Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 January 2008, 09:49   #1
TiePie
Lid
 
TiePie's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 January 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 98
Stuur een bericht via MSN naar TiePie
Question Graag advies

Ik had met oud en nieuw met een meisje gezoend, k had haar nummer gevraagd en zodoende een beetje smsen met elkaar. Na een tijdje gevraagd of ze met me wilden afspreken en dat wilde ze.
We zijn naar de bioscoop gegaan en daarna wat gegeten en gedronken in een restaurant. Gepraat over vanalles en nog wat, en ze vertelde me dat ze met een paar andere meiden aangifte had gedaan tegen een jongen. Ik heb gevraagd waarom maar dat wilde ze niet vertellen.
Ik dacht als ze het niet wilt vertellen dan vraag k er ook niet over. Later ben ik weggegaan nog wel gezoend en gevraagd of ze het leuk vond, dat vond ze en ze wilde nog wel een x afspreken.
Toen ik thuiskwam dacht ik erover dat ze mischien wel verkracht kon zijn. Ik vind persoonlijk een beetje vreemd dat je zoiets na 1x afspreken zegt maja als zij er behoefte aan heeft dan moet ze dat doen.
Ik had gister weer afgesproken met haar, ze kwam eraan en k begroette haar en vroeg of alles goed ging, Ze zei dat ze net terug kwam van politieburo en ze voelde zich niet lekker, k zei zo van he rot van je kan k je helpen met iets, wat wil je doen? Ze wilde graag naar huis toe. kan ik wel begrijpen, dus is ze naar huis gegaan.
K ben ook naar huis gegaan, later nog wat informatie opgezocht via internet over hoe ermee om te gaan.
Maar om heel eerlijk te zijn, ik kan dit er niet bij hebben, ik heb al genoeg problemen met mezelf en omgeving (daarover later meer). Ik zou haar heel graag willen helpen maar ik ben geen psycholoog.
Mn vraag is dit eerlijk? wat vinden jullie wat k moet doen? of juist niet doen? graag tips en adviezen.
TiePie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 11:58   #2
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

*zucht*

Waarom denk je meteen dat ze verkracht was? mischien word ze thuis wel mishandelt? Als ze verkracht was dan had ze je prly ook niet gezoend. dat ligt dan gevoellig schijnt het. kan ik niet over oordelen, nog nooit verkracht

Anyway, gewoon er staan voor dr als ze dat nodig heeft. end of discussion. slotje?
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 14:06   #3
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door TiePie Bekijk Bericht
Ik had met oud en nieuw met een meisje gezoend, k had haar nummer gevraagd en zodoende een beetje smsen met elkaar. Na een tijdje gevraagd of ze met me wilden afspreken en dat wilde ze.
We zijn naar de bioscoop gegaan en daarna wat gegeten en gedronken in een restaurant. Gepraat over vanalles en nog wat, en ze vertelde me dat ze met een paar andere meiden aangifte had gedaan tegen een jongen. Ik heb gevraagd waarom maar dat wilde ze niet vertellen.
Ik dacht als ze het niet wilt vertellen dan vraag k er ook niet over. Later ben ik weggegaan nog wel gezoend en gevraagd of ze het leuk vond, dat vond ze en ze wilde nog wel een x afspreken.
Toen ik thuiskwam dacht ik erover dat ze mischien wel verkracht kon zijn. Ik vind persoonlijk een beetje vreemd dat je zoiets na 1x afspreken zegt maja als zij er behoefte aan heeft dan moet ze dat doen.
Ik had gister weer afgesproken met haar, ze kwam eraan en k begroette haar en vroeg of alles goed ging, Ze zei dat ze net terug kwam van politieburo en ze voelde zich niet lekker, k zei zo van he rot van je kan k je helpen met iets, wat wil je doen? Ze wilde graag naar huis toe. kan ik wel begrijpen, dus is ze naar huis gegaan.
K ben ook naar huis gegaan, later nog wat informatie opgezocht via internet over hoe ermee om te gaan.
Maar om heel eerlijk te zijn, ik kan dit er niet bij hebben, ik heb al genoeg problemen met mezelf en omgeving (daarover later meer). Ik zou haar heel graag willen helpen maar ik ben geen psycholoog.
Mn vraag is dit eerlijk? wat vinden jullie wat k moet doen? of juist niet doen? graag tips en adviezen.
Als ik jou was zou ik eerst zorgen dat je zeker weet wat er aan de hand is met haar. Anders kun je dr ook niet helpen.
Als je het niet ziet zitten om haar problemen erbij te hebben moet je dat niet doen. Als je jezelf daarmee de vernieling in helpt heb zij ook niks meer aan je. Dus dat zou dan alleen maar negatief voor beide zijn.
Verder wil ik je heel veel sterkte met je eigen problemen wensen. En hoop ik dat je eruit komt.
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 15:08   #4
TiePie
Lid
 
TiePie's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 January 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 98
Stuur een bericht via MSN naar TiePie
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Als ik jou was zou ik eerst zorgen dat je zeker weet wat er aan de hand is met haar. Anders kun je dr ook niet helpen.
Als je het niet ziet zitten om haar problemen erbij te hebben moet je dat niet doen. Als je jezelf daarmee de vernieling in helpt heb zij ook niks meer aan je. Dus dat zou dan alleen maar negatief voor beide zijn.
Verder wil ik je heel veel sterkte met je eigen problemen wensen. En hoop ik dat je eruit komt.

Bedankt voor je reactie
Hier kan ik dus wat mee!
TiePie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 15:19   #5
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Zo hé! Een lange post met interpunctie en begrijpelijke inhoud.
Maar je kunt het tactvol proberen te vragen als ze het steeds blijft zeggen. Als ze behoefte heeft om het aan jou te vertellen doet ze dat. Je hoeft verder geen psychologische hulp te bieden ofzo.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 15:35   #6
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door TiePie Bekijk Bericht
Bedankt voor je reactie
Hier kan ik dus wat mee!
Graag gedaan hoor..
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 17:19   #7
Untouchable
Rawr..!
 
Untouchable's Avatar
 
Geregistreerd op: 26 December 2007
Berichten: 247
Standaard

Euhm ja, ik zou eerst even kijken wat er precies gebeurd is. Op mij komt het heel erg over alsof ze aandacht van je wilt als ze meteen zulke dingen tegen je gaat vertellen.
Maar ja, als jij niet wilt dealen met andersmans problemen dan wordt het sowieso niks denk ik. Dan kun je beter een ander zoeken, nu heb je haar pas net leren kennen en dan zal dat ook voor haar minder hard aankomen.
Of je wilt haar als scharrel, maar dan zou ik me ook niet druk maken over dingen.
Untouchable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 18:02   #8
Piraatje
Lid
 
Piraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2005
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.658
Standaard

Als je nu al weet dat je er geen (ernstig) probleem van een ander bij kan hebben kan je zeggen dat je het gewoon een beetje rustig aan wil doen. Misschien moet je gewoon even afwachten, je eigen zaken op orde stellen en daarna met haar praten e.d. Je bent inderdaad geen psychiater en ook niets verplicht, het is alleen belangrijk wat jullie al precies voor elkaar voelen en waar jouw grenzen liggen ten opzichte van haar.
__________________
Yohoo
Piraatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 20:17   #9
TiePie
Lid
 
TiePie's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 January 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 98
Stuur een bericht via MSN naar TiePie
Standaard

[QUOTE=blabla1993;1334763]Zo hé! Een lange post met interpunctie en begrijpelijke inhoud.QUOTE]

Meen je dat of????
TiePie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 20:18   #10
TiePie
Lid
 
TiePie's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 January 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 98
Stuur een bericht via MSN naar TiePie
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Untouchable Bekijk Bericht
Euhm ja, ik zou eerst even kijken wat er precies gebeurd is. Op mij komt het heel erg over alsof ze aandacht van je wilt als ze meteen zulke dingen tegen je gaat vertellen.
Maar ja, als jij niet wilt dealen met andersmans problemen dan wordt het sowieso niks denk ik. Dan kun je beter een ander zoeken, nu heb je haar pas net leren kennen en dan zal dat ook voor haar minder hard aankomen.
Of je wilt haar als scharrel, maar dan zou ik me ook niet druk maken over dingen.
Kijk en ik dacht ook dat ze aandacht wilde, maar aan de andere kant over zoiets ga je toch niet liegen?
TiePie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 21:00   #11
Untouchable
Rawr..!
 
Untouchable's Avatar
 
Geregistreerd op: 26 December 2007
Berichten: 247
Standaard

Nee, maar je hebt van die mensen...
Untouchable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 22:45   #12
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

[QUOTE=TiePie;1334820]
Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Zo hé! Een lange post met interpunctie en begrijpelijke inhoud.QUOTE]

Meen je dat of????
Ja, dat soort dingen zie je hier niet vaak (meer).
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2008, 12:35   #13
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Alleen bij een klein clubje
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2008, 12:41   #14
!!understood!!
You And Me Is.....DONE!
 
!!understood!!'s Avatar
 
Geregistreerd op: 7 January 2008
Locatie: Zaandam
Berichten: 817
Standaard

[me]Just do what you have to Do
__________________
What the Fuck... Do You Have A Problem......
!!understood!! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2008, 18:05   #15
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door TiePie Bekijk Bericht
Kijk en ik dacht ook dat ze aandacht wilde, maar aan de andere kant over zoiets ga je toch niet liegen?
Weet je inmiddels al of het echt was wat je dacht dat het was?
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2008, 19:31   #16
TiePie
Lid
 
TiePie's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 January 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 98
Stuur een bericht via MSN naar TiePie
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Weet je inmiddels al of het echt was wat je dacht dat het was?
Uhmm we hebben afscheid genomen nog een smsje gestuur van jah kut voor enzo, praat er met iemand over en als k je kan helpen dan hoor ik het.

Maar verder nog niks gehoord.
TiePie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2008, 21:04   #17
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door TiePie Bekijk Bericht
Uhmm we hebben afscheid genomen nog een smsje gestuur van jah kut voor enzo, praat er met iemand over en als k je kan helpen dan hoor ik het.

Maar verder nog niks gehoord.
Oke, hoop dat je nog wel wat van dr hoort. Anders ga je je daar alleen maar zorgen over maken? Of ben jij niet zo?
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2008, 15:50   #18
TiePie
Lid
 
TiePie's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 January 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 98
Stuur een bericht via MSN naar TiePie
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Oke, hoop dat je nog wel wat van dr hoort. Anders ga je je daar alleen maar zorgen over maken? Of ben jij niet zo?
Tjah als ze niet geholpen wilt worden, dan moet ze dat zelf weten. ik heb mn hulp aangeboden, en het balletje ligt nu bij haar.

Kzal haar zometeen wel ff smsen.
TiePie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2008, 15:55   #19
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Ja, als je het hebt aangeboden dan is het nu aan haar om erop te gaan reageren. Als ze je echt nodig heeft dan zal ze dat wel doen hoor.
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.