Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 28 March 2005, 17:57   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard [F1] Ferrari met F2005 naar Bahrein

En maar gewoon een Formule 1-topic ofzo

Schumi kan niet wachten

Michael Schumacher is erg blij dat hij in Bahrein de beschikking heeft over een nieuwe auto. De Duitser testte deze week voor het eerst met de F2005 en is zeer tevreden dat het team besloten heeft de nieuwe auto al in Bahrein in te zetten.

"Ik kan er alleen maar blij om zijn," vertelde hij. "Mijn eerste test met de F2005 gaf me gelijk een goed gevoel." De test van Schumi verliep voorspoedig en hij kon veel ronden rijden. "Gedurende de dag ging het beter en beter en op het eind hadden we veel bruikbare data verzameld. Ik kijk uit naar de eerste race met deze auto."

Ferrari zal twee nieuwe auto's naar Bahrein vliegen. De oude F2004M zal als reserve-auto dienst doen.



www.f1-racing.nl

De eerste 2 races werden gewonnen door Renault, waarbij Giancarlo Fisichella en Fernando Alonso elk een race wonnen. Ik ben benieuwd komend weekend in Bahrein. Vorig jaar won Schumacher vanaf pole position
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2005, 22:20   #2
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Tja ze hebben ingezien dat ze om de oren gereden werden met de F2004M. Ik hoop dat de F2005 niet wéér zo'n geweldenaar wordt als de F2004 destijds want anders gaan we gedurende het seizoen weer saaie races meemaken. Maargoed het seizoen gaat tot nu toe perfect vind ik. Eindelijk een béétje spanning. Hoewel het aan kop wel wat meer een strijd mag zijn. Ik zou het heel leuk vinden als er om P1 geknokt werd en niet dat de leider een groot gat heeft.

Maargoed het is altijd beter dan vorig(e) seizoen(en).
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2005, 16:17   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik verwacht zo'n seizoen als in 2003. Ook toen domineerde McLaren-Mercedes de eerste 2 races, kwam Ferrari wel terug maar was het in geen enkele race dominant. De F2005 zal ongetwijfeld beter zijn en beter passen bij de nieuwe Bridgestone-banden.

Renault lijkt het te kloppen team dan voor Ferrari. McLaren valt toch wat tegen, zeker gezien de wintertijden en Williams komt pure snelheid tekort voorlopig. Ik denk dat wel veel verschillende teams zullen winnen maar dat de Michelin-teams elkaar teveel afsnoepen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2005, 16:27   #4
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Dat zou goed kunnen inderdaad. Overigens las ik vandaag dat Fisichella en Alonso in de races die ze wonnen eigenlijk nog betrekkelijk rustig aan gereden hebben toen ze zagen dat ze met niet op de limiet rijden ze ook konden winnen. Mocht dat zo zijn kijk ik met nog meer spanning uit naar Bahrein.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2005, 14:49   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

De F2005 bleek dus wel snel te zijn, maar nog lang niet betrouwbaar. Na het uitvallen van Schumacher reed Alonso onbedreigd naar de overwinning, voor Jarno Trulli die het verassend goed doet met Toyota. McLaren-Mercedes valt mij overigens tegen. Van Williams verwachtte ik dit jaar sowieso al niet zo heel veel..

1 F. Alonso Renault 1:29:18.531 10
2 J. Trulli Toyota + 13.409 8
3 K. Räikkönen McLaren + 32.063 6
4 R. Schumacher Toyota + 53.272 5
5 P. de la Rosa McLaren + 1:04.988 4
6 M. Webber Williams + 1:14.701 3
7 F. Massa Sauber + 1 ronde(n) 2
8 D. Coulthard Red Bull + 1 ronde(n) 1
9 R. Barrichello Ferrari + 1 ronde(n) 0
10 T. Monteiro Jordan + 2 ronde(n) 0
11 J. Villeneuve Sauber + 3 ronde(n) 0
12 P. Friesacher Minardi + 3 ronde(n) 0
13 C. Albers Minardi + 4 ronde(n) 0

1 F. Alonso Renault 26
2 J. Trulli Toyota 16
3 G. Fisichella Renault 10
4 D. Coulthard Red Bull 9
= R. Schumacher Toyota 9
6 R. Barrichello Ferrari 8
= JP. Montoya McLaren 8
8 M. Webber Williams 7
= K. Räikkönen McLaren 7
10 N. Heidfeld Williams 6
11 P. de la Rosa McLaren 4
12 C. Klien Red Bull 3
13 M. Schumacher Ferrari 2
= F. Massa Sauber 2

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2005, 15:30   #6
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Erg leuk voor de sport en voor Alonso de afgelopen race. Helaas heb ik hem ivm werk niet kunnen zien. Ik had wel beide kwalificatiesessies gezien en die vond ik al erg leuk.

Ik heb Alonso altijd al een goed coureur gevonen maar nu overklast hij zichzelf toch met die ijzersterke en dominante races die hij rijdt. En gelukkig valt Schumacher dan uit om het feest compleet te maken.

Tot nu toe kon het seizoen bijna niet beter!
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2005, 15:33   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Nou, ik hoop eigenlijk altijd op spanning. Niet zozeer in een race alswel om het kampioenschap. Ik heb op die manier bijvoorbeeld genoten van 2003, 2000, 1999 en al die jaren ervoor. Complete dominantie van wat voor team dan ook zie ik niet zo zitten.

Maar ik zie Ferrari absoluut nog terugkomen. Alonso is inderdaad een absolute topper. Ik ben benieuwd hoe lang hij dit vol houdt.

Van het nieuwe kwalificatiesysteem ben ik niet zo'n fan. Na het zien van de eerste weet je nog niet wie pole heeft waardoor die zaterdag niet echt spannend is
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 13:43   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Albers positief over de nieuwe auto PS05


Minardi-rijder Christijan Albers heeft vandaag, vrijdag, de Minardi PS05 een shakedown gegeven op de baan van Mugello. De test had plaats achter gesloten deuren. Albers zei: "De nieuwe wagen ziet er geweldig uit! Ik kijk uit naar de debuutrace van de PS05."
"Het team heeft geweldig werk geleverd door de wagen op tijd klaar te krijgen voor deze test in Mugello. Het was verbazingwekkend dat we helemeel geen problemen hadden met de nieuwe auto. De jongens op de fabriek verdienen dus een groot compliment", zei de Nederlander na afloop van de vuurdoop.

"De PS05 is een gloednieuwe wagen met een nieuwe versnellingsbak, een nieuwe motor en nieuwe aërodynamica. De wagen voelt echt heel goed aan. Ik ben tevreden met deze test voor de GP van San Marino. We zijn vooral druk bezig geweest met het testen van componenten en het verzamelen van data."
Minardi-directeur Gian Carlo Minardi: "Een goed begin is het halve werk. Het was mooi om de nieuwe auto vanochtend van de fabriek naar zijn eerste test zien te vertrekken. De PS05 is opnieuw een goed bewijs van de fantastische kwaliteiten van iedereen binnen het team. Ik hoop dat wat ik de laatste dagen heb gezien, de start is van grootste prestaties."
Teambaas Paul Stoddart zei: "Het was een mooie dag voor iedereen van Minardi, maar vooral voor het ontwerpteam van Gabriele Tredozi. De test was het resultaat van een geweldige krachtsinspanning van het complete team en markeert voor ons het echte begin van het seizoen 2005. Alles aan de auto is nieuw en nog veel systemen zijn nog niet eerder getest. De kans op kinderziektes was dus groot, maar de wagen liep vlekkeloos."

Bron: f1-racing.nl

Tja, dat soort leuke geluiden hoor je altijd Minardi rijdt al sinds haar oprichting achteraan. Toen begin jaren '90 ineens wat particuliere gelukszoekers de F1 binnen kwamen waren die nog slechter (Forti, Simtek, Pacific, Lola, Larousse), maar structureel iets naar voren is nog nooit gebeurt..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 23:31   #9
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

tis elk jaar weer een ander excuus... paar jaar terug beweerde stoddart nog dat het aan de motor lag (toen nog de asiatech als ik het me goed herinner) en dat minardi weldegelijk een goed chassis had (en altijd gehad heeft) en dat het met de cosworth motor wel beter zou gaan. nou niet dus...

hoewel deze auto er wat gelikter uit ziet (en van de achterkant opzich wel op de ferrari lijkt) denk ik dat ze zeker geen potten kunnen breken hoe positief ze ook zijn daar. en met coureurs als albers en friesacher heb je ook niet echt een rijdersduo dat constant kan presteren. helaas verkiezen ze rijders met sponsoren boven talenten....
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 23:40   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Nu kun je dat laatste niet echt zeggen. Giancarlo Minardi, de oprichter van het team heeft nog altijd enigzins een vinger in de pap als het gaat om de coureurs. Fisichella, Trulli, Webber en Alonso werden ooit door hem (in samenwerking met Flavio Briatore vaak, dat wel) ontdekt. Ik ben het met je eens dat er de laatste jaren minder succes is op dat gebied en, inderdaad zelfs in het geval Verstappen, financiën een te grote rol spelen.

Het chassis was altijd het minst slechte gedeelte, maar werd ook nooit optimaal uitgeprobeert door de Ford Zetec van Stewart in 1998 Toen er een wat betere motor inkwam bleek dat ook dat erg slecht was..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 April 2005, 22:35   #11
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Ben het wel met je eens idd over de talenten die Minardi heeft ontdekt maar er zijn ook zat 'flops' geweest. De namen die jij noemde zijn zeker niet de minsten in de huidige Formule 1 en hebben het ver geschopt maar denk ook aan namen als: Tarso Marques, Gastón Mazzacane en Alex Yoong. Ik was ze zelf ook al bijna vergeten.

Anyways, ik vind Albers sowieso een eikel... veel te arrogant en hij denkt ook echt zelf dat het allemaal wel gaat lukken. Ik had 100x liever Doornbos zien rijden dit seizoen want als hij die Friesacher om de oren had gereden dit seizoen dan had hij misschien nog wel kans gemaakt op een leuke aanbieding. Maar misschien kan hij gaan rijden bij dat Midland F1 en dat zou ook niet verkeerd zijn. Hoewel ik het vertrek van Jordan (als teambaas zelf en het team met zijn leuke historie) betreur is het misschien wel interessant voor Doornbos om bij een rijk team te gaan rijden. Als hij er komt tenminste. Ik hoop het iig wel.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2005, 08:07   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik zie het ook veel meer in Doornbos zitten inderdaad. Als je bedenkt dat hij nu die Monteiro en Karthikeyan (?) al op vrijdag steeds de baas is.. Maargoed, die kleinere teams zullen het blijkbaar altijd moeten hebben van een pay-driver, en goedbeschouwd is Albers dat ook.

Ik vind hem ook absoluut niet sympathiek Nu was Verstappen dat ook niet echt, maar die had tenminste wat bereikt. Vergeet in dat rijtje Minardi-floppers trouwens ook zeker de naam van Esteban Tuero niet Ook al zo'n snelheidsmaniak
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2005, 18:13   #13
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Ohja lol die was idd ook erg snel idd . Die reed toen in die 98 blauw-witte Minardi als ik me niet vergis. Overigens weet ik nog steeds niet uit welk land die man kwam. De afkorting die bij de uitslag staat/stond kon ik niet plaatsen. Weet jij dat toevallig?
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2005, 20:24   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Esteban Tuero was Argentijn!! Ik zag toevallig van de week een videoband waar de bovenste beste man zijn Minardi in zijn debuurtrace in Argentinië op de 17e startplek neezette, voor de Stewart van Magnussen! Het behoeft uiteraard geen betoog dat er regen in het spel was en alle coureurs maar 1 lap deden

Overigens was De la Rosa vandaag de snelste. Toch zal Wurz racen voor McLaren-Mercedes. Jammer, ik had graag De la Rosa nog wel zo'n race als in Bahrein zien racen. Onze eigen topper Albers kwam maar tot 1 rondje vandaag
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2005, 18:38   #15
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Heb de kwalificatie helaas moeten missen maar als ik de uitslag zo zie denk ik dat het best spannend is geweest. Over Wurz en De la Rosa is het denk ik wel goed zo. Het zou heel raar zijn als Wurz niet zou mogen rijden want Wurz heeft echt heel erg veel getest voor McLaren dus het is als een soort van beloning denk ik dan, en opzich wel terecht. Alleen is het dan weer jammer dat hij dan maar 8e wordt en Raikkonen pole pakt.

Leuk dat Alonso trouwens weer voorin te vinden is en Schumacher gaat zich er zowaar ook mee bemoeien al is het wel 2 tiende op Raikkonen en Alonso...

Over Albers: Leuk dat hij Friesacher verslaat in de kwalificatie maar ik blijf 6 seconden achterstand op pole (ook al is het de oude auto of weetikhetwat) wel schandalig veel vinden voor 1 rondje tijd en ook de Jordans doen niet lekker mee. Die teams vallen wel op wat dat betreft.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2005, 01:37   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Albers versloef Friesacher alleen omdat die een fout maakte! Ik moet nog zien of Raikkonen morgen die 3 hondersten op Alonso houdt.. Het is voor Schumacher te hopen dat hij in de buurt kan blijven van beide heren, anders kan het alweer een saai seizoen worden.. Barrichello bakte er niks van overigens..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2005, 14:44   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

WAT EEN RACE!!! Ik durfde niet meer te kijken gewoon
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2005, 23:06   #18
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de volgende races worden allemaal voor schumi
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2005, 23:33   #19
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
de volgende races worden allemaal voor schumi
Om te beginnen Spanje al niet denk ik. Een echt Renault-circuit, waar Alonso 2 jaar geleden voor het eerst echt van zich deed spreken. Vergeet niet dat Imola al járen een Ferrari-circuit is..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2005, 15:48   #20
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Een van de beste races ooit omdat we er zo lang op moeten hebben wachten denk ik. Mijn god dit was echt heel erg mooi. Ik was erg zenuwachtig en hield mijn hart vast 3 ronden voor het eind toen Schumacher hem in de Villeneuve hairpin er zomaar naast gooide. Maar leuk dat Alonso wéér gewonnen heeft heb ook hard gejuichd voor hem.

Maar over dat gevecht zelf op het eind. Natuurlijk was Schumacher een stuk sneller, en in eerste instantie dacht ik dat het aan de banden lag zoals Olav Mol al deed voorkomen maar bij Renault beweren ze dat Alonso al het hele weekend met motorproblemen kampte en dat ze het een hele verrassing vonden dat hij daarmee won. Mocht dit echt waar zijn dan is het nog meer hulde voor het team van Renault maar het kan natuurlijk best zijn dat ze wat bluffen.
Overigens zag ik op het eind bij Alonso en Schumacher (was niet duidelijk bij wie) een beetje zwarte rook op sommige stukken van de ban. Maar dat is denk ik meer van de remmen dan van de motor anders zou het witte rook zijn geweest maar je weet het maar nooit eigenlijk.

Anyways, superrace, ik heb met volle teugen genoten en ik hoop dat het seizoen zo verder gaat. Super!

En over Minardi, dat vind ik echt een dramateam geworden. Ze roepen dat ze nu met de nieuwe auto progressie gaan boeken en blablabla. Ze zien inmiddels dat het uitermate slecht gaat en gaan nu roepen dat ze eerst data willen verzamelen en het hele verhaal. Heel leuk allemaal maar dan moeten ze niet eerst roepen dat ze nu echt met Jordan kunnen gaan strijden en die flauwekul.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2005, 12:25   #21
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Als je gaat rekenen zitten ze feitelijk buiten de 107%-regel in kwalificatie, maar niemand meer die erop let.. Natuurlijk moet een nieuwe auto nog even wennen en is er niet getest, maar tegen die tijd dat dat gebeurt is is Jordan ook weer een stap verder. Ik trap al jaren niet meer in die goed-nieuws-shows..

Ik denk niet dat Renault echt problemen had trouwens. Ferrari heeft op dit circuit feitelijk altijd al de overhand gehad. Bovendien was het asfalt koel wat weer in het voordeel is van Bridgestone. Renault was nog altijd sneller dan de rest, ik verwacht ook dat Alonso Raikkonen nog wel had ingehaald. Maar tegen Ferrari kwam men dit keer gewoon tekort. Mocht ook wel eens

Volgens Alonso is Ferrari nu weer de favoriet. Iets meer zelfvertrouwen zou wel mogen..


Alons op f1-racing.nl:

Alonso: "Ferrari is nu favoriet"

Fernando Alonso is onder de indruk van de nieuwe Ferrari F2005. In Imola wist de Spanjaard de duidelijk snellere Michael Schumacher nog net achter zich te houden, maar hij is realistisch genoeg om te beseffen dat Ferrari haar zaakjes momenteel beter voor elkaar heeft.

"Als Michael een betere startpositie had gehad, had hij vermoedelijk gemakkelijk gewonnen", beseft Alonso zich. "Ik ben best verrast. We moeten deze race zien als waarschuwing. Voor Barcelona is Ferrari voor mij de absolute favoriet."

Hoewel Alonso het enthousiasme rondom zijn persoon probeert te temperen, blijven de Spaanse media euforisch. "Duitsland heeft de Paus, maar wij hebben Alonso", kopte de Spaanse krant Marca maandag. "De prins heeft de koning verslagen", schrijft de krant even verderop.

De Italiaanse media daarentegen zien licht aan het einde van de tunnel. "Er gloort hoop. De volgende keer zal Ferrari weer winnen", voorspelt de Gazzetta dello Sport.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door bartje518 : 26 April 2005 om 12:27
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 16:39   #22
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

'FIA eist uitsluiting British American Racing'

Het zijn spannende dagen voor British American Racing. De overkoepelende autosportbond FIA heeft vandaag (woensdag) voor het International Court of Appeal gepleit voor een uitsluiting van BAR voor de rest van het wereldkampioenschap. Verwacht wordt dat er morgen (donderdag) een uitspraak gedaan zal worden in de kwestie.

Een bewijsstuk van BAR wordt naar binnen gebracht
De zaak-BAR kwam aan het rollen na afloop van de Grand Prix van San Marino. Er ontstond commotie rond de auto van Jenson Button, nadat deze enkele uren na de race aanzienlijk te licht bleek. De stewards in Imola besloten de auto alsnog legaal te verklaren, maar de FIA tekende snel beroep aan tegen deze beslissing. Er wordt nu gefluisterd dat BAR gebruik zou maken van een illegale constructie, waarmee gesjoemeld zou kunnen worden met het gewicht van de auto.

De FIA heeft laten weten dat het BAR uit het wereldkampioenschap Formule 1 wil verwijderen. Bovendien zou het team van Nick Fry een boete van minimaal 1 miljoen euro moeten betalen.

Overigens lijkt het er op dat FIA door middel van twee voormalige BAR-werknemers op het spoor van de eventuele fraude gekomen is. Deze twee werknemers zouden de FIA getipt hebben over de illegale brandstofconstructie bij BAR. Mochten deze twee werknemers gelijk hebben, kunnen ze een beloning van 1 miljoen euro tegemoet zien.

Bron: f1 racing.nl

Hoe dom kun je dan zijn Wel vreemd, de Stewards of the Meeting kunnen niks vinden, maar toch gaat de FIA in beroep.. Lekkere medewerker ben je dan trouwens ook..


Fernando Alonso had ook weer eens een opmerkelijke uitspraak:

'Ook Ferrari speelt vals'

Fernando Alonso heeft weinig begrip voor de concurrentie. De Spanjaard zegt dat BAR en Ferrari de boel oplichten.

"Er zijn twee teams die vals spelen," vertelde hij aan de Spaanse krant Marca. "De eerste is BAR, dat werd in Imola duidelijk. Maar Ferrari blijft testen, tegen het verdrag in en houdt zich dus ook niet aan de regels."

Alonso gaat wel aan het feit dat Ferrari deze overeenkomst niet heeft getekend voorbij. Alle andere teams hebben samen besloten niet meer dan 30 dagen per seizoen te testen. Inmiddels heeft Ferrari al meer dan die 30 dagen getest.

Bron: F1 racing.nl


Leuk geprobeerd, Fernando
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 17:10   #23
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Schumi moet gewoon weer 10 keer achter elkaar winnen om die muil van die Spanjaard te snoeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 17:18   #24
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
Schumi moet gewoon weer 10 keer achter elkaar winnen om die muil van die Spanjaard te snoeren.
Niet te realistisch, Stef
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2005, 16:22   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

BAR is naar huis gegaan. Het team wordt nu voor 2 races geschorst en gaat niet in beroep.. Erg dubieuze zaak..

Pedro de la Rosa van McLaren-Mercedes was vandaag veruit de snelste. Zijn voorsprong op de nummer 2 bedroeg 1,1 seconde..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2005, 16:37   #26
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Raikkonen wint in Barcelona

Kimi Raikkonen heeft de Grand Prix van Spanje gewonnen. De Fin reed een perfecte race en had weinig last van Fernando Alonso, die tweede werd. Michael Schumacher zag de finish niet, nadat hij tot tweemaal toe een lekke band gekregen had. Ook Christijan Albers wist het einde van de race niet te halen.



De start van de race verliep chaotisch. Minardi had een ernstig probleem, met waarschijnlijk de software. Friesacher en Albers kwamen allebei wel weg, maar vielen na een paar meter stil. Met wat geluk werden de auto's niet geraakt, maar ze kwamen niet gelijk van de grid. De eerste pogingen om ze weg te duwen mislukten, waardoor de safety car naar buiten kwam.

Voorin ging het wel goed. Kimi Raikkonen wist de leiding te behouden en Michael Schumacher won wat plaatsen. Minardi wist uiteindelijk beide auto's nog op de baan te krijgen, maar lang plezier hadden ze er niet van. Albers en Friesacher moesten de strijd snel staken.

Ook Tonio Liuzzi kwam niet ver. De Italiaan spinde van de baan. Montoya maakte eveneens een spin mee, maar de Colombiaan kon wel zijn weg vervolgen. Ondertussen bleef het tot de eerste serie pitstops rustig aan de kop van het veld.

Michael Schumacher, die één keer wilde stoppen, kwam langzaam maar zeker terug naar de kop van het veld. Raikkonen had weinig moeite met de nummer twee Alonso en Mark Webber zakte beetje bij beetje terug. De Australiër kon zijn tweede startplaats niet verzilveren.

Door het warme weer in Barcelona kwam het probleem van Bridgestone weer aan het licht. De banden hadden het erg zwaar. Dat kostte Michael Schumacher uiteindelijk de race. De Duitser leek op weg naar een goed resultaat en joeg Renault flink op. Tot het moment dat zijn linker achterband het begaf. Schumacher moest naar binnen voor een extra pitstop en kon alleen nog hopen op een paar puntjes. Maar een ronde later ging ook die gedachte in rook op. Nu was het de linker voorband. Helaas voor Ferrari gebeurde dit bij het aanremmen voor de eerste bocht. Schumacher moest dus een hele ronde rijden voor hij weer bij de pitstraat was. Verder rijden was geen optie.



Alonso kon daarna de race rustig uitrijden. Raikkonen was te ver weg en van de nummer drie, Jarno Trulli, was ook weinig meer te verwachten. De Spanjaard had ongetwijfeld graag zijn thuisrace gewonnen, maar met zijn tweede plaats loopt hij weer verder uit op de concurrentie. Raikkonen lijkt op dit moment de enige coureur die een serieuze bedreiging kan vormen voor Alonso. De Fin reed een perfecte race en hoefde geen seconde te vrezen voor zijn eerste plaats. Ook Toyota maakte een goed weekend mee. Trulli werd derde en moest alleen oppassen dat teamgenoot Ralf hem niet voorbij ging.

De Duitser hield zich rustig en pakte de vierde plaats. Giancarlo Fisichella zorgde nog voor wat spanning in de slotfase. De Italiaan maakte een mooie inhaalactie op Mark Webber. Ook zette hij de snelste raceronde neer, in de laatste ronde.

De grote verliezer van het weekend is in ieder geval Ferrari. Barrichello kon dit weekend niets waarmaken en Michael Schumacher kwam zoals gezegd niet aan de finish. Schumi wordt door iedereen nog gezien als de grote concurrent van Renault, maar het verschil is inmiddels opgelopen tot 34 punten. Als Ferrari en Schumacher nog wat willen doen, zal het vanaf nu elke race competitief moeten zijn.

f1racing.nl

Raikkonen geloofd zelf in zijn kansen op de wereldtitel:
Het nieuwe duel: Alonso tegen Raikkonen

Kimi Raikkonen lijkt zich gemeld te hebben als belangrijkste uitdager van Fernando Alonso. De Fin was zowel in Imola als Barcelona duidelijk sneller dan de Renault-coureur en behaalde in Spanje zijn eerste zege van het seizoen. Hiermee klom hij naar de derde plaats in het wereldkampioenschap.

Feitelijk was Alonso voor eigen publiek kansloos tegen de ijzersterke Raikkonen, beseft de klassementsleider zelf ook. "Ik denk dat we er een flinke kluif aan zullen krijgen om hen te verslaan", zegt hij. "McLaren maakt momenteel een erg sterke indruk. Wij zijn echter ook sterk."

Raikkonen toonde zich na afloop van zijn zegetocht in Barcelona strijdlustig. "We hebben niks te verliezen, we moeten er voor gaan. Onze enige kans is om nu zo veel mogelijk races te winnen."

De achterstand van Raikkonen op Alonso in het wereldkampioenschap is momenteel 27 punten. Dit komt vooral doordat Raikkonen in de eerste vier races van het seizoen veel problemen kende met de betrouwbaarheid van zijn McLaren.

f1racing.nl

McLaren-teambaas Ron Dennis twijfelt eraan:

Ron Dennis twijfelt aan titel

Ron Dennis denkt dat de beginfase van het seizoen wel eens cruciaal kan zijn geweest. Fernando Alonso scoorde tot nu toe in elke race punten en McLaren-coureur Raikkonen deed dat niet. Het verschil van 27 punten is volgens de teambaas moeilijk te overbruggen.



"Het zou me niet verbazen als Kimi aan het eind van het seizoen meer races heeft gewonnen dan Alonso, maar toch niet wereldkampioen is," vertelde Dennis aan Reuters. "Het gaat niet alleen om het winnen van races. Alonso heeft tot nu toe altijd punten gescoord en wij zijn een paar keer niet aan de finish gekomen."

Dennis denkt dat McLaren alleen nog kan winnen als Alonso uit gaat vallen in verschillende races. "Als wij dan wel scoren, is er een echt gevecht," vervolgde hij. "Als je het nu gaat berekenen, moet je gewoon beseffen dat wij elke race moeten winnen om Alonso te verslaan, als hij tweede blijft worden."





Wat denk jij, LexS?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 15:12   #27
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Beetje laat, maar toch.. Gaat Schumacher de komende 13 GP's winnen, Phit? Leuk overigens, eindelijk het eerste podium voor Webber!

Raikkonen heerst in Prinsdom

Kimi Raikkonen heeft op imponerende wijze de Grand Prix van Monaco gewonnen. De Fin was in Monte Carlo een klasse apart. Williams-coureurs Nick Heidfeld en Mark Webber reden zichzelf verrassend naar respectievelijk de tweede en derde plaats. Fernando Alonso werd met veel kunst- en vliegwerk vierde, Michael Schumacher eindigde als zevende.



Evenals twee weken geleden in Barcelona was het ook in Monte Carlo Kimi Raikkonen die de lakens uitdeelde. De Fin startte vanaf pole-position en zag zijn leidende positie feitelijk geen moment in gevaar komen. In de openingsfase konden Renault-coureurs Alonso en Fisichella hem nog goed volgen, maar naarmate de race vorderde bleek er geen maat te staan op de vliegende Fin.


Raikkonen was bij de start als eerste weg en werd tot aan de finish niet meer teruggezien

Fernando Alonso leek in het begin van de wedstrijd de strijd aan te kunnen gaan met Raikkonen, maar na een safety car-periode was de rol van de Spanjaard uitgespeeld. Deze safety car-periode werd veroorzaakt door een spin van Christijan Albers in Mirabeau. David Coulthard moest plotseling remmen om de Minardi te ontwijken en Michael Schumacher reed toen tegen de achterkant van de Red Bull aan. Schumacher moest een nieuwe neus halen, Coulthard viel uit, maar Albers kon zijn weg vervolgen.

Tijdens deze safety car-periode kozen veel coureurs er voor om direct de pits op te zoeken. Kimi Raikkonen deed dat echter niet. De Fin reed gewoon door en slaagde erin om na de neutralisatie direct een groot gat te slaan met de rest van het veld. Alonso reed op dat moment nog tweede, maar de Spanjaard had grote problemen met zijn banden. Hij slaagde er niet meer in om competitieve rondetijden te rijden en Williams-coureurs Heidfeld en Webber roken hun kans. Rondenlang zaten bij Williams-coureurs achter de WK-leider en in de slotfase wisten ze hem alsnog te passeren.

Ook de andere Renault-coureur, Giancarlo Fisichella, had bandenproblemen. De Italiaan leek in de openingsfase van de wedstrijd op weg naar de derde plaats, maar zakte uiteindelijk weg tot een positie buiten de punten. Dit kwam ook mede door een harakiri-actie van Jarno Trulli. De Italiaan wilde zijn landgenoot inhalen bij Loews, maar was iets te enthousiast. De Toyota van de Italiaan kon de klap over de kerbstones niet aan en Fisichella verloor op zijn beurt ook zijn positie aan Montoya, Ralf Schumacher, Barrichello en Michael Schumacher.

Opvallend was verder het feit dat er maar vier coureurs niet aan de finish kwamen. Enkel Coulthard, Karthikeyan, Friesacher en Liuzzi slaagden er niet in om de eindstreep te halen. Christijan Albers deed dat wel. Onze landgenoot was af en toe snel onderweg, maar verloor veel tijd door zijn spin in Mirabeau. Uiteindelijk eindigde hij als dertiende.

Door de problemen bij Fernando Alonso heeft Kimi Raikkonen in Monaco natuurlijk geweldige zaken gedaan. De Fin knabbelde vijf punten van zijn achterstand af. Belangrijker daarbij is echter dat de McLaren momenteel een betere auto lijkt dan de Renault. Bovendien gaat de strijd volgende week verder in de achtertuin van Mercedes, op de Nurburgring.

bron: f1racing.nl

Zondag meteen weer de GP van Europa op de Nürburgring!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2005, 15:44   #28
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Vond het toch wel jammer dat Alonso niet gewonnen heeft. Ik vind Alonso veel meer hebben dan die saaie en domme Raikkonen. Al was het maar omdat hij Iceman op zijn helm heeft staan. Zijn we nu darters die hun bijnamen op hun shirts gaan zetten of F1 coureurs met ballen? Te triest gewoon.

Overigens vond ik het wel leuk dat Mark Webber in de slotfase terugkwam want ik ben opzich toch wel fan van die man. Werkt keihard en heeft een goed karakter.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2005, 12:53   #29
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Zo, we gaan weer beginnen! Heidfeld met zijn eerste pole-position, en dat nog wel in zijn thuisrace! Ik verwacht dat Raikkonen alsnog wint. Er schijnt een Michelin-team op verkeerde banden te staan en ik hoorde Alonso juist opsnijden over hun tactiek. In Monaco had Renault de verkeerde banden, ben benieuwd Misschien staat hij wel op 1 stop, dan kan het leuk worden want ik verwacht dat Williams in de race minder snal zal wezen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2005, 14:54   #30
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wat een race! Pfff, 2 uitvallers maar, maar wel spectakel tot en met. Ik vind dat McLaren gestraft moet worden voor het onverantwoord doorrijden met die band. In 2000 en 2001 kwam een marshall om door rondvliegende banden. Dat had nu best ook kunnen gebeuren want iedereen zag dit toch wel aankomen. Die Olav Mol is ook wel zo dom.. Begon wat te zeuren over een lekke band terwijl iedereen zag aankomen dat de wielophanging op knappen stond en dat gebeurde dan ook
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2005, 15:31   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Alonso zegeviert in de Duitse Eifel


Fernando Alonso heeft de Europese Grand Prix gewonnen en daarmee zijn vierde zege van het seizoen gepakt. De race op de Nürburgring werd gedomineerd door Kimi Raikkonen, maar een ronde voor het einde begaf de ophanging van de McLaren-rijder het. Williams-coureur Nick Heidfeld werd tweede en Ferrari-rijder Rubens Barrichello kwam als derde over de eindstreep.



De spanning van de Europese race zat vooral in de staart. Raikkonen had aan het einde van de wedstrijd grote problemen met de rechter voorband. Een grote vlakke plek op de band deed de McLaren van de Fin rammelen, waardoor Alonso met rasse schreden kon naderen. McLaren gokte erop dat de band het einde zou halen, maar dat pakte anders uit. Een ronde voor het einde was het de ophanging van de McLaren die de vibraties niet meer aankon. Alonso, die tweede lag, kreeg zo de winst in de schoot geworpen en kon zijn leiding in het wereldkampioenschap verstevigen.

De start van de Europese Grand Prix verliep niet vlekkeloos. De monteurs van Toyota waren niet op tijd weg bij de auto van Jarno Trulli voor de opwarmronde en de Italiaan kreeg daarom een drive-through penalty uitgedeeld. Trulli wist door het uitvallen van Raikkonen uiteindelijk toch een puntje veilig te stellen. Bij de start werden er gele vlaggen gezwaaid bij Fisichella, met als gevolg een extra opwarmronde. De marshals kregen de auto van Fisichella niet van zijn plek, maar met hulp van Renault-monteurs kon de wagen net op tijd van de grid worden gehaald. Fisichella startte de race vanuit de pits en eindige de race op een zesde positie.

In de krappe eerste bocht was Williams-rijder Mark Webber het haasje. Webber knalde in de achterkant van Montoya en de Australiër eindigde in de grindbak. Ralf Schumacher knalde met zijn Toyota op de achterband van Fernando Alonso, waarna de Duitser een nieuwe voorvleugel moest halen bij zijn team. Ook BAR-rijder Takuma Sato moest na de eerste ronde naar binnen voor een nieuwe neus. Michael Schumacher ging ook wijd in de eerste bocht, maar wist de problemen vakkundig te ontwijken. Kimi Raikkonen kwam als winnaar uit de eerste bocht . De Fin maakte een goede start en kon pole-sitter Nick Heidfeld direct passeren.

Gezamenlijk konden Raikkonen en Heidfeld de eerste tien ronden een gat trekken. Heidfeld moest na elf ronden al naar binnen voor brandstof en had zich dus licht gekwalificeerd. Raikkonen kwam in ronde zeventien binnen voor zijn eerste stop en viel terug naar de derde plaats. David Coulthard pakte zo de leiding van de race, met Alonso in zijn kielzog. Na de eerste serie pitstops bestond de top-drie uit Raikkonen, Heidfeld en Alonso.

David Coulthard kreeg naar aanleiding van zijn eerste stop een drive through penalty, omdat hij te hard door de pitstraat had gereden. Er werden meer straffen uitgedeeld. Zo kreeg ook Christijan Albers, die een goede race reed en teammaat Friesacher in de beginfase inhaalde, een drive through penalty voor het negeren van blauwe vlaggen. Eenzelfde straf voor eenzelfde overtreding viel ten deel aan Jordan-rijder Tiago Monteiro. Albers werd uiteindelijk zeventiende in een race die slechts twee uitvallers kende. Niet alleen Webber viel uit, maar ook Ralf Schumacher.

Ralf Schumacher kwam met zijn banden tever over de kerbs, waarna hij van de baan de grindbak in schoot. Ralf, die op dat moment teleurstellend veertiende lag, leek last te hebben van onderstuur. Massa beleefde op dezelfde plek waar Ralf strandde, ook een momentje. De Braziliaan, die een degelijke race reed, raakte daar van de baan en besloot de volledige Dunlop Kehre maar af te snijden. De linker voorband was volledig naar de maan en Massa kon ternauwernood de de pits halen. De voorvleugel werd aan stukken geslagen door het kapotte rubber.

Ondanks dat het vooral een strategische race was, waren er zeker gevechten op de baan. Zo knokten Juan Pablo Montoya en Michael Schumacher om de zevende plek. Jenson Button had het aan de stok met onder meer Barrichello, Fisichella en Montoya. Maar er was meer spektakel. WK-leider Alonso miste bij de Dunlop Kehre zijn rempunt en schoot rechtdoor, maar kon het asfalt weer terugvinden. Hetzelfde gebeurde Raikkonen, die later ook een fout maakte bij het lappen van Villeneuve.

Na de laatste stops ligt Raikkonen weer aan de leiding, voor Heidfeld en Alonso. Ferrari wist een slechte kwalificatie gedeeltelijk goed te maken. Rubens Barrichello, als zevende gestart, klom naar de vierde plek en Michael Schumacher, als tiende vertrokken, eindigde de race als zesde. De regerend wereldkampioen kwam vijf ronden voor het einde nog even naast de baan en kon niet imponeren in zijn thuisrace. Het uitvallen van Raikkonen vlak voor het einde, bezorgde Alonso zijn vierde zege. De Spanjaard kan nu echt voor het wereldkampioenschap gaan.

f1racing.nl

Zijn altijd leuke dames


__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2005, 18:11   #32
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

eigenlijk gewoon bagger...
raikkonen is gewoon al 20 punten misgelopen, op imola reed hij ruim aan de leiding toen zn mclaren geen zin meer had, en nu op de nürburgring weer...

maar jah, 'that's racing'...
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 01:32   #33
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Hoewel ik Raikkonen opzich wel een lulletje vind slaat dit toch nergens op, dit gun ik hem echt niet. Ik heb de race weliswaar niet gezien omdat ik moest werken en ik de uitslag hoorde, dus heb geen zin om nog de video te gaan kijken maargoed.

Waar gaat het heen? Er mogen dus geen banden meer gewisseld worden. Met als gevolg dat sommige coureurs zich behoorlijk genaaid voelen. Denk aan Schumacher in Barcelona, maar nu ook Raikkonen op de Nurburgring. Ik vond het al vanaf het begin van het seizoen een slechte regel. Komop zeg, banden wisselen hoort toch bij de F1. Door die reglementswijzigingen van de afgelopen jaren maken ze de F1 niet spannender bij de FIA maar verneuken ze het eerder.

Enfin, ik ben toch weer blij dat Alonso gewonnen heeft want ik blijf het een mooie coureur vinden. Jammer dat Mark Webber zo vroeg was uitgevallen want Webber is zeker een van mijn favorieten, misschien ook wel door zijn fantastische persoonlijkheid, motivatie en inzet. Anyways, Alonso breidt zijn voorsprong weer uit tov de concurrentie hoewel het om P2 wel spannend is met Raikkonen, Trulli en Heidfeld.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2005, 19:48   #34
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Raikkonen mocht wel degelijk wisselen. Voor dit soort gevallen zijn uitzonderingen, maar men koos voor de levensgevaarlijke oplossing. Onbegrijpelijk dat de FIA dit toestaat. In De Limburger las ik wat ik zelf al dacht zondagmiddag:

'Het dunne veiligheidskoord waarop de F1 menigmaal balanceert is gisteren bijna geknapt. Een bloedstollende crash van raceleider Kimi Raikkonen in de laatste ronde van de GP van Europa op de Nürburgring liep ternauwernood goed af. Een ongeluk dat de teamleiding van McLaren en de coureur zeer bewust op de koop toe namen in hun jacht op de overwinning. Zover gaat de F1. Veel erger was dat geen mens er vraagtekens bij plaatste.

Iedereen hield zijn hart al rondelang vast. Overduidelijk immers waren de felle vibraties te zien aan het rechtervoorwiel van de McLaren van Kimi Raikkonen. De Fin had namelijk tegen het einde van de race bij een inhaalactie de remmen geblokkeerd, met als gevolg eem plat loopvlak op de rechterband. Enorme trillingen waren het gevolg, waardoor de ophanging extreem belast werd.

Radiocontact tussen de ingenieurs, teamleiding en Raikkonen leidde tot het besluit om geen pitstop te maken voor een bandenwissel. "We wilden de race winnen en hebben er bewust voor gekozen Kimi niet naar de pits te halen", liet teambaas Ron Dennis na afloop weten. "En er is niemand die spijt heeft van dat besluit".

Dennis had makkelijk praten, maar had zijn commentaar omgetwijfeld ingeslikt als dat was gebeurt wat op een haartje na niet plaatsvond. In de laatste ronde gebeurde immers waar iedereen al bang voor was: de ophanging van de McLaren brak op het rechte stuk bij een snelheid van rond de 300 km/uur. Raikkonen werd passagier en circelde als een stuurloze rakket in de rondte, daarbij de BAR van Jenson Button op centimeters na torpederend. Nu kwam de McLaren nog zacht tot stilstand tegen de bandenstapel, maar wat als Button was meegesleurd in het drama? Dan waren de gevolgen niet te overzien geweest em hadden gewonden -of doden- tot de mogelijkheden behoord.

Ron Dennis ging volkomen voorbij aan het drama dat had kunnen plaatsvinden. "Die breuk in de ophanging was verklaarbaar onder de gegeven omstandigheden", vertelde de kille teambaas zonder een spier te vertrekken. Ook Pierre Dupasquier, directeur van bandenleverancier Michelin, had geen wroeging. "Och, dit is F1. Daar werk je altijd op de limiet en soms ga je er dan wel eens overheen". De hoogste autosportinstantie, de FIA, hield zich ook al koest. De bond wenste niet als scheidsrechter te fungeren en plaatste ook al geen vraagtekens bij het besluit van McLaren en Raikkonen om door te blijven rijden. Dat was te verwachten, want het was immers de FIA zelf die min of meer schuldig is aan de situatie die gisteren ontstond. Sinds het begin van dit jaar mogen geen banden meer gewisseld worden tijdens een tankstop. Gevolg is dat doorgaans met één bandenset de hele race wordt gereden, met het risico dat het rubber tegen het einde van de wedstrijd behoorlijk versleten raakt.

Fernando Alonso had geluk en won de race na het uitvallen van Raikkonen. "Vandaag heb ik echt geluk gehad" zei een glunderende Alonso. Dat mochten er meer zeggen, voorop McLaren-baas Ron Dennis en diens Finse oogappel Kimi Raikkonen.'
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2005, 22:17   #35
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Sauber: "Villeneuve is te traag"

Teambaas Peter Sauber is absoluut niet tevreden over de prestaties van Jacques Villeneuve. De Zwitser laat in een interview met het blad Autosprint weten dat hij teleurgesteld is in de snelheid van de Canadees. "Iedereen binnen het team weet dat hij te langzaam is", is de duidelijke taal van Sauber.



Villeneuve werd deze winter met veel bombarie binnengehaald bij Sauber en de verwachtingen bij het Zwitserse team waren dan ook hooggespannen. De realiteit blijkt echter teleurstellend. Villeneuve is praktisch het hele seizoen trager dan teamgenoot Massa en slaagde er slechts één race in om indruk te maken. Tijdens de Grand Prix van San Marino werd hij, na de diskwalificatie van BAR, vierde. De overige races eindigde hij buiten de punten.

"Het is duidelijk dat hij te langzaam is", zegt teambaas Peter Sauber. "Iedereen binnen het team is zich hiervan bewust, ook Jacques zelf. Het is echter lastig om de oorzaak te achterhalen waarom hij niet snel genoeg is. Het is duidelijk dat dit een probleem is dat we intern moeten zien op te lossen."

De boodschap van Sauber aan Villeneuve lijkt echter duidelijk. De Canadees moet de komende races, in Canada en de Verenigde Staten, presteren. Zo niet, moet de wereldkampioen van 1997 vrezen voor zijn positie binnen het Zwitserse team.

f1racing.nl


Tja, ik kan niet anders dan toegeven dat het zo is. Villeneuve heeft zich nooit echt aan kunnen passen aan de nieuwe wagens met veel meer electronica. Zonde zonde, want in principe is hij een dijk van een coureur. De enige die samen met Mika Hakkinen echt Schumacher verslagen heeft (en dat zal dit jaar voor het eerst pas weer gebeuren). Hill deed dat niet, die won alleen omdat de Ferrari van Schumacher dat jaar echt brak was..

Hoe lang lijkt het wel niet geleden.. Jerez, 1997 GP van Europa


Je kan zeggen wat je wil maar 'Sjakie' flikte het maar wel mooi
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2005, 14:54   #36
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Schumi moet toch maar eens gaan beginnen met winnen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:42   #37
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Verbazing bij BAR

BAR heeft in Montreal de pole position gepakt. Jenson Button was tot ieders verbazing de snelste in de kwalificatie en mag morgen als eerste starten. Het is zijn tweede pole uit zijn carrière. Takuma Sato deed het ook goed en verzekerde zich van een zesde plaats.



"Fantastisch om weer op pole te staan," vertelde Button. "Het zijn moeilijk maanden geweest voor BAR en iedereen heeft heel hard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen. Het betekent heel veel voor het hele team, Honda en Michelin. We dachten wel iets sneller te zijn, maar dit hadden we nou ook weer niet verwacht. Mijn ronde voelde goed aan, maar ik had best weinig grip. Dat ik eerste ben verbaasde me een beetje eerlijk gezegd. We weten natuurlijk wel dat dit alleen maar de kwalificatie is, maar een goed begin is het halve werk. We zouden snel moeten zijn in de race, maar of we snel genoeg zijn om te kunnen winnen weet ik niet. Dat zien we morgen weer."

Takuma Sato bleef natuurlijk een beetje achter bij zijn teamgenoot, maar mag tevreden zijn met een zesde plaats. "Ik had wel iets sneller kunnen zijn, maar het ging best goed. Ik denk dat we een goede race zullen rijden morgen."

Sportief directeur Gil de Ferran kon zijn geluk niet op. "Het ging steeds beter dit weekend en we hadden veel vertrouwen voor de kwalificatie. Maar dit hadden we niet verwacht. Jenson reed een prima ronde, erg goed gedaan. We kijken natuurlijk erg uit naar de race."

f1racing.nl

Das inderdaad verbazend. Ben benieuwd hoe vroeg/laat hij stopt. Over anderhalf uur begint het!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2005, 15:45   #38
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Raikkonen draait rollen om

Kimi Raikkonen heeft de Grand Prix van Canada gewonnen. De Fin profiteerde van het uitvallen van Alonso en ging als eerste over de streep na een enerverende race. Michael Schumacher werd tweede, voor teamgenoot Barrichello. Jenson Button wist zijn pole niet te verzilveren. Christijan Albers werd elfde en laatste.



In Montreal waren de rollen omgedraaid. Twee weken geleden won Fernando Alonso na het uitvallen van Raikkonen, maar nu moest de Spanjaard opgeven en toezien hoe zijn grootste concurrent er met de winst vandoor ging. En het begon nog zo mooi voor Renault. Beide auto's gingen er bij de start als een haas vandoor, met Fisichella voorop. Jenson Button en Michael Schumacher, die van de eerste startrij vertrokken, konden slechts volgen. Narain Karthikeyan was het eerste slachtoffer in deze race. De Indiër raakte de muur en moest in de pitstraat opgeven.

Plotseling sloeg het noodlot toe bij Renault. Fisichella verloor snelheid en moest de pitstraat binnen rijden. Zijn auto hield het voor gezien. Fernando Alonso nam de leiding over, maar niet heel veel later moest ook hij opgeven. Dit gaf de leiding in de wedstrijd aan Montoya. Kimi Raikkonen kon op een redelijke afstand volgen en Ferrari kreeg de smaak weer te pakken.

De man die van pole was vertrokken, Jenson Button, leek op weg te zijn naar een podium, maar maakte een fout bij de chicane bij het opkomen van het rechte stuk. De Brit ging te hard over de kerbstones en raakte de betonnen muur. De klap was niet hard, maar de voorwielophanging had het wel gehad. Voor Button betekende dit het einde van zijn wedstrijd. De raceleiding wist zich even geen raad met de gestrande BAR en de Safety Car kwam naar buiten.

Voor vrijwel iedereen de kans om de tweede pitstop te maken. Maar bij McLaren ging het niet helemaal goed. Raikkonen ging als eerste naar binnen, maar een ronde later kwam Montoya. Toen hij naar buiten reed was de pitstraat gesloten. De Colombiaan ging gewoon de baan op en sloot achter teamgenoot Raikkonen aan. Lang duurde de pret na de herstart niet, want Montoya kreeg de zwarte vlag en moest direct naar de pitstraat om uit te stappen.

Met al deze uitvallers kwam Michael Schumacher weer goed naar voren. De Duitser had een slechte start gehad, maar reed zich uiteindelijk toch naar de tweede plaats. Ook teamgenoot Rubens Barrichello deed het goed. Hij kwam vanaf de laatste plaats en werd derde. De winst ging redelijk probleemloos naar Kimi Raikkonen. Het is zijn derde zege van het seizoen.

Felipe Massa reed ook een sterke race en reed zijn Sauber als vierde over de streep. Red Bull kwam ook onverwacht goed voor de dag. David Coulthard werd zevende en Christian Klien pakte met zijn achtste plaats het laatste puntje.

Voor Christijan Albers was er weinig eer te behalen, maar hij finishte wel. De Nederlander kwam na een onopvallende race wederom aan de streep.

f1racing.nl

Ander interessant nieuws dat ik las is dat BMW mogelijk Sauber opkoopt. In dat geval zal Williams wel op zoek moeten naar een nieuwe motorleverancier. Vindt die nog maar eens tegenwoordig

BMW overdenkt toekomst

De directeur sport van BMW, Mario Theissen zal na de Grand Prix van Amerika eens gaan bekijken wat hij gaat doet met de uitspraken van Patrick Head. Deze maand zal BMW beslissen of ze wel of niet doorgaan met Williams. De verwachting is dat de Duitse motorfabrikant Sauber koopt.

Theissen maakt zich niet al te druk om de uitspraken van Head, maar is ze niet vergeten. "We zullen de uitspraken van Head wel bespreken, maar ik denk niet dat het heel veel gaat uitmaken."


Ook zegt hij dat het eventueel kopen van Sauber, niets te maken heeft met zijn eigen wens om teambaas te worden. "De beslissingen van BMW hebben niets te maken met persoonlijke ambitie. En ook met wat zich heeft afgespeeld tijdens een bepaalde race. Natuurlijk zit er emotie bij, maar daarom moeten we juist goed bedenken wat we gaan doen."

Frank Williams wilde niets kwijt over een eventueel nieuwe motordeal.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 10:26   #39
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Zware crash Ralf Schumacher, Montoya rapste

Ralf Schumacher zag in de tweede vrijdagsessie zijn grootste nachtmerrie werkelijkheid worden. Op dezelfde plaats waar hij vorig seizoen in de Williams een zwaar ongeluk had, maakte hij nu weer een zware crash mee. In de laatste bocht klapte de linkerachterband van de Toyota. McLaren-rijder Juan Pablo Montoya reed de snelste tijd, net als in de ochtendsessie.


2e zware klapper op rij voor Ralf Schumacher op Indianapolis

Na twaalf minuten maakte Toyota-rijder Ralf Schumacher een zware klapper in de laatste bocht bij het opkomen van het rechte stuk, op dezelfde plaats waar hij vorig jaar ook al een zware crash beleefde in de race. De rode vlag werd uitgehangen om de baan schoon te vegen. Oorzaak van de crash was een geëxplodeerde linkerachterband. Hierdoor kwam de Toyota in een spin, waarna de wagen op hoge snelheid de muur raakte. Ralf bleek ongedeerd, maar zijn auto was zwaar beschadigd.


Ralf trapt zijn Toyota na..

Ongeveer hetzelfde gebeurde vrijdagrijder Ricardo Zonta van Toyota slechts tien minuten eerder. De Braziliaan kwam in de grindbak terecht door eveneens een falende linkerachterband van Michelin. Beide Toyota-rijders waren slechts twee ronden onderweg en hadden nog niet eens een tijd op de klokken gebracht. Tijdens de rode vlag gaf de Franse bandenleverancier zijn teams de opdracht de luchtdruk in de banden te verhogen. Grote problemen voor Michelin en Toyota dus. Pas na een kwartier werd de baan weer vrijgegeven.

McLaren maakte een goede start van het weekend mee, ondanks dat vrijdagrijder Pedro de la Rosa in de ochtend door een probleem weinig ronden kon rijden. Juan Pablo Montoya was in beide oefensessies de snelste man op de baan. Raikkonen kwam met zijn McLaren naar de tweede tijd. De Fin was iets meer dan een tiende langzamer dan zijn teammaat. Ook Ferrari liet van zich op de vrijdag. Rubens Barrichello en Michael Schumacher waren goed voor respectievelijk de derde en de vierde tijd.

Sauber-rijder Felipe Massa spinde even voor de crash van Ralf op het binnengedeelte van Indianapolis. De Braziliaan hield zijn wagen aan de praat en kon zijn weg vervolgen. Later zou hij nog eens spinnen. David Coulthard verloor vijf minuten na het verdwijnen van de rode vlag de controle over zijn Red Bull bij het aanremmen voor de eerste bocht. Coulthard raakte in een spin, maar ook hij kon op eigen kracht terug naar de pits komen om nieuwe banden te halen. De Schot zat er goed bij met een zesde tijd, maar had nog wel klachten over het schakelen naar een andere versnelling. Red Bull rijdt dit weekend met nieuwe Cosworth-motoren.

Minardi-coureur Christijan Albers reed de 21-ste tijd en bleef beide Jordans voor. Robert Doornbos bracht zijn Jordan naar een keurige achttiende tijd. Opvallend was de achtste tijd van Red Bull-vrijdagrijder Scott Speed. De Amerikaan was slechts een seconde trager dan Montoya. Het was tijdens de tweede trainig met 24 graden iets koeler dan tijdens de ochtendsessie. De temperatuur van het asfalt bedroeg 41 graden.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 15:55   #40
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zonta vervangt Ralf in Indianapolis
Ralf Schumacher mag niet rijden in Indianapolis. De dokter heeft hem een startverbod gegeven. Hij vindt het niet verantwoord om Schumacher te laten racen. De Toyota-coureur knalde gisteren (vrijdag) hard in de muur en leek er zonder kleerscheuren vanaf te komen. Helaas blijkt dit dus toch niet helemaal het geval te zijn.


Voor Ralf Schumacher is het een zware teleurstelling. "Ik vind het heel jammer voor mezelf en het team. Ik wil het team in ieder geval succes wensen en denk er in Frankrijk zeker weer bij te zijn," aldus de aangeslagen pechvogel.

Ricardo Zonta mag weer eens een race rijden. "Maar gisteren was geen goede dag voor ons en ik vind het erg jammer voor Ralf," verklaarde de Braziliaan. "Natuurlijk is voor mij leuk om weer te mogen racen, maar het is wel een lastige situatie. Ik heb dit al eens eerder meegemaakt en zal er wederom het beste van proberen te maken.

De teambaas Tsutomu Tomita vindt het jammer dat Ralf niet kan rijden, maar het is volgens de Japanner wel verstandiger. "Natuurlijk is Ralf teleurgesteld, maar als een arts zegt dat je niet kan rijden, moet je dat niet doen. We willen geen risico met hem nemen."
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 17:03   #41
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Begrijpelijk. Bovendien doet Zonta het lang niet slecht in de vrije trainingen Jammer voor Ralfie!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 11:51   #42
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Amerikaanse GP op losse schroeven

De Michelin-teams nemen niet deel aan de Grand Prix van de Verenigde Staten als een noodspecificatie van het Franse rubber niet wordt goedgekeurd. Mocht dat gebeuren, dan gaat de race op Indianapolis niet door omdat er dan te weinig wagens aan de start staan.


De banden van Michelin zouden in turn 13 teveel op 'hun donder' krijgen waardoor rijden te gevaarlijk is

Deze noodspecificatie, die oorspronkelijk was ontworpen voor de baan van Barcelona, is nu onderweg naar Indianapolis. Vrijdag bleken er grote problemen te zijn met de twee bandenspecificaties die Michelin had meegenomen naar de Verenigde Staten. Zo explodeerde onder andere de linkerachterband van Toyota-rijder Ralf Schumacher. De Duitser beleefde een zware crash en kreeg zaterdag een startverbod van de dokter.

Renault-teambaas Flavio Briatore zei: "We steunen Michelin volledig in deze situatie. " De noodspecificatie van bandenleverancier Michelin moet worden goedgekeurd door de FIA en de drie Bridgestone-teams (Ferrari, Jordan en Minardi). Volgens Briatore is de band op dit moment nog niet goedgekeurd. "Als dat niet gebeurt, dan doen we zondag niet mee aan de race. De veiligheid van de coureurs staat bij ons absoluut voorop."

Bernie rekent op volle grid

De Formule 1 heeft dit weekend een probleem. Uit veiligheidsoverwegingen dreigt Michelin haar teams terug te trekken voor de race, tenzij alle teams gebruik mogen maken van een nieuw type rubber. Dit is echter in strijd met de reglementen, waardoor de Bridgestone-teams vermoedelijk protest in zullen dienen.

Michelin heeft een nieuw type band over laten vliegen uit Frankrijk, die beter bestand moet zijn tegen het ovale gedeelte van het circuit in Indianapolis. Reglementen schrijven echter voor dat banden niet meer gewisseld mogen worden na de kwalificatie en dat compounds sowieso niet gewijzigd mogen worden.

Indien de reglementen dus nageleefd worden, zullen de coureurs op Michelin-banden vermoedelijk niet deelnemen aan de race. Als de Michelin-coureurs wél toestemming krijgen om te starten, zal bijvoorbeeld Ferrari het hier niet mee eens zijn. "Het is natuurlijk krom als elk topteam de reglementen mag verbreken behalve Ferrari", zegt technisch directeur Ross Brawn van het Italiaanse team.

Bernie Ecclestone maakt zich voorlopig echter geen zorgen. "Ik ben er 100% zeker van dat we twintig auto's aan de start zullen zien", zegt de kleine Brit. "De stewards moeten de auto's gewoon laten racen en dan moeten we na de race maar kijken of we nog maatregelen moeten nemen."


Formule 1-baas Bernie Ecclestone maakt zich geen zorgen

Bron: f1racing.nl

Als Bernie dat zegt dan wordt er dus geraced. Ben benieuwd hoe dit afloopt
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 12:15   #43
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De banden problematiek

In eerste instantie leek de crash van Ralf om een klein incident te gaan, echter ander halve dag later staat het hele Formule1 festijn op zijn kop. Wat gaat er gebeuren? Gaan de Michelin teams met tijdbommen rijden? Gaan ze niet rijden of nemen ze de banden die nu in een vliegtuig boven de Oceaan hangen? Eén ding is in ieder geval zeker en dat is dat we het weten over negen uur. Hoe staat het er nu voor? Het is heel simpel, de tikkende tijd bommen zullen niet gebruikt gaan worden omdat het te gevaarlijk is. Zelfs Renault zal dan hun rijders terug trekken uit de race, een andere optie is dat er met een hogere banden spanning gereden gaat worden. Echter vinden wij dit ook onverantwoordelijk als je zag wat voor letsel Schumacher vorig jaar opliep, wanneer dit wel gaat gebeuren wilt Ron Dennis dat er na een safety-car situatie drie rondes niet ingehaald mag worden om de bandenspanning op bedrijfsniveau te brengen: "Iedereen kampt met dezelfde problemen. We hebben dan ook voorgesteld om drie ronden onder een gele vlag te rijden nadat de Safety Car naar binnen is gegaan. Op deze manier kunnen we de banden weer op de juiste spanning brengen." Jahóór, wat denk je zelf idioot!? Dat gaat dus niet gebeuren, wij denken gewoon dat Michelin nieuwe banden mag gaan gebruiken, waarom? Anders zal de race hoogstwaarschijnlijk geen doorgang vinden, en dat kan wel eens heel vervelend zijn nu hier in de States. Nieuwe banden dus, enkel en alleen is daar nog even toestemming nodig van de FIA en de Bridgestone teams. En waarom zullen ze dit niet doen, een kleine straf voor de Michelin teams, Ferrari wint de race, de Michelin teams pakken de punten daar achter op en de race gaat van start alsof er nooit iets gebeurd is. Dit zal ook wel gebeuren alleen zal Ferrari dit natuurlijk op een machtig mooie manier spelen, lekker tijd rekken en pas op het laatste moment hun toestemming geven, lekker sarren en treiteren, heel slim van ze. Leuk hè, zo'n banden oorlog?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 12:51   #44
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Bron?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 13:51   #45
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry, de bron... (ook maar net ontdekt)

http://www.indegrindbak.nl/

Precies een degelijke site
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 16:00   #46
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wat een site is dat dan

FIA komt Michelin niet tegemoet

Michelin heeft grote problemen in Indianapolis. De Franse bandenleverancier van zeven van de tien Formule 1-teams heeft een probleem met de banden. De band houdt het niet langer dan tien rondjes vol om op volle snelheid over de banking in Indianapolis te racen. Ralf Schumacher crashte daardoor met zo'n 300 km/u hard in de muur tijdens de vrije training op vrijdag. Het verzoek van Michelin aan de FIA om nieuwe banden in te vliegen of een chicane te maken in de laatste bocht werd hard afgewezen.

"Het zou niet volgens de regels zijn om het circuit aan te passen omdat een aantal teams geen fatsoenlijk materiaal heeft aangeleverd gekregen. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover de teams die hun zaken wel voor elkaar hebben," was te lezen in een bericht van de FIA.



De FIA zei vervolgens ook nog over het bandenprobleem: "Sommige teams kwamen met het idee om een band te gebruiken waarmee ze niet in de kwalificatie gereden hebben. We hebben ze verteld dat dat tegen de regels is. We zijn van mening dat hun straf niet uitsluiting van de race zal zijn maar de straf zal erg zwaar zijn om zeker te zijn dat teams het in de toekomst niet als uitkomst gaan zien voor bandenproblemen."

f1racing.nl
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 16:38   #47
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Kombocht Michelins doorn in het oog
Michelin-teams zeggen niet te rijden

Michelin blijft het spel hard spelen. Race-directeur Charlie Whiting maakte eerder vandaag bekend dat er geen extra chicane aangelegd wordt voor bocht 13, de kombocht. Daarop zijn de Michelin-teams bij elkaar gekomen en stellen nu niet de racen als de situatie zo blijft.

Michelin-baas Pierre Dupasquier adviseert de Michelin-teams, waaronder de topteams Renault, McLaren-Mercedes, BAR-Honda en Williams-BMW om niet te racen vanavond

,,Nog steeds kunnen we de veiligheid van onze banden op de huidige configuratie van het circuit niet garanderen en gaan we, als er niks verandert, niet racen. Daarom vragen we de FIA nogmaals om na te denken over een forse snelheidsreducering in bocht 12/13", luidt het nieuwe statement van Michelin.

De FIA heeft daarop inmiddels de volgende reactie vrijgegeven: ,,Zoals we in onze eerdere brief al vertelden hebben de coureurs zelf de keuze om in de kombocht gas terug te nemen, kunnen ze op racen met een band die niet in de kwalificatie is gebruikt (wat zal resulteren in een straf) of ze kunnen de linkerachterband meermaals vervangen omwille van veiligheidsredenen. Meer hebben we hier niet aan toe te voegen."

Bron: formule1.info
foto: RACEPICTURES.COM
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 19:09   #48
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

amaai, spannende wedstrijd!

maar 6 wagens die race...
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 19:13   #49
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Bij ons staat ie ook aan.. zullen die Amerikanen blij mee zijn
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 19:15   #50
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ja, mooi niet dus. Ongelofelijk dom van de FIA om gewoon te gaan laten racen. Er spelen veel meer belangen dan 1 stomme regel in het regelement waardoor de F1 nu definitief geflopt is in Amerika
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:31.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.