Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 November 2005, 19:24   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Unhappy Onderzoek naar Turks wangedrag

Turks wangedrag na missen WK-kwalificatie onderzocht

Voorzitter Joseph Blatter van wereldvoetbalbond FIFA is woedend over de gang van zaken in Turkije na de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Zwitserland. Direct na de door Zwitserland met 4-2 verloren wedstrijd, wat genoeg was voor de Zwitsers om zich te kwalificeren, moesten de Zwitserse spelers naar de kleedkamers om te ontkomen aan de gefrustreerde Turken. Volgens een woordvoerder van de Zwitserse bond zijn spelers daar alsnog afgerost.

Blatter: ''Ik ben razend, ik sluit een langdurige schorsing van de Turken niet uit.'' Hij heeft een diepgaand onderzoek aangekondigd naar de incidenten. Volgens een woordvoerder van Zwitserland drongen reserves en begeleiders van de Turken na de wedstrijd de kleedkamer binnen en zijn daar gaan schoppen en slaan. De Zwitserse-speler Stéphane Grichting kreeg een harde trap in zijn edele delen en moest met een interne bloeding naar het ziekenhuis worden afgevoerd. Ook Johann Vogel en Benjamin Huggel liepen volgens de woordvoerder klappen op.

Bij aankomst afgelopen maandag op de Atatürk-luchthaven in Istanbul werden de Zwitsers overigens al zeer vijandig ontvangen. Luchthavenpersoneel 'verwelkomde' de Zwitsers met het bord 'Welcome to Hell 5-0', terwijl luidruchtige Turkse fans de verbijsterde spelers verrot scholden. Om de psychologische oorlogsvoering compleet te maken, doorzochten snuffelhonden twee uur lang de bagage van de Zwitsers en werden hun paspoorten uitvoerig gecontroleerd.

Bron: ANP

Wat mij betreft 4 jaar schorsen gewoon. Het moet eens een keer afgelopen zijn met dat belachelijke gedoe in die landen. Men geloofd daar werkelijk nog dat na een nederlaag alles geoorloofd is en dat het toch niks meer uitmaakt. Soort Marokko tijdens het jeugd-WK (niets meer over gehoord of gelezen trouwens).

Kijk, een beetje kutten moet kunnen. Zoals de bagage net even wat langer doorzoeken, ach, dat hoort er gewoon bij. Maar dit gaat gewoon nergens meer over. Wat een kut-mentaliteit gewoon. Laat ze maar een keer op de blaren zitten!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 21:54   #2
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou ze echt zwaar schorsen ik weet niet of je het filmpje heb gezien Turkije - zwitserland
Maar dat is echt niet normaal. Ik zou ze t liefst een flinke tijd schorsen. Want dit was echt niet normaal
Als je ziet wat er gebeurt dat is echt niet normaal.
Ik hoop echt dat er een goed onderzoek komt en dat er flinke straffen komen
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 22:51   #3
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zag ook wat Zwitsers tekeer gaan trouwens..
Hey Sepp, misschien moeten we de spelers die zich misdragen hebben in de middenstip bijeen zetten zodat het publiek ze kan uitjoelen!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 23:07   #4
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

T scheelt ook dat Blatter zelf een Zwitser is natuurlijk.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 23:15   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
T scheelt ook dat Blatter zelf een Zwitser is natuurlijk.
Daar reageerde hij zelf ook al op. Hij zei iets in de zin van dat hij dit zal onderzoeken als baas van de Fifa en niet als Zwitser.. Mjah.. In mijn ogen valt hier duidelijk de Turken ook meer verwijten te maken dan de Zwitsers..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 23:15   #6
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik zag ook wat Zwitsers tekeer gaan trouwens..
Mjah.. Wat moet je dan? Maar gewoon alles over je heen laten komen?

Edit: Om er nog een schepje bovenop te doen: (Ik heb die link echter nog niet kunnen achterhalen)

Citaat:
'Kogelgaten in Zwitserse spelersbus'


In de chaos na Turkije - Zwitserland is de Zwitserse spelersbus beschoten, zo meldt de NOS. Het is nog onbekend wie het voertuig onder vuur genomen heeft. Waarschijnlijk wordt een onderzoek ingelast.

Op tv-beelden zijn de kogelgaten in de zijkant van de bus duidelijk waarneembaar. Er zijn geen gewonden gevallen bij het incident. Via de onderstaande link is een filmpje te bekijken van de NOS, waarop de schietgaten te zien zijn.

Inmiddels is wel duidelijk hoe de ongeregeldheden begonnen. Een Turkse assistent-trainer Ozdilek gaf een Zwitser een trap, waarna Benjamin Huggel terugschopte. Alpay nam vervolgens wraak, waarna een represaille van diezelfde Huggel volgde.

Nadien probeerde iedereen tegelijk door de spelerstunnel te geraken en ontstond een grote chaos. Diverse Zwitsers kregen rake klappen. Tranquillo Barnetta beweert zelfs op het veld al twee keer geraakt te zijn.

Laatst aangepast door Bazzemans : 17 November 2005 om 23:20
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 23:24   #7
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Daar reageerde hij zelf ook al op. Hij zei iets in de zin van dat hij dit zal onderzoeken als baas van de Fifa en niet als Zwitser.. Mjah.. In mijn ogen valt hier duidelijk de Turken ook meer verwijten te maken dan de Zwitsers..
Ja ik weet het, maar wat dat hypocriete fossiel allemaal zegt neem ik met een busje zout. Ik betwijfel het of hij ook zo gereageerd zou hebben als dit gebeurd zou zijn bij de VAE tegen Oezbekistan.

Overigens lijkt het me duidelijk dat de Turken hier zwaar de fout ingegaan zijn en dat ze dito gestraft dienen te worden, maar dat zal heus ook wel gebeuren.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 23:29   #8
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Wat betreft dat busje zout heb je natuurlijk volledig gelijk.

In een situatie als deze is het alleen wel erg moeilijk. Een aantal Zwitsers zijn natuurlijk ook neit helemaal onschuldig. Actie geeft reactie, maar toch kan je het niet volledig accepteren. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 23:52   #9
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

In dat ene filmpje dat die Zwitser als eerst die assistent van de Turken een trap gaf, is te zien dat die assistent een halve seconde ervoor een andere Zwitser trapte. Dat een teammaat dan uit reflectie die Turk trapt is volledig te begrijpen lijkt me.

Ik zeg; komende EK en WK van 2010 uitsluiten die hap.
Maarja, er wordt wel vaker met 2 maten gemeten. Dit soort dingen zijn al veel vaker gebeurd in Afrika en Azie. Maar omdat dit in Europa is en ook nog eens een hele belangrijke wedstrijd is, wordt het zo breed uitgemeten.
Als je nu zo'n staafincident zou hebben als met Ajax toen, zal zo'n team er tegenwoordig vanaf komen met een paar wedstrijden zonder publiek en een boete.
Misschien dat de voetbalbonden in dit soort gevallen eens een keer een vaste straf gaan vast stellen.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:22.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.