Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 September 2005, 20:38   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Israël voltooit terugtrekking Gazastrook

Israël voltooit terugtrekking Gazastrook

Uitgegeven: 12 september 2005 05:26
Laatst gewijzigd: 12 september 2005 10:00

KISSUFIM - Het Israëlische leger heeft maandagochtend de belangrijkste grensovergang met de Gazastrook, bij Kissufim, gesloten. De legerradio meldde dat de laatste Israëlische militairen het gebied hebben verlaten. Daarmee is definitief een einde gekomen aan 38 jaar bezetting van het Palestijnse territorium door de Israëli's.



De commandant van het Israëlische leger in de Gazastrook, generaal Avi Kochavi, was de laatste die de metalen hekken van de grenspost passeerde voor die werden gesloten. "De missie is voltooid, een tijdperk is ten einde", zei hij. De generaal voegde daaraan toe dat de Palestijnen voortaan zelf verantwoordelijk zijn voor wat er in de Gazastrook gebeurt.

Versperringen

Bulldozers hebben provisorisch versperringen opgeworpen om de toegangsweg naar de grensovergang af te sluiten. In een korte ceremonie deden twee soldaten de poort op slot. Daarna werd de Israëlische vlag die was meegenomen van het voormalige militaire hoofdkwartier in de Gazastrook, gehesen aan de Israëlische zijde van de grens.

De terugtrekking van de laatste Israëlische militairen begon zondagavond laat. Tanks en pantserwagens reden in een lange colonne naar de grens. Het laatste voertuig passeerde de afscheiding even na zonsopgang. De 21 nederzettingen in de Gazastrook werden vorige maand ontruimd.

www.nu.nl
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2005, 20:46   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De terugtrekking is voltooit, onder zware internationale druk zijn dan eindelijk de laatste militairen vertrokken. Het zal israel echter niets opleveren en zal de boeken ingaan als het grootste fiasco van Sjaron. Hamas en jihad hebben al gezegd pas te rusten als Israel volledig van de kaart is verdwenen. Deze "vrijheid" op de gazastrook geef ik dan ook niet langer dan een jaar of 2, voordat het superieure leger weer zal binnen marcheren om de voortdurende provocaties van de palestijnen af te straffen.

De Gaza strook zal nu in volledige anarchie belanden, waar de bendes van Hamas en Jihad elkaar bestrijden. Economisch zal het dan ook niet veel beter gaan, omdat de Palestijnse massa te dom is om wat van hun land te maken, ze zullen het slechts vernietigen.

De hekken van de nederzettingen gingen open en de gehersenspoelde horde barbaren begon met het slopen van de gebedshuizen.

Het zal niet onbestraft blijven
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2005, 20:53   #3
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het valt me 100% mee van Sharon, die hiermee inging tegen eerder gedane uitspraken, beleid en zn politieke achterban. Het was dan ook niet te doen om de veiligheid van die kolonisten te garanderen. Bovendien komt een situatie van zich uitbreidende nederzettingen van fanatieke Israëliërs in de toch al zo karige en hopeloze Palestijnse gebieden niet bepaald ten goede aan oplossing van het conflict.
Een wijs besluit dus, hopelijk krijgt het ook een goed vervolg, dat wil zeggen hopelijk stelt Israël dan ook zoveel mogelijk in het werk om de Gazastrook levensvatbaar te krijgen. Misschien kan er een doorbraak komen door niet weer zoals altijd te wijzen op de ondermaatse bestrijding van terreur in de Palestijnse gebieden. Ik geef het je als verarmde politie te doen in een dichtbevolkte strook land (waar Hamas ook nog eens regeert) met slechts enkele politieauto's en niet of nauwelijks communicatiemiddelen. Economische ontwikkeling is van levensbelang voor de Gazastrook en de verdere regio. Hopelijk ziet ook de regering-Sharon dat in.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2005, 20:56   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
De terugtrekking is voltooit, onder zware internationale druk zijn dan eindelijk de laatste militairen vertrokken. Het zal israel echter niets opleveren en zal de boeken ingaan als het grootste fiasco van Sjaron. Hamas en jihad hebben al gezegd pas te rusten als Israel volledig van de kaart is verdwenen. Deze "vrijheid" op de gazastrook geef ik dan ook niet langer dan een jaar of 2, voordat het superieure leger weer zal binnen marcheren om de voortdurende provocaties van de palestijnen af te straffen.

De Gaza strook zal nu in volledige anarchie belanden, waar de bendes van Hamas en Jihad elkaar bestrijden. Economisch zal het dan ook niet veel beter gaan, omdat de Palestijnse massa te dom is om wat van hun land te maken, ze zullen het slechts vernietigen.

De hekken van de nederzettingen gingen open en de gehersenspoelde horde barbaren begon met het slopen van de gebedshuizen.

Het zal niet onbestraft blijven
En dan zeg je dat ik slachtoffer ben van propaganda (Van Rossem ofzo )... vind je zelf niet dat je geschetse beeld wat eenzijdig en generaliserend is?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2005, 21:57   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Toch verwacht ik dat hij in zovere gelijk heeft dat instanties als Hamas zich hierdoor niet zullen laten weerhouden. Aanslagen het Midden-Oosten blijven bestoken. Dat neemt niet weg dat dit gewoon noodzakelijk was om in ieder geval een stap in de richting is. Je kunt het nl ook andersom bekijken: een terreurorganisatie als Hamas zal nooit voor vrede en wapenstilstand zijn. Wat je ook doet. Moet je daarom helemaal niets doen? Ik denk van niet..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2005, 22:21   #6
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Als Hamas door gaat, zullen de Joden de gazastrook onder vuur nemen. En gelijk hebben ze. Dat soort organisaties kun je eigenlijk alleen maar met geweld bestrijden.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2005, 16:08   #7
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
En dan zeg je dat ik slachtoffer ben van propaganda (Van Rossem ofzo )... vind je zelf niet dat je geschetse beeld wat eenzijdig en generaliserend is?
Nee vind ik niet
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2005, 17:49   #8
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Als Hamas door gaat, zullen de Joden de gazastrook onder vuur nemen. En gelijk hebben ze. Dat soort organisaties kun je eigenlijk alleen maar met geweld bestrijden.
Dat deden ze eerst ook al. Palestijnse steden werden toch dagelijks gebombardeerd.
Maar toen was het zo dat ook Israël niet op een andere manier weg te krijgen was dan met geweld. Ik zeg dit zo omdat ik wat aan de Palestijnse kant sta.
Het was geweld tegen geweld, en dat zal idd denk ik nu niet ophouden.
Als Sharon de Palestijnen helemaal gaat helpen, zal ie dan nog lang aan de macht blijven? Vinden de meeste joden die er wonen nog steeds niet dat al dat land van hun is? Ik bedoel, vanuit hun oogpunt, De gaza-strook verlaten is 1 ding, maar die Palestijnen dan ook nog eens helpen met hun economie enzo...
Betekent dit trouwens dat Israël Palestina als een soevereine staat erkent?
'De domme Palestijnse massa'? Klinkt bijna joods
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2005, 18:49   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Dat deden ze eerst ook al. Palestijnse steden werden toch dagelijks gebombardeerd.
Maar toen was het zo dat ook Israël niet op een andere manier weg te krijgen was dan met geweld. Ik zeg dit zo omdat ik wat aan de Palestijnse kant sta.
Het was geweld tegen geweld, en dat zal idd denk ik nu niet ophouden.
Als Sharon de Palestijnen helemaal gaat helpen, zal ie dan nog lang aan de macht blijven? Vinden de meeste joden die er wonen nog steeds niet dat al dat land van hun is? Ik bedoel, vanuit hun oogpunt, De gaza-strook verlaten is 1 ding, maar die Palestijnen dan ook nog eens helpen met hun economie enzo...
Betekent dit trouwens dat Israël Palestina als een soevereine staat erkent?
'De domme Palestijnse massa'? Klinkt bijna joods
Israël is niet met geweld verdreven, het is aan de goedheid van Israël te danken dat de Gaza
strook nu van de Palestijnen is en niet aan de intifada
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2005, 14:57   #10
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Israël is niet met geweld verdreven, het is aan de goedheid van Israël te danken dat de Gaza
strook nu van de Palestijnen is en niet aan de intifada
Misschien is het nogal wat overdreven van mij om zo een beetje te zeggen dat Israël is verdreven (dmv geweld).
Over die goedheid zijn de meningen verdeeld (de mijne en de jouwe iig)
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 15:31   #11
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom gaat er zoveel lof uit naar Sharon? Deze nederzettingen hadden er in de eerste plaats niet eens mogen zijn. En het is al helemaal een schande dat ze de nederzettingen pas opheffen na 38 jaar!
Ik geloof sowieso niet zo in de goede zin van Sharon. Ik vind dat we niet te vroeg moeten juichen. Als het echt zo gemeend is, waarom zijn er geen plannen aangekondigd voor het stoppen/slopen van de (bouw van de) Muur? Ik zal niet erg verbaasd zijn als ik hoor dat Sharon binnen nu en een jaar alweer plannen aankondigt voor de bouw van een nieuwe nederzetting.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 16:10   #12
puer1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat de Israëliers en Palastijnen samen in Israel moeten leven. En dat de Israeliërs uiteindelijk meer recht hebben op het land Israel want zij waren er eerder . Maar israel mag de palastijnen niet onderdrukken en andersom ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 16:19   #13
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik ga in grote lijnen met Karima mee; ik moet het eerst nog allemaal zien. De tijd dat het rustig wordt in Israël gaan wij denk ik niet meer meemaken
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 16:21   #14
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puer1
Ik vind dat de Israëliers en Palastijnen samen in Israel moeten leven. En dat de Israeliërs uiteindelijk meer recht hebben op het land Israel want zij waren er eerder . Maar israel mag de palastijnen niet onderdrukken en andersom ook niet.

Nee wacht, Israël is van Israël, omdat in de TeNaCH staat dat het hun beloofde land is. Dat is de reden waarom zij nu in Israël wonen. Ik weet niet of jij het verhaal kent? Maar de staat Israël is in 1948 opgericht. Daarvoor was het Palestina en woonden er voornamelijk Palestijnen. Hoe zou jij reageren als opeens een heel volk jouw land binnenvalt en roept dat het hun land is? De naam van je land verandert en je moet het land delen met een ander volk. Niemand die rekening heeft gehouden met de Palestijnen. (Vindt men het gek dat er mensen boos worden en allerlei 'enge' groeperingen de wereld in roepen? Ik niet, dat wil niet zeggen dat ik ze goed keur.)
En dan houdt Israël zich ook nog eens niet aan de gemaakte afspraken.


edit; en ik heb nog nooit verhalen gehoord over een onderdrukking van Israëliers door Palestijnen trouwens.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 16:29   #15
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De palestijnen zijn gewoon altijd de zielepoten. Die mensen kunnen geen land opbouwen en runnen. De Joden waren al met flinke aantallen in Palestina rond 1900. Toen leefde ze een lange tijd goed naast elkaar, de joden hebben het land opgebouwd, hebben het relatief vruchtbaar gemaakt
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 16:35   #16
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Hoe zou jij reageren als opeens een heel volk jouw land binnenvalt en roept dat het hun land is?
Is dit een legitimatie om in Nederland ook aanslagen te gaan plegen
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2005, 19:35   #17
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
De palestijnen zijn gewoon altijd de zielepoten. Die mensen kunnen geen land opbouwen en runnen. De Joden waren al met flinke aantallen in Palestina rond 1900. Toen leefde ze een lange tijd goed naast elkaar, de joden hebben het land opgebouwd, hebben het relatief vruchtbaar gemaakt
En dus hebben de palestijnen geen recht om er te wonen en moet Israël over de Palestijnen regeren?
Omdat er rond 1900 al aardig wat joden waren mogen ze in 1948 zomaar uit het niets van dat gebied hun staat maken?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 09:46   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Topic even schoon gemaakt. Kom op mensen, een beetje niveau graag
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 14:32   #19
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Hoeveel verschilde de Palestijnse economie van die van buurlanden voor WOII? En hoeveel kans kregen de Palestijnen na WOII om hun economie op het niveau van buurlanden te krijgen?
Genoot Israël geen Amerikaanse steun terwijl Palestina geeneens door de VS werd erkend?
(ik weet dit niet zeker hoor, dus begin me niet meteen vol af te zeiken als het fout is)
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 15:38   #20
puer1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!


edit; en ik heb nog nooit verhalen gehoord over een onderdrukking van Israëliers door Palestijnen trouwens.
Dat is waar en dat moet zo blijven. En de Israeliers moeten de Palastijnen niet onderdrukken.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 15:43   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puer1
Dat is waar en dat moet zo blijven. En de Israeliers moeten de Palastijnen niet onderdrukken.
Wat dacht je van terrorisme, is ook een vorm van onderdrukking, iedere lijnbus,metro of winkel waar je komt kan het zomaar met je gebeurt zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 15:43   #22
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Is dit een legitimatie om in Nederland ook aanslagen te gaan plegen
Welke aanslagen in Nederland?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 15:46   #23
puer1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
het Ik weet niet of jij het verhaal kent? Maar de staat Israël is in 1948 opgericht. Daarvoor was het Palestina en woonden er voornamelijk Palestijnen.

Een paar duizend jaar geleden woonden er voornamelijk joden.
Daarna moesten ze daar weg.

(IK KEUR DE DINGEN DIE ISRAEL DOET NIET GOED ZOALS HET BOUWEN VAN NEDERZETINGEN EN NIET SAMEN MET DE PALASTIJNEN REGEREN MAAR DE BAAS OVER DE ANDER ZIJN)
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 15:49   #24
puer1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Wat dacht je van terrorisme, is ook een vorm van onderdrukking, iedere lijnbus,metro of winkel waar je komt kan het zomaar met je gebeurt zijn.
dat is geen onderdrukin. Dat is de mensen angstig maken.

Laatst aangepast door puer1 : 16 September 2005 om 15:54
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 16:45   #25
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Wat dacht je van terrorisme, is ook een vorm van onderdrukking, iedere lijnbus,metro of winkel waar je komt kan het zomaar met je gebeurt zijn.
Vluchtelingen kampen, zijn anders ook geen veilig plekken. Willen de Israëli's ook nog wel eens 'per ongeluk' raken..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 16:57   #26
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Hoeveel verschilde de Palestijnse economie van die van buurlanden voor WOII? En hoeveel kans kregen de Palestijnen na WOII om hun economie op het niveau van buurlanden te krijgen?
Genoot Israël geen Amerikaanse steun terwijl Palestina geeneens door de VS werd erkend?
(ik weet dit niet zeker hoor, dus begin me niet meteen vol af te zeiken als het fout is)
Israël werd in feite gesteund door de gehele verenigde Naties. Na de WO II was er een groot schuldgevoel richting de Joden, en werd er een land voor hen gecreëerd. Waar de Palestijnen de dupe van zijn geworden.

Hoewel de Joods immigratie voor WO II al was ingezet..
De Britten hadden steeds meer moeite om de 'rust en orde' te kunnen handhaven.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 16 September 2005 om 17:02
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2005, 21:00   #27
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

en na WOII wisten ze niet hoe snel ze weg moesten gaan...
Er waren toch 2 grote immigraties van Joden? Eentje voor WOII en eentje Toen Ben Goerion Israel uitriep toch?

Over dat de joden een tijdje terug weg moesten uit Israel (of hoe dat gebied in die tijd ook mocht heten), dan hebben we het zeker niet over het bijbel verhaal . Wie verfrist mijn geheugen
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2005, 17:08   #28
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

joepie joepie steek een kaars en vier het
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2005, 18:15   #29
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobjong
joepie joepie steek een kaars en vier het
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2005, 14:02   #30
puer1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
en na WOII wisten ze niet hoe snel ze weg moesten gaan...
Er waren toch 2 grote immigraties van Joden? Eentje voor WOII en eentje Toen Ben Goerion Israel uitriep toch?

Over dat de joden een tijdje terug weg moesten uit Israel (of hoe dat gebied in die tijd ook mocht heten), dan hebben we het zeker niet over het bijbel verhaal . Wie verfrist mijn geheugen
ik weet niet of het in de bijbel staat. Maar het niet (alleen) eeb bijbelverhaal
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2005, 19:19   #31
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

al hadden de joden het meeste recht om zich te vestigen, dan hebben ze dat recht wel verloren sinds de uitroeping van Israël en hun daden daarna, vind ik.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.