Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 30 December 2004, 12:56   #1
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard vuurwerk of 555

Mijn mond valt iedere keer weer open als ik naar het journaal kijk. Ruim 70.000 doden en men verwacht dat het nog gaat verdubbelen door allerlei enge ziektes die dreigen uit te breken. Ik ben van mening dat dit jaar iedereen zijn vuurwerkgeld op giro 555 moet storten. Het is toch belachelijk dat wij hier voor miljoenen de lucht in schieten terwijl we met datzelfde geld de bevolking aldaar kunnen helpen?
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2004, 13:24   #2
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

mja, ik vind gewoon dat iedereen wel iets kan geven. hoef je nog niet persee iets anders voor op te geven.. zo kan ik ook de morgennacht niets drinken, of geen oliebollen kopen, etc en dat geld storten..

iedereen heeft wel iets wat ie kan missen denk ik.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2004, 13:58   #3
LotVot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het hard hoor...
Is het nog steeds zo dat als je iets op 555 stort, dat er van 6 euro naar de bank zelf gaat ?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2004, 14:36   #4
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ik genoeg geld had zou ik waarschijnlijk wel geven, maar school, boeken, uitgaan, kleding, eerste levensbehoeften zijn zo duur geworden de laatste tijd. Dat ik met me spaarcenten die ik nu nog heb nog ongeveer mee kan tot het einde van me schoolcarriere.
Daarna zal er een erg beste baan inzitten. Dan dus, nu nog ff niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2004, 17:30   #5
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Ja, tis idd wel heel erg, maar ik vind niet dat je mensen kan/mag verplichten iets te geven.
Degenen die het willen, oké, heel hoffelijk van jullie. Maar ik kan mijn geld zelf goed genoeg gebruiken, hoor
Dan kan je aan alles en iedereen geld gaan geven; daklozen op straat, het dierenasiel, kankerpatiëntjes, arme mensen in een arm land, ...
Ik zeg het, tis heel erg... Maar er zijn zoveel erge dingen in de wereld... Je kan niet aan alles geld gaan geven.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2004, 18:01   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LotVot
Ik vind het hard hoor...
Is het nog steeds zo dat als je iets op 555 stort, dat er van 6 euro naar de bank zelf gaat ?
Dat is alleen als je met cash geld naar de bank gaat om het op de rekening te storten, dit is altijd al zo geweest.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2004, 09:08   #7
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik ben van mening dat we op dit moment geld genoeg hebben voor die landen.
Ik denk waar die mensen veel meer aan hebben op dit moment zijn medicijnen, kleding, schoon drinkwater, fatsoenlijke sanitaire voorzieningen.

Die ziektes die uitbreken kan je niet vermijden door heel veel geld te geven. Wel door ervoor te zorgen dat die mensen voorzieningen krijgen om het tegen te gaan.

Bulldozers om die rotzooi daar aan de kant te helpen. Nieuwe materialen om weer leefruimte te creeeren. Ik denk aan dat soort zaken.

Als elk land dat het enigsinds kan betalen een 30 miljoen af staat, dan hebben ze in ieder geval genoeg geld om het land weer op te bouwen. Maar op dit moment zijn alleen eerste levensbehoeften van belang denk ik. Dat geld komt later nog wel.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2004, 09:16   #8
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Die ziektes die uitbreken kan je niet vermijden door heel veel geld te geven. Wel door ervoor te zorgen dat die mensen voorzieningen krijgen om het tegen te gaan.
die voorzieningen komen er niet zomaar. die moeten ook betaald worden...
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2004, 11:00   #9
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

hier heb heb je 50 euro giro 555 en koop er mooi een nieuwe auto van


tegenwoordig heb ik geen vertrouwen meer in dat soort dingen kijk maar naar die aardbeving in Bam (iran) die lui hebben nog steeds geen cent gezien...
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2004, 15:10   #10
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
die voorzieningen komen er niet zomaar. die moeten ook betaald worden...
Ik denk dat als rijkere landen medicijnen geven, dat er dan geen geld voor ndoig is. Als het er echt op aan komt kost het allemaal geen geld.
Gisteren op tv lieten ze een vrouw zien die ergens in Sri Lanka weet ik veel hoeveel medicijnen heeft gebracht zonder dat het haar ook maar een cent gekost heeft. Allemaal beschikbaar gesteld door particulieren.

En anders, als het wel wat kost.. nou jah dat moet dan maar. Zoveel zal het niet zijn. Het zijn 125.00 doden waar we het nu over hebben en weet ik hoeveel gewonden. Als daar niet op tijd medicatie voor is, dan zitten we dadelijk op een ongekend aantal doden waar je u tegen zegt.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2004, 16:57   #11
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Dat is alleen als je met cash geld naar de bank gaat om het op de rekening te storten, dit is altijd al zo geweest.
ik ging anders als klein kindje altijd met muntjes naar de bank om ze te storten...en na 10x kreeg ik nog een kadootje toe!




anyway..dat geld storten.. ja ik vind het een goede zaak..., wat me opvalt de laatste dagen is ook dat er nog meer reclames voor goede doelen ineens op tv zijn... ook voor dieren etc.. zou men dit met opzet doen? zo van als mensen nu geven, dan geven ze gelijk gul?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2004, 17:00   #12
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb 10 euro gestort

en wat een gelul van mensen hier 'die geen geld hebben'
zeg dan gewoon dat het je geen reet interesseert.
Maakt mij geen flikker uit hoor.

uitgaan eerste levensbehoefte

en hoeveel is 10 euro nou?

50 had ik er ook kunnen storten.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2004, 17:16   #13
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik ging anders als klein kindje altijd met muntjes naar de bank om ze te storten...en na 10x kreeg ik nog een kadootje toe!



dat is als je op je eigen rekening stort ja
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2005, 17:57   #14
daphie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou aan 555 geven.
Overigens geef ik nooit geld uit aan vuurwerk; mij te duur, en ik vind het doodeng.

Ik denk niet dat je mensen kunt verplichten geld te storten. De mensen die het wel doen vind ik wel top. In Engeland is 70,5 miljoen euro opgehaald door zo'n actie.. Top!

Maar er is natuurlijk ook nog een probleem met de infrastructuur.. Het was vandaag op het nieuws [net als de afgelopen dagen] dat het bijna onmogelijk is om levensmiddelen naar bepaalde gebieden te brengen. Waar ze dus aankomen blijven ze staan. Misschien dat er dus voor gezorgd worden dat die mensen bereikt kunnen worden dmv dat geld..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2005, 18:43   #15
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

We moeten niet net doen alsof Nederland zo gierig is en niets geeft en dat het de simpele afweging is tussen vuurwerk of giro 555. Je kunt toch ook aan beiden je geld uitgeven als je dat graag wil? Natuurlijk is het ergens wel schrijnend dat wij voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in schieten en dat elders in de wereld het leed niet te overzien is. Maar ik vind niet dat het Nederlandse volk zich totaal afzijdig houdt van al die ellende. In tegendeel, volgens mij zijn we wat betreft noodhulp en ontwikkelingshulp best vrijgevig. Als je zo gaat redeneren zouden wij als rijk land nooit vuurwerk mogen afsteken, want hoewel de natuurramp in Azië nu in het nieuws is en in jouw huiskamer komt is er iedere jaarwisseling enorm veel ellende in de wereld. Het is belangrijk en de verantwoordelijkheid van het rijke gedeelte van de wereld om daar iets aan te doen, maar om nou alle luxe op te moeten geven?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2005, 23:06   #16
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
We moeten niet net doen alsof Nederland zo gierig is en niets geeft en dat het de simpele afweging is tussen vuurwerk of giro 555. Je kunt toch ook aan beiden je geld uitgeven als je dat graag wil? Natuurlijk is het ergens wel schrijnend dat wij voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in schieten en dat elders in de wereld het leed niet te overzien is. Maar ik vind niet dat het Nederlandse volk zich totaal afzijdig houdt van al die ellende. In tegendeel, volgens mij zijn we wat betreft noodhulp en ontwikkelingshulp best vrijgevig. Als je zo gaat redeneren zouden wij als rijk land nooit vuurwerk mogen afsteken, want hoewel de natuurramp in Azië nu in het nieuws is en in jouw huiskamer komt is er iedere jaarwisseling enorm veel ellende in de wereld. Het is belangrijk en de verantwoordelijkheid van het rijke gedeelte van de wereld om daar iets aan te doen, maar om nou alle luxe op te moeten geven?
'al die luxe'..dat suggereer ik helemaal niet. Ik had het alleen over dat nutteloze vuurwerk. Ik heb gisteren met verbazing staan kijken naar wat voor achterlijke dingen mijn overburen hadden..ik heb een halfuur een piep in m'n oor gehad van een of ander knalpotje. Bovendien waren ze al sinds eergisteren bezig met vuurwerk afschieten, dan heb ik sowieso zoiets van waar ben je nou mee bezig
Mijn punt is dat vuurwerk echt 'nutteloos' is, heeft je leven een 'meerwaarde' als je vuurwerk afsteekt, word je daar gelukkiger van? Ik denk van niet, en ik denk dat het een goeie zaak was geweest als iedereen zn geld gewoon op giro 555 had gestort.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2005, 23:41   #17
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
'al die luxe'..dat suggereer ik helemaal niet. Ik had het alleen over dat nutteloze vuurwerk. Ik heb gisteren met verbazing staan kijken naar wat voor achterlijke dingen mijn overburen hadden..ik heb een halfuur een piep in m'n oor gehad van een of ander knalpotje. Bovendien waren ze al sinds eergisteren bezig met vuurwerk afschieten, dan heb ik sowieso zoiets van waar ben je nou mee bezig
Mijn punt is dat vuurwerk echt 'nutteloos' is, heeft je leven een 'meerwaarde' als je vuurwerk afsteekt, word je daar gelukkiger van? Ik denk van niet, en ik denk dat het een goeie zaak was geweest als iedereen zn geld gewoon op giro 555 had gestort.
een forum is ook nutteloos
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2005, 13:43   #18
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
'al die luxe'..dat suggereer ik helemaal niet. Ik had het alleen over dat nutteloze vuurwerk. Ik heb gisteren met verbazing staan kijken naar wat voor achterlijke dingen mijn overburen hadden..ik heb een halfuur een piep in m'n oor gehad van een of ander knalpotje. Bovendien waren ze al sinds eergisteren bezig met vuurwerk afschieten, dan heb ik sowieso zoiets van waar ben je nou mee bezig
Mijn punt is dat vuurwerk echt 'nutteloos' is, heeft je leven een 'meerwaarde' als je vuurwerk afsteekt, word je daar gelukkiger van? Ik denk van niet, en ik denk dat het een goeie zaak was geweest als iedereen zn geld gewoon op giro 555 had gestort.
Er zijn zo veel dingen nutteloos... Als jij iets wilt doen met jouw geld doe je dat gewoon, ook al is het nutteloos.
Ik heb, eerlijk gezegd, nog nooit geld gegeven aan een goed doel en ik heb er geen behoefte aan. Wie weet trouwens zeker dat het in de juiste handen terecht komt?
En dat ik nu met die ramp in Azië opeens geld zou 'moeten' geven, terwijl ik het nog nooit gedaan heb, vind ik ook belachelijk. Ik heb trouwens zelf nooit vuurwerk afgeschoten, dus dat geld zou ik geeneens kůnnen geven .
Ik vind het alleen belachelijk dat er nu zoveel ophef wordt gemaakt over geld geven, terwijl er ŕltijd ellende in de wereld is, alleen komt die dan wat minder in het nieuws...
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2005, 13:49   #19
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
want een goed doordachte post van loeloe zeg
zeg wel
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2005, 15:58   #20
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zie hier echt de meest nutteloze argumenten om geen geld te geven. ik hoop zelf ook hulp te krijgen als hier de duinen de zee niet meer tegen houden of Ali B een kernbom op Den Haag gooit.
Dus ik geef ook. Van een paar euro kunnen ze in die streek enorm veel dingen doen.
En sarah, als je niets geeft weet je tenminste zeker dat het niet in de goede handen komt he?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2005, 16:50   #21
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik doe niet aan beide

geen vuurwerk want dat is me te duur
en ik verrek het om een cent aan die lui te geven, en ik vind zelfs dat de ned. regering dat ook niet mot doen, wel ons de broekriem aan laten trekken sociale stelsel afbreken, en er is geen geld meer oh het gaat zo slecht en nu wel met miljoenen op de proppen komen voor een stel verzopen 3e wereld lui?

fuck off, wij hebben alles zelf opgebouwd vroeger, laat hun hetzelfde doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2005, 17:34   #22
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
ik doe niet aan beide


fuck off, wij hebben alles zelf opgebouwd vroeger, laat hun hetzelfde doen.
wij hebben alles gejat vroeger


VOC OwNzoRz
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2005, 18:30   #23
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle


fuck off, wij hebben alles zelf opgebouwd vroeger, laat hun hetzelfde doen.
beetje geschiedenis lesjes kunnen geen kwaad. ook over hoeveel geld nederland van de US gehad heeft en hoeveel er verdiend is over de rug van negers en vooral het gebied wat nu getroffen is.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2005, 19:07   #24
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou en, dat was het verleden.

het gaat om nu, het gaat toch zo slecht met nederland?

ze willen overal in snijden, pensioenregelingen, verzekeringen, uitkeringen.

dat is ons volk autochtonen allochtonen dat maakt niet uit dat is ons volk, waar we dingen van af pakken, die moeten werken tot hun 65e die allemaal in de schulden raken, nederlanders.

allemaal inleveren

en wat doet onze regering die geeft geld weg aan lui waar we geen ene kanker mee te maken hebben, nou sorry hoor maar dat krijg je er bij mij niet in.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2005, 19:12   #25
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dan houdt je argument toch geen stand want met 'wij hebben alles opgebouwd' verwijs je ook naar het verleden.

daarbij gaat het in ons land niet over 25 miljoen, maar over miljarden bezuinigingen
dan is hetzelfde verschil als tussen een 10 en 1000 euro.
dat wij hier in een land met allemaal losers zitten zorgt ervoor dat het zo slecht gaat. De mensen daar hebben echt hulp nodig en zitten niet te huilen dat ze niet kunnen werken omdat ze een zenuwtrekje in hun linkerpink hebben.
Die mensen daar hebben geen huis meer, geen eten meer, niets meer.
Hier in Nederland gaat het helemaal niet slecht behalve dat hier teveel mongolen wonen die niet willen werken en het liefst alles zomaar krijgen. Een kutmentaliteit die ze daar niet kennen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 09:43   #26
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic

En sarah, als je niets geeft weet je tenminste zeker dat het niet in de goede handen komt he?
Toch wel, want dan blijft het in de mijne. En dat zijn voor mij 'de goede handen' hoor


Citaat:
k hoop zelf ook hulp te krijgen als hier de duinen de zee niet meer tegen houden of Ali B een kernbom op Den Haag gooit.
Er zijn hier zoveel mensen waarvan het huis of iets anders verwoest is door bv. een brand, die het ook heel moeilijk hebben. Dan kan je even goed daar geld aan geven.
Ik blijf erbij, Azië is nu weer zo'n 'bekende' ramp, maar er gebeuren dingen die even erg zijn, maar minder 'groot', in ons eigen land.
Ik hou m'n eigen geld wel mooi voor mezelf Wie weet overkomt er mij binnen een paar maand ook wel iets en dan kan ik het geld mooi gebruiken.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 09:49   #27
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Toch wel, want dan blijft het in de mijne. En dat zijn voor mij 'de goede handen' hoor



Er zijn hier zoveel mensen waarvan het huis of iets anders verwoest is door bv. een brand, die het ook heel moeilijk hebben. Dan kan je even goed daar geld aan geven.
Ik blijf erbij, Azië is nu weer zo'n 'bekende' ramp, maar er gebeuren dingen die even erg zijn, maar minder 'groot', in ons eigen land.
Ik hou m'n eigen geld wel mooi voor mezelf Wie weet overkomt er mij binnen een paar maand ook wel iets en dan kan ik het geld mooi gebruiken.
wie weet stik je volgende maand wel in je egoďsme.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 10:02   #28
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
wie weet stik je volgende maand wel in je egoďsme.
Mja, ik weet dat veel mensen mij nu egoďstisch vinden. Misschien wel terecht, ik weet het niet.
Toch vind ik dat ik gelijk heb. Tis mijn geld, ik heb er zelf voor gewerkt of heb het eerlijk gekregen van m'n ouders of iemand anders, heb ook nooit iets gestolen ofzo. Waarom zou ik het dan moeten afgeven?
Ik vind helemaal niet dat ik ongelijk heb. Trouwens, het kŕn altijd zijn dat mij volgende maand iets overkomt en ik dan dat geld goed kan gebruiken.
Nuja, anders kan ik het ook goed gebruiken hoor. Ik ben nu aan het sparen voor een Ipod dus ja . Of anders koop ik er wel iets leuk van. Ik ga het in ieder geval dus niet zomaar afgeven, sorry hoor.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 10:31   #29
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik denk dat je moet respecteren dat er mensen zijn die er een andere mening op na houden. Het is hun geld, zij bepalen waar dat heen gaat. Je bent zelf geen haar beter als jij voor hen bepaalt wat zij ermee moeten doen. Dat bepalen ze nog altijd zelf.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 11:43   #30
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Vind dit hypocriet gezeur. Mensen voelen ineens hun geweten knagen en gaan nu zich nu als de meest nobele figuren opstellen.
De hele westerse wereld staat vol (zinloze) luxe goederen die miljoenen/miljarden kosten die voor een veel beter doel gebruikt konden worden in de derde wereld.

Wees niet roomser als de paus toch allemaal..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 12:02   #31
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
dan houdt je argument toch geen stand want met 'wij hebben alles opgebouwd' verwijs je ook naar het verleden.

daarbij gaat het in ons land niet over 25 miljoen, maar over miljarden bezuinigingen
dan is hetzelfde verschil als tussen een 10 en 1000 euro.
dat wij hier in een land met allemaal losers zitten zorgt ervoor dat het zo slecht gaat. De mensen daar hebben echt hulp nodig en zitten niet te huilen dat ze niet kunnen werken omdat ze een zenuwtrekje in hun linkerpink hebben.
Die mensen daar hebben geen huis meer, geen eten meer, niets meer.
Hier in Nederland gaat het helemaal niet slecht behalve dat hier teveel mongolen wonen die niet willen werken en het liefst alles zomaar krijgen. Een kutmentaliteit die ze daar niet kennen.
daarmee doelde ik meer mee op ontwikkelingshulp in het algemeen. wat van mij per direct stopgezet mag worden.

25 miljoen euro is een begin. en ik zie het liever naar nederlanders gaan dan naar arme negertjes want die kunnen me eerlijk gezegd gestolen worden. kom nou.

en nee ik ben absoluut geen egoist, maar het lot van mijn eigen volk gaat me meer aan het hart dan van lui aan de andere kant van de wereld. en je kunt wel zeggen dat het hier zo goed gaat maar dat is bullshit, mensen zijn hier arm in stilte, dat hangt men niet aan de grote klok. dat is onze mentaliteit. maar als jij vind dat ik een egoist ben omdat ik liever zie dat de regering het geld in zijn zak houd om bv. voor 3 jaar de Pil weer in het pakket te doen, of bepaalde soorten medicijnen, thuiszorg, mantelzorgkostendekking dan vind jij dat maar.

wij eerst, en als er geld over is dan mogen ze het hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 12:07   #32
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

lot van nederlanders? we zijn zo zielig he...

ga gewoon lekker werken en verdien je eigen zaken

@sarah. ik heb echt nog nooit zo'n domme post gelezen, was wel hilarisch om te lezen eigenlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 12:21   #33
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
lot van nederlanders? we zijn zo zielig he...

ga gewoon lekker werken en verdien je eigen zaken

@sarah. ik heb echt nog nooit zo'n domme post gelezen, was wel hilarisch om te lezen eigenlijk
hey dat jij en ik het goed hebben wil nog niet zeggen dat iedereen dat heeft.

verder kijken dan die neus van je lang is.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 12:23   #34
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic

@sarah. ik heb echt nog nooit zo'n domme post gelezen, was wel hilarisch om te lezen eigenlijk

Leg me dan eens uit waarom ze zo dom is? Wat is er precies zo dom aan dat ik liever m'n geld voor mezelf hou?
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 13:39   #35
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat is typisch iets voor die linkse lui, als je t niet met ze eens bent dan ben je dom, of egoistisch.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 15:31   #36
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
dat is typisch iets voor die linkse lui, als je t niet met ze eens bent dan ben je dom, of egoistisch.
haha haha haha
ik zit hier geen pleidooi voor het behouden van sociale instellingen te houden. Ik denk harstikke rechts meestal. Jij denkt dat rechtse mensen racisten zijn, maar ik vind ook dat er genoeg nederlandse (blanke) kutmongolen wonen hier.

trouwens dude: in azie wonen geen negers.

Laatst aangepast door anemic : 3 January 2005 om 15:33
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 15:32   #37
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Leg me dan eens uit waarom ze zo dom is? Wat is er precies zo dom aan dat ik liever m'n geld voor mezelf hou?
lees het nog eens na:

.
edit:
May 15, 1990
laat maar.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 15:39   #38
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
lees het nog eens na:

.
edit:
May 15, 1990
laat maar.
Zwak argument, heel zwak. Kan je niet beter ofzo? M'n leeftijd wilt volgens mij niks zeggen hoor.

Wat moet ik nog eens nalezen, m'n post?
Leg me dan in godsnaam uit wat daar zo dom aan is. Tsss.
Edit: want ik heb dus nog altijd geen antwoord op m'n vraag. Buiten dan m'n leeftijd (die ik zelf ook al wist ) en een vage 'laat maar'.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 16:15   #39
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik doneer mijn aandeel betuwelijn
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 17:37   #40
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Zwak argument, heel zwak. Kan je niet beter ofzo? M'n leeftijd wilt volgens mij niks zeggen hoor.

Wat moet ik nog eens nalezen, m'n post?
Leg me dan in godsnaam uit wat daar zo dom aan is. Tsss.
Edit: want ik heb dus nog altijd geen antwoord op m'n vraag. Buiten dan m'n leeftijd (die ik zelf ook al wist ) en een vage 'laat maar'.
je ziet duidelijk nog niet helemaal hoe het werkt in de wereld en hou we zelf grootendeels de schuld zijn van de armoede daar.
Daarnaast zie je duidelijk niet hoe rijk wij zijn en wat 10 euro voor jou betekent en 10 euro voor iemand daar.
Daarbij kom je over als een enorme egoist in je post, ik hoop dat dat met de jaren een beetje verandert.
En koop je Ipod maar, verpakt door 9 jarige kindjes in Indonesie, dan komt het geld er ook wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 17:45   #41
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
je ziet duidelijk nog niet helemaal hoe het werkt in de wereld en hou we zelf grootendeels de schuld zijn van de armoede daar.
Daarnaast zie je duidelijk niet hoe rijk wij zijn en wat 10 euro voor jou betekent en 10 euro voor iemand daar.
Daarbij kom je over als een enorme egoist in je post, ik hoop dat dat met de jaren een beetje verandert.
En koop je Ipod maar, verpakt door 9 jarige kindjes in Indonesie, dan komt het geld er ook wel.
Oh jawel ik zie best hoe het werkt in de wereld. En ik denk nog altijd niet dat de armoede daar komt door mij persoonlijk?
Ik weet best hoe rijk wij zijn, hetgeen niet wil zeggen dat ik wél moet werken voor m'n geld, of soms krijg ik geld ja maar da's dan voor speciale gelegenheden (kerstmis, verjaardag, ...) dus ik moet ook op m'n geld letten. 10€ is voor mij niet bijzonder veel, maar als ik 2 keer 10€ weggeef had ik daar al een goed boek voor kunnen kopen. Dus zó weinig betekent het nu ook weer niet voor mij.
Ik kom dus over als een egoist. Mja dat is wel begrijpelijk maar dat vind ik niet van mezelf. Voor m'n vrienden, familie, ... zal ik nóóit te egoďstisch zijn om hen 10€ of meer te geven als ze dat nodig hebben. Echter, ik heb veel medelijden met die mensen daar, maar ik heb er helemaal niks mee te maken! In mijn omgeving zijn genoeg mensen die die 10€ ook zouden kunnen gebruiken.
En m'n Ipod, daar ben ik voor aan het sparen en die ga ik zeker kopen ja
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 18:17   #42
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

alleen de grap is dat je aan iemand in je omgeving die 10 euro ook niet geeft.
ik hoop dat je over een aantal jaar anders denkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 18:32   #43
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
alleen de grap is dat je aan iemand in je omgeving die 10 euro ook niet geeft.
ik hoop dat je over een aantal jaar anders denkt.
Wie zegt dat? Als ze (daar bedoel ik dan wel mensen mee die ik goed ken; goede vrienden, familie die ik goed ken, ...) die 10€ echt nodig hebben zou ik ze meteen geven.
En voor mezelf hoef ik er niet anders over te denken hoor, ook niet over een aantal jaar
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 20:05   #44
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
hier heb heb je 50 euro giro 555 en koop er mooi een nieuwe auto van


tegenwoordig heb ik geen vertrouwen meer in dat soort dingen kijk maar naar die aardbeving in Bam (iran) die lui hebben nog steeds geen cent gezien...
ik kan het me goed voorstellen dat je er zo over denkt..
want meestal gaat er van de 5 euro 1 euro naar het land.. en 4 euro naar de mensen die er helpen..

nou sorry maar dat zou andersom moeten zijn!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 20:17   #45
BaByMaN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb 50 euro gestort... die ik anders aan vuurwerk had uitgegeven. Er is tog wel genoeg vuurwerk van andere om naar te kijke
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 20:45   #46
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loy
ik kan het me goed voorstellen dat je er zo over denkt..
want meestal gaat er van de 5 euro 1 euro naar het land.. en 4 euro naar de mensen die er helpen..

nou sorry maar dat zou andersom moeten zijn!
misschien omdat de meeste hulp die nodig is mankracht is?
die organisaties worden echt wel gecontroleerd en zeker bij zo'n ramp.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 21:14   #47
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

fuck en dan nog

sorry dat jullie bijna dood zijn, maar ik geef geen geld omdat jullie toch niet alles krijgen van wat ik stort
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 21:16   #48
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
fuck en dan nog

sorry dat jullie bijna dood zijn, maar ik geef geen geld omdat jullie toch niet alles krijgen van wat ik stort
Idd, da's voor mij ook 1 van de redenen waarom ik niks geef.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 21:37   #49
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Idd, da's voor mij ook 1 van de redenen waarom ik niks geef.
hahahahaha

hij bedoelde het aardig cynisch hoor

damn
damn
damn
damn
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2005, 21:56   #50
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
hahahahaha

hij bedoelde het aardig cynisch hoor

damn
damn
damn
damn
Kan zijn dat hij het cynisch bedoelde, oké stom van me dan. Maar hetgeen hij zegt is wel waar. Ik bedoel, hoe kan ik in godsnaam weten dat het geld 100% zeker goed terecht kom??
*Edit* Ja nu je het zegt is het wel nogal duidelijk dat het cynisch was ja sorry was niet goed uitgeslapen . Maar ja ik kan toch niet zeker weten dat het allemaal goed techt komt dus jah...
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:59.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.