Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 October 2005, 16:17   #1
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard Schoon voetbal

Naar aanleiding van een discussie tussen Tyskie en Ar-Tuur in het [Centraal] Eredivisie 2005-2006 topic. Eventueel dit topic veranderen naar schone sport voor een bredere discussie?

Binnen het voetbal (en in principe ook binnen elke sport) is er sprake van enige oneerlijkheid. De één legt dit uit als onsportiviteit en de ander noemt dit professionaliteit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het maken van schwalbes en het in of uit het doel slaan van een bal.

Hoe ver zou je willen gaan in je streven naar schoon voetbal?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 16:29   #2
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Zo ver mogelijk. Ik ben tegen schoon voetbal.

Ellebogen, spugen, reacties uitlokken, schwalbes, schoffelen horen er allemaal bij.

Het gaat hier natuurlijk wel om profvoetbal en niet om amateurniveau daar mag het allemaal wel wat minder
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 16:33   #3
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Je wilt dus niet "zo ver mogelijk" gaan, maar er gewoon helemaal niks aan doen ..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2005, 17:36   #4
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

ik vind dat het er gewoon bij hoort.. (d?) een schwalbe maakt de wedstrijden leuk, lekker zeiken over een na trappende beweging en lachen om een harde tackel.. Ik hou der wel van..
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2005, 01:09   #5
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat de schwalbe en het spugen losstaan van andere kenmerken van de voetbalssport waar ook. Je zou kunnen betogen dat een buitenspelgoal en smerige overtredingen bij de voetbalsport horen. Maar dat verwerpelijke acties als spugen en schwalbes normaal gevonden moeten worden gaat er bij mij niet in. Dat staat wel heel ver af van de balsport en deze acties dienen met alle mogelijke middelen bestreden te worden. Gebruik van videobeelden juich ik hierbij toe. En niet misselijk zijn met schorsingen. Laat discutabele momenten net als natrappen, elebogen e.d. maar behandelen door tuchtcommissies en arbritragecommissies.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2005, 17:32   #6
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben van mening dat de 'geweldloze acties' zoals een schwalbe of het uitlokken van een tegenstander gewoon bij de sport hoort. Het is toch een spel tja en als je n btje vals kan spelen waarom dan niet. Ik vind dat een onderdeel van de proffesionaliteit. Het zijn de slimmigheidjes die het voetbal ook mooi maken. Net dat stapje opzij zodat een speler jou onderuit loopt. Je laten vallen op het moment dat je weet dat je de bal niet meer kan halen, hoort er gewoon bij. Grove overtredingen, en acties die bedoelt zijn om letsel toe te brengen die horen daar niet thuis.
Een goed voorbeeld is de wedstrijd ajax-psv. Die actie van farfan is gewoon een stukje proffesionaliteit, de actie van Pienaar hoort niet thuis op een voetbalveld.
btw ik ben ajax-fan dus heb er wel de smoor in nu...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 November 2005, 18:41   #7
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Een schoon voetbal berichtje:

Citaat:
Abel Xavier 18 maanden geschorst

Abel Xavier is door de UEFA voor maarliefst achttien maanden geschorst. De verdediger van Middlesbrough kreeg deze straf opgelegd nadat hij positief werd bevonden bij een drugstest.

Xavier werd na het UEFA Cup-duel tussen Middlesbrough en het Griekse Xanthi positief bevonden. Na een tweede test werd de uitslag bevestigd waardoor de Portugees nu een lange schorsing tegemoet gaat.

Middlesbrough zal binnenkort een keuze maken of Xavier na het uitzitten van zijn schorsing nog terug mag keren bij de club. De ex-PSV’er wordt volgende week 33 jaar, en dus is de kans uiterst klein dat de Portugees ooit nog zal terugkeren op het voetbalveld.
Geen kleine straf voor het geruiken van drugs, waar je volgens mij niet eens beter van gaat voetballen?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.