Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 3 stemmen, 3,67 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 5 April 2007, 19:53   #51
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Ik ook niet, maar kan goed met haar praten.
Komt omdat jij aardig doet, en me wilt helpen.. en de rest gewoon doet alsof ik psygisch gestoord ben en niet helemaal klop!!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 5 April 2007, 21:36   #52
MarjoleinTje_
Lid
 
MarjoleinTje_'s Avatar
 
Geregistreerd op: 4 February 2007
Berichten: 345
Standaard

Nou, ik vind het persoonlijk erg slecht en dom als mensen in zichzelf zo gaan snijden, zullen het er veel mee eens zijn denk ik zo..

Ze zeggen zelf ook altijd, dat is de oplossing, hiermee kan mik mijn agressie kwijt, hiermee voel ik me beter..
Komop!
Je snijdt in jezelf, ik vind dat niet normaal.. En wat schiet je ermee op? NIKS!
Ja, een heleboel littekens..wauw? Net alsof je zelfvertrouwen daarmee omhoog gaat ! Sorry sandra, maar dit is toch echt dom.. En zeker geen oplossing!
Meestal lees ik ook dat ze heel veel problemen hebben of zitten ergens mee, worden gepest weet ik veel.. Ik weet iig wel dat als je in jezelf snijdt dat die problemen niet over zullen gaan. Doe er wat aan ! Praat erover, of hou je er gewoon niet veel mee bezig! Meestal zijn de problemen toch ook echt minder erg dan ze lijken..
Iig, snijden in jezelf is dom en lost niks op.
__________________
Blablabla
MarjoleinTje_ is offline  
Oud 5 April 2007, 21:39   #53
MarjoleinTje_
Lid
 
MarjoleinTje_'s Avatar
 
Geregistreerd op: 4 February 2007
Berichten: 345
Standaard

En dat was niet als aanval op jou bedoeld of om je te beledigen ofzo, maar meer om je proberen te laten inzien dat het gewoon niks helpt, al voelt dat misschien op dat moment van wel..
__________________
Blablabla
MarjoleinTje_ is offline  
Oud 5 April 2007, 22:19   #54
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door MarjoleinTje_ Bekijk Bericht
En dat was niet als aanval op jou bedoeld of om je te beledigen ofzo, maar meer om je proberen te laten inzien dat het gewoon niks helpt, al voelt dat misschien op dat moment van wel..
je kan dat zeggen, maar misschien maak je zelf niet mee wat ze mee maakt of heeft meegemaakt...Je kan nooit weten wat in andermans hoofd gebeurd en dus ook niet begrijpen..inbeelden kan, maar volledig begrijpen niet denk.

voor iemand die niet weet wat er precies gaande is, is het niet normaal. Vooral wanneer jij of wie dan ook niet de problemen heeft die de personen in kwestie wel heeft.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline  
Oud 5 April 2007, 23:15   #55
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Vind je jezelf ook nog sterk als je een keertje tever snijdttdtd (flikker op met gramatica ) en met bloedarmoede aan het infuus ligt?
Zelfvertrouwen kan je zelf voor zorgen (is mij iig gelukt) en als het echt zo erg is dat het niet lukt ga je hulp zoeken.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 6 April 2007, 19:40   #56
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Vind je jezelf ook nog sterk als je een keertje tever snijdttdtd (flikker op met gramatica ) en met bloedarmoede aan het infuus ligt?
Zelfvertrouwen kan je zelf voor zorgen (is mij iig gelukt) en als het echt zo erg is dat het niet lukt ga je hulp zoeken.
Zelfvertrouwen kan je niet voor zorgen! Niet als je faalangst hebt!!

En ik weet niet of ik mezelf dan nog sterk vind.. Maar dat is iig niet de bedoeling!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 6 April 2007, 19:42   #57
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Voor faalangst zijn trainingen enzo he.

Maar hoe kun je zelfvertrouwen krijgen van in jezelf snijden?
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline  
Oud 6 April 2007, 19:45   #58
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ash-hôôle Bekijk Bericht
Voor faalangst zijn trainingen enzo he.

Maar hoe kun je zelfvertrouwen krijgen van in jezelf snijden?
Heb een faalangsttraining gedaan.. Ik kan je vertellen dat dat alleen maar erger is geworden daardoor.. Dus dat helpt geen ene flikker!

En je krijgt zelfvertrouwen omdat je weet dat jij tog nog wel iets kan.. Vooral als iemand weer wat negatiefs over je gezegd heeft.. Dan geeft het je het gevoel dat je niet niks bent!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 6 April 2007, 19:47   #59
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Ik zou zelf eerder denken dat als je in jezelf snijdt je denkt dat je niks bent.

als je een beetje zelfrespect hebt lijkt het mij dat je het zowiezo wel laat.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline  
Oud 6 April 2007, 19:52   #60
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Ik heb wel zelfrespect! Alleen op zo'n moment ben je jezelf niet! Ik moet eigenlijk zeggen dat ik het gister gewoon deed.. zonder dat er iets aan de hand is... En dan voel je je tog wel een beetje vaag achteraf!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 6 April 2007, 20:57   #61
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

leuk dan dat vaagheid ?
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline  
Oud 6 April 2007, 21:00   #62
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door koekje Bekijk Bericht
leuk dan dat vaagheid ?
neej, vaagheid is niet leuk neej!!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 6 April 2007, 21:02   #63
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
neej, vaagheid is niet leuk neej!!
je zei; dat je het gisteren deed, zonder dat er werkelijk iets aan de hand was..nadien vol je je vaag...waarom zou je het dan gaan doen ?
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline  
Oud 7 April 2007, 09:38   #64
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door koekje Bekijk Bericht
je zei; dat je het gisteren deed, zonder dat er werkelijk iets aan de hand was..nadien vol je je vaag...waarom zou je het dan gaan doen ?
Omdat ik het gevoel had dat ik het moest doen! En daar doe je niks aan!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 11:02   #65
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Respectloos gedoe hier

Het is weer is erg jammer hoe men reageert op dit onderwerp.
Want je zou is jezelf ergens EERST in verdiepen voor je gaat reageren!

Afijn, voor de hillbillys hier:

Automutilatie is het woord voor zelfbeschadiging of zelfverminking:

Motivatie
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand automutileert:

Zichzelf willen straffen;
het kwijt raken van spanningen;
het omzetten van geestelijke pijn naar lichamelijke pijn;
het gebruiken van pijn om andere (onaangename) zaken te vergeten;
mensen uit je omgeving manipuleren
als onderdeel van initiatieriten bij sommige volkeren;
om te bewijzen dat je tegen pijn kunt;
om jezelf een machtsgevoel geven doordat je zelf kan bepalen wanneer je pijn voelt en wanneer niet;
om het lege gevoel van binnen op te vullen;
te merken dat je nog leeft;
gevoelens te uiten die niet op een andere manier geuit kunnen worden;
uit zelfbescherming, dus om erger te voorkomen;
als uiting van agressie, de patiënt word er rustig van.

Verslavend effect
Mensen die automutileren kunnen hier moeilijk mee stoppen. Bij het pijnigen van het eigen lichaam komt het verslavende hormoon endorfine vrij. Endorfine is een natuurlijke pijnstiller maar kan ook zorgen voor een gevoel van geluk of euforie. De gewoonte om te automutileren ontstaat vaak geleidelijk en is moeilijk te doorbreken. Deskundige hulpverlening bij dit probleem is sterk aan te raden, maar het is niet altijd mogelijk degene die automutileert te bewegen deze hulp te aanvaarden. Het ontwikkelen van een geestelijke verslaving komt vaak voor bij automutilisten. De drang tot automutilatie wordt getriggerd door de lichamelijke verslaving aan endorfine maar ook vooral door geestelijke verslaving aan emoties die worden opgewekt of worden onderdrukt tijdens de automutilatie. De emoties waaraan de persoon is verslaafd staan in het algemeen in verband met een (mogelijk aanwezige) psychische stoornis.
 
Oud 7 April 2007, 11:09   #66
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Het is weer is erg jammer hoe men reageert op dit onderwerp.
Want je zou is jezelf ergens EERST in verdiepen voor je gaat reageren!

Afijn, voor de hillbillys hier:

Automutilatie is het woord voor zelfbeschadiging of zelfverminking:

Motivatie
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand automutileert:

Zichzelf willen straffen;
het kwijt raken van spanningen;
het omzetten van geestelijke pijn naar lichamelijke pijn;
het gebruiken van pijn om andere (onaangename) zaken te vergeten;
mensen uit je omgeving manipuleren
als onderdeel van initiatieriten bij sommige volkeren;
om te bewijzen dat je tegen pijn kunt;
om jezelf een machtsgevoel geven doordat je zelf kan bepalen wanneer je pijn voelt en wanneer niet;
om het lege gevoel van binnen op te vullen;
te merken dat je nog leeft;
gevoelens te uiten die niet op een andere manier geuit kunnen worden;
uit zelfbescherming, dus om erger te voorkomen;
als uiting van agressie, de patiënt word er rustig van.

Verslavend effect
Mensen die automutileren kunnen hier moeilijk mee stoppen. Bij het pijnigen van het eigen lichaam komt het verslavende hormoon endorfine vrij. Endorfine is een natuurlijke pijnstiller maar kan ook zorgen voor een gevoel van geluk of euforie. De gewoonte om te automutileren ontstaat vaak geleidelijk en is moeilijk te doorbreken. Deskundige hulpverlening bij dit probleem is sterk aan te raden, maar het is niet altijd mogelijk degene die automutileert te bewegen deze hulp te aanvaarden. Het ontwikkelen van een geestelijke verslaving komt vaak voor bij automutilisten. De drang tot automutilatie wordt getriggerd door de lichamelijke verslaving aan endorfine maar ook vooral door geestelijke verslaving aan emoties die worden opgewekt of worden onderdrukt tijdens de automutilatie. De emoties waaraan de persoon is verslaafd staan in het algemeen in verband met een (mogelijk aanwezige) psychische stoornis.
Ik ben heel blij dat iemand eindelijk de mensen hiero gaat uitleggen hoe het nu allemaal zit.. ik heb me er zelf nog niet zo in verdiept.. ik weet dat ik mezelf snij en daar houd het mee op.. waarom ik het doe weet ik niet! dat wil ik ook niet weten.. maar als ik dit zo lees weet ik wel dat ik er veel herkenning in vind! En zoals je zegt.. het is verslavend.. het voelt heerlijk om het telkens weer te doen! Jullie zullen dat waarschijnlijk niet snappen.. maar dat is aan jullie!!

@ Wiz: heel erg bedankt dat je dit neerzet!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 11:52   #67
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Spring dan meteen van 3 hoog naar beneden, breek je je benen, wat ook pijn doet. En vraag je de chirurg of hij je niet wil verdoven, want pijn is heerlijk.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline  
Oud 7 April 2007, 12:22   #68
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 3rd boetah Bekijk Bericht
Spring dan meteen van 3 hoog naar beneden, breek je je benen, wat ook pijn doet. En vraag je de chirurg of hij je niet wil verdoven, want pijn is heerlijk.
Fijn dat men allemaal weer zo sociaal is om mij dat allemaal te gunnen! Alleen als ik mijn benen breek dan weten mijn ouders, vrienden en al mijn familie het! En dat is nu juist niet de bedoeling..
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 12:51   #69
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ik ben heel blij dat iemand eindelijk de mensen hiero gaat uitleggen hoe het nu allemaal zit.. ik heb me er zelf nog niet zo in verdiept.. ik weet dat ik mezelf snij en daar houd het mee op.. waarom ik het doe weet ik niet! dat wil ik ook niet weten.. maar als ik dit zo lees weet ik wel dat ik er veel herkenning in vind! En zoals je zegt.. het is verslavend.. het voelt heerlijk om het telkens weer te doen! Jullie zullen dat waarschijnlijk niet snappen.. maar dat is aan jullie!!

@ Wiz: heel erg bedankt dat je dit neerzet!

Graag gedaan

Mensen hebben de keuze, accepteren dat het iets is wat ze nooit zullen begrijpen of het zelf is uit proberen.
Voor de rest moeten ze zich gewoon niet met het onderwerp bemoeien of er eerst serieus in verdiepen.

Want roepen dat het ziek en dom is helpt natuurlijk ook niet veel, wat behoorlijk achterlijk is van degene die dat post.

Ik heb een vriendin gehad in mijn kennissenkring die borderline heeft en zichzelf snijd (die twee gaan namelijk heel vaak samen). Om precies te begrijpen waarom het snijden voor haar zo verslavend was en bevrijdend heb ik het op een gegeven moment ook uitgeprobeerd.
Het maakte veel duidelijk.

Het is een lichamelijk en geestelijk proces dat loopt vanaf het moment van snijden tot aan het zien van het genezen van de wond, en eventueel tot de uiteindelijke lidtekens.

En daarbij is het inderdaad erg verslavend
Dus ik hou het voorlopig alleen bij mijn rookverslaving

Ik raad je wel aan om voorzichtig te zijn, niet de diep te snijden, en het mes van te voren goed schoon te maken in verband met het krijgen van infecties of ontsteking aan de wond. Probeer ook te minderen. Stoppen is vrijwel onmogelijk in 1 keer, maar probeer de tijd tussen snijden elke keer te vergroten. Weken, maanden tot uiteindelijk jaren..
 
Oud 7 April 2007, 12:56   #70
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Graag gedaan

Mensen hebben de keuze, accepteren dat het iets is wat ze nooit zullen begrijpen of het zelf is uit proberen.
Voor de rest moeten ze zich gewoon niet met het onderwerp bemoeien of er eerst serieus in verdiepen.

Want roepen dat het ziek en dom is helpt natuurlijk ook niet veel, wat behoorlijk achterlijk is van degene die dat post.

Ik heb een vriendin gehad in mijn kennissenkring die borderline heeft en zichzelf snijd (die twee gaan namelijk heel vaak samen). Om precies te begrijpen waarom het snijden voor haar zo verslavend was en bevrijdend heb ik het op een gegeven moment ook uitgeprobeerd.
Het maakte veel duidelijk.

Het is een lichamelijk en geestelijk proces dat loopt vanaf het moment van snijden tot aan het zien van het genezen van de wond, en eventueel tot de uiteindelijke lidtekens.

En daarbij is het inderdaad erg verslavend
Dus ik hou het voorlopig alleen bij mijn rookverslaving

Ik raad je wel aan om voorzichtig te zijn, niet de diep te snijden, en het mes van te voren goed schoon te maken in verband met het krijgen van infecties of ontsteking aan de wond. Probeer ook te minderen. Stoppen is vrijwel onmogelijk in 1 keer, maar probeer de tijd tussen snijden elke keer te vergroten. Weken, maanden tot uiteindelijk jaren..
Meestal pak ik gewoon mijn schaar, die is ook best scherp.. Heb er eigenlijk nog niet bij nagedacht dat ik weleens infecties zou kunnen oplopen..

Vind het wel gaaf dat je je er zover in verdiept hebt da je het zelf gewoon een keer gedaan hebt... Dat betekend wel dat je het belangrijk vind om die vriendin te snappen.. En daardoor dus alle mensen een beetje snapt die het doen.

Stoppen lukt nog niet.. ik probeer het wel, maar hoe harder ik het probeer hoe erger het word.. omdat ik er dan de hele dag aan denk... Maar het komt misschien ook wel omdat ik eigenlijk helemaal niet wil stoppen.. Het is een prettig gevoel! En een prettig gevoel wil je niet graag kwijt!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 13:05   #71
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Meestal pak ik gewoon mijn schaar, die is ook best scherp.. Heb er eigenlijk nog niet bij nagedacht dat ik weleens infecties zou kunnen oplopen..

Vind het wel gaaf dat je je er zover in verdiept hebt da je het zelf gewoon een keer gedaan hebt... Dat betekend wel dat je het belangrijk vind om die vriendin te snappen.. En daardoor dus alle mensen een beetje snapt die het doen.

Stoppen lukt nog niet.. ik probeer het wel, maar hoe harder ik het probeer hoe erger het word.. omdat ik er dan de hele dag aan denk... Maar het komt misschien ook wel omdat ik eigenlijk helemaal niet wil stoppen.. Het is een prettig gevoel! En een prettig gevoel wil je niet graag kwijt!
Dat is het probleem bij de meeste verslavingen
Daarom zeg ik ook, probeer niet in 1x te stoppen, maar probeer te minderen. Stanly mes werkt beter, ontzettend scherp (pas op!) maar minder grotere lidtekens. Je kan ook krassen ipv snijden. Maar probeer in elk geval de tijd tussen het snijden in elke keer weer te vergroten. Met kleine stapjes kom je het verst
 
Oud 7 April 2007, 13:09   #72
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Dat is het probleem bij de meeste verslavingen
Daarom zeg ik ook, probeer niet in 1x te stoppen, maar probeer te minderen. Stanly mes werkt beter, ontzettend scherp (pas op!) maar minder grotere lidtekens. Je kan ook krassen ipv snijden. Maar probeer in elk geval de tijd tussen het snijden in elke keer weer te vergroten. Met kleine stapjes kom je het verst
Het probleem is dat ik geen stanly mes op mijn kamer heb liggen en wel een schaar! En wat is volgens jou krassen en wat snijden?
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 13:29   #73
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Het probleem is dat ik geen stanly mes op mijn kamer heb liggen en wel een schaar! En wat is volgens jou krassen en wat snijden?

Snijden is snijden en krassen is krassen.
Lijk me duidelijk

Bij snijden dan snij je in jezelf, met als gevolg een wond
Bij krassen dan kras je in jezelf, met als gevolg beetje rode en/of kapotte huid maar geen (snij)wond
 
Oud 7 April 2007, 13:37   #74
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Graag gedaan

Mensen hebben de keuze, accepteren dat het iets is wat ze nooit zullen begrijpen of het zelf is uit proberen.
Voor de rest moeten ze zich gewoon niet met het onderwerp bemoeien of er eerst serieus in verdiepen.

Want roepen dat het ziek en dom is helpt natuurlijk ook niet veel, wat behoorlijk achterlijk is van degene die dat post.
Ik raad je wel aan om voorzichtig te zijn, niet de diep te snijden, en het mes van te voren goed schoon te maken in verband met het krijgen van infecties of ontsteking aan de wond. Probeer ook te minderen. Stoppen is vrijwel onmogelijk in 1 keer, maar probeer de tijd tussen snijden elke keer te vergroten. Weken, maanden tot uiteindelijk jaren..
Als het niet dom of ziek is waarom zou je dan stoppen/minderen?

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Stanly mes werkt beter, ontzettend scherp (pas op!) maar minder grotere lidtekens. Je kan ook krassen ipv snijden.
Juist! Goed bezig man! Tips zijn altijd welkom
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 7 April 2007, 14:00   #75
moon_xx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
FF tussendor,

Ik kan je vertellen dat ik nog geen littekens heb... Maar het ligt wel open.. En ik ben blij dat je zo reageerd...(word mn zelfvertrouwen echt hoger van...)
Je bent er zelf toch mee begonnen,, Als je vind dat ze daar geen commetaar op moegn geven moet je ook zo iets niet opzoon forum neer zetten

Gr Moon
 
Oud 7 April 2007, 16:42   #76
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

pff een mes, mietjes, ik pak er gelijk een circelzaag bij.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 7 April 2007, 18:40   #77
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Als het niet dom of ziek is waarom zou je dan stoppen/minderen?


Juist! Goed bezig man! Tips zijn altijd welkom
Omdat het in eerste instantie lichamelijk verslavend is en vanwege het effect hierdoor ook geestelijk verslavend is.

En een verslaving is meestal iets waar je mee moet stoppen/minderen

Nu jij weer

(Voorlichting is beter, google er de volkskrant maar op na, die heeft een heel artikel erover en over voorlichting ervan en of voorlichting niet juist mensen op gedachten brengt)
 
Oud 7 April 2007, 18:42   #78
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door moon_xx Bekijk Bericht
Je bent er zelf toch mee begonnen,, Als je vind dat ze daar geen commetaar op moegn geven moet je ook zo iets niet opzoon forum neer zetten

Gr Moon
Zwak argument.
De poster kan niet van te voren inschatten wat voor randdebielen er op gaan reageren. Je zou verwachten dat op een serieus onderwerp ook serieus gereageerd word.

Dat de kindjes wel in hun eigen topics blijven
 
Oud 7 April 2007, 18:53   #79
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Omdat het in eerste instantie lichamelijk verslavend is en vanwege het effect hierdoor ook geestelijk verslavend is.

En een verslaving is meestal iets waar je mee moet stoppen/minderen

Nu jij weer

(Voorlichting is beter, google er de volkskrant maar op na, die heeft een heel artikel erover en over voorlichting ervan en of voorlichting niet juist mensen op gedachten brengt)
Waarom zou je altijd met een verslaving moeten stoppen? Kauwgum verslaving, niks mis mee. Neuspeuter verslaving ook niet (zolang je het niet in de buurt van anderen doet). Je moet alleen met een verslaving stoppen als het slecht voor je is zoals snijden.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 8 April 2007, 00:31   #80
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Omdat het in eerste instantie lichamelijk verslavend is en vanwege het effect hierdoor ook geestelijk verslavend is.

En een verslaving is meestal iets waar je mee moet stoppen/minderen
Jij zegt in die eerdere post dat het niet dom/ziek is, nou met iets wat niet dom dan wel ziek is hoef je toch niet te stoppen?
Mijn inziens is het wel dom en ziekelijk.
Daarnaast is ze pas vorige week zaterdag begonnen met snijden inzichzelf, dan kan je nog nauwelijks van een verslaving spreken lijkt me zo.

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht

(Voorlichting is beter, google er de volkskrant maar op na, die heeft een heel artikel erover en over voorlichting ervan en of voorlichting niet juist mensen op gedachten brengt)
Volkskrant

Voorlichting is goed, maar dan wel voorlichting over hoe te stoppen, niet hoe je het beter kan doen. Lijkt me namelijk niet echt bevorderend voor het "afkicken".
Net als wanneer je tegen iemand zegt, die net begonnen is met roken en alleen maar een beetje blij die rook in zn muil houdt en door zn neus weer naar buitenwerkt, dat ie het lekker diep zn longen in moet rammen, want dan werkt het allemaal veel beter
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 8 April 2007, 03:51   #81
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Jij zegt in die eerdere post dat het niet dom/ziek is, nou met iets wat niet dom dan wel ziek is hoef je toch niet te stoppen?
Mijn inziens is het wel dom en ziekelijk.
Daarnaast is ze pas vorige week zaterdag begonnen met snijden inzichzelf, dan kan je nog nauwelijks van een verslaving spreken lijkt me zo.


Volkskrant

Voorlichting is goed, maar dan wel voorlichting over hoe te stoppen, niet hoe je het beter kan doen. Lijkt me namelijk niet echt bevorderend voor het "afkicken".
Net als wanneer je tegen iemand zegt, die net begonnen is met roken en alleen maar een beetje blij die rook in zn muil houdt en door zn neus weer naar buitenwerkt, dat ie het lekker diep zn longen in moet rammen, want dan werkt het allemaal veel beter

Ik heb toch echt duidelijke tips gegeven hoe je het beste hier mee moet stoppen. Ik spreek uit ervaring, ik ken meerdere mensen die snijden en/of dat deden.

Snijden is als het goed gebeurt niet slecht voor je, maar (zoals je hier duidelijk kan merken) is de reactie van je omgeving op zulke activiteiten nou niet bepaald prettig, dus is het een verslaving waar je voor de kwaliteit van je persoonlijke leefomgeving beter mee kan ophouden.
 
Oud 8 April 2007, 12:50   #82
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Nee joh, tuurlijk is je eigen huid opensnijden en de kans krijgen op infecties en bloedarmoede niet slecht voor je. Waar zitten jouw hersens.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 8 April 2007, 12:56   #83
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Nee joh, tuurlijk is je eigen huid opensnijden en de kans krijgen op infecties en bloedarmoede niet slecht voor je. Waar zitten jouw hersens.
Ben je nou zo blind?
Ik heb alang hier neergezet dat je juist moet uitkijken met het krijgen van infecties en ontsteking.

En bloedarmoede ???????????????
We hebben het hier niet over je polsen opensnijden terwijl je in bad ligt!!!

Dude, het bloed nouwelijks, hoe diep wil jij dat mes je lichaam wel niet in rammen???



Ga je lekker met topics bemoeien waar je wel verstand van hebt wil je!
 
Oud 8 April 2007, 14:51   #84
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Mensen, op wiz na snapt niemand hier hoe je je voelt op zo'n moment!! Jullie doe allemaal alsof ik psygisch niet helemaal in orde ben.. En alsof ik super dom ben.. Dat ben ik wel! (doe toevallig wel havo.. dus zo dom ben ik niet!) Dat ik misschien wat domme dingen doe, dat zie ik zelf ook nog wel in, is een ander verhaal!

Als je alleen maar commentaar hebt om mij kan je beter een nieuw onderwerp aanmaken waarin je dat gaat plaatsen, ik heb het hier alleen maar neergezet omdat iemand toevallig wilde weten hoe de eerste keer was. Voor mij was dat nog niet zo lang geleden dus dan is het makkelijker om dat te vertellen.. Het was niet mijn bedoeling om van alle kanten te worden belagen met irritante, kwetsende opmerkingen over mij!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 8 April 2007, 16:19   #85
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Jullie doe allemaal alsof ik psygisch niet helemaal in orde ben.. En alsof ik super dom ben..
Je bent inderdaad niet psychisch helemaal in orde. En dom ag, laten we dat maar in het midden laten
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 8 April 2007, 21:11   #86
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Als je alleen maar commentaar hebt om mij kan je beter een nieuw onderwerp aanmaken waarin je dat gaat plaatsen, ik heb het hier alleen maar neergezet omdat iemand toevallig wilde weten hoe de eerste keer was. Voor mij was dat nog niet zo lang geleden dus dan is het makkelijker om dat te vertellen.. Het was niet mijn bedoeling om van alle kanten te worden belagen met irritante, kwetsende opmerkingen over mij!
don't cry, emo kid

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Ben je nou zo blind?
Ik heb alang hier neergezet dat je juist moet uitkijken met het krijgen van infecties en ontsteking.

En bloedarmoede ???????????????
We hebben het hier niet over je polsen opensnijden terwijl je in bad ligt!!!

Dude, het bloed nouwelijks, hoe diep wil jij dat mes je lichaam wel niet in rammen???



Ga je lekker met topics bemoeien waar je wel verstand van hebt wil je!
tss, dat mens zegt net zelf dat je jezelf niet bent als je dat doet. Dus wie weet is de zielige bui een keer zo erg dat je maar eens wat dieper snijdt. En de kans op infecties bestaat altijd. (tenzij jou kamer/waar je het ook doet een volledig steriele ruimte is)
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 9 April 2007, 18:15   #87
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Fijn dat men allemaal weer zo sociaal is om mij dat allemaal te gunnen! Alleen als ik mijn benen breek dan weten mijn ouders, vrienden en al mijn familie het! En dat is nu juist niet de bedoeling..
Je wilt toch aandacht, of wat?
En als je niet wilt dan men het ziet kan je toch ook gewoon je neusharen eruit trekken met een pincet? Als ik dat doe staan de tranen in mn ogen en doe ik er een huppeltje bij van de pijn
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline  
Oud 9 April 2007, 18:28   #88
Crazycat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je ben gewoon ziek in je kop als je jezelf snijd.., ga hulp zoeke!
 
Oud 9 April 2007, 20:05   #89
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Crazycat Bekijk Bericht
je ben gewoon ziek in je kop als je jezelf snijd.., ga hulp zoeke!
precies zoals je zegt
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline  
Oud 9 April 2007, 20:05   #90
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

dat wil ze blijkbaar niet
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 9 April 2007, 21:04   #91
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zucht, vind het toch jammer dat er mensen zo blijven reageren.
Alsof het helpt om te roepen dat iemand ziek in ze hoofd is.

Zo vererger je de zaak alleen maar.

Achterlijke gasten.


Ik vind het net zo ziek als piercings nemen en tattoo's..
Of je ramt er een gat in om er een stuk ijzer door heen te steken of je laat inkt in je huid spuiten.

Uhm???

(Weet je trouwens ook meteen waarom tattoo's zo verslavend zijn.. jup same story)
 
Oud 9 April 2007, 22:17   #92
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Zucht, vind het toch jammer dat er mensen zo blijven reageren.
Alsof het helpt om te roepen dat iemand ziek in ze hoofd is.

Zo vererger je de zaak alleen maar.

Achterlijke gasten.
Nee ben ik niet met je eens, ik kan me ook voorstellen dat dat een zelfreflectie effect heeft waardoor de persoon in kwestie zelf in gaat zien dat het niet helemaal 100 is




Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht

(Weet je trouwens ook meteen waarom tattoo's zo verslavend zijn.. jup same story)
Complete onzin
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 9 April 2007, 22:22   #93
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Complete onzin
Wat jij wilt.. maar hetzelfde stofje komt in je hersens vrij tijdens het zetten van een Tatootje als bij het snijden vrij komt..
 
Oud 9 April 2007, 22:27   #94
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Wat jij wilt.. maar hetzelfde stofje komt in je hersens vrij tijdens het zetten van een Tatootje als bij het snijden vrij komt..
Ja dat zou best, het komt ook vrij als je in een spijker trapt of van je fiets lazert, lijkt me ook niet meteen verslavend om te gaan doen.
Tatoo's worden over het algemeen gezet vanwege de "sier" en dat mensen, als ze eenmaal zo'n ding hebben geplaatst en de drempel dus wat lager ligt, het leuk vinden om bepaalde gebeurtenissen en plaatjes opzichzelf te laten plaatsen.
Heeft geen correlatie met snijden injezelf om jezelf te straffen of wat dan ook
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 9 April 2007, 22:49   #95
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Ik vind het net zo ziek als piercings nemen en tattoo's..
Of je ramt er een gat in om er een stuk ijzer door heen te steken of je laat inkt in je huid spuiten.
piercings laten zetten gebeurt over het algemeen door een deskundige en word niet zelf gedaan door een kind met labiele gevoelens(leuke verwoording, non?). daarnaast worden piercings ook goed ontsmet todat het dicht is gegroeid.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 10 April 2007, 14:14   #96
LoveIsAlive
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ken een mijsje die haar eigen pols open snijdt,
Ze zecht dat ze zich dan beter voelt en en een verlichting is :S
Ze doet het omdat ze zich vies voelt omdat ze wordt misbruikt door haar eigen opa.
 
Oud 10 April 2007, 16:27   #97
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door frox Bekijk Bericht
Je wilt toch aandacht, of wat?
En als je niet wilt dan men het ziet kan je toch ook gewoon je neusharen eruit trekken met een pincet? Als ik dat doe staan de tranen in mn ogen en doe ik er een huppeltje bij van de pijn
Zoals ik nu al voor de 3e keer ofzo zeg... het is me niet om de aandacht te doen!!!!! Dan had ik wel wat anders verzonnen!!!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 10 April 2007, 19:59   #98
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Red face

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Zoals ik nu al voor de 3e keer ofzo zeg... het is me niet om de aandacht te doen!!!!! Dan had ik wel wat anders verzonnen!!!
volgens mij heb jij een net zo grote botonnen muur voor je hoofd als die smilie hier: Als hetgeen complete bunker is)
ik zeg toch pak een pincet en trek je neusharen eruit dan piep je wel anders.
Ik kan me niet voorstellen dat dat snijden in je pols nou zo'n pijn doet Ik heb vaak genoeg een ongelukje gehad dat een goeie snee achterliet. En dat dee toch echt minder zeer dan een haar uit mn neur te trekken met een pincet. Dus als je echt pijn wilt ben je naar mijn mening goed verkeerd bezig
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline  
Oud 10 April 2007, 21:19   #99
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door frox Bekijk Bericht
volgens mij heb jij een net zo grote botonnen muur voor je hoofd als die smilie hier: Als hetgeen complete bunker is)
ik zeg toch pak een pincet en trek je neusharen eruit dan piep je wel anders.
Ik kan me niet voorstellen dat dat snijden in je pols nou zo'n pijn doet Ik heb vaak genoeg een ongelukje gehad dat een goeie snee achterliet. En dat dee toch echt minder zeer dan een haar uit mn neur te trekken met een pincet. Dus als je echt pijn wilt ben je naar mijn mening goed verkeerd bezig
Als je in jezelf gaat snijden doe je dat heel bewust en dus ook wel op plekken waar het wel zeer doet! En het gaat ook niet echt om de pijn... Het is meer bloed willen zien.. Tenminste bij mij dan..
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 10 April 2007, 22:09   #100
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Citaat:
Origineel gepost door frox Bekijk Bericht
volgens mij heb jij een net zo grote botonnen muur voor je hoofd als die smilie hier: Als hetgeen complete bunker is)
ik zeg toch pak een pincet en trek je neusharen eruit dan piep je wel anders.
Ik kan me niet voorstellen dat dat snijden in je pols nou zo'n pijn doet Ik heb vaak genoeg een ongelukje gehad dat een goeie snee achterliet. En dat dee toch echt minder zeer dan een haar uit mn neur te trekken met een pincet. Dus als je echt pijn wilt ben je naar mijn mening goed verkeerd bezig

Het gaat niet om de pijn, daarbij is er groot verschil in de soorten lichamelijke pijn die je kan hebben.

SM is ook pijn! Maar dan opwindend...
Tegen die mensen zeg je toch ook niet ga een been breken?

En je moet niet snijden in je pols, tenzij je dood wilt.
 
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.