Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 September 2005, 16:46   #1
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Question een vriendin (neej k zweer ik ben het niet..)

Halloow lieve mensen..,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet het op dit moment echt niet meer..
Ik heb een vriendin die nogal fan van gothick is.. Zelf is ze er geen hoor doe me dat niet aan.. Wat het probleem is dat ze zich soms nogal kut voelt... Daarom snijd ze zich zelf.. Ik wil haar gewoon heel graag helpen want als je die wonden ziet dat is gewoon niet normaal..! weten jullie misschien hoe ik haar kan helpen..? Ik kan haar al heel lang en hou ziels veel van haar maar dwingen lukt ook niet.. Ze zegt dat het een soort verslaving is waar ze niet vanaf kan komen... Ze weet dat ze hulp nodig heeft maar ze kan het niet alleen... Ik wil die hulp voor haar zijn alleen weet ik niet hoe..

K hoop dat julliej me kunnen helpen...
Veel liefs en groetjes...

Buzybee...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2005, 17:47   #2
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Praat met haar. Automutilatie duidt vaker op een andere stoornis bv borderline. En het is lief dat jij haar wilt helpen, maar als je dat echt wilt ga dan met haar naar de huisarts. Als dit serieus is zal jij haar niet kunnen helpen. Is eigenlijk het enige wat ik erover kan zeggen.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2005, 17:55   #3
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kunt haar alleen helpen door haar er niet de hele tijd mee te confronteren, dus zoveel mogelijk doen alsof het niet abnormaal is, daarmee versterk je haar gevoelens alleen maar. Daarnaast zou je haar aan kunnen bieden om met haar naar de huisarts te gaan. Uit jouw verhaal begrijp ik dat ze wel gemotiveerd is voor hulp en dat wel van haar probleem af wil komen, dit is wel belangrijk want iemand die niet echt wil stoppen met snijden zal dit ook nooit doen. Dus probeer haar zoveel mogelijk te stimuleren professionele hulp te zoeken.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2005, 08:45   #4
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zoek profesinole hulp voor haar. meer kan ik hier echt wel niet op zeggen. als jij enkel haar wil helpen .. dan zit het mis... het zal en kan niet werken met enkel jij. er zijn hier mensen voor opgeleid raadpleeg die mensen aub !

mvg
veel sterkte verder
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 14:06   #5
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom suggerreer je gothic met snijden ?...Maar oke, to the point : Ga rustig met haar praten en maak haar duidelijk dat het ernstig is waar ze mee bezig is,, Laat haar daarbij merken dat je zielsveel van haar houd...Laat in alles tot haar merken wat haar goede eigenschappen zijn en dat ze geen enkele reden heeft om zichzelf te haten...Problemen thuis ?; vaak is het al voldoende om te laten merken dat het niet haar schuld is...Veel succes,, en als het niet lukt,, Zorg er dan voor dat ze met en vertrouwens persoon gaat praten...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 14:48   #6
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
Waarom suggerreer je gothic met snijden ?...Maar oke, to the point : Ga rustig met haar praten en maak haar duidelijk dat het ernstig is waar ze mee bezig is,, Laat haar daarbij merken dat je zielsveel van haar houd...Laat in alles tot haar merken wat haar goede eigenschappen zijn en dat ze geen enkele reden heeft om zichzelf te haten...Problemen thuis ?; vaak is het al voldoende om te laten merken dat het niet haar schuld is...Veel succes,, en als het niet lukt,, Zorg er dan voor dat ze met en vertrouwens persoon gaat praten...
Ze wil niet dat haar ouders het weten.. profecionele hulp kun je niet krijgen zonder dat haar ouders het weten Maar zij is zelf op het ideej gekomen om te snijden door dat ze van gotick houd dat heeft ze me verteld toen ik vroeg hoe ze erbij kwam zoiets te doen.. Maar bedankt voor de tip

Lots of love en Kissziejs buzybee
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 15:04   #7
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gothic heefd niets met snijden/drugsgebruik/te veel alcohol/zelfmoord te maken...Dus ik hoop dat dat fabeltje snel de wereld uit is...
Maar nu weer on-topic ;
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 15:06   #8
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Is het trouwens normaal dat er zo weinig activiteit is op dat forum ?...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 15:52   #9
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
Is het trouwens normaal dat er zo weinig activiteit is op dat forum ?...
Ik heb geen ideej, er moeten mensen antwoorden eh.. en waar zou ze het dan vandaan hebben? als zij zegt dat ze er zo bij gekomen is..? zelf ben ik niet zo bekend in het gothick wereldjuh.. eigenlijk wil ik dat ook niet worden.. maar ze is mijn vriendin en ik laat haar niet stikken en als je hier bent om ruziej met mij erover te maken of het nu wel of niet door gothik is.. njah dat moet jij dan maar weten..
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 16:16   #10
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sorry voor het feit dat ik mijn mening uit ...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 22:03   #11
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buzybee
Ze wil niet dat haar ouders het weten.. profecionele hulp kun je niet krijgen zonder dat haar ouders het weten Maar zij is zelf op het ideej gekomen om te snijden door dat ze van gotick houd dat heeft ze me verteld toen ik vroeg hoe ze erbij kwam zoiets te doen.. Maar bedankt voor de tip

Lots of love en Kissziejs buzybee
Ze kan wel professionele hulp krijgen zonder dat de ouders het weten. Vandaar de huisarts, die heeft geheimhoudingsplicht en kan haar adviseren.

En als ze door "gothic" begint met snijden dan is ze ook niet goed bezig. En misschien dat je nu boos wordt, maar dit klinkt als puur aandacht vragen, en ja dat is ook een stoornis waar gewoon wat aan gedaan moet worden.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 10:34   #12
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkAngel
Ze kan wel professionele hulp krijgen zonder dat de ouders het weten. Vandaar de huisarts, die heeft geheimhoudingsplicht en kan haar adviseren.

En als ze door "gothic" begint met snijden dan is ze ook niet goed bezig. En misschien dat je nu boos wordt, maar dit klinkt als puur aandacht vragen, en ja dat is ook een stoornis waar gewoon wat aan gedaan moet worden.
Jah je kunt gelijk hebben over dat aandacht vragen.. dat beginnen wij ons ook af te vragen.. Het klopt dat een huisarts zwijgplicht heeft, maar ze is minderjarig en dan mag de huisarts wel alles tegen de ouders van haar vertellen..

Lots of love en kissZiejs Buzybee..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 12:24   #13
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hebben jullie geen school psygiater ?...Dat is professionele hulp ÉN hij/zij heeft zwijgplicht...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 12:27   #14
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buzybee
Het klopt dat een huisarts zwijgplicht heeft, maar ze is minderjarig en dan mag de huisarts wel alles tegen de ouders van haar vertellen..

Lots of love en kissZiejs Buzybee..
Niet als zij zegt dat ze dat niet wilt
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 12:29   #15
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
Hebben jullie geen school psygiater ?...Dat is professionele hulp ÉN hij/zij heeft zwijgplicht...
Ook hierbij moet je zeggen dat hij niets door mag vertellen want bij minderjarigen zou hij wel contact op mogen nemen met de ouders. Nu moet ik zeggen dat ze dat vrijwel nooit doen
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 12:32   #16
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, dat is waar...Mij lijkt het een goede oplossing om haar ouders in te lichten ookal wil ze dat zelf niet...Je kan met haar gaan praten en haar vertellen dat ze er anders niet meer vanaf komt...Als haar ouders het weten kan ze ook naar een psygoloog/psygiater gaan...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 19:22   #17
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
Ja, dat is waar...Mij lijkt het een goede oplossing om haar ouders in te lichten ookal wil ze dat zelf niet...Je kan met haar gaan praten en haar vertellen dat ze er anders niet meer vanaf komt...Als haar ouders het weten kan ze ook naar een psygoloog/psygiater gaan...
Haar ouders zijn er al een keer achter gekomen.. Toen gingen ze huilen en dat wil ze niet meer ik wil geen ruziej tussen haar en haar ouders ver oorzaken...

Lots of love en KissZiejs buzybee
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 13:02   #18
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar haar ouders weten het dus al ?...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 18:59   #19
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
Maar haar ouders weten het dus al ?...
Neej ze waren erachter gekomen.. Maar nu denken ze dat ze gestopt si maar ze is verder gegaan maar verstop het onder een heleboel armbandjes of zulke dingen...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2005, 19:25   #20
Mitsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het ook dom dat je er bij zegt dat ze gothic fan is.....ik bedoel....dat is geen relevante informatie
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2005, 19:26   #21
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
Ik vind het ook dom dat je er bij zegt dat ze gothic fan is.....ik bedoel....dat is geen relevante informatie
wrm..? Zij heeft me zelf verteld dat ze achter het ideej is gekomen via Gothick..( zoals ik eerder vermeld heb..) Kan ik er dan nog iets aan doen..?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 11:56   #22
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gothic heeft anders niets te maken met het door snijden van je polsen...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 14:58   #23
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
Gothic heeft anders niets te maken met het door snijden van je polsen...
Ik kan er niks aan doen.. zelf ben ik niet zo in het wereldjuh van Gothick.. Dus ik geloof haar als zij zegt dat ze er zo aan gekomen is srry hoor..!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 15:31   #24
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buzybee
Ik kan er niks aan doen.. zelf ben ik niet zo in het wereldjuh van Gothick.. Dus ik geloof haar als zij zegt dat ze er zo aan gekomen is srry hoor..!
Dat gelooft iedereen hier wel, maar dat zegt al wel wat over haar situatie. Snijden om het gothic zijn is gewoon niet normaal. Misschien gebruikt ze het als reden om zich achter te verschuilen zodat ze haar echte problemen niet hoeft te delen.

Ik denk dat automutilerende mensen met persoonlijke problemen kampen en dat dat zich uit in snijden, dat is hun (tijdelijke) oplossing...

En ze kan wel hulp krijgen zonder dat haar ouders er achter komen. Een vertrouwenspersoon op school kan al een heel eind helpen. Biedt anders eens aan om daar samen met haar heen te gaan

Vergeet trouwens niet dat mensen soms niet geholpen willen worden omdat dat veel te eng is. Ze zijn bekend in hun veilige wereld van ongelukkig zijn. Als ze daar 'iets mee moeten gaan doen' kan dat heel eng zijn..
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 15:35   #25
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vraag me altijd af of dit soort dingen 100 jaar geleden ook voorkwamen en dan niet bij oorlogsveteranen die daadwerkelijk iets mee hebben gemaakt
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 16:38   #26
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Dat gelooft iedereen hier wel, maar dat zegt al wel wat over haar situatie. Snijden om het gothic zijn is gewoon niet normaal. Misschien gebruikt ze het als reden om zich achter te verschuilen zodat ze haar echte problemen niet hoeft te delen.

Ik denk dat automutilerende mensen met persoonlijke problemen kampen en dat dat zich uit in snijden, dat is hun (tijdelijke) oplossing...

En ze kan wel hulp krijgen zonder dat haar ouders er achter komen. Een vertrouwenspersoon op school kan al een heel eind helpen. Biedt anders eens aan om daar samen met haar heen te gaan

Vergeet trouwens niet dat mensen soms niet geholpen willen worden omdat dat veel te eng is. Ze zijn bekend in hun veilige wereld van ongelukkig zijn. Als ze daar 'iets mee moeten gaan doen' kan dat heel eng zijn..
Dankje wel voor je advies.. Hier kan ik tenminste wat meej..

Lots of love en KissZiejs buzybee
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 18:47   #27
Mitsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waar het mij om gaat is dat het weer een soort van vooroordeel geeft....Zo van...Gothics....Snijden....IEHL
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 18:48   #28
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
Waar het mij om gaat is dat het weer een soort van vooroordeel geeft....Zo van...Gothics....Snijden....IEHL
Jah daar heb je wel gelijk in jah maar jah ik kan er ook niks aan doen..

Lots of love en KissZiejs buzybee
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2005, 20:34   #29
Mitsy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik neem je ook nix kwalijk hoor!
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2005, 16:31   #30
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
Ik neem je ook nix kwalijk hoor!
Srry dan heb ik dat verkeerd begrepen..

Lots of love en KissZiejs buzybee
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2006, 19:12   #31
patriesje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je moet gewoon met haar blijven praten of voor je zelf een afspraak maken met een pshichiator eerst voor je zelf en als ze er aan gewent is dat jij daar loopt moet je het er met haar over hebben en proberen haar mee te nemen daar naar toe.
dat helpt echt ik weet hoe het is..... ik heb het mee gemaakt mn ex vriend deed dat ook en ik heb hem goed kunnen helpen door veel met hem te praten en praten en praten dat is het belangrijkste voor die mensen. suc6 er mee en ik hoop dat het goed komt met haar!

p.s mn ex is er helemaal van af gekomen en je blijft de wonden altijd zien en de herinering blijft altijd voor jullie allebei.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2006, 19:15   #32
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patriesje
je moet gewoon met haar blijven praten of voor je zelf een afspraak maken met een pshichiator eerst voor je zelf en als ze er aan gewent is dat jij daar loopt moet je het er met haar over hebben en proberen haar mee te nemen daar naar toe.
dat helpt echt ik weet hoe het is..... ik heb het mee gemaakt mn ex vriend deed dat ook en ik heb hem goed kunnen helpen door veel met hem te praten en praten en praten dat is het belangrijkste voor die mensen. suc6 er mee en ik hoop dat het goed komt met haar!

p.s mn ex is er helemaal van af gekomen en je blijft de wonden altijd zien en de herinering blijft altijd voor jullie allebei.
Maar is het dan niett alsof ik hett ben diej hett doett..?? Ik heb verder geen problemen.. Dan hoef ik toch niett naar een psychiater..??

Lots of love en Kussiejs Buzybee
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2006, 23:33   #33
Lila88
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey,

Ik herken me veel in het begrip 'automutilatie'.. maar ik weet niet of ik het zo kan noemen... Ik snijd mezelf en doe me pijn op verschillende manieren als ik kwaad op mezelf ben.. maar ik zet die krassen niet op mijn onderarm ofzo zodat andere mensen het kunnen zien.. ik doe het alleen onder m'n ondergoed... onder m'n BH en m'n string... Als ik me met school om moet kleden zorg ik er voor dat ik niet te zien ben.. ga ergens anders omkleden ik draag dubbel ondergoed zodat soms het overige bloed niet meer te zien is.
Aandacht vraag ik altijd op een andere manier.. maar niet zodat ze m'n sneden zien... daar schaam ik me juist voor..

maar is dit automutilatie te noemen?

Gr. Lila
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2006, 23:49   #34
Sjanoow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitsy
Waar het mij om gaat is dat het weer een soort van vooroordeel geeft....Zo van...Gothics....Snijden....IEHL
Net zoals gabbers altijd met drugs worden vergeleken..
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 13:29   #35
Lila88
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben geen gothic, geen gabber... gewoon een doorsnee meisje.. die van allerlei soorten muziek en dansen houd... niemand ziet het aan me.. Ik heb laatst iemand in vertrouwen genomen en die schork heel erg omdat ze het van mij niet verwachte! Dat vooroordeel vind ik belachelijk..
In films zie je dat die mensen meestal 'alto' zijn ofzo.. snap ook niet waarom..

X Lila
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2006, 19:07   #36
buzybee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila88
Ik ben geen gothic, geen gabber... gewoon een doorsnee meisje.. die van allerlei soorten muziek en dansen houd... niemand ziet het aan me.. Ik heb laatst iemand in vertrouwen genomen en die schork heel erg omdat ze het van mij niet verwachte! Dat vooroordeel vind ik belachelijk..
In films zie je dat die mensen meestal 'alto' zijn ofzo.. snap ook niet waarom..

X Lila

Zelf snap ik ook eigenlijk niet wrm mensen persé ergens bij willen horen..
Maar ik denk dat wat jij doet ook automutilatie kunt noemen. Alleen ben jij geen Gothick of al die andere dingen.

Lots of love en Kussiejs Buzybee
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2006, 21:34   #37
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry hoor meisje. maar hoe dom ben je als 'je zelf snijden' een verslaving is

dat deugt al niet in eerste instantie. verder prof hulp zoeken
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2006, 13:44   #38
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

pijn kan verslavend zijn
heeft vrij weinig met intelligentie te maken
en misschien is juist de intelligentere laag van de samenleving vaak depressief (in vergelijking met de minder intelligentere laag van de samenleving)

btw, automutilatie is toch zelfpijniging (waaronder 'in jezelf snijden')? De reden waarom boeit toch niet? Of ben ik abuis
__________________
It is the things you believe in which make you human

Laatst aangepast door Foetsy : 17 January 2006 om 13:46
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2006, 22:26   #39
DyDy_tjn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

euhm...eyz ik ben dydy_tjn en ik ben nieuw op dit net ik kan wel iets kwijt over automutulatie euhm want namelijk ik doe et zelf en ik ben gothic het eeft niets te maken met gothic maar meestal als ge een geheim ebt zoals automutulatie (boulimia , anorexia enzo) dan is goth zijn een makkelijke manier omda te verstoppen snapte...
het is idd moeilijk om te stoppen ik doe het bijna 3 jaar en ben no ni gestop bijna in instelling kliniek gezeten en zo
als je het niet doet is het moeilijk te begrijpen
je kunt haar gwn niet helpen zelfverminking doe je meestal om redenen die je niet kunt oplossen en toch maar telkens probeert op te lossen en je bent zo danig met die dingen bezig dat je ze niet meer kunt vergeten en telkens komen er meer problemen bij tot je ontploft om het zo te zeggen en dan zoek je naar iets dan je doet vergeten en pijn is zo sterk dat je kan vergeten
zelfs als je vriendin zou stoppen dan zou ze het no doen zonder eigenlijk het te beseffen tot ze dat door heeft dan begint ze trug op nieuw ik kan alleen raad geven gothic mensen die zijn ni graag in contact met hulpverleners en zeker ni als je zo'n probleem ebt dus ik zou gwn normaal doen en zeker ni naar een dokters gaan :s zo kan je je vriendschap mss kwijtspelen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 August 2006, 22:27   #40
DyDy_tjn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en over dom zijn ik da eeft ter niets mee temaken het is een verslaving om te kunne vergeten snappen jullie data niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 17:55   #41
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard ik ga wijsneuzen

Ik heb een soort van vriendin die het doet en heb zelf ook wel eens gedacht god wat zou het toch lekker zijn. Ik heb er nooit over getwijfelt om het echt te doen, want uiteindelijk maak je er alleen een nieuw probleem bij. Dus nogmeer drukte waardoor je ook in zo'n circel komt en helemaal niet kunt stoppen.
het begint meestal als iemand een groot probleem heeft met iets zit en zich klote voelt het even niet meer weet enzo. Zo kun je gewoon effe alles uit je laten vloeien en aan niks anders denken dan de pijn. de fysieke pijn overstemt de emotionele pijn die nog veel erger en slopender is. Dat is dus de kern van het probleem. dat los je vaak op door er heel veel over te praten en het te laten slijten. maak dus geen verwijten over het snijden zorg dat je er bent en dat je uit haar/hem krijgt wat het probleem is. dat lucht voor die persoon uiteindelijk echt op. ik zat ook ontzettend met iets en eindelijk heb ik er over gepraat en het gaat nu weer stukken beter.
Ik lul nu eigenlijk ook maar wat want toen ik erachter kwam dat die vriendin het deed was ik een stom verbaast en wist ik niks te zeggen. Ze is er geloof ik wel mee gestopt en aangezien ik er zelf ook weleens over na gedacht heb kon ik het ergens wel begrijpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 20:00   #42
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

Als ze het doet omdat ze fan is van gothic dan vind ik haar gewoon en vervelend emo persoon. Correctie: wannabe emopersoon.
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 20:09   #43
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

was dat nauw weer voor antwoord daar gata het toch niet om en niemand snijt zich om die reden.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 20:13   #44
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door little girl
was dat nauw weer voor antwoord daar gata het toch niet om en niemand snijt zich om die reden.
Nou schat daar vergis je je toch degelijk in. Er zijn genoeg mensen die aan automulitatie doen om aandacht te krijgen
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 20:15   #45
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

okej nauwja tzal wel nooit mee gemaakt. hoop ook nooit zulke domme mensen tezien te krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 20:27   #46
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je jezelf snijt met de gedachte "ik wil dood" of "ik wil pijn" weet ik veel. dan is die persoon depri tot en met. mss weet jij als beste vriendin wel waarom...
Als ze het steeds in het zicht doet en sporen "perongeluk" achterlaat is het voor aandacht (hangt een beetje samen met het vorige)
Als je jezelf eens in je vinger snijt of in je arm om eens freaky te doen of om te weten hoe het is... nja das ni supper abnormaal..het menselijk brein is een raadsel ...kheb het nog nooit gedaan dus kweet ni oe het is
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 18:46   #47
rita
mY
 
rita's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 January 2008
Locatie: ergens in groningen
Berichten: 30
Standaard

laat je vriendin nu niet stikken en zorg er voor dat je er voor haar bent als ze je nodig heeft,
misschien is het een idee om naar de vertrouwenspersoon te gaan van jullie school.
ook voorjezelf , omdat het niet niets is waar jij ook mee loopt omdat je haar probleem weet.
een vertrouwenspersoon heeft voor zover ik weet zwijgplicht..

veel sterkte
rita is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 20:49   #48
Untouchable
Rawr..!
 
Untouchable's Avatar
 
Geregistreerd op: 26 December 2007
Berichten: 247
Standaard

Dat helpt nu niet meer
Untouchable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2008, 15:59   #49
rita
mY
 
rita's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 January 2008
Locatie: ergens in groningen
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Untouchable Bekijk Bericht
Dat helpt nu niet meer
hoezo denk je niet???

xxx
rita is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:02.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.