Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 July 2005, 11:08   #51
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
rustig en nonchalant

ik weet niet of jij dan wel zo goed hebt opgelet!
Als je kranten leest en nieuws kijkt zie je dat alleen de direct betrokkenen een beetje aangeslagen zijn. De rest van Londen gaat gewoon rustig verder waar die mee bezig was.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 11:46   #52
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Je kan ook moeilijk anders eh: oké, het is erg wat er gebeurd is, maar het is gebeurd en er valt weinig aan te veranderen. Als je er lang om gaat treuren, riskeer je nog eens een inval van je economie.
Bovendien is het gevaar nu wel geweken. Het lijkt me sterk dat er nu nog iets zou gebeuren in Londen...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 12:42   #53
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

ik heb geloof ik het nieuws niet echt best gevolgd, was madrid ook door Al'dinges? ik dacht door de ETA ofzo
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 14:16   #54
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudjuh
rustig en nonchalant

ik weet niet of jij dan wel zo goed hebt opgelet!
Ik wil net zeggen volgens mij een en al chaos en paniek sinds die aanslagen gister
  Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 14:28   #55
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Ik wil net zeggen volgens mij een en al chaos en paniek sinds die aanslagen gister
London pakt juist erg snel het normale leven weer op ipv chaos en paniek.
En dat is maar goed ook..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 14:31   #56
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
London pakt juist erg snel het normale leven weer op ipv chaos en paniek.
En dat is maar goed ook..
Ja oke, maar de paniek breekt in Nederland nu ook uit aangezien iedereen gelijk er van uit gaat dat Rotterdam of Amsterdam de volgende aanslagplaats zou kunnen zijn, en das niet slim denk ik .
  Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 14:43   #57
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Ja oke, maar de paniek breekt in Nederland nu ook uit aangezien iedereen gelijk er van uit gaat dat Rotterdam of Amsterdam de volgende aanslagplaats zou kunnen zijn, en das niet slim denk ik .
Ik bemerk geen paniek hoor?

Het zou overigens goed kunnen dat A'dam het volgende slachtoffer is (dat riep men na Madrid trouwens ook al ), alleen de tijd zal het ons leren....
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 14:48   #58
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
ik heb geloof ik het nieuws niet echt best gevolgd, was madrid ook door Al'dinges? ik dacht door de ETA ofzo


De regering is daar zelfs gevallen omdat ze bleven beweren dat het de ETA was terwijl al lang duidelijk was dat het Al-Qaeda moest zijn geweest.. Ze dachten hiermee te scoren in de verkiezingsstrijd..

Er is in mijn ogen geen paniek in Nederland.. Meer een oplettendheid en verwachting dat het zeker ook hier in Nederland ergens zal gaan gebeuren zonder dat je daar veel aan kan doen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2005, 21:36   #59
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

hehe, weet ik veel.
en ik sluit me bij Tyskie aan, de tijd zal ons leren. Gaan jullie maar lekker paniekeren, het zal de zogenaamde aanslag toch echt niet stoppen.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2005, 00:31   #60
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans


Er is in mijn ogen geen paniek in Nederland.. Meer een oplettendheid en verwachting dat het zeker ook hier in Nederland ergens zal gaan gebeuren zonder dat je daar veel aan kan doen..
Oplettendheid die mijns inziens nauwelijks zin heeft. Tegen idioten met rugzakken begin je weinig..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2005, 01:58   #61
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Alleen als ze fouten maken of als de organisatie lekt... En alert zijn op koffers die blijven staan ofzo, maar dan krijg je weer situaties dat elke vergeten handtas een halve dag het treinverkeer ontregelt.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2005, 10:59   #62
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Oplettendheid die mijns inziens nauwelijks zin heeft. Tegen idioten met rugzakken begin je weinig..
Mjah.. owke, maar dat is geen reden om dan maar niet op te letten..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2005, 12:18   #63
luie-donder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
London pakt juist erg snel het normale leven weer op ipv chaos en paniek.
En dat is maar goed ook..
ja maar datr komt omdat ze wel moeten, zowat iedereen die naar het werk gaat moet met de metro dus ze kunnen geen paniek hebben daar.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2005, 20:19   #64
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

"Oud" nieuws, maar toch...

Citaat:
Drie Londense metrostations vanmiddag ontruimd
do 21/07/05 - In Londen zijn drie metrostations en de omliggende straten geëvacueerd na explosies. Er gingen vier kleinere bommen bijna gelijktijdig af in drie metrostations en een bus.

De metrostations van Warren Street, Shepherd's Bush en Oval werden ontruimd. Warren Street werd geëvacueerd na berichten dat er rook kwam uit een metrostel. Een getuige vertelde dat een kleine explosie een rugzak had opgeblazen in een metrostel.

Anonieme bronnen bij de metro zeiden dat een spijkerbom ontplofte in het station van Warren Street. De politie bevestigde dat er één gewonde is. Er was ook sprake van een schietpartij. De Britse tv-zender Sky TV zei dat er ontstekers zouden ontploft zijn en geen echte bommen.

De politie maakte verder nog gewag van een incident in een bus in Hackney, in Oost-Londen. De buschauffeur bevestigde later dat er een venster weggeblazen is, maar dat er geen gewonden op zijn bus zijn.

De politie liet ook weten ook dat er gewapende politiemannen binnengedrongen zijn in het University College Hospital om ook daar een "incident" te onderzoeken. Daarna is het ziekenhuis afgezet door de politie.

Later verklaarde de chef van de Londense politie dat het om "vier explosies of pogingen tot explosies" gaat.
Bron.
Op de vrtnieuwssite staan er nog wel meerdere artikels hierover.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2005, 20:34   #65
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

vannochtend hebben ze trouwens zo'n Ali met suicidebag doorzeefd in Londen met kogels.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2005, 21:33   #66
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Heb ik ook gelezen:
Citaat:
Londense politie schiet man dood in metrostation
vr 22/07/05 - De Londense politie wilde vanochtend enkel kwijt dat ze omstreeks 10 uur een man in Stockwell Station, in het zuiden van de stad, heeft doodgeschoten. De passagiers van de metrotrein werden geëvacueerd en de omgeving van het station werd afgesloten.

Volgens een getuige op BBC werd een Aziatische man in de metro achtervolgd door de politie. De man struikelde en werd toen neergeschoten. "Ze duwden hem tegen de grond en vuurden vijf kogels af. Hij is dood", vertelt de getuige.

De Britse nieuwszender Sky News zegt van de politie te hebben vernomen dat de man betrokken was bij één van de explosies gisteren. Het zou gaan om een vermoedelijke zelfmoordterrorist.

Het metrostation Stockwell bevindt zich op één halte van het station Oval, dat gisteren werd ontruimd na een explosie. Vanochted werden twee metrolijnen onderbroken. Intussen zijn alle metrolijnen wel opnieuw open. Er stoppen wel geen treinen in Stockwell.

Volledig artikel.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2005, 22:24   #67
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Terrorisme komt naar je toe deze zomer!
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 July 2005, 20:40   #68
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
vannochtend hebben ze trouwens zo'n Ali met suicidebag doorzeefd in Londen met kogels.
Er is bekend gemaakt door de politie dat de man niets met de aanslagen te maken had.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2005, 01:10   #69
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Er is bekend gemaakt door de politie dat de man niets met de aanslagen te maken had.
Wat moet je daar nou vinden? Een onschuldige man die wordt neergeschoten. Dat klopt gewoon niet. Maar een potentiele zelfmoordenaar laten lopen klopt ook niet.

Eng eigenlijk ook, maar er moet toch wel een andere manier zijn om iemand uit te schakelen dan hem gewoon af te maken?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2005, 10:47   #70
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Eng eigenlijk ook, maar er moet toch wel een andere manier zijn om iemand uit te schakelen dan hem gewoon af te maken?
Als je ervan overtuigd bent dat hij met een bom rond zijn lijf heeft, zijn er weinig andere mogelijkheden lijkt mij.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2005, 12:54   #71
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Als je ervan overtuigd bent dat hij met een bom rond zijn lijf heeft, zijn er weinig andere mogelijkheden lijkt mij.
Hoe kun je daar dan echt van overtuigd zijn?
Ik vind 5 kogels door een struikelende vent (Brazilianen met een Oosters uiterlijk??!?!?) wat overdreven hoor. En of er geen andere oplossingen zijn? Tja, door de schouders of knieën schieten? Ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe ver ze er vanaf stonden...
Naar mijn idee zijn er gewoon fouten gemaakt, ingegeven door pure angst. Maar goed, daar ken ik ook niet genoeg feiten voor, maar het enkele feit dat ook van overheidszijde onschuldige slachtoffers gemaakt worden vind ik een net zo'n enge ontwikkeling als dat hele terrorisme...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2005, 14:07   #72
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Mjah, waarom zou je wegrennen als je niets te verbergen hebt? Dit mag wel een hele duidelijke waarschuwing zijn dat als je gemaand wordt te stoppen in deze tijden dat je dat maar beter kan doen, omdat er dus gewoon met scherp wordt geschoten. Als je per sé iets moet verbergen dan kies je er zelf voor dat risico te lopen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2005, 15:22   #73
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Hoe kun je daar dan echt van overtuigd zijn?
Ik vind 5 kogels door een struikelende vent (Brazilianen met een Oosters uiterlijk??!?!?) wat overdreven hoor. En of er geen andere oplossingen zijn? Tja, door de schouders of knieën schieten? Ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe ver ze er vanaf stonden...
Als je bang bent dan lijkt elke een beetje Aziatische persoon een potentiële zelfmoordterrorist denk ik.
Bovendien mag je niet vergeten dat, als hij in zijn schouder of knie geschoten wordt, nog steeds de bom kan activeren.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2005, 17:15   #74
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Mjah, waarom zou je wegrennen als je niets te verbergen hebt? Dit mag wel een hele duidelijke waarschuwing zijn dat als je gemaand wordt te stoppen in deze tijden dat je dat maar beter kan doen, omdat er dus gewoon met scherp wordt geschoten. Als je per sé iets moet verbergen dan kies je er zelf voor dat risico te lopen..
Als drie mannen (wat dus agenten in burger waren) mij al een hele tijd achtervolgen dan weet ik zeker dat ik ook wegren. Wie niet zou ik bijna zeggen?

Ze hebben hem dus al achtervolgd van het pand tot de metro, maar pas in de metro schoten ze hem neer. Probeer hem dan tegen te houden voordat hij bij die metro is ofzo.

Er is weer een grens verlegd. Blijkbaar kan elk gekleurd persoon met een wat dikkere jas die een natuurlijke reactie vertoont zomaar gedood worden als hij naar de metro wilt gaan.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 July 2005, 17:25   #75
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

En hij werd met 5 schoten in het hoofd dus van dichtbij gedood lees ik nu. Dat klopt toch echt niet?? Schiet hem dan in zijn schouder, knie of buik en overmeester hem. Daar zijn ze als het goed is in getraind...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2005, 00:59   #76
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ze moesten kiezen/gokken op 1 dode meer of weer eens tientallen doden. wat zou jij uit die 2 kiezen? als ze m in de schouder schieten, kan zo'n persoon alsnog een bom af laten gaan waardoor t laatste zich voordoet. je moet dus snel beslissen.
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2005, 06:41   #77
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ze worden opgeleid om snel keuzes te maken, gerechtvaardigd op feiten, niet op angst. En wie zegt dat er niet meer keuzes waren? Volgens mij hadden ze dat persoon ook eerder kunnen tegenhouden...
Maar t enige wat ze gedaan hebben is die man simpelweg afgemaakt en dat klopt naar mijn mening van geen kanten... Angst is een heel slechte raadgever.

Ik vind het te makkelijk gezegd dat ze moesten gokken dat de man wel eens een bom zou kunnen laten afgaan.. Dat hangt van te veel toevalligheden aan elkaar, er waren alleen aanwijzingen dat er iets mis zou kunnen zijn, niet eens zo'n heel sterke aanwijzingen vind ik. Want een Braziliaan (erg Oosters vond ik hem er sowieso al niet uitzien, maar dat hoeft op zich ook niet veel uit te maken) met een dikke jas (in dit relatief koude weer) die begint te rennen als drie mannen hem al de hele tijd achtervolgen... tja.

Dat terrorisme hebben "wij" nauwelijks in de hand, maar zoiets kan wel voorkomen worden... en elk mensenleven dat gespaard wordt telt, toch?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2005, 18:21   #78
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Als drie mannen (wat dus agenten in burger waren) mij al een hele tijd achtervolgen dan weet ik zeker dat ik ook wegren. Wie niet zou ik bijna zeggen?

Ze hebben hem dus al achtervolgd van het pand tot de metro, maar pas in de metro schoten ze hem neer. Probeer hem dan tegen te houden voordat hij bij die metro is ofzo.

Er is weer een grens verlegd. Blijkbaar kan elk gekleurd persoon met een wat dikkere jas die een natuurlijke reactie vertoont zomaar gedood worden als hij naar de metro wilt gaan.
Die politieagenten zijn in zo'n achtervolging verplicht zich bekend te maken als zijnde politie agenten dus die gast wist of wel degelijk wat hij deed of de politie heeft in deze een grove procedure fout gemaakt..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 July 2005, 21:43   #79
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
London pakt juist erg snel het normale leven weer op ipv chaos en paniek.
En dat is maar goed ook..
http://www.werenotafraid.com/

of toch wel?

http://www.iamfuckingterrified.com/
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2005, 11:35   #80
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tja, ik ben net in Londen geweest en het is een af en aan rijden van politieauto's met sirenes.

Wat ik begrepen heb uit de Engelse kranten is dat men hem enkele malen heeft aangesproken om stil te blijven staan maar dat hij het erna op een lopen heeft gezet. De man zou namelijk illegaal in Engeland verblijven op dat moment. Tja, wanneer je gaat wegrennen voor de politie in een underground-station op dit moment.. Maargoed, of dat helemaal waar is weet ik natuurlijk niet..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2005, 15:22   #81
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

ik las gistermiddag op teletekst dat zijn visum al 2 jaar was verlopen...
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2005, 10:09   #82
alexander16
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat kunnen ze doen aan een visum dat verlopen is? Helemaal niets. In Engeland is er trouwens niemand die je kan vragen om je identiteitskaart, meer nog: je hebt dat daar helemaal niet nodig. Wat kan de overheid beginnen? Niets, want het kan altijd gebeuren... ook mét een geldige identiteit.

Laatst aangepast door bartje518 : 1 August 2005 om 10:31
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2005, 11:31   #83
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Als dit waar is is het gewoon moord.

Citaat:
'Doodgeschoten Braziliaan zat op gemak in metro'

Uitgegeven: 17 augustus 2005 10:48
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2005 10:56

AMSTERDAM - De Braziliaan Jean Charles de Menezes werd niet doodgeschoten na een achtervolging, maar zat gewoon in de metro, na het Londense metrostation Stockwell op zijn gemak binnen te zijn binnengewandeld en een krant te hebben gepakt. Toen hij in de trein had plaatsgenomen werd hij gegrepen door een politiesurveillant en vervolgens door een ander van dichtbij door het hoofd geschoten. Dat heeft de Britse televisiezender ITV gemeld op grond van getuigenverklaringen.
De politie schoot Menezes op 22 juli, een dag na de mislukte aanslagen in Londen, dood omdat ze hem, zoals later bleek ten onrechte, aanzag voor een terrorist. Volgens de officiële lezing zette Menezes het op een lopen toen agenten in burger hem wilden aanhouden, na hem te hebben gevolgd vanaf een huis dat in verband met de aanslagen door de politie in de gaten werd gehouden.


Pistool

ITV haalde een man aan die tegenover Menezes zou hebben gezeten en die zei: "Ineens kwam er een man binnen, die een klein zwart pistool op een persoon tegenover mij richtte. Hij richtte het pistool op de rechterkant van het hoofd van de man. Het pistool bevond zich op dertig centimeter afstand van het hoofd van de man toen het eerste schot werd gelost."

De getuigenverklaringen waaruit ITV citeerde zouden afkomstig zijn uit een onderzoeksrapport. De politiesurveillant vertelt hoe hij "de man met het spijkerjack", Menezes dus, greep en hem terug in de stoel drukte waar hij eerder had gezeten. "Toen hoorde ik heel dichtbij mijn linkeroor een schot en werd ik op de vloer van het rijtuig gesleurd", zo zou de surveillant hebben gezegd. De politie heeft ook gezegd Menezes niet te hebben vertrouwd omdat hij een veel te dikke jas aanhad voor de tijd van het jaar.

De klachtencommissie van de politie, die de dood van Menezes onderzoekt, wilde niet op het bericht ingaan en zei niets te weten over de herkomst van de verklaringen waaruit ITV citeerde.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2005, 20:13   #84
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Even een update die ik eigenlijk al een paar dagen geleden had moeten doen:
Citaat:
Al Qaeda heeft de aanslagen in Londen opgeëist

do 01/09/05 - De Arabische nieuwszender Al Jazeera heeft een videocasette gekregen waarop het terreurnetwerk Al Qaeda de aanslagen in Londen van 7 juli opeist. Dat heeft de zender vanavond bekendgemaakt.


De zender toonde twee korte fragmenten. Op het eerste was Mohammad Sidique te zien, een van de zelfmoordterroristen op 7 juli.

Op het andere fragment staat een toespraak van Ayman Al Zawahiri, een topman van Al Qaeda. Daarin bestempelt hij de aanslagen als "een kaakslag voor de Britse premier Tony Blair".

Tony Blair heeft steeds gezegd dat de aanslagen in Londen niets te maken hadden met de deelname van Groot-Brittannië aan de invasie van Irak.

Bij de aanslagen op 7 juli ontploften enkele metrostellen en een autobus. In totaal lieten 50 mensen het leven.
Bron.
Ik dacht dat er ook gezegd was dat de aanslagen op het internet waren opgeëist, maar dat staat hier blijkbaar niet in.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2005, 20:34   #85
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Even een update die ik eigenlijk al een paar dagen geleden had moeten doen:


Ik dacht dat er ook gezegd was dat de aanslagen op het internet waren opgeëist, maar dat staat hier blijkbaar niet in.
Dit is ook voldoende. Al wist iedereen behalve Blair dat al natuurlijk
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.