Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Kunst
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 October 2003, 14:28   #1
markje
Guest
 
Berichten: n/a
Wink Life......

Heeey hellow,

Iedereen heeft wel is een probleem en dat is verschrikkelijk moeilijk.
maar ik heb een vaste gedachten:

Het Leven Is Een Feest Maar Je Moet Wel Zelf De Slingers Op Hangen!!!

.................................................. .................................................. .....

Lees deze tekst maar is.
deze tekst heeft een vriendin voor me geschreven toen mijn moeder kanker had.
deze tekst heeft heel veel met mij gedaan.

"""regen"""
Een klein lief meisje stond onder een luifel. Ze had juist boodschappen gedaan in de supermarkt, met haar mama. Ze zal ongeveer 6 jaar oud zijn geweest, dit prachtige roodharige sproetige beeld van onschuld.

Het stortregende buiten.

Je weet wel, dat soort regen dat goten en afvoerputjes doet overstromen, zo gehaast om de aarde te raken, dat het geen tijd had om de straal wat zachter te zetten.

We stonden allemaal onder deze luifel aan de ingang van de supermarkt.
We wachtten, sommigen geduldig, anderen "geïrriteerd", omdat de natuur hun haastige dag in de war had gegooid.

Ik ben altijd wat dromerig als het regent. Ik verdwijn in het geluid en in het gezicht dat de hemel het vuil en het stof van de wereld afspoelt.

Herinneringen van "rennen en spetteren" als een "kind" -zo zorgeloos spelen in je gedachten, als een welkome onderbreking van een voorbije dag met zorgen en stress...

Haar stem was zo mooi toen het de hypnotische trance onderbrak, waar we allemaal in gevangen zaten,

"Mama, laten we door de regen gaan rennen," zei ze. "Wat?" Vroeg Mama. "Laten we door de regen gaan rennen!" Herhaalde ze.
"Nee, lieverd. We wachten dat het wat minder wordt" antwoordde mama.

Het kind wachtte nog een minuutje en herhaalde: "Mama, laten we door de regen gaan rennen." "We worden doornat als we dat doen," zei mama.

"Nee, dat zullen we niet, mama. Dat is niet wat je zei vanmorgen" zei het meisje terwijl ze aan haar mama's arm trok.

"Vanmorgen? Wanneer zei ik dat we door de regen konden rennen en niet nat zouden worden?"

Het meisje zei kalmpjes: "Weet je dat niet meer? Toen je met papa praatte over zijn kanker, toen zei je, Als we hierdoorheen geraken, samen, komen we door alles heen!"

Iedereen was opeens muisstil. Ik zweer dat je niets anders hoorde als de regen. We stonden allemaal doodstil. De volgende minuten kwam er niemand en ging er niemand weg. Mama dacht even na over wat ze zou antwoorden.

Sommigen zouden het weglachen of haar voor gek uitmaken. Sommigen zouden zelfs negeren wat ze zei. Maar dit was een moment van affirmatie in een kinderleven. Een moment van onschuldig vertrouwen, dat wanneer het gevoed en verzorgd wordt, zal bloeien in geloof in de goede dingen en de hoop van het leven.

"Lieverd, je hebt gelijk. Laten we door de regen rennen. Als het zo moet zijn dat men ons vanuit hierboven nat laat worden, wel, ...dan hadden we misschien juist een wasbeurt nodig," zei mama. Daar gingen ze. We stonden daar allemaal te kijken en te lachen, toen ze daar vooruit sprongen tussen de auto's door, en jawel, door de plassen. Ze hielden hun boodschappentassen boven hun hoofd voor het geval dat.
Ze werden doornat. Maar ze werden gevolgd door enkele anderen

En ja, ik ook. Ik rende en werd nat. Ik had ook een wasbeurt nodig.

Omstandigheden of mensen kunnen je geld, je materiële bezittingen en je gezondheid wegnemen. Maar niemand kan ooit je dierbare herinneringen wegnemen... Vergeet daarom niet om "tijd" te maken en de gelegenheden te pakken om elke dag herinneringen te maken. Voor alles en voor elk doel onder de hemel is er een seizoen en een tijd.

Bewaar de zonnige dagen voor de donkere momenten.




Ik vond dit een verschrikkelijke mooie tekst en je gaat hierdoor anders tegen dingen aan kijken.

ik hoop dat deze tekst ook jou iets heeft gedaan.

Dikke Knuffel
M@rk

http://profielen.leerlingen.com/Markje

  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2003, 22:27   #2
zusje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Impressive...
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2003, 13:31   #3
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jah , echt wel heel mooi.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2003, 14:24   #4
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mooi
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2003, 17:10   #5
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by JEANUS
Jah , echt wel heel mooi.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2003, 19:46   #6
liekpiek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Herinneringen van "rennen en spetteren" als een "kind" -zo zorgeloos spelen in je gedachten, als een welkome onderbreking van een voorbije dag met zorgen en stress...
Citaat:
jah, echt wel heel mooi
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 10:32   #7
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Heel mooi
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2003, 12:40   #8
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

idd heel mooi en daarom zet ik em op Kunst
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2003, 10:53   #9
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

idd heel erg mooi
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 11:17   #10
rotzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

indrukwekkend
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.