Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 January 2005, 19:04   #1
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard tsunamie

nou wie kent het niet he de tsunamie wel wie denkt wat nuttigs te weten te zeggen doe het dan

al begrijp ik niet hoe die mensen kunnen blijven staan als er zo'n muur van water op je komt dan zeg je toch niet "ooh, mooi vlug een foto nemen!"

of ben ik mis?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2005, 19:15   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ja want wegrennen heeft dan ook geen enkele nut meer
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2005, 19:55   #3
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

tsunami is zonder e

danku
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2005, 21:31   #4
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

als jij een hoge golf aan het strand ziet denk je toch ook niet meteen aan een tsunami? ik vraag me zelfs af hoeveel mensen hiervoor wisten wat een tsunami eigenlijk is

en idd, wat heeft het voor zin om weg te rennen? ik zou eerder proberen om in een hoge boom te klimmen ofzo
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2005, 21:53   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Doorgaans breekt een golf en trekt terug de zee in. Een tsunami-golf trekt zich niet terug. De eerste golven zijn niet extreem veel hoger dan normale golven. Je hebt dus in eerste instantie niet direct in de gaten waar het om gaat. Ze hadden het alleen aan de wilde dieren kunnen zien die het eigenlijk per direct hogerop zochten.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2005, 23:05   #6
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Word dan eigelijk ook niet het hele strand leeg gezogen, wat je altijd ziet bij normale golven op het strand? Dan zou ik echt bang zijn al is opeens de vloed lijn 100 meter verder
En ik had een filmje gezien die golven zijn eigelijk helemaal niet zo super groot. Op tv zie je golven waar ze op surfen die minstens 2x zo hoog zijn... Ik zou wel in mn broek poepen iig
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2005, 23:19   #7
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Volgens mij kwam er drie keer een klap dus dat de golf zich idd een eind terugtrok en dan opnieuw kwam.. Maar het water trekt niet volledig weg, er blijft constant water staan. Je zit dus direct vast. En de stroming is inmens omdat er constant druk van achter zit!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2005, 10:12   #8
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Headliner
als jij een hoge golf aan het strand ziet denk je toch ook niet meteen aan een tsunami? ik vraag me zelfs af hoeveel mensen hiervoor wisten wat een tsunami eigenlijk is

en idd, wat heeft het voor zin om weg te rennen? ik zou eerder proberen om in een hoge boom te klimmen ofzo
ik wist dus al wel dat het enorme vloedgolf was ... zover was ik al ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2005, 10:17   #9
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een tsunami is geen vloedgolf
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2005, 20:46   #10
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

de vloedgolf is een gevolg van de tsunami (denk ik)
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2005, 16:32   #11
Drummergirl
Lid
 
Geregistreerd op: 21 May 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar Drummergirl
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
tsunami is zonder e

danku
Nerd
__________________
GUNS N ROSESS 8-)
Drummergirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2005, 20:12   #12
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou wist ik al hoor was al gezegd nou wie is hier de nerd? ;p
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2005, 22:06   #13
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard Re: tsunamie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruisader
nou wie kent het niet he de tsunamie wel wie denkt wat nuttigs te weten te zeggen doe het dan

al begrijp ik niet hoe die mensen kunnen blijven staan als er zo'n muur van water op je komt dan zeg je toch niet "ooh, mooi vlug een foto nemen!"

of ben ik mis?
eerst en vooral denk ik er zo over; dit is maar een natuurramp die voorkomt zonder dat je er iets aan kan doen..infeite kan je ook spreken van dikke ' pech '... dit is nu eenmaal zo...wat wil je meer weten ? dat het beter zal gaan ? waarom niet...maar waarom wel ?....die mensen dacht waarschijnlijk op dat moment niet aan hun leventje ... ze dachten waarschijnlijk enkel aan lol maken en lol opslagen zodat ze er later van konden genieten ...maar infeite wisten ze niet dat ze hun ticket hadden voor t'ander wereld...die mensen wisten dus niet wat het was en dachten niet aan een ramp...maar plots werd hun 1ste vage gedacht die ze onbewust gedacht hadden(ramp) realiteit....

enzo gaat het eenmaal in een stom mensen leven.....hoewel elke mensen leven nutteloos is...
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2005, 20:38   #14
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou das minder sorry voor ze, nog mensen iets te zeggen?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2005, 20:46   #15
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsunami is een gevolg van een zeebeving,
een vloedgolf heeft te maken met eb en vloed
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2005, 20:54   #16
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

w8.. dus wij kunnen hier met onze eb en vloed ook last krijgen van een vloedgolf..?
volgens mij is daar toch echt iets meer voor nodig..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2005, 19:26   #17
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou maar waarom hebben ze daar niks van bewakings systeem zoals de amerikanen? en waarom hebben die Amerikanen hen niet gewaarschuwt? ze wisten dat hij afkwam
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2005, 19:54   #18
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruisader
Nou maar waarom hebben ze daar niks van bewakings systeem zoals de amerikanen? en waarom hebben die Amerikanen hen niet gewaarschuwt? ze wisten dat hij afkwam
omdat de amerikanen stiekum een atoombom daar hebben aflaten gaan en de tsunamie was het gevolg van de ontploffing maar niet doorvertellen hoor
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2005, 09:34   #19
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruisader
Nou maar waarom hebben ze daar niks van bewakings systeem zoals de amerikanen? en waarom hebben die Amerikanen hen niet gewaarschuwt? ze wisten dat hij afkwam
zij hebben er geen omdat ze daar geen geld voor hebben
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2005, 09:36   #20
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruisader
Nou maar waarom hebben ze daar niks van bewakings systeem zoals de amerikanen? en waarom hebben die Amerikanen hen niet gewaarschuwt? ze wisten dat hij afkwam
omdat niet alle landen het geld hebben voor n waarschuwingssysteem van n paar miljard..
en t amerikaanse systeem zat nou niet echt in de indische oceaan.. dus dat zal ook niet echt werken..
de USA lazen natuurlijk wel wat af, maar wilden geen onrust zaaien.. dat zou t tourisme schaden...
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2005, 09:48   #21
pistolpaultje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ongeloofelijk, Blokker, met je ongeloofelijk eigendunk!

Het enige waar jij mee bezig bent is het citeren van een nieuwsbericht!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2005, 10:32   #22
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

eigendunk, k noem t liever n goed zelfvertrouwen
en waar moet k anders mijn informatie vandaan halen, nieuwsbericht lijkt me de meest logische plaats..?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2005, 16:06   #23
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
tsunami is een gevolg van een zeebeving,
een vloedgolf heeft te maken met eb en vloed
OMG!?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2005, 16:09   #24
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
Wat helemaal triest is, (überhaubt is het al triest hoor) een leraar en zijn vrouw ( ook een lerares van schhool) waren daar op vakantie met 2 kinderen. Markhorst, zo heet die man, was op dat moment met zijn 2 kinderen op t strand aan t spelen. Tot die golf kwam. Hij kon nog op tijd wegrennen met zijn kinderen, maar zijn kind van 9 maanden werd door de golf van hem los gerukt. Ze hebben het lijkje vorige week gevonden. Zijn vrouw was op het moment des onheils in het hotel. Ze is gewond geraakt en moest worden geopereerd. Ze zijn nu terug in NL.

2 docenten van m'n school zijn hun 9 maanden oude dochtertje verloren met zo'n ramp.
wat ik niet begrijp, is dat die man daar zit met zn briefje, als je kind verslokt word door zon golf dan weet je toch donders goed dat het niet meer terug komt, dat het weg is, en als je daar van uitgaat en het zou wel levend terug komen is het mooi, en ben je blij, maar waarom blijft hij hopen dat zn kindje levend terug komt. op deze manier geef je jezelf alleen valse hoop.
waarom dringen dit soort onomkeerbaare dingen in dit soort situatie niet tot mensen door.

je weet het , maar ergens in je koppigheid wil je het niet accepteren, ik snap daar niets van.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2005, 20:31   #25
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
wat ik niet begrijp, is dat die man daar zit met zn briefje, als je kind verslokt word door zon golf dan weet je toch donders goed dat het niet meer terug komt, dat het weg is, en als je daar van uitgaat en het zou wel levend terug komen is het mooi, en ben je blij, maar waarom blijft hij hopen dat zn kindje levend terug komt. op deze manier geef je jezelf alleen valse hoop.
waarom dringen dit soort onomkeerbaare dingen in dit soort situatie niet tot mensen door.

je weet het , maar ergens in je koppigheid wil je het niet accepteren, ik snap daar niets van.
misschien begrijp je dat pas als je het zelf meemaakt
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2005, 20:32   #26
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

en... trouwens.. ik las pas ook in de krant nog een berichtje van een jochie van 7 die na 3 weken ook nog levend onder het puin vandaan kwam..
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2005, 20:55   #27
Banshee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saduf
Wat helemaal triest is, (überhaubt is het al triest hoor) een leraar en zijn vrouw ( ook een lerares van schhool) waren daar op vakantie met 2 kinderen. Markhorst, zo heet die man, was op dat moment met zijn 2 kinderen op t strand aan t spelen. Tot die golf kwam. Hij kon nog op tijd wegrennen met zijn kinderen, maar zijn kind van 9 maanden werd door de golf van hem los gerukt. Ze hebben het lijkje vorige week gevonden. Zijn vrouw was op het moment des onheils in het hotel. Ze is gewond geraakt en moest worden geopereerd. Ze zijn nu terug in NL.

2 docenten van m'n school zijn hun 9 maanden oude dochtertje verloren met zo'n ramp.


Das echt zielig
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.