Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 November 2004, 22:28   #1
Beatrice
Kawaii
 
Beatrice's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 July 2002
Locatie: Den Bosch
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Beatrice
Standaard Hyperactief HELP!

Ik drink niet, rook niet, gebruik geen drugs. Saai he? Dus eet ik zonnepitten is dat wel gezond?

Mijn gewicht is normaal. Ik sport 3 keer in de week. Ik drink ook geen suiker in m'n thee. Ik heb gemerkt als ik suikers krijg dat ik erg hyperactief word. M'n probleem is dat mensen me gek vinden alsof ik drugs gebruik, maar ik slaap gewoon 8 uren en ik eet altijd gezond behalve die zonnepitten dan.

WAT HEB IK!?

Verders heb ik geen pukkels, ik zie er goed uit behalve m'n gedrag dat hyperactiviteit.

Als ik iemand lang niet meer heb gezien ben ik heel hyperactief. Soms heb ik geen zin om mensen te ontmoeten ofzo. Want ik ben heel enthausiast. Ik vermijd ze en dat is heel slecht. Weten jullie iets waarmee ik mezelf rustig kan houden?
__________________
()==}:::::::::::> Manga-Girl
Beatrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2004, 22:52   #2
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1. zonnepitten zijn (voor zover ik weet) niet ongezond.
2. geen drugs/drank/tabak is niet saai, en wie dat wel zegt is gewoon dom.
3. wtf heeft het feit dat jij geen pukkels hebt en er goed uit ziet te maken met je hypere gedrag? juist. niks dus!
4. wanneer je mensen lang niet hebt gezien is het niet raar dat je beetje hyper bent want je vind het leuk ze na een lange tijd weer te zien.
5. sinds wanneer is enthousiasme een slechte eigenschap? kijk als je vrienden je daarom irritant vinden ok, maar dan hoef je ze toch niet te gaan mijden?
6. ga punniken
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2004, 23:06   #3
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
6. ga punniken
Ik heb eventueel nog zo'n poppetje, dat kun je tegen een zacht prijsje overnemen
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 11:15   #4
mygirly
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hyperactief HELP!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beatrice
Ik heb gemerkt als ik suikers krijg dat ik erg hyperactief word. [/b]
Ligt het dan niet aan de suiker hebben wel meer mensen last van whor..
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 11:47   #5
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

ach ... hetis volgens mij niet echt iets om je druk over te maken
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 18:57   #6
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

is het mischien adhd?

je kunt er wel medicijnen vor krijgen maar daar ben ik geen voorstander van, ik heb zelf retalin, dixarit en depiperon gehad, maar mijn ervaringen daarmee zijn niet al te positief. ik werd er nogal door afgeflakt.

vroeger uite de adhd zich in fysieke drukte, onrustig rondrennen noem maar op niet stil kunen zitten(dat kan ik nogsteeds niet),maar nu ik wat ouder ben heb ik wat meer last van gestelijke onrust en constante wervelstorm aan gedachten die constant door je hoofd vliegen, maar daar doe je toch niets aan dat hoort bij de adhd , ja ik kan wel weer medicijnen gaan nemen maar dat zie ik niet zitten.

dus ik zal er mee moeten leren leven, en dat lukt aardig.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 19:07   #7
Flater
p 0 m p . .
 
Flater's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 June 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 1.453
Standaard

Heb ik ook gehad, ben er nu vanaf. Was gewoon een periode dat ik met iedereen zat te stoeien op school en 10 woorden spuwde waar er maar 8 mogelijk waren en rennen, heeeeel veel rennen. Plassen stampen bla bla... Als ik zoiets thuis had ging ik mountainbike en keihard door de plassen raggen. Ben best blij dat ik nu vrij rustig ben geworden. Ik was wel irritant actief, maar geen adhd ofzo, want ik ben er vanaf. Misschien is het een periode... Het kwam ook blij vlagen.
__________________
"this is for information purposes only,and although I have done my best to ensure its accuracy, I cannot be held responsible for any errors. I always suggest getting professional help which can be found by contacting your local psychiatrist"
Flater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 21:40   #8
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

beetje hyperactief lijkt me helemaal geen kwaad kunnen hoor. tenzij je omgeving en/of je zelf er écht last van gaat krijgen.

ADHD staat voor attention deficit hyperactivity disorder, oftewel aandachttekort stoornis in combinatie met hyperactiviteit. dan komt er vaak ook nog een slecht concentratievermogen en impulsiviteit bijkijken, en de rusteloosheid zit dan niet alleen in je gedrag maar ook in je hoofd zeg maar.

Hyperactiviteit wordt erg makkelijk in verband gebracht met adhd, maar je hoeft niet meteen adhd te hebben als je alleen hyperactief bent. als je je herkent in de andere 'symptomen' van adhd is het handig om het misschien eens na te checken
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 22:21   #9
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard Re: Hyperactief HELP!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beatrice
Ik drink niet, rook niet, gebruik geen drugs.
Houden zo... (zegt iemand die alle3 doet...)

Overigens, wat vind je er erg aan dat je af en toe hyperactief bent? Ik zie er het nut niet van in om je er druk over te maken. Zo vind ik het altijd wel grappig als er mensen hyperactief rond staan te springen

En als je er tóch last van hebt misschien eens proberen te letten op de voeding die je eet? Suikers ed? (dus geen koffie met 20 kilo suiker per kopje )
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 22:41   #10
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard Re: Re: Hyperactief HELP!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
En als je er tóch last van hebt misschien eens proberen te letten op de voeding die je eet? Suikers ed? (dus geen koffie met 20 kilo suiker per kopje )
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beatrice
Ik drink ook geen suiker in m'n thee.
yeah baby
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2004, 15:35   #11
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard Re: Re: Re: Hyperactief HELP!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
yeah baby
[mierenneuker]Bij mij stond er koffie en geen thee[/mierenneuker]

Iig, suikers zitten niet enkel in thee maar overal in. Dus misschien eet ze zonder dat het weet wel enorm veel suiker.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2004, 13:09   #12
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Avena Sativa van A. Vogel ( * is in een medische bui vandaag * )
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2004, 14:24   #13
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

en kleurstoffen?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2004, 16:21   #14
daphie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hyperactief HELP!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beatrice
Ik drink niet, rook niet, gebruik geen drugs. Saai he? Dus eet ik zonnepitten is dat wel gezond?

Mijn gewicht is normaal. Ik sport 3 keer in de week. Ik drink ook geen suiker in m'n thee. Ik heb gemerkt als ik suikers krijg dat ik erg hyperactief word. M'n probleem is dat mensen me gek vinden alsof ik drugs gebruik, maar ik slaap gewoon 8 uren en ik eet altijd gezond behalve die zonnepitten dan.

WAT HEB IK!?

Verders heb ik geen pukkels, ik zie er goed uit behalve m'n gedrag dat hyperactiviteit.

Als ik iemand lang niet meer heb gezien ben ik heel hyperactief. Soms heb ik geen zin om mensen te ontmoeten ofzo. Want ik ben heel enthausiast. Ik vermijd ze en dat is heel slecht. Weten jullie iets waarmee ik mezelf rustig kan houden?
Ik heb daar ook last van; wanneer ik veel suikers en/of bepaalde kleurstoffen binnenkrijg, word ik erg druk. Dit is al zo sinds ik klein ben, mijn ouders haalden vroeger alles apart voor mij; jam zonder toegevoegde suikers, enz enz.


Paar vraagjes aan jou;
Drink je frisdranken en/of vruchtensappen?
Eet je fruit [zo ja hoeveel op een dag]?
Wat eet je eventueel als tussendoortjes[s]?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
en kleurstoffen?
Daar kan het inderdaad ook aan liggen.. Kunstmatige kleurstoffen zijn heel slecht
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2004, 20:02   #15
silverchair
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ben ook hyperactief soms. Niks mis mee...als het maar met mate is he
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2004, 08:14   #16
daphie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silverchair
Ben ook hyperactief soms. Niks mis mee...als het maar met mate is he
Soms is niet erg nee.. Maar het is erg vervelend voor de mensen om je heen en jezelf als je vaker last hebt van hyperactiviteit.. Ik heb het zelf ook.. Dan ben ik superdruk, omdat ik iets gegeten/gedronken heb met veel suikers, en daarna ben ik helemaal kapot.. Het put me een beetje uit eigenlijk..
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:27.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.