Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 May 2003, 15:51   #51
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Drama


En dat is maar goed ook
inderdaad , je kan beter de mensen lang over hun zonden laten nadenken , dan ze gewoon van hun leven te verlossen , daar hebben ze toch geen last meer mee ...
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 00:43   #52
thonie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard 18 jaar voor van der graaf

18 jaar voor moord is te weinig ongeacht of het om de moord op pim gaat of de moord in venlo of die op een 8 jarig meisje.

In nederland hebben we een rechtssysteem en rechtspraak die van geen kant deugt. Er word onderscheidt gemaakt tussen lichte misdrijven en zware misdrijven. Op zich goed, alleen er is een probleem. De tweede kamer heeft (wetgevende macht) een aantal wetten aangenomen die door de staat/overheid (uitvoerende macht) zijn voorbereid. De staat /overheid betaalt ook de rechters en het openbaar minesterie. Volgens onze ''democratische'' grondwet hoort dit gescheiden te zijn. In de praktijk is dat echter niet zo.

Wat heeft dit met de hoogte van straffen te maken?

Voor de overheid is het niet zo erg als een burger word vermoord.
Zolang de centjes maar binnen blijven komen.

Met andere woorden: de straffen die op ''criminele'' activiteiten die tegen de overheid/staat gericht zijn, zijn zwaarder dan de straffen die op ''gewone criminele activiteiten'' staan.
Ziedaar het onderscheid tussen lichte en zware misdrijven............... in de ogen van de overheid/staat.

Zo is het mogelijk dat je voor belastingontduiking eerder en zwaarder gestraft word dan voor moord met voorbedachte rade.(de overheid/staat heeft hier ook een leuk trucje uitgehaald want je moet namelijk zelf bewijzen dat je niet schuldig bent dit heet in juridische taal omgekeerde bewijslast wettig en overtuigend dat lukt je dus nooit!!!!) Ik heb ik weet niet hoe vaak berichten in de krant gelezen waar een zakenman veroordeeld werd voor 4 jaar cel en 150.000 euro boete en op dezelfde pagina: kindermoordenaar krijgt 6 jaar cel waarvan 3 voorwaardelijk of moordenaar studente krijgt 5 jaar cel waarvan 2 voorwaardelijk.

Rechters doen even hard mee want ook rechters hebben bij banen. Zo beunen ze bij shell, bp, ahold abn amev enzovoorts bij als commissaris. En ja inderdaad er zijn ook rechters die in hun ''vrije tijd'' bij milieu beschermings organisaties zitten. Heb jij dus een conflict met je verzekeringsmaatschappij dan kun je meestal wel een onafhankelijke rechtspraak vergeten.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 11:33   #53
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Chapeau!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 12:29   #54
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je moet ook kijken naar de uitwerking...

Een moord op een normale burger (vanwege een blaffende hond) heeft als nasleep slechts effect op een kleine groep.

Een moord op een politicus (omdat hij een gevaar voor de samenleving zou zijn) heeft invloed op de democratie en dus heel Nederland.

Een zeer belangrijk punt, dat jij in jouw redenering zo maar even verdoezelt.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 15:41   #55
TallDude
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Je moet ook kijken naar de uitwerking...

Een moord op een normale burger (vanwege een blaffende hond) heeft als nasleep slechts effect op een kleine groep.

Een moord op een politicus (omdat hij een gevaar voor de samenleving zou zijn) heeft invloed op de democratie en dus heel Nederland.

Een zeer belangrijk punt, dat jij in jouw redenering zo maar even verdoezelt.
*applaus*
(kdacht dat je af zou streven naar een vergelijking tussen PF en een blaffende hond...)
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 02:56   #56
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
volkert zal niet lang leven als hij vrijkomt
ik het ook niet nee
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:24.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.