Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 March 2003, 14:07   #1
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard abortus

ik moet een verhandeling schrijven over mijn mening over abortus, of dat al dan niet gerechtvaardigd is enzo..

eneuh ik wil wel ff wete wat jullie vinden van het eerste stuk van mijn inleiding?

Abortus is geen taboe meer in België. Meer en meer vrouwen kiezen voor een opzettelijke zwangerschapsonderbreking. Maar is de keuze die de vrouw maakt wel rechtvaardig? Hebben sommige vrouwen wel het recht op een abortus? Of mogen ze er een routine van maken, in de aard van: vrouw heeft sex, oei, zwanger, dan maar de morning-afterpil of abortus. ....

is dat te?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 14:14   #2
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nope,goed genoeg
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 14:20   #3
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
nope,goed genoeg
oki heb hem ff aangepast


Abortus is geen taboe meer in België. Meer en meer vrouwen kiezen voor een opzettelijke zwangerschapsonderbreking. Maar is de keuze die de vrouw maakt wel rechtvaardig? Hebben sommige vrouwen wel het recht op een abortus? Of mogen ze er een routine van maken: vrouw heeft seks, ongewenst zwanger, dan maar de morning-afterpil of abortus. Nee, zo zou het er niet aan toe gaan als IK een nieuwe abortuswet mocht schrijven.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 14:26   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien moet je een schokkende zin maken over dat abortus moord is.
bv

Wist je dat er in belgie iedere dag 17(oid) baby's worden vermoord?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 14:31   #5
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

datis het eerste wat ik zeg i nhet middenstuk


btw het zijn er gemiddeld 40 per dag ( of zo'n 14775 per jaar!)

dat is toch afschuwelijk!!
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 18:19   #6
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat je wel gelijk hebt in je argumentatie, maar je vergeet te nuanceren.
Soms is abortus wel een oplossing, vb. als een tiener zwanger wordt of een dakloze, die mensen kunnen helemaal niet voor dat kindje zorgen en kunnen die baby geen goed leven geven.
Ook na verkrachting ofzo...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 23:54   #7
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je dr 1 voor engels nodig heb, dan heb ik er nog 1 van iets van 2 of 3 paginas..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2003, 12:30   #8
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Ik vind dat je wel gelijk hebt in je argumentatie, maar je vergeet te nuanceren.
Soms is abortus wel een oplossing, vb. als een tiener zwanger wordt of een dakloze, die mensen kunnen helemaal niet voor dat kindje zorgen en kunnen die baby geen goed leven geven.
Ook na verkrachting ofzo...

het was maar de inleiding he je moets het middenstuk eens lezen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2003, 15:03   #9
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn



het was maar de inleiding he je moets het middenstuk eens lezen
Post het maar eens dan
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2003, 17:15   #10
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie

Post het maar eens dan
tis echt niet goed
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 19:07   #11
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


tis echt niet goed
Kan mss helpen
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 20:06   #12
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie

Kan mss helpen
oki ik gahet ff helemaal afwerken he ja sorry maar ik heb nogal een speciale mening over abortus en ik weet niet of iedereen hiermee akkoord gaat gaan....
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 21:01   #13
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Abortus is geen taboe meer in België. Meer en meer vrouwen kiezen voor een opzettelijke zwangerschapsonderbreking. Maar is de keuze die de vrouw maakt wel rechtvaardig? Hebben sommige vrouwen wel het recht op een abortus? Of mogen ze er een routine van maken: vrouw heeft seks, ongewenst zwanger, dan maar de morning-afterpil of abortus. Nee, zo zou het er niet aan toe gaan als IK een nieuwe abortuswet mocht schrijven.


Per dag worden er gemiddeld 40 baby’s vermoord. Dit komt neer op zo’n 14775 baby’s per jaar. “Vermoord”, hoor ik u denken. Inderdaad, vermoord. In mijn ogen is abortus moord, ongeacht of het nu gaat over een abortus na een zwangerschap door verkrachting of een abortus na een ‘ongelukje’.
Het aantal abortusgevallen wordt in mijn hoofd ingedeeld in twee categorieën: langs de ene kant zijn er de rechtvaardige abortussen en langs de andere kant, tot ieders grote verbazing, de onrechtvaardige abortussen.
Tot die eerste groep van rechtvaardige abortussen behoren ten eerste meisjes en vrouwen die verkracht zijn. Het spreekt vanzelf dat slachtoffers van een verkrachting, en zelfs van incest, kiezen voor abortus, alleen al om niet elke dag met het gevolg van die verkrachting geconfronteerd te worden: het kind. Naast deze vrouwen zijn er ook nog de vrouwen die zwanger worden en waarbij na enige tijd blijkt dat de voortzetting van die zwangerschap een gevaar inhoud voor de gezondheid van moeder en/of kind. Een derde en laatste onderverdeling bij deze eerste groep omvat al de meisjes die op een veel te jonge leeftijd zwanger worden. Hun lichaam is nog niet echt rijp om een kind ter wereld te brengen, en ook geestelijk zijn ze niet klaar om een kind op te voeden. Ook bij hen kan abortus dus. Maar als de lichamen van deze meisjes nog niet rijp genoeg zijn om een kind te dragen, zouden ze dan wel al rijp zijn om seks te hebben? Of namen ze gewoon niet genoeg voorzorgsmaatregelen? Dit brengt ons bij de tweede categorie: de onrechtvaardige abortussen.
Vrouwen die ik onder deze categorie plaats begrijp ik echt niet: ze spelen met vuur door seks te hebben zonder voorbehoedsmiddelen. Eigen schuld, dikke bult, letterlijk dan! Als die vrouwen dus zwanger worden vinden ze dat nog niet zo erg: ze ‘wippen’ gewoon even binnen bij de apotheker en kopen er een morning-afterpil. Is het hiervoor al te laat, dan kunnen ze natuurlijk altijd nog even naar het ziekenhuis om een abortus te laten plegen, want dit kost slechts 190.88 EUR! Wat de meeste vrouwen echter vergeten, is dat een abortus zowel geestelijke als lichamelijke negatieve bijwerkingen kan hebben. Zo kunnen er bijvoorbeeld blijvende letsels aan de baarmoeder en vruchtbaarheidsproblemen optreden, en dan zwijg ik nog maar over de depressies die sommige vrouwen eraan overhouden.
Natuurlijk zijn er nog de ongelukkige gevallen die ik ergens tussen de twee categorieën in plaats. Dit zijn voor mij de vrouwen en meisjes die wel veilig vrijden, maar die dus een echt ‘ongelukje’ hadden; bijvoorbeeld door een gescheurd condoom. Hen treft eigenlijk geen echte schuld aan hun zwangerschap,dus je kan het hen ook niet echt kwalijk nemen dat ze een abortus willen.
Ik vind wel, als er toch beslist moet worden of er geaborteerd moet worden, dat de vrouw dan altijd het laatste woord mag hebben over de beslissing. Tenslotte kan deze beslissing de hele levensloop van de vrouw veranderen!





help ik vind geen slot :s
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 21:11   #14
laurier_garnier
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zonder zever ofzo vind u verhandeling gewoon perfect ....

ge hebt totaal de zelfde mening als mij! echt waar vind dat abortus rechtvaardig bij de mensen die er niets aan kunnen doen ma niet bij die dat gewoon nog geen goesting hebben in een kind of gewoon met vuur spelen!


ge mocht er mss wel nog bij zeggen dat er gevaar is dat abortus iets word voor rijke mensen of juist omgekeerd dat abortus met den tijd als een voorbehoedmiddel op zen eigen word bekeken!

goede verhandeling echt waar!
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2003, 21:29   #15
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

dus als ze zwanger zijn dan moeten ze t kind maar houden? moet je eens nagaan hoe overbevolkt de wereld nou is in de wereld. als vrouwen dan t kind houden, betekent dat alleen nog maar meer mensen op de wereld en dus raakt ie steeds meer overbevolkt. in dat geval leven er zodadelijk misschien wel 10 miljard mensen op de wereld.
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 17:20   #16
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
dus als ze zwanger zijn dan moeten ze t kind maar houden? moet je eens nagaan hoe overbevolkt de wereld nou is in de wereld. als vrouwen dan t kind houden, betekent dat alleen nog maar meer mensen op de wereld en dus raakt ie steeds meer overbevolkt. in dat geval leven er zodadelijk misschien wel 10 miljard mensen op de wereld.
nee niet waar... dan zouden de vrouwen die zonder voorbehoedsmiddel seks hebben mss beter nadenken en toch een voorbehoedsmiddel gaan gebruiken! btw, de bevolking is aant verouderen (toch in België) hebben we net geleerd in economie..
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 17:31   #17
laurier_garnier
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


nee niet waar... dan zouden de vrouwen die zonder voorbehoedsmiddel seks hebben mss beter nadenken en toch een voorbehoedsmiddel gaan gebruiken! btw, de bevolking is aant verouderen (toch in België) hebben we net geleerd in economie..
idd de vergrijzing van de bevolking ma das enkel hier in de westerse landen want hoe rijker een land word hoe minder kinderen want dan beginnen de mensen kinderen meer als een geldopslorper te zien en hebben ze minder kinderen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 17:46   #18
bAnAnAqUeEn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by laurier_garnier


idd de vergrijzing van de bevolking ma das enkel hier in de westerse landen want hoe rijker een land word hoe minder kinderen want dan beginnen de mensen kinderen meer als een geldopslorper te zien en hebben ze minder kinderen
idd, en als je dan nog in bv afrika condoom en pilcampagnes gaat voeren
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 18:59   #19
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn
Abortus is geen taboe meer in België. Meer en meer vrouwen kiezen voor een opzettelijke zwangerschapsonderbreking. Maar is de keuze die de vrouw maakt wel rechtvaardig? Hebben sommige vrouwen wel het recht op een abortus? Of mogen ze er een routine van maken: vrouw heeft seks, wordt ongewenst zwanger, dan maar de morning-afterpil of abortus. Nee, zo zou het er niet aan toe gaan als IK een nieuwe abortuswet mocht schrijven.


Per dag worden er gemiddeld 40 baby’s vermoord. Dit komt neer op zo’n 14775 baby’s per jaar. “Vermoord”, hoor ik u denken. Inderdaad, vermoord. In mijn ogen is abortus moord, ongeacht moet wegof het nu gaat over een abortus na een zwangerschap door verkrachting of een abortus na een ‘ongelukje’.
Abortussen (niet het aantal) worden in mijn OGEN ingedeeld in twee categorieën: langs de ene kant zijn er de rechtvaardige abortussen en langs de andere kant, tot ieders grote verbazing, de NIET TE RECHTVAARDIGEN abortussen.
Tot die eerste groep van rechtvaardige abortussen behoren ten eerste DEZE, UITGEVOERD DOOR meisjes en vrouwen die verkracht zijn. Het spreekt vanzelf dat slachtoffers van een verkrachting, en zelfs van incest, kiezen voor abortus, alleen al om niet elke dag met het gevolg van die verkrachting geconfronteerd te worden: het kind. Naast deze vrouwen zijn er ook nog de vrouwen die zwanger worden en waarbij na enige tijd blijkt dat de voortzetting van die zwangerschap een gevaar inhoudT voor de gezondheid van moeder en/of kind. Een derde en laatste onderverdeling bij deze eerste groep omvat al de meisjes die op een veel te jonge leeftijd zwanger worden. Hun lichaam is nog niet echt rijp om een kind ter wereld te brengen, en ook geestelijk zijn ze niet klaar om een kind op te voeden. Ook bij hen kan abortus dus. Maar als de lichamen van deze meisjes nog niet rijp genoeg zijn om een kind te dragen, zouden ze dan wel al rijp zijn om seks te hebben? Of namen ze gewoon niet genoeg voorzorgsmaatregelen? Dit brengt ons bij de tweede categorie: de onrechtvaardige abortussen.
Vrouwen die ik onder deze categorie plaats begrijp ik echt niet: ze spelen met vuur door seks te hebben zonder voorbehoedsmiddelen. Eigen schuld, dikke bult, letterlijk dan! Als die vrouwen dus zwanger worden vinden ze dat nog niet zo erg: ze ‘wippen’ gewoon even binnen bij de apotheker en kopen er een morning-afterpil. Is het hiervoor al te laat, dan kunnen ze natuurlijk altijd nog even naar het ziekenhuis om een abortus te laten plegen, want dit kost slechts 190.88 ! Wat de meeste vrouwen echter vergeten, is dat een abortus zowel geestelijke als lichamelijke bijwerkingen (BIJWERKINGEN ZIJN ALTIJD NEGATIEF) kan hebben. Zo kunnen er (BIJVOORBEELD WEG, ER STAAT AL ZO) blijvende letsels aan de baarmoeder en vruchtbaarheidsproblemen optreden, OM NOG TE ZWIJGEN over de depressies die sommige vrouwen eraan overhouden.
Natuurlijk zijn er nog de ongelukkige gevallen die ik ergens tussen de twee categorieën in plaats. Dit zijn voor mij de vrouwen en meisjes die wel veilig vrijden, maar die dus een echt ‘ongelukje’ hadden; bijvoorbeeld door een gescheurd condoom. Hen treft eigenlijk geen echte schuld aan hun zwangerschap,dus je kan het hen ook niet echt kwalijk nemen dat ze een abortus willen.
Ik vind wel, als er toch beslist moet worden of er geaborteerd moet OF MAG worden, dat de vrouw dan altijd het laatste woord mag hebben over de beslissing. Tenslotte kan deze beslissing de hele levensloop van de vrouw veranderen!





help ik vind geen slot :s
Slot is gewoon een besluit, je mening nog eens zeer kort.
Enkele tegenstrijdigheden: twee categorieën: te rechtvaardigen en niet te rechtvaardigen, maar uiteindelijk heb je er drie, de ongelukjes ook nog. Je moet dus één van die twee dingen veranderen.

Abortus is altijd moord volgens jou, maar het spreekt wel vanzelf dat iemand die verkracht is abortus laat uitvoeren. Je vindt die moord vanzelfsprekend.

ze spelen met vuur door seks te hebben zonder voorbehoedsmiddelen. Eigen schuld, dikke bult
-->bij jonge meisjes is het ook zo, en dat rechtvaardig je wel. Ik zou die indeling in categorieën weglaten, want het is niet zo strikt gescheiden.

slechts € 190.88 --> dat slechts is relatief, je moet niet vergeten dat arme mensen ook redenen hebben voor een abortus (geen mogelijkheid op een waardig bestaan), voor hun is dat heel veel geld.

Wat de meeste vrouwen echter vergeten, is dat een abortus zowel geestelijke als lichamelijke bijwerkingen kan hebben.
--> Geen goed argument, want dat geldt in het algemeen, voor alle categorieën van vrouwen.

Verder vind ik je mening nog altijd te ongenuanceerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2003, 19:03   #20
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by bAnAnAqUeEn


idd, en als je dan nog in bv afrika condoom en pilcampagnes gaat voeren
doen ze al jaren, helpt geen ruk
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2003, 19:14   #21
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf


doen ze al jaren, helpt geen ruk
Als de paus er helemaal tegen is, die mening overal gaat verkondigen en veel afrikanen gelovig zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2003, 21:22   #22
laurier_garnier
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie

Als de paus er helemaal tegen is, die mening overal gaat verkondigen en veel afrikanen gelovig zijn

naar mijn weten zijn ook weinig afrikanen katholiek....

en de paus zegt ook geen seks voor plezier enkel voor kinderen...

dus die dat zo katholiek genoeg zijn om te doen wat de paus zegt en geen condoom te gebruiken doen het ook niet voor hun plezier he!
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.