Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 4 September 2006, 17:23   #1
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Madonna maakt geloof belachelijk?

Je hoort nu bijna elke dag wel nieuws over Madonna en over haar clips&optredens.
''Schreeuw om Leven'' vindt het niet normaal wat de zangeres doet. Volgens mij is Madonna nog niet geïntervieuwd over de ophef die er nu is vanwege het kruis en de doornkrans.
Wat vinden jullie, Ik bedoel; Moeten ze gewoon ophouden met zeuren of hebben ze toch gelijk?
Volgens mij (behalve Schreeuw om Leven)heeft er niemand ''geklaagd'' over beledigingen. Oftewel; volgens mij voelt nog niemand zich tot nu toe écht beledigd of zit ik nou verkeerd..
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 17:54   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Madonna zelf vind ik gewoon een aandachtsgeil rotmens
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 18:20   #3
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

pfp heeft gelijk, en verder vind ik het een beetje gezeur
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 18:44   #4
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik moet toegeven,
Madonna is volgens mij in de 40 en ze gedraagt zich als een dame in de 20. Ik las in de hitkrant dat een zoon of dochter (geen id.) had gezegd dat hij/zij de clip ''Hung Up'' walgelijk vond.
Tijd dat je je dan maar naar je leeftijd gaat gedragen Madonna en je stem is ook niet meer wat het geweest is (vind ik)
  Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 18:52   #5
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Madonna dr stem is nooit wat geweest, en als zij zin heeft om zich zo te gedragen moet ze dat vooral doen. Tsja en wat die ophef betreft, dat zal haar een worst wezen want ze verdient toch wel genoeg geld.

Opzich snap ik wel dat gelovigen zich beledigd voelen, omdat er toch de spot wordt gedreven met de kruisiging van jezus, maarja er wordt wel met meer dingen de spot gedreven en ik vind het verder ook een beetje gezeur.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2006, 19:57   #6
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

Ik heb een hekel aan de nieuwe madonna ( over de 40 in strakke sportpakjes, denkt dat ze gods gift to men is) maar iedereen heeft zn oordeel klaar over die zogenaamde ´kruisiging´. Ik zelf heb het niet live gezien zoals de meeste hier niet(denk ik). Ik heb gehoord van mensen die er wel geweest zijn dat ze dat moment gebruikte om aandacht te schenken aan dingen waar normaal niet over gesproken wordt. Dan vind ik het wel een ander verhaal.
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2006, 23:58   #7
Watershyne
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die kruiziging vind ik wel moeten kunnen..
Ik vind in ieder geval dat die mensen die daar zo fel op tegen zijn eerst het geheel moeten bekijken en dan pas mogen oordelen..

Verder vind ik madonna inderdaad ook 'aandachtsgeil' (zoals PHP ook al mentionde)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2006, 07:13   #8
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Haha, in dat pijnlijke verliefdheidstopic werd PFP al PEP genoemd en hier PHP. Ik ben benieuwd wie er POP en PAP en POEP gaan zeggen

Nee, dat klonk in mijn hoofd toch grappiger
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2006, 13:28   #9
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

ik vind dat het valt onder artistieke vrijheid, maar dat ze het beter niet had kunnen doen

al heb ik dr zelf geen moeite mee
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2006, 15:11   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions
Haha, in dat pijnlijke verliefdheidstopic werd PFP al PEP genoemd en hier PHP. Ik ben benieuwd wie er POP en PAP en POEP gaan zeggen

Nee, dat klonk in mijn hoofd toch grappiger
ja de nieuwe generatie forumleden heeft geen respect meer
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2006, 15:14   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

of het is gewoon het product van hat prachtige vmbo onderwijs
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2006, 15:15   #12
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
of het is gewoon het product van hat prachtige vmbo onderwijs
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2006, 17:31   #13
Watershyne
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
ja de nieuwe generatie forumleden heeft geen respect meer

vermoeidheid, haha sorry

Iig, mijn mentrix zei vandaag naar zo'n concert van Madonna te zijn geweest (afgelopen zondag ofzo) en t scheen allemaal juist heel mooi te zijn en een eerbied aan kindertjes met aids ofzo..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2006, 18:05   #14
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Geloof is zowiezo al belachelijk
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2006, 19:59   #15
Cleownd
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik wilde

'terecht' zeggen

but I guess you stole my thunder.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2006, 01:01   #16
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het ergste van alles vind ik dat Piet Hein Donner zich druk maakt over de inhoud van een popconcert. Dit is een vrij land, Madonna mag aan een kruis gaan hangen en daar mag je het zijne van vinden, maar alsjeblieft als minister van justitie kun je je beter bezighouden met de Schipholbrand. Die selectieve verontwaardiging van Donner is walgelijk. Hij houdt zich maar wat vaak bezig met randzaken.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2006, 08:10   #17
Prestige
Lid
 
Prestige's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2006
Locatie: Haarlem
Berichten: 1.954
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ar-Tuur
Het ergste van alles vind ik dat Piet Hein Donner zich druk maakt over de inhoud van een popconcert. Dit is een vrij land, Madonna mag aan een kruis gaan hangen en daar mag je het zijne van vinden, maar alsjeblieft als minister van justitie kun je je beter bezighouden met de Schipholbrand. Die selectieve verontwaardiging van Donner is walgelijk. Hij houdt zich maar wat vaak bezig met randzaken.

Ik heb het gevoel dat hij zich bij de jeugd geliefd wilt maken door zich daarom druk te maken over een popconcert.
Prestige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2006, 19:06   #18
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ar-Tuur
Het ergste van alles vind ik dat Piet Hein Donner zich druk maakt over de inhoud van een popconcert. Dit is een vrij land, Madonna mag aan een kruis gaan hangen en daar mag je het zijne van vinden, maar alsjeblieft als minister van justitie kun je je beter bezighouden met de Schipholbrand. Die selectieve verontwaardiging van Donner is walgelijk. Hij houdt zich maar wat vaak bezig met randzaken.

en piet heijn mag zich er druk om maken, het is immers een vrij land

Toen die moslims met die cartoons (die veel minder erg waren) de boel aan het vernielen waren, moesten we daar respect voor hebben. Wij als westerlingen hadden ze immers beledigd. Nu het christenen betreft die vredig demonstreren staat plotseling groenlinks ook een tegendemonstratie te geven. Mag ik even over mijn nek gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 September 2006, 22:00   #19
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

ik vind dat het geloof zichzelf belachelijk maakt.
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2006, 13:35   #20
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Volgens mij zijn we nu gewoon op een punt gekomen waarop spotten met het geloof mogelijk is in de westerse wereld. Kijk maar bijvoorbeeld naar die moslimcartoons.
Alleen vergeten we inderdaad rekening te houden met mensen die daar niet gediend mee zijn, gezien dat toch een mindere groep is. Het overgrote deel van de westerse bevolking gelooft niet meer of toch niet meer zo 'fanatiek' als vroeger. Anderen kunnen er wel eens mee lachen en dan heb je de droogstoppels van een conservatieven die dit natuurlijk ongehoord vinden.

Is het trouwens niet zo dat Madonna joods is?

Citaat:
Dominee geeft valse bommelding toe
za 09/09/06 - Een 63-jarige Nederlandse dominee heeft bekend dat hij een valse bommelding gedaan heeft in een poging om het concert van Madonna niet te laten doorgaan.

De man was geshockeerd door de scène in het concert waarbij Madonna aan een kruis hangt.

Hij werd kort na de oproep gearresteerd omdat hij zijn persoonlijke telefoon gebruikt had.

Omdat het waarschijnlijk het eerste dergelijke misdrijf van de dominee is, is er veel kans dat hij een lichte straf krijgt.

De optredens van Madonna in de Amsterdamse ArenA gingen zondag en maandag gewoon door. Volgende week sluit de zangeres haar tournee af in Moskou.

Ook Russische orthodoxe christenen hebben hun bedenkingen bij het gebruik van religieuze beeldspraak in haar show.
Bron.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2006, 22:39   #21
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
en piet heijn mag zich er druk om maken, het is immers een vrij land

Toen die moslims met die cartoons (die veel minder erg waren) de boel aan het vernielen waren, moesten we daar respect voor hebben. Wij als westerlingen hadden ze immers beledigd. Nu het christenen betreft die vredig demonstreren staat plotseling groenlinks ook een tegendemonstratie te geven. Mag ik even over mijn nek gaan.
Ik vind het prima dat Donner en die evangelische groeperingen gepiqueerd zijn. Zij hebben recht op hun verontwaardiging en mogen die uiten. Maar waar ik een hekel aan heb is dat Donner zoveel energie steekt in zaken waar een minister van justitie zich wat mij betreft absoluut niet mee bezig zou moeten houden. Godslastering, spuiten en slikken, satire, madonna.. die lijst wordt steeds groter. Er mag of moet zelfs een debat zijn over dit soort kwesites, dat Piet Hein daarin ook zijn mening heeft is ok, maar in dit vrije land moet hij als minister niet denken zijn moraalridder-mening door te kunnen drukken.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2006, 06:43   #22
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
Madonna zelf vind ik gewoon een aandachtsgeil rotmens

die live ook nog eens super slecht is
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2006, 10:06   #23
Iessie
Stopwoordjesverslaafde
 
Iessie's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 October 2003
Berichten: 1.219
Standaard

Ik vind der een beetje eng in die strakke pakjes en volgespoten met botox en zooi...bahh
__________________
Ik ben blond. Wat is jouw excuus?
Iessie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:24.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.