Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Seksualiteit
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Seksualiteit Hier kun je terecht met al je vragen en ervaringen op het gebied van sex en alles wat daar mee te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 29 May 2006, 19:10   #1
MissDuplex
Lid
 
MissDuplex's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 October 2005
Berichten: 973
Standaard De pil doorslikken

Ik slik nu al een aantal maanden de pil gewoon door omdat ik geen zin heb om ongesteld te worden (heb veel vast van rugpijn en voel me vaak erg rot dan) maar maakt het iets uit voor je lichaam of je nou die stopweek neemt of niet?

Volgens mij niet echt, maar van andere mensen hoor ik weer andere dingen...

Wat doen jullie (vriendinnen) en weten jullie of het schadelijk is?
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2006, 19:15   #2
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

saar 'moet' het zelfs doorslikken van de dokter (toch?) dus ontzettend slecht zal het niet zijn.
maar ik heb er eigenlijk niet heel veel verstand van. heb er zelf ook niet echt last van; slik zelf ook veel door en ben (nog) niet zwanger geworden of merk er andere dingen van.
maar nogmaals.. ik heb er niet heel veel verstand van.
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2006, 10:03   #3
Melisss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Uhm een paar keer (2 of 3 strips achter elkaar) kan weinig kwaad, maar meer is volgens mij niet zo goed voor je lichaam, en op het moment dat je dan wel stopweek hebt heb je er waarscheinlijk nog meer last van, dat had ik tenminste
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2006, 12:31   #4
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Ik ben zelf niet aan de pil, maar het lijkt me best wel een eng idee om em door te slikken zo lang? Dat baarmoederslijmvlies moet er toch uit?
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2006, 13:58   #5
sweetwendy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zoals Meliss ook al zei, het kan niet kwaad als je een paar strips doorslikt maar slik niet 5 strips achter elkaar door of meer..als je weer ongesteld wordt heb je kans dat het erger is en je dus erger voelt. Sommige zeggen zelfs dat je als je de pil vaak slikt dat je kans hebt op onvruchtbaarheid..ik zou als ik jouw was de normale tour weer opgaan! Succes
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2006, 14:43   #6
MissDuplex
Lid
 
MissDuplex's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 October 2005
Berichten: 973
Standaard

Als je op vakantie gaat of een andere reden hebt om liever niet ongesteld te worden in een bepaalde periode, dan kun je de pil ‘doorslikken’ om de menstruatie uit te stellen. Bij de gewone één fase combinatiepil kun je direct met een nieuwe strip beginnen, als de oude strip op is. Je slaat de stopweek dus over. Dit kan helemaal geen kwaad. Bij het verschillende keren achter elkaar overslaan van de stopweek kan er wel een doorbraakbloeding plaatsvinden, maar ook daar schuilt geen gevaar in.

Dat heb ik dus net ff gevonden.. kan dus geen kwaad..

dat baarmoederslijmvlies lost op ofzo heb nu 5 strippen doorgeslikt ofzo en heb ook geen last van doorbraakbloedingen ofzo..
Ik slik nu gewoon door tot na de vakantie en dan word ik maar weer ongesteld
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2006, 18:59   #7
Raspberry
Ja?
 
Raspberry's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.207
Standaard

Ik hoor wel vaak dat als je weer stopt met doorslikken dat het dan erger is?
Ik slik hem alleen door als ik op vakantie ga (nog niet voorgekomen maar oke ) of paar dagen weg ofzo...
Hou er niet van om het zo lang door te slikken.
__________________
Er was eens...
Raspberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2006, 10:30   #8
Blair
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zou het alleen niet te lang doen, je krijgt uiteindelijk dan toch een bloeding. En anders zou ik de prik pil nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2006, 14:30   #9
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door biffyclyro
saar 'moet' het zelfs doorslikken van de dokter (toch?) dus ontzettend slecht zal het niet zijn.
maar ik heb er eigenlijk niet heel veel verstand van. heb er zelf ook niet echt last van; slik zelf ook veel door en ben (nog) niet zwanger geworden of merk er andere dingen van.
maar nogmaals.. ik heb er niet heel veel verstand van.
moest, nu ben ik weer volgens normaal schema bezig ;-)

Echt veel kwaad kan het niet, maar je moet oppassen dat je slijmvlies niet te droog word, als het te droog word gaat het bloeden zoals ik voor gehad heb. Dan blijft het ongeveer 3 weken bloeden, en dat wil je absoluut niet ;-)

Maar ik zat toen al wel aan +6 maanden doorslikken zonder pauze
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2006, 14:33   #10
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Maar je slikt de pil toch altijd door? of spuw je hem weer uit?
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2006, 16:00   #11
JennyMindTricks
...
 
JennyMindTricks's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 November 2002
Locatie: Sgravenzande
Berichten: 10.406
Stuur een bericht via MSN naar JennyMindTricks
Standaard

Nee dat kan wel hoor.
Je kunt hem wel aantal malen doorslikken.
Of je er daarna heftiger op zult reageren ligt aan jouw pil en aan jouw lichaam.
Dat kun je pas weten als je het een keer geprobeerd hebt..

Ik heb hem ook paar keer doorgeslikt, omdat ik hem vergeten was [heb nu gekozen om hem op een ander tijdstip te nemen, sindsdien ben ik hem geenéén keer meer vergeten].
JennyMindTricks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2006, 16:00   #12
JennyMindTricks
...
 
JennyMindTricks's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 November 2002
Locatie: Sgravenzande
Berichten: 10.406
Stuur een bericht via MSN naar JennyMindTricks
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Sander0201
Maar je slikt de pil toch altijd door? of spuw je hem weer uit?
Dit is écht zo een mannenopmerking he.
JennyMindTricks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2006, 07:01   #13
Golddigger
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik had een vraagje over doorslikken. Want ik was vorige maand niet veilig, omdat ik de pil een aantal x was vergeten Niet bepaald slim..Alleen gisteren had ik de laatste pil ingenomen van me strip maar ben aan de volgende strip begonnen omdat ik uit wilde stellen. Ik neem zondag de laatste pil in omdat ik dinsdag ongesteld wil worden. En dan na de stopweek ga ik weer verder met de strip. Ze zeggen dat als je na de stopweek de 1e pil inneemt dat je veilig bent. Dus betekend dat dat ik na de stopweek meteen veilig ben ?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2006, 08:57   #14
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Als ik jou was zou ik óf de strip gewoon afmaken, óf na je stopweek gewoon aan een nieuwe strip beginnen. De pil is veilig, MITS je het juist gebruikt. Het lijkt me niet veilig om te gaan kloten met stopweken midden in de strip.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2006, 12:30   #15
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb het maximum 1 week langer ingenomen. kdenk niet dat het supper gezond is de stopweek over te slaan. er zal wel een goeie rede voor zijn dat je om de maand je maandstonden hebt dus ...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2006, 20:54   #16
starflame
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik neem ook geen pil maar ze lijkt wel erg ingeburgerd te zijn. Denk toch dat meer dan de helft van de vrouwen /meisje boven de 17 de pil nemen, ben er zelf 19
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2006, 21:16   #17
no_mans_land
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

prik pil of hoe noemt da staafje dat ze in de arm plaatsen... zou iets zijn voor 5jaar dacht ik gehoord te hebbe van een vriendin...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2007, 22:21   #18
Anin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Golddigger Bekijk Bericht
Ik had een vraagje over doorslikken. Want ik was vorige maand niet veilig, omdat ik de pil een aantal x was vergeten Niet bepaald slim..Alleen gisteren had ik de laatste pil ingenomen van me strip maar ben aan de volgende strip begonnen omdat ik uit wilde stellen. Ik neem zondag de laatste pil in omdat ik dinsdag ongesteld wil worden. En dan na de stopweek ga ik weer verder met de strip. Ze zeggen dat als je na de stopweek de 1e pil inneemt dat je veilig bent. Dus betekend dat dat ik na de stopweek meteen veilig ben ?
Volgens mij is het zo dat je inderdaad meteen veilig bent als je weer begint met het slikken van de pil, maar moet je wel weer 3 weken achter elkaar de pil slikken.
Dus als je nu midden in een strip je stopweek houdt, moet je na die stopweek of een nieuwe stip pakken en die helemaal afmaken, of doorgaan met de oude en dan 3 weken de pil slikken zodat je weer in het midden van een stip uitkomt, of je maakt eerst de oude op, en dan de nieuwe, zodat je het eigenlijk weer een of twee weken uitsteld.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2007, 18:41   #19
sjenny 007
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

is slecht voor je, de pil moet je nooit zomaar door gaan slikken daar is die niet voor, omdat jij het maar makkelijk vindt. een keer is niet zo heel erg maar moet geen gewoonte worden.
hoe ik dit weet gewoon gevraagt aan me mams.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2007, 18:42   #20
Dewi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je mag het 1 maand doorslikken en niet maanden achter elkaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2007, 19:36   #21
Bobba
Prima
 
Bobba's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 July 2006
Berichten: 1.069
Standaard

Ik heb hem ook wel een paar keer doorgeslikt, maar daarna is wel kut man dan ben je het nog erger. Max aan de chocolade dan, chagerijnig enzo.
Bobba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2007, 19:56   #22
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach onzin, je kunt best de pil een tijd doorslikken. Ik slik m ook altijd door en de dokter heeft tegen mij gezegd dat dat in principe niet erg is alleen kun je daarna erger ongesteld worden of misschien tussendoor een keer...

Wat denk je van een spiraaltje die zoveel hormonen afgeeft dat je helemaal niet meer ongesteld wordt.. Of de prikpil die ineens zoveel hormonen afgeeft dat je een bepaalde periode niet ongesteld wordt...

Dat het slecht is, of dat het tot onvruchtbaarheid blablabla lkan leiden, om de pil door te slikken is echt iets uit het jaar 0
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2007, 14:52   #23
sjenny 007
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja maar een spiraaltje is ook slecht voor je en een prikpil kan ook niet egt goed voor je zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2007, 17:35   #24
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Gedurende de maandelijkse cyclus van de vrouw wordt er onder invloed van de vrouwelijke geslachthormonen eerst het baarmoederslijmvlies opgebouwd, en vervolgens onder invloed van progestagene weer afgestoten. Doorslikken van de pil verhindert dit afstoten en slijmvlies blijft continue in opbouwfase. Te lang doorslikken kan leidden tot ongecontroleerde opbouw met gevaar van gezwel. Advies is dan ook om minimaal iedere 3 maanden toch een stopweek in te lassen om opgebouwde baarmoederslijmvlies af te stoten (=menstruatie). Tot op heden zijn er geen gegevens dat doorslikken van pil leidt tot onvruchtbaarheid. (HK)
Bron: ziekenhuis.nl
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2007, 18:35   #25
sjenny 007
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zei ik is slecht
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2007, 19:40   #26
Dewi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
ach onzin, je kunt best de pil een tijd doorslikken. Ik slik m ook altijd door en de dokter heeft tegen mij gezegd dat dat in principe niet erg is alleen kun je daarna erger ongesteld worden of misschien tussendoor een keer...

Wat denk je van een spiraaltje die zoveel hormonen afgeeft dat je helemaal niet meer ongesteld wordt.. Of de prikpil die ineens zoveel hormonen afgeeft dat je een bepaalde periode niet ongesteld wordt...

Dat het slecht is, of dat het tot onvruchtbaarheid blablabla lkan leiden, om de pil door te slikken is echt iets uit het jaar 0
Denk je nou echt dat dat alles goed voor je is? beetje raar
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2007, 10:08   #27
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dewi Bekijk Bericht
Denk je nou echt dat dat alles goed voor je is? beetje raar
nee dat denk ik niet, tuurlijk zijn al die dingen niet goed voor je, je krijgt meer hormonen binnen als dat hoort. Das niet natuurlijk. Maar t moraal is dat de pil doorslikken niet schadelijk is voor je, naar mijn mening.

En als het allemaal niet goed is, zoals Sjenny verteld kun je gewoon beter gaan stunten met een condoom en gewoon een zware menstruatie hebben. ALs het niet goed was, was bv de prikpil nu niet zo'n succes geweest. De prikpil wordt namelijk steeds populairder. Vrouwen van "nu" hebben meer de behoefte aan iets waar ze een lange tijd niet aan moeten denken.

En waarom is een spiraaltje slecht voor je, buiten dat het onnatuurlijk is? Vroeger ja, toen mijn moeder jong was, kreeg ze en koperspiraaltje, daar kon je onvruchtbaar van worden, maar die dingen zetten ze tegenwoordig niet meer hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2007, 18:01   #28
Dewi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja maar heel vaak achterelkaar slikken is echt niet gezond
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2007, 11:48   #29
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dewi Bekijk Bericht
ja maar heel vaak achterelkaar slikken is echt niet gezond
ik heb nergens last van
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:52.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.