Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 July 2005, 11:37   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Question Actualiteitenquiz: april t.e.m. juni 2005

En er zijn alweer drie maanden voorbij. Tijd voor een nieuwe quiz dacht ik bij mezelf en hier is hij: een beetje makkelijker dan de vorige, maar het concept is hetzelfde.

De quiz bestaat uit 10 meerkeuzevragen over de actualiteit van de afgelopen 3 maanden. Dat wil zeggen: van vrijdag 1 april 2005 tot en met donderdag 30 juni 2005.

Om het eerlijk te houden, zou ik het waarderen dat je geen gebruik gaat maken van een zoekmachine of iets dergelijks. De kranten uit het tuinhuisje van de buurman mag je echter wel weer raadplegen, net zoals alle videocassettes met het nieuws van zeven uur op.
Eveneens om het eerlijk te laten verlopen, vraag ik om de antwoorden niet door te spelen of in andere topics te posten.

De antwoorden kan je sturen naar mij via pm of via e-mail: lieselottevdc @gmail.com.
De quiz wordt afgesloten op vrijdag 15 juli 2005 om 18h00.

Let wel: als je eenmaal jouw antwoorden hebt doorgestuurd, is het niet meer mogelijk om een antwoord te wijzigen.

-------------------------------------------


1. De Rotterdamse politie was eind mei op zoek naar acht mannen voor hun rol bij de supportersrellen rond de voetbalwedstrijd die plaatsvond op 17 april 2005. Deze hooligans werden herkend op foto en kwamen in Opsporing Verzocht.
Maar welke rond welke match vond dit plaats? De uitslag van de wedstrijd was 2 – 3.

A) PSV – Feyenoord
B) Feyenoord – Ajax
C) Ajax – PSV

2. Op 24 juni 2005 vierde eBay, de grootste internetwinkel ter wereld, zijn tiende verjaardag. Van nieuwe babykleertjes tot het bewijs dat engelen bestaan: werkelijk alles waar je een foto van kan maken, staat te koop op eBay. Niet slecht voor een bedrijfje dat begon als een ontmoetingsplaats voor nerds met een postzegelverzameling.
Welk van deze drie advertenties was echter nog niet te lezen op eBay?

A) De geest van een veertienjarig meisje zit in een grote groene kist die mee verkocht wordt. De verkoper meldt wel dat hij de kist al zeventien jaar niet meer heeft geopend, dus moet het spook nu een 31-jarige vrouw zijn. Het spook, en de kist, werden verkocht voor 640 euro.
B) ,,Normaal geloof ik niet in dit soort dingen, en ik ben een goede christen, maar deze bokaal bevat...Het Leven.'' Dat schrijft de verkoper over een glazen bokaal met een vreemd zwart teken erop. De bokaal was een erfenis van een oudtante en sinds hij het ding in huis heeft, vliegen er plots voorwerpen in brand en heeft heel de familie brandwonden. De uiteindelijke koper van Het Leven had er uiteindelijk 251,50 euro voor over.
C) Veeg met dit doekje over een lelijk gezicht en rimpels, puisten, zweren en andere schoonheidsfoutjes verdwijnen als bij toverslag. De verkoper beweert dat hij er al 100.000 van verkocht heeft, en dat niemand het ooit terugstuurde. Nochtans belooft hij ,,niet goed, geld terug''. Er zijn nog 47 antilelijkdoekjes over, en ze kosten amper 6,95 dollar per stuk.

3. Een draagmoeder uit Oost-Vlaanderen die weigerde haar kind af te staan aan de wensouders, zou de baby nu voor veel geld verkocht hebben aan een ander koppel uit Nederland. VLD-senator Vankrunkelsven pleit intussen voor een sluitende wetgeving over draagmoederschap.
Waar woonde het Nederlandse koppel ergens?

A) Utrecht.
B) Maastricht.
C) Den Haag.

4. 30 april 2005: Voor het eerst sinds zijn herverkiezing in november heeft de Amerikaanse president Bush een speech gegeven die rechtstreeks op tv werd uitgezonden. “We doen het goed in onze strijd tegen het terrorisme”, was de boodschap. Welke van volgende beloftes maakte hij niet in die toespraak?
A) Een daling van de energieprijzen.
B) Privatisering van de pensioenen.
C) Economische samenwerking met Europa.

5. Eind april werd er in Nederland een opiniepeiling gehouden in opdracht van de regering omtrent de Europese grondwet. Hoe was de verhouding voor- en tegenstemmers op dat moment?
A) Voor: 60%
Tegen: 40%
B) Voor: 50%
Tegen: 50%
C) Voor: 30%
Tegen: 70%

6. Hoeveel procent van de Belgische Vlaamse bevolking mocht zich –volgens de cijfers- begin april werkeloos noemen?
A) 8%
B) 19%
C) 24%

7. “Moeder van Jansien wordt geïnterneerd” was een kop begin juni. De vrouw uit Sint-Job-in-'t-Goor die in november vorig jaar haar dochtertje Jansien heeft gewurgd, zal niet voor het gerecht moeten verschijnen. Maar wat werd er eerst beweerd dat er met het meisje gebeurd was?
A) Tijdens een ruzie met haar oudere broer zou de laatste het meisje naar de keel zijn gevlogen en haar met een wurggreep om het leven hebben gebracht.
B) Volgens de eerste getuigenis van de moeder zou het meisje tijdens het spelen in de rivier terecht gekomen zijn en meegesleurd zijn door de stroming. Het resultaat van de lijkschouwing bracht meer uitsluiting: de peuter is gewurgd alvorens ze in het water belandde, wat de getuigenis van de moeder meteen ongeloofwaardig maakte.
C) De moeder zei eerst dat ze de peuter het laatst had gezien toen ze de kippen
eten ging geven. De volgende dag werd het kind dood teruggevonden.

8. Nederlandse treinreizigers moeten vanaf 2007 waarschijnlijk vaker overstappen. Op langere trajecten neemt bovendien, zoals het er nu naar uitziet, de reistijd toe, omdat intercity's vaker gaan stoppen.
Maar wat is het doel hiervan?

A) Het openbaar vervoer toegankelijker maken voor de pendelende Nederlandse bevolking.
B) De kosten van het openbaar vervoer doen dalen door minder lange afstanden te moeten afleggen.
C) Deze aanpassing van de dienstregeling zou ervoor zorgen dat de treinen vaker op tijd gaan rijden.

9. De 58ste editie van het Filmfestival van Cannes, één van de meest prestigieuze ter wereld, opende dit jaar met de thriller Lemming van Dominik Moll, met onder meer Charlotte Gainsbourg en Charlotte Rampling. Geen echte Hollywood-supersterren, en dat is misschien wel tekenend voor de editie van dit jaar.
Wie was vorig jaar de voorzitter van de jury?

A) Quentin Tarantino
B) Emir Kusturica
C) Michael Moore

10. De kinderen van de vermoorde veearts Karel Van Noppen krijgen binnenkort een schadevergoeding. Dat meldt hun advocaat. Het Fonds voor Slachtofferhulp zal een bepaald bedrag uitbetalen. Daarmee is de zaak rond de moord op de veearts na tien jaar afgesloten voor de kinderen. De weduwe van Van Noppen procedeert nog voort.
Hoeveel houdt dat bedrag in?

A) Zijn kinderen krijgen samen een bedrag van 425’000 euro.
B) Zijn kinderen krijgen elk een bedrag van 42’500 euro.
C) Zijn kinderen ontvangen elk een bedrag van 15’000 euro.


Schiftingsvragen
11. Hoeveel juiste antwoorden zal ik op 15 juli om 18h00 ontvangen hebben?

12. Wat is de leeftijd van alle forumbazen samen op het moment dat deze quiz online kwam?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen

Laatst aangepast door thali : 17 July 2005 om 22:23
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2005, 08:23   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

NIET VERGETEN!!! Nog 6 dagen om jouw antwoorden in te sturen.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 July 2005, 11:52   #3
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Jullie hebben lang genoeg in spanning moeten doorbrengen, hier zijn ze dan: de antwoorden!

1. De Rotterdamse politie was eind mei op zoek naar acht mannen voor hun rol bij de supportersrellen rond de voetbalwedstrijd die plaatsvond op 17 april 2005. Deze hooligans werden herkend op foto en kwamen in Opsporing Verzocht.
Maar welke rond welke match vond dit plaats? De uitslag van de wedstrijd was 2 – 3.

B) Feyenoord – Ajax

2. Op 24 juni 2005 vierde eBay, de grootste internetwinkel ter wereld, zijn tiende verjaardag. Van nieuwe babykleertjes tot het bewijs dat engelen bestaan: werkelijk alles waar je een foto van kan maken, staat te koop op eBay. Niet slecht voor een bedrijfje dat begon als een ontmoetingsplaats voor nerds met een postzegelverzameling.
Wat werd echter nog niet verkocht op eBay?

B) ,,Normaal geloof ik niet in dit soort dingen, en ik ben een goede christen, maar deze bokaal bevat...Het Leven.'' Dat schrijft de verkoper over een glazen bokaal met een vreemd zwart teken erop. De bokaal was een erfenis van een oudtante en sinds hij het ding in huis heeft, vliegen er plots voorwerpen in brand en heeft heel de familie brandwonden. De uiteindelijke koper van Het Leven had er uiteindelijk 251,50 euro voor over.

3. Een draagmoeder uit Oost-Vlaanderen die weigerde haar kind af te staan aan de wensouders, zou de baby nu voor veel geld verkocht hebben aan een ander koppel uit Nederland. VLD-senator Vankrunkelsven pleit intussen voor een sluitende wetgeving over draagmoederschap.
Waar woonde het Nederlandse koppel ergens?

A) Utrecht.

4. 30 april 2005: Voor het eerst sinds zijn herverkiezing in november heeft de Amerikaanse president Bush een speech gegeven die rechtstreeks op tv werd uitgezonden. “We doen het goed in onze strijd tegen het terrorisme”, was de boodschap. Welke van volgende beloftes maakte hij niet in die toespraak?
C) Economische samenwerking met Europa.

5. Eind april werd er in Nederland een opiniepeiling gehouden in opdracht van de regering omtrent de Europese grondwet. Hoe was de verhouding voor- en tegenstemmers op dat moment?
A) Voor: 60%
Tegen: 40%


6. Hoeveel procent van de Belgische Vlaamse bevolking mocht zich –volgens de cijfers- begin april werkeloos noemen?
A) 8%

7. “Moeder van Jansien wordt geïnterneerd” was een kop begin juni. De vrouw uit Sint-Job-in-'t-Goor die in november vorig jaar haar dochtertje Jansien heeft gewurgd, zal niet voor het gerecht moeten verschijnen. Maar wat werd er eerst beweerd dat er met het meisje gebeurd was?
C) De moeder zei eerst dat ze de peuter het laatst had gezien toen ze de kippen eten ging geven. De volgende dag werd het kind dood teruggevonden.

8. Treinreizigers moeten vanaf 2007 waarschijnlijk vaker overstappen. Op langere trajecten neemt bovendien, zoals het er nu naar uitziet, de reistijd toe, omdat intercity's vaker gaan stoppen.
Maar wat is het doel hiervan?

C) Deze aanpassing van de dienstregeling zou ervoor zorgen dat de treinen vaker op tijd gaan rijden.

9. De 58ste editie van het Filmfestival van Cannes, één van de meest prestigieuze ter wereld, opende dit jaar met de thriller Lemming van Dominik Moll, met onder meer Charlotte Gainsbourg en Charlotte Rampling. Geen echte Hollywood-supersterren, en dat is misschien wel tekenend voor de editie van dit jaar.
Wie was vorig jaar de voorzitter van de jury?

A) Quentin Tarantino

10. De kinderen van de vermoorde veearts Karel Van Noppen krijgen binnenkort een schadevergoeding. Dat meldt hun advocaat. Het Fonds voor Slachtofferhulp zal een bepaald bedrag uitbetalen. Daarmee is de zaak rond de moord op de veearts na tien jaar afgesloten voor de kinderen. De weduwe van Van Noppen procedeert nog voort.
Hoeveel houdt dat bedrag in?

B) Zijn kinderen krijgen elk een bedrag van 42’500 euro.


Schiftingsvragen
11. Hoeveel juiste antwoorden zal ik op 15 juli om 18h00 ontvangen hebben?

12. Wat is de leeftijd van alle forumbazen samen?
Jamiel (18 ) + bartje518 (21) + appelshampoo (18 ) + Stevie (17) + thaliaaglaja (17) = 91
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 July 2005, 11:58   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

De uitslag:
1. bartje518: 8 juiste antwoorden
2. Woudjuh: 5 juiste antwoorden
3. Riddler: 5 juiste antwoorden
4. Ambypur: 4 juiste antwoorden
5. eniT: 3 juiste antwoorden
6. Elvenkindje: 1 juist antwoord

Een bedankje en een felicitatie aan alle deelnemers!
En nogmaals mijn excuses voor de vertraging.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 July 2005, 12:16   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wtf, ik wist er maar 3 zeker Als ik nu op school ook eens zo goed gokte
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 July 2005, 17:14   #6
Riddler
Lid
 
Riddler's Avatar
 
Geregistreerd op: 20 July 2002
Berichten: 6.856
Standaard

valt me nog mee dacht dat ik het slechter had gedaan
Riddler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2005, 09:57   #7
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wieeeeh, nog wel drie juist. Das nu ook wel niet zo geweldig veel mr soit. Ben zelfs nog niet de slechtste

(@ thali, wat was eigenlijk het nut van die schiftingsvragen?)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2005, 18:27   #8
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
(@ thali, wat was eigenlijk het nut van die schiftingsvragen?)
Nutteloze dingen zijn leuk .
Nee, ik heb er rekening mee gehouden wie er het dichtst bijlag.

Bovendien was ik nieuwsgierig of ik werkelijk de enige ben die zoiets niet kan inschatten.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2005, 11:12   #9
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Onvoorstelbaar dat ik er maar 1 goed heb
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2005, 12:12   #10
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Nutteloze dingen zijn leuk .
Nee, ik heb er rekening mee gehouden wie er het dichtst bijlag.

Bovendien was ik nieuwsgierig of ik werkelijk de enige ben die zoiets niet kan inschatten.
aah

naja, ik kan zoiets ook echt niet inschatten hoor! Das ellendig, want bij heel veel wedstrijden wordt dat alsnog gevraagd. (waardoor ik vaak niet win vermoed ik)
ik had de leeftijden van de forumbazen op 199 geschat! (oeps...)
  Met citaat antwoorden
Oud 22 July 2005, 18:50   #11
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja

12. Wat is de leeftijd van alle forumbazen samen?
Jamiel (18 ) + bartje518 (21) + appelshampoo (18 ) + Stevie (17) + thaliaaglaja (17) = 91
jaaa ik had van de hele staff bij elkaar jow!
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:37.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.