Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 June 2005, 18:48   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Plannen Nawijn niet populair onder fortuynisten

Plannen Nawijn niet populair onder fortuynisten

Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005

Hilbrand Nawijn presenteerde maandag samen met Filip Dewinter een politieke denktank. Dat is gebeurt in 'Palazzo di Pietro', het voormalige woonhuis van de in 2002 vermoorde Pim Fortuyn in Rotterdam. De reacties van fortuynisten op de verscheidene fora zijn overwegend negatief over Nawijn en zijn plannen.
Het is de bedoeling dat de politieke denktank zich gaat bezighouden met vreemdelingenzaken en integratie.

Oude tijden herleven bij de LPF. In de peilingen staat de partij op nog maar twee zetels en de onderlinge ruzies worden niet meer in de media uitgevochten. De fortuynisten dreigden in de vergetelheid te geraken. Maar daar is Hilbrand Nawijn weer, in zijn tijd als minister van Vreemdelingenzaken en Integratie de koning van de proefballonnetjes.

De aanhangers van de vermoorde Fortuyn zijn actief op een aantal fora en de meningen over Nawijns plannen zijn negatief, die over Nawijn als persoon zelfs nog negatiever. Op populaire websites als PimFortuyn, Jongefortuynisten en Ayaanhirsiali-weblog staan de fora vol met afwijzingen.

"Nawijn denkt zijn boerse onhandigheid te kunnen matchen met het Vlaamse charisma van meneer De Winter en met deze combinatie de jacht te kunnen openen op de nalatenschap van Fortuyn," is een treffend voorbeeld.

De meeste mensen nemen het Nawijn vooral kwalijk dat hij de denktank presenteert in het huis van Fortuyn. Rein Kurz schrijft: "Ik vind het een regelrechte schande dat Nawijn met behulp van Vlaams Belang in het huis van Pim Fortuyn nota bene, een denktank gaat oprichten. Pim Fortuyn wordt nu volledig politiek verkracht."

"Het betreden van het Palazzo di Pietro voor het plannetje van Nawijn maakt de weg vrij voor de media om het hele rechtse veld in een donker extremistisch gat te trekken," zo gaat Kurz verder. "Het onderlinge Fortuynistische front moet zich nu scharen onder een onbezoedelde vlag."

VanToeten schrijft: "Ik snap uberhaupt al niet dat dat rare mannetje nog een seconde airtime op televisie krijgt, want goed beschouwd is het gewoon die ene oom die altijd raar gaat praten op een feestje als hij een borreltje te veel op heeft. Nawijn heeft geen visie, heeft nog nooit een fatsoenlijk antwoord op een vraag gegeven en heeft bovendien een manier van debatteren waar ik me plaatsvervangend voor schaam als ik me bedenk dat die man ooit minister van dit land is geweest."

En: "Nawijn is gewoon een opportunist die geen enkele vorm van krediet meer verdient. Als de LPF nog een greintje fatsoen heeft, lozen ze die vent bij de eerste de beste gelegenheid."

Op de website van de Fortuynistische Volkspartij staat dat 'het betrekken van Pim Fortuyn in de persoonlijke politieke plannen van voornoemde personen een vorm van politieke necrofilie is die rechtstreeks inbreuk maakt op de goede naam van wijlen Pim Fortuyn."

Al met al betreft het vooral kritiek op de persoon Nawijn en niet zozeer op zijn plannen voor een denktank met Filip Dewinter.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 18:49   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

LPF keurt soloactie Nawijn af

Gepubliceerd op maandag 20 juni 2005


De fractie en het partijbestuur van de LPF hebben zondag in een gezamenlijke verklaring de soloactie van LPF-Tweede-Kamerlid Nawijn afgekeurd. Het is in de partij slecht gevallen dat Nawijn maandag de leider DeWinter van Vlaams Belang in Rotterdam heeft ontvangen in het huis waar Pim Fortuyn gewoond heeft.
Nawijn heeft maandag samen met de Belgische leider van Vlaams Belang, Filip Dewinter, de oprichting van een 'politieke denktank' bekend gemaakt. Dat gebeurde in 'Palazzo di Pietro', het voormalige woonhuis van de in 2002 vermoorde politicus Pim Fortuyn in Rotterdam. De politieke denktank, die zich onder meer gaat bezighouden met vreemdelingenzaken en integratie. Het Vlaams Blok veranderde de naam in Vlaams Belang na een rechtszaak in België.

“Het is binnen de fractie noch de partij bekend welke bedoelingen Nawijn heeft met deze soloactie. Het is zeer onverstandig om juist het huis van Pim Fortuyn voor deze samenkomst te gebruiken, terwijl iedereeen weet dat Pim absoluut geen enkele verbintenis - in welke vorm dan ook - met Vlaams Blok wilde.”

“Nawijn is sinds vorig jaar geen lid meer van de partij, maar werkt wel samen met de de Tweede-Kamerfractie. Met zijn initiatieven zet Nawijn de naam Lijst Pim Fortuyn in een negatief daglicht, hetgeen wordt betreurd”, aldus de verklaring van de LPF.

Eerder lieten LPF-Kamerleden zich al negatief uit over de actie van Nawijn. Varela is woedend. Ook Marten Fortuyn, de broer van Pim, noemt het 'provocerend'.

Politieke partij
In een interview met de Metro kondigde DeWinter vrijdag al de Vlaams-Nederlandse samenwerking aan. Ook lanceerde hij een mogelijke naam: de 'Willem van Oranjestichting'.

Nawijn laat in een gesprek met De Telegraaf weten dat 'het goed mogelijk is dat de politieke denktank een opmaat is naar een nieuwe politieke partij voor Nederlandstaligen in Vlaanderen en Nederland'. "We zijn met elkaar in gesprek en dat bevalt erg goed."

DeWinter spreekt in een interview met Radio1 tegen dat het de bedoeling is dat een filiaal van het Vlaams Belang in Nederland opgericht wordt. Ook een gezamenlijke politieke partij is niet zijn ambitie. "Daar zit niemand op te wachten, denk ik'', aldus DeWinter.

Internationale samenwerking
Dewinter toonde zich toen een voorstander van internationale samenwerking van rechts-nationalistische partijen. Het immigratiebeleid van Nederland ziet Dewinter als voorbeeld voor België.

In het Metro-interview zegt hij dat Nederland 'het gidsland voor de rechterkant van het politieke spectrum in Europa' is geworden. “België moet een voorbeeld nemen aan het stevige vreemdelingenbeleid zoals gevoerd in Nederland, Denemarken en Zwitserland”.

www.planet.nl
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 18:56   #3
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Oh.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 20:30   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Oh.
Dat dacht ik dus ook. En da's wel het minste wat je kunt zeggen.

Maar het ergste van al vind ik dat De Winter wel met Nederland wil samenwerken, maar voor een splitsing van België is.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 20:40   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het een mooi plan om internationaal en dan vooral europees meer met andere rechtse partijen te gaan samenwerken om een flink machtsblok in Brussel te kunnen plaatsen tegenover het groene blok dat er nu de dienst uitmaakt. Rechtse intellectuelen en andere sympathisanten zouden in Europa schouder aan schouder moeten staan voor hun gezamenlijke ideologie. hiervoor heb je sterke en geloofwaardige mensen nodig die de rechtse opvattingen uit het verdomhoekje kunnen trekken en die opvattingen daarna verkondigen in discussies en pleidooien.

Maar het nadeel is dat ik het niet zie gebeuren met de huidige rechtse partijen en mensen. Of het zijn doorgeslagen lui zoals michiel smit en winnie de jong die geen geloofwaardigheid uitstralen maar eerder triestheid Of de ego's zijn zo enorm dat er amper een partij om te vormen is zoals Wilders en ook een beetje fortuyn. Of het zijn gewoon grote zoutzakken met geen uitstraling die af en toe een uitspraak doen om zo weer eens in de schijnwerpers te komen, zoals een Herben en Nawijn. Daarboven op zijn er nog eens al die splinterpartijen die als paddenstoelen uit de grond lijken te springen, maar door hun talrijkheid weinig effect hebben.

Dus wat rechts nodig heeft is een partij met jong en oud die goed door 1 deur kunnen en ook iets uitstralen. Een duidelijke fractievoorzitter met respectabele figuren die te vertrouwen zijn. Zo'n partij hoeft niet meteen met 20 zetels in de kamer te komen om vervolgens de regering te vormen, maar met 9-10 zetels zodat de partij zou kunnen groeien naar prestaties die worden geleverd in de oppositie.

Maar het is en blijft maar een droom want het ziet er niet naar uit dat er een normale partij kan worden gevormd en laat staan een internationale beweging
  Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2005, 21:21   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar dan niet met het Vlaams Belang..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 16:33   #7
Balance
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind die Filip Dewinter, Michiel Smit (van NieuwRechts) en nu ook Nawijn zulk vuile gasten. Elk jaar horen we weer hetzelfde verhaaltje over de tweede wereldoorlog dat we ervan moeten leren, nou als deze eerste rangs fascisten met een publiek van alleen maar neo-nazi's alles ongestraft kunnen en ook nog hier op het forum gesteund worden omdat ze een rechts europa willen, dan is Europa toch echt doorgeslagen. Zelf ben ik niet blij met dit neo-liberale europa, maar geef me er aub geen fascistisch europa voor terug.

Dat de LPF zich ervan distantieert is een goede zaak, ook al doen ze gewoon hun taak als partij die geen herhaling van de WOII wilt. Niet dat ik een LPF aanhanger ben, verre van dat, ik haat die partij.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:34   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balance
Ik vind die Filip Dewinter, Michiel Smit (van NieuwRechts) en nu ook Nawijn zulk vuile gasten. Elk jaar horen we weer hetzelfde verhaaltje over de tweede wereldoorlog dat we ervan moeten leren, nou als deze eerste rangs fascisten met een publiek van alleen maar neo-nazi's alles ongestraft kunnen en ook nog hier op het forum gesteund worden omdat ze een rechts europa willen, dan is Europa toch echt doorgeslagen. Zelf ben ik niet blij met dit neo-liberale europa, maar geef me er aub geen fascistisch europa voor terug.

Dat de LPF zich ervan distantieert is een goede zaak, ook al doen ze gewoon hun taak als partij die geen herhaling van de WOII wilt. Niet dat ik een LPF aanhanger ben, verre van dat, ik haat die partij.
Zeker weer zo'n halve gare kraker die iets over de 2e wereldoorlog heeft gelezen

Ik haalde al eerder aan dat rechtse partijen al gauw met het stempel van de 2e wereldoorlog worden opgezadeld, dacht dat we die periode nu wel voorbij waren.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 17:45   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ff topic opgeschoond van irrelevante reacties
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2005, 21:46   #10
Balance
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Zeker weer zo'n halve gare kraker die iets over de 2e wereldoorlog heeft gelezen

Ik haalde al eerder aan dat rechtse partijen al gauw met het stempel van de 2e wereldoorlog worden opgezadeld, dacht dat we die periode nu wel voorbij waren.
Ik kraak inderdaad, maar heb wel gelijk. Dat al die rechtse gastjes, oftewel neo-nazi's, met hakenkruizen rondlopen en nog steeds tegen joden zijn, en er kreten werden geroepen die in die tijd ook werden genoemd, is toch wel een duidelijk aanwijzing. Wanneer dit soort partijen de macht krijgen binnen Europa, kan je nog wel eens versteld staan van wat er gaat gebeuren, maar ik ga ervan uit dat het zover niet komt, in ieder geval moet je al die neo-nazi's verbieden, dit gaat niet om 'vrijheid van meningsuiting', je zag wat er gebeurde toen Hitler rustig zijn gang kon gaan, en mensen die de tweede wereldoorlog mee hebben gemaakt en vrienden en familie hebben verloren, worden hier nou niet echt vrolijk van, ik ook niet trouwens en veel met mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 00:35   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar dat staat geheel los van rechts georienteerde partijen als de VVD en de LPF..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 09:35   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balance
Ik kraak inderdaad, maar heb wel gelijk. Dat al die rechtse gastjes, oftewel neo-nazi's, met hakenkruizen rondlopen en nog steeds tegen joden zijn, en er kreten werden geroepen die in die tijd ook werden genoemd, is toch wel een duidelijk aanwijzing. Wanneer dit soort partijen de macht krijgen binnen Europa, kan je nog wel eens versteld staan van wat er gaat gebeuren, maar ik ga ervan uit dat het zover niet komt, in ieder geval moet je al die neo-nazi's verbieden, dit gaat niet om 'vrijheid van meningsuiting', je zag wat er gebeurde toen Hitler rustig zijn gang kon gaan, en mensen die de tweede wereldoorlog mee hebben gemaakt en vrienden en familie hebben verloren, worden hier nou niet echt vrolijk van, ik ook niet trouwens en veel met mij.
Ik ben benieuwd welke partijen en personen je dan bij de neo nazi's rekent
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 10:35   #13
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Zeker weer zo'n halve gare kraker die iets over de 2e wereldoorlog heeft gelezen
speel eens niet op de man...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 12:17   #14
Balance
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De LPF en zeker de VVD reken ik NIET tot de neo-nazi's. Een goed en duidelijk voorbeeld van een partij die neo-nazi's aantrekt en zelf ook graag mee doet, is NieuwRechts, de Nederlandse Vlaams Belang (alleen dan iets kleiner). Ook Geert Wilders trekt veel neo nazi's aan, alleen stelt hij zich iets gematigder op dan NieuwRechts.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 15:25   #15
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Dewinter richt Belgisch-Nederlandse denktank op

ma 20/06/05 - Filip Dewinter van Vlaams Belang en de Nederlandse ex-minister van Integratie Hilbrand Nawijn richten in Rotterdam een nieuwe politieke beweging op. Die moet het Nederlandstalig cultuurgoed en de gezamenlijke geschiedenis bewaken, zeggen de initiatiefnemers.


Tobback zegt dat hij in Europa een groot politiek ideaal mist. Europa is te veel een zaak van boekhouders en de burgers zien alleen de negatieve economische gevolgen.

"Om een volk te mobiliseren heb je eerst en vooral een doelstelling nodig, liefst een positieve en zeker geen boekhoudersmentaliteit", aldus Tobback. De SP.A'er denkt dat de bevolking Europa louter als een economische organisatie ziet, waarvoor "mensen die werken schrik hebben".

Anderzijds zei de gewezen minister nog dat de negatieve uitslag van de referenda ook toe te schrijven is aan het feit dat "onpopulaire" premiers campagne voerden voor de Europese Grondwet.

"Eddy Wally zou voor vijf procent meer ja-stemmen gezorgd hebben dan Chirac en Balkenende", zegt Tobback.

"Geen VB-filiaal in Nederland"

Dewinter zei dat het niet de bedoeling is er een gezamenlijk een partij wordt opgezet: "Er komt geen filiaal van Vlaams Belang in Nederland. We moeten het doen in ons eigen land", aldus Dewinter.

Bron.
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2005, 20:52   #16
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balance
De LPF en zeker de VVD reken ik NIET tot de neo-nazi's. Een goed en duidelijk voorbeeld van een partij die neo-nazi's aantrekt en zelf ook graag mee doet, is NieuwRechts, de Nederlandse Vlaams Belang (alleen dan iets kleiner). Ook Geert Wilders trekt veel neo nazi's aan, alleen stelt hij zich iets gematigder op dan NieuwRechts.
De SP trekt communisten aan, wat is je punt? Geert wilders kan al onmogelijk een neo nazi zijn aangezien hij net als ik grote sympathie heeft voor de staat Israël, dat hij dan toch nazi's zou aantrekken vind ik onzin om zo maar even te roepen. Nieuw rechts is een ander verhaal maar die promoten ook bij het stormfront en andere rare groeperingen. hoeveel echte nazi's lopen er hier nu in Nederland rond, volgens mij zijn dat er niet genoeg om ook maar 1 zetel in de kamer te krijgen. Door weer met Nazi beschuldigingen te gaan rondstrooien diskwalificeer je jezelf wat mij betreft van het debat
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2005, 14:05   #17
Paranoize
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balance
De LPF en zeker de VVD reken ik NIET tot de neo-nazi's. Een goed en duidelijk voorbeeld van een partij die neo-nazi's aantrekt en zelf ook graag mee doet, is NieuwRechts, de Nederlandse Vlaams Belang (alleen dan iets kleiner). Ook Geert Wilders trekt veel neo nazi's aan, alleen stelt hij zich iets gematigder op dan NieuwRechts.
Klopt LPF en VVD zijn zeker geen Neo-Nazi partijen hoor ...en Nieuwrechts wel( echt een goed voorbeeld)...maar vind zelf dat NieuwRechts veelste Extreem is!!!...Geert Wilders trekt wel wat Neo-Nazi's aan maar super veel ook niet...hij heeft Fantastische ideeen en probeert beetje PIM na te doen ...Geert wilders vind ik aan de ene kant wel goed, maar ik vind hem niet de juiste uitstraling hebben om het ver te schoppen...jammer is dat ...voor de rest geen commentaar hierover
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2005, 18:37   #18
Balance
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Of ik nog duidelijk moet zijn? Ik zei toch dat LPF en VVD geen neo-nazi partijen zijn. Alleen NieuwRechts identificeert zich als een een neo-nazi partij. Geert Wilders trekt een aantal neo-nazi's, omdat hij ook een nationalist is.

En het klopt dat de SP ook communisten aantrekt, maar niet alle communisten waren Stalinisten (Stalin was GEEN communist, maar noemde zich alleen zo), het grootste deel van de communisten die de SP trekt zijn Marxisten, en ook nog een aantal Maoïsten die nog steeds niet door hebben wat Mao precies allemaal gedaan is, maar de meeste maoisten zijn overgestapt naar de Rode Morgen, dat is een organisatie.

En waarom zou ik me diskwalificeren als ik NieuwRechts een partij noem die geleid wordt door neo-nazi, en ook nazistische ideeën er op na houdt, sinds wanneer is het verboden omdat te zeggen, we leven hier toch hopelijk niet in een dictatuur. En ook al noemde ik D'66, D'33 (omdat toen Hitler een beetje aan de macht kwam, kortom een nazi partij) dan zou je hooguit kunnen denken, die is paranoia.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.