Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 July 2005, 10:29   #51
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

ah, je hebt me.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2005, 17:33   #52
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

dan krijg je toch gewoon hetzelfde verhaal als bijvoorbeeld met vuurwerk?
Das hier in Nederland ook aan veel strengere eisen verbonden, dan elders in Europa.

Ik blijf het nogal krom vinden, dat we comsumptie en verkoop goedkeuren, maar kennelijk productie en opslag verbieden.
Het heeft alles met de regels van de EU te maken, maar het is verre van ideaal als je het mij vraagt.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2005, 18:48   #53
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Het is ook debiel, maar zolang het in het buitenland nog vol illegaal zou blijven, zou Nederland het Colombia worden voor wiet. Je kan het niet vergelijken met tabak, want dat is overal legaal, en met vuurwerk... kan je dat zelf zo makkelijk maken? Of begrijp ik die vergelijking helemaal verkeerd?
Misschien nog het beste met illegaal gestookte alcohol. krijg je de situatie dat wij als enige land geen drooglegging hebben
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2005, 19:06   #54
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Is productie dan direct relevant?

In sommige landen mag er zwaarder en heel het jaar vuurwerk verkocht worden. In Nederland niet.

Verschil zit hem wel in de vraag, naar vuurwerk is er slechts een paar maanden een grote vraag naar vuurwerk, dus alleen in die maanden worden 'woekerwinsten' gemaakt. Met wiet zal dat het gedurende heel het jaar zijn.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2005, 19:08   #55
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Mijn vergelijking sloeg vooral op het feit dat legalisering van producten 'problemen' veroorzaken in het land waar het nog illegaal is (zoals bv. vuurwerk).

Dit hoeft in mijn ogen niet direct een probleem te zijn voor legalisering. Legalisering wordt vooral tegen gehouden om de (goede) verstandhoudingen in Europa (en de rest van de wereld) te handhaven.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 July 2005, 21:06   #56
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Mijn vergelijking sloeg vooral op het feit dat legalisering van producten 'problemen' veroorzaken in het land waar het nog illegaal is (zoals bv. vuurwerk).

Dit hoeft in mijn ogen niet direct een probleem te zijn voor legalisering. Legalisering wordt vooral tegen gehouden om de (goede) verstandhoudingen in Europa (en de rest van de wereld) te handhaven.
Maar ben je het met me eens dat het dus beter voor Nederland alleen is als je de sancties van andere landen meetelt beter zou zijn als we het enigzins gaan legaliseren>reguleren?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 July 2005, 21:50   #57
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Door de conservatievere en terughoudende houding van de andere EU landen, of zelfs door een totale afkeurende houding, zie ik het niet zo snel van legalisering komen.

Opzich wel raar, dat ons beleid zo 'gekraakt' wordt door mede unie-leden die een veel groter binnenlands drugsprobleem hebben.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 July 2005, 18:22   #58
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

dus je bent het met me eens dat legalisering beter zou zijn dan het huidige verbod als je niet kijkt naar mogelijke maatregelen (tegen Nederland) van andere landen? Dat bedoelde ik namelijk, was de 'niet' ergens in m'n verhaal vergeten.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2005, 16:08   #59
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Ik ben inderdaad voor legalisering, echter wel onder voorwaarden. Zoals bijvoorbeeld ook bij tabak, en alcohol gelden.

Dus veel informatie over de producten, een ontmoedingsbeleid, en niet onder de 16/18 verkrijgbaar.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.