen zitten nu op die berichtgevingen te wachten..en zelfs interviews..hmmmz
ik denk dat jij je vergist in het aantal mensen dat naar "niet zo'n bekende" sporten kijkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 21:39   #40
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ik denk dat jij je vergist in het aantal mensen dat naar "niet zo'n bekende" sporten kijkt.
noem jij maar eens cijfers dan zeg ik wel daarna wat ik denk/dacht..ik vergis me niet zo vaak hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 22:14   #41
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman


noem jij maar eens cijfers dan zeg ik wel daarna wat ik denk/dacht..ik vergis me niet zo vaak hoor
ik weet die cijfers niet, daarom gebruikte ik ook "denk ik"
  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 22:18   #42
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ik weet die cijfers niet, daarom gebruikte ik ook "denk ik"
ik maakte ook maar een grapje, daarom gebruikte ik ook " "

  Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 22:18   #43
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

de NOS is tog de publieke omroep van de staat?
en hoeft als enige publieke omroep toch geen leden te trekken ofzo?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 November 2002, 22:22   #44
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
de NOS is tog de publieke omroep van de staat?
en hoeft als enige publieke omroep toch geen leden te trekken ofzo?
maar dat betekent niet dat je er gewoon een zooitje van kan maken en kan gaan lopen uitzenden waar je zin in hebt?? je bent toch een service naar het volk toe en die hebben een bepaalde vraag, waar ze aan proberen te doen. Dit gaat altijd ten koste van de sporten waar weinig intresse/aandacht voor is..jammer maar nix aan te doen denk ik. Heeft echt helemaal nix te maken met het feit dat er veel voetbal op TV is
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2002, 15:08   #45
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb deze discussie verder niet meer echt gevolgd.. Mijn mening is dat de NOS sowieso pauper is, en dat ik ook langzamerhand vind dat er wel erg veel voetbal op TV is. Ik kijk het ook niet meer allemaal, maar zoek uit wat ik wil volgend.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:39.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.