Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 August 2005, 15:26   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard Housewitz

http://skoften.mine.nu/flash/housewitz.htm

Te ziek voor woorden of een ludiek geintje?

Aangezien waarschijnlijk bijna iedereen zal gaan voor de eerste optie, deponeer ik gelijk de volgende stelling: hoe ver kan men gaan met dergelijke 'geintjes' over zaken als de WOII?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 16:19   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat Tanzen macht Frei is inderdaad te ziek voor woorden..

Hoe ver je mag gaan? Tja, dat is allemaal betrekkelijk. Hoe ver mag een cabaretier gaan in zijn grappen? Ik kan heel veel wel in de juiste proporties zien. Zo'n grap met een DJ zie ik nog wel, maar Tanzen macht Frei dan weer niet..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 18:04   #3
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nogal smakeloos. Grappen maken over massale genocide kunnen wat mij betreft in geen geval. De grens wordt hier naar mijn idee erg ver overschreden. Lollige verwijzingen naar gaskamers en deportatietreinen relativeren veel te veel het niet te overziene leed dat holocaust heet. Dresscode: Skinny jew .. leg daar de gein maar eens van uit aan joden en zigeuners of nog erger: overlevenden. Ik ben de eerste om overdreven voorzichtigheid met grappen over WOII te relativeren, maar je kan te ver gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 19:18   #4
mathalaylias
Lid
 
Geregistreerd op: 23 March 2005
Berichten: 79
Standaard

ik vind het te ver gaan, ziekelijk, ik kan heel goed lachen met geert hoste en aanverwante cabaretiers, maar dit vind ik er echt over, denk dat de mensen die dit gemaakt hebben niet echt door hebben wat er 60 jaar geleden is gebeurt, ziekelijk sorry geen andere woorden voor
mathalaylias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 20:00   #5
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

had m al tijd terug op geenstijl gezien. Het moest natuurlijk een grap voorstellen, maar ik vond het niet echt grappig omdat het gewoon niet grappig overkomt. Een grappig iemand weet zoiets veel grappiger over te brengen.
En hoever je kan gaan? Van mijn part mag je best ver gaan met grappen, zolang men maar weet dat het just a joke is. Zoals dat Eric Cartman in een aflevering van Southpark de hele tijd rondloopt als Hitler en sieg heil zegt, vind ik persoonlijk erg komisch. Maar als dit filmpje over auswitch, wat toch voor sommige mensen als grappig beschouwd wordt, niet mag. Dan mag ik dus ook Cartman als hitler niet grappig vinden... naja, dan kunnen ze straks Kopspijkers ook wel verbieden omdat ze daar filmpjes maken over Irak en de bommen die daar vallen, heel grappig, maar daar gaan wel mensen dood door die bommen.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2005, 20:22   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik vind grappen over oorlog, zoals de WO II gewoon was, kunnen. Grappen over genocide daarentegen weer niet. Grappen over Irak, of over Russische militairen die 1 geweer per 3 soldaten hadden, dat kan dus. Grappen over een gaskamer en 'tanzen macht frei' absoluut niet.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 18:58   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat Bart al zegt inderdaad, Stef, er is toch een groot verschil tussen de spot drijven met Hitler of nazi's of directe grappen maken over de concentratiekampen en haar slachtoffers. Cartman als Hitler vind ik onschuldig vergeleken bij 'Dresscode skinny jew'
  Met citaat antwoorden
Oud 12 August 2005, 23:55   #8
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik heb er eindeloos om zitten lachen al vind ik het niet kunnen en dat mag je hypocriet vinden
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2005, 12:27   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Wink

Dat vind ik hypocriet ja
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 August 2005, 00:38   #10
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dit zijn geen dingen om mee te lachen .
er zijn andere dingen genoeg om mee te lachen imo .
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2005, 09:48   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elvenkindje
Ik heb er eindeloos om zitten lachen al vind ik het niet kunnen en dat mag je hypocriet vinden
Misschien moet je je avatar dan maar inwisselen voor een nazi avatar?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.