Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 April 2002, 10:48   #1
koenlovertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard eetprobleem

ik zit met een heel groot probleem waar ik echt geen raad op weet.
ik ben erachter gekomen dat een vriendin van mij een eetprobleem heeft.
ze eet nix. slaapt niet goed. heeft iedere dag wallen onder haar ogen, sport uitermaten veel enz. ik heb niet veel contact meer met haar omdat ik op een andere school zit, maar wesporten wel samen.
als iemand raat weet zeg het dan. je zult wel denken gtst is haar in der bol geslagen maar ze is ook al 13 kilo afgevallen in 3 weken. wat moet ik doen? kan iemand mij helpen. ik spreek haar nooit maar chat wel met haar vrienden en die zeggen allemaal hetzelfde. het tegen haar zeggen durf iik niet want ze moet me wel blijven vertrouwen. haar ouders ken ik niet zo goed.
kus koenlovertje
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2002, 22:18   #2
Sgatje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oh mijn god....Dit ken ik heel erg een vriendin van mij heeft het ook! Volgensmij ook door GTST!!

Ik heb ook problemen met eten gehad maar op een gegeven moment ben ik ineens weer super veel gaan eten en toen ben ik veel te veel aangekomen ineens!

Probeer je vriendin te helpen, te steunen want als ze zo door gaat ben je haar binnenkort kwijt! 13 kilo in 3 weken is niet gezond! Egt niet......

Sterkte ermee.....
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2002, 22:34   #3
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Je moet HAAR er van overtuigen dat het niet goed is en dat ze zichzelf zo kapot maakt.

Een vriendin van mij had het en het is nu net uit met haar vriend, en het begint weer van vooraf aan. Gelukkig heeft ze gelijk om hulp gevraagd!!

Maar het is echt heel er moeilijk om iemand ervan te overtuigen dat ze ziek zijn, en als ze eindelijk overtuigd zijn is er nog een hele lange weg te gaan.

Probeer naar iemand van haar school toe te gaan en er over te praten, of probeer naar haar ouders te gaan en het aan hun uit te leggen.

Er is weinig aan te doen zolang ze het zelf niet inziet dat er wat mis is. Ze zal het ook blijven ontkennen dat ze een probleem heeft.

Heel erg veel succes en sterkte!!!!
-xxx- DarkAngel
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2002, 09:00   #4
plato
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

probeer eens met haar te praten, en in plaats van je vooral op de eetstoornis te richten, richt je je aandacht op de onderliggende oorzaak.

zelfs al ken je haar ouders niet zo goed, ze moeten het ook weten (desnoods van een vriend die ze beter kent). de kans is heel groot dat ze het probleem zullen ontkennen. (dat gebeurt heel vaak, omdat ze het zichzelf verwijten dat ze niet vroeger hebben ingegrepen) wat jij nu al kunt doen is een vertrouwenspersoon (volwassene!) zoeken en vertellen wat er aan de hand is, ms kan die dan eens met het meisje praten en er haar van overtuigen dat er iets grondig mis is. zelf weet ze dat ongetwijfeld, ze zal het echter wel ontkennen. als je niks eet, heb je constant honger, voel je je slap, moe...

hoe zit het met haar sociale leven? heeft ze goeie vrienden of sluit ze zichzelf af van de buitenwereld? het is heel belangrijk dat je het aan iemand verteld die haar kan helpen (desnoods tegen haar zin, dat zal ws wel zo zijn). de kans is ook heel groot dat ze je begint te verwijten en dat jullie ruzie krijgen. maar ze moet geholpen worden en dat kan ze niet alleen. en achteraf komt dat allemaal weer goed en zal ze je dankbaar zijn. (spreek uit ervaring btw)

ik wens je veel succes, en hoop dat je iets doet om haar te helpen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2002, 13:59   #5
linkingirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: eetprobleem

heej,

ik zit zelf ook met dat probleem, ik sport te veel en eet weinig ik ben ook al veel afgevallen, nu heb ik een heeeeeellleeee goede vriend van mij ingelicht over mijn probleem, en hij heeft me de moed gegeven om ermee op te houden,
zorg dat je er voor haar bent, of laat iemand anders dat doen...
ze heeft je steun hard nodig!!!
soms heb ik zelf nog wel eens de neiging om oefeningen te doen, maar nu heb ik zelf de moed om NEE te zeggen,
praat heel goed met haar, en zeg dat ze zo nie langer door kan gaan!!!! ze kan in een keer ook nie heeeel veel gaan eten, maar laat haar ervoor zorgen dat ze het weer rustig aan opbouwt!!!

sterkte!!!

-xxxxx-
mij
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2002, 14:04   #6
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

als je zelf doorhebt dat je er last van hebt.. zou ik een bezoekje brengen aan de huisarts ofzow...

tis echt niet gezond dit...
(valt het niet onder anorexia?)

enneuh als het een vriendin van je is, zou ik ook naar de huisarts ofzow gaan.. of iemand anders die er echt verstand van heeft.....
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2002, 00:45   #7
Irene!!!!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een vriendin van mij vertikt het ook te eten.. Ze eet nooit onbijt, en met de pauze heeft ze nooit honger.. Damn ik heb dan al honger als ik al wel onbijt op heb. Maar d'r is niets dat ik kan doen, ze eet het gewoon nie. Met gym doet ze niet echt aktief mee dus dan valt het nog wel mee denk ik :0

Tsjah ik denk dus eigenlijk dat je nie veel kunt doen.. Je kunt proberen haar favoriete snoep voor haar te kopen, en ook voor jezelf en het voor haar op te eten.. Dan eet ze het waarschijnelijk ook wel. Ik weet niet of het werkt, want het kan misschien wel zijn dat het daar erger op wordt.. Strax spuugt ze het uit ofzow :S
Is ze je beste vriendin? Als dat nie zo is, praat dan met andere vriendinnen, en misschien kun je d'r samen iets aan doen.
Want een eetstoornis kan dodelijk zijn als ze d'r lang genoeg mee door gaat..
Je kunt haar ook een verhaal vertellen over iemand die een eetstoornis at (ook vertellen dat die persoon niets at en veel sportte), dat ze steeds dunner werdt dat het gewoon lelijk is, dat ze verslaafd was, nie kon stoppen en er aan overleed. Dat kan misschien wel helpen..
Verder zou ik niets kunnen bedenken..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2002, 07:56   #8
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

er is een stukje wat ik niet snap: Je bent een vriendin van haar maar je praat nooit met haar
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 19:52   #9
Spookje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb zelf een eetprobleem gehad..
Ik sloot me af voor iedereen.. en dat maakte alles alleen maar erger, gelukkig had ik stel goede vrienden die me er toe gingen dwingen erover te praten en me ook dwongen om te eten..
Het klinkt nie zo aardig van hun, maar daardoor ben ik er wel weer bovenop gekomen..
Dus, als je wilt dat je vriendin weer gezond wordt is het erg belangrijk dat je er voor haar bent..
Veel succes!
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 21:51   #10
Chickel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou degene die zeggen dat ze er bovenop
zijn gekomen hebben heel erg veel geluk gehad
mja ik neem aan dat ze er ook niet zo lang meej bezig zijn
geweest en dus ook niet echt ana of mia of ed hebben gehad
aangezien de echte mensen die t zwaar ervan te pakken hebben
t bijna nooit kwijtraken en vooral de eerste paar jaar t
er heel moeilijk meej blijven hebben dus jullie kunnen heel blij zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2002, 17:55   #11
Ikku
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er weer boven op komen, heeft bijna niks met geluk te maken !!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2002, 21:28   #12
Chickel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

neeej maar dat bedoelde ik ook niet denk aan wat ik dacht
over dit topic op msn !
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2002, 11:12   #13
Ikku
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey Liefie,

Ja weet ik ook wel van je hoor ... dis meer voor de andere die het lezen. Bij jou zit alles wel snor met je intelligentie .
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:53.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.