Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 August 2005, 20:39   #1
Yusura
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard mp3

hoe zit dat nu eigenlijk
mag je fietsen met je mp3/discman in je oren? (.. in België?)
khoor hier vanalles... maar ben van niets zeker..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 August 2005, 08:09   #2
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je een oor vrijhoud wel ja
edit: en mag niet teluiststaan zodat je niet verstrooit bent in het verkeer
  Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2005, 13:08   #3
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Als ik met muziek op rijd, dan stop ik slechts één oortje in om toch te kunnen horen wat er rondom mij gebeurt. Maar dat is uitermate zeldzaam. Ik weet niet of het eigenlijk wel mag of niet, daar je in een auto ook niets hoort van het verkeer als je volumeknop heel hoog staat. (Denk aan zo van die uitgebouwde auto's met zwaar foute muziek die je van heel ver hoort aankomen.)

Ik weet wel dat het niet wettelijk is om zonder handen te rijden. GSM'en op een fiets is ook niet toegestaan. (Maar aan dat eerste maak ik me regelmatig ook schuldig.)

Topic opgeschoond.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2005, 13:56   #4
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik weet wel dat het niet wettelijk is om zonder handen te rijden.
Sterker nog, je moet ten alle tijden proberen beide handen aan het stuur te houden. Ik heb ooit eens bijna een boete gehad voor rustig rijden met 1 hand rustig op mn been laten rusten en de ander aan het stuur

Dat was dan wel op de brommer maargoed, het blijft een feit dat je met 2 handen meer kan dan met 1.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2005, 14:16   #5
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Als ik met muziek op rijd, dan stop ik slechts één oortje in om toch te kunnen horen wat er rondom mij gebeurt.
Dan kun je netzo goed geen muziek luisteren, als ik op me fiets zit en ik heb 1 dopje in vind ik dat de muziek nietmeer klinkt. Gewoon muziek op en veel rond je heen kijken zo doe ik dat altijd. Enige wat dan keertje gebeurt is dat er een scooter of fietser me inhaalt die ik niet gezien heb maar dat intresseert me niet zo.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2005, 18:13   #6
sponsje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach ik heb ze altijd gewoon in, en nog geen politie agent die me aan heeft gehouden.
Maar volgens mij mag het alleen als je je muziek als achtergrond muziek aan zet! Of 1 dopje idd uit doet!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2005, 19:00   #7
nevaeh1987
Lid
 
nevaeh1987's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Berichten: 1.881
Standaard

Als ik mijn mp3speler op de fiets aan heb staan, let ik juist extra goed op. Normaal ga ik vooral op mijn gehoor af maar met mp3 aan kijk ik juist heel goed.
nevaeh1987 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 10:46   #8
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Dan kun je netzo goed geen muziek luisteren, als ik op me fiets zit en ik heb 1 dopje in vind ik dat de muziek nietmeer klinkt. Gewoon muziek op en veel rond je heen kijken zo doe ik dat altijd.
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik ga heel veel af op wat ik hoor en muziek aan mijn beide oren is dat moeilijk.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 15:49   #9
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik ga heel veel af op wat ik hoor en muziek aan mijn beide oren is dat moeilijk.
ik heb meer wat nevaeh1987 zegt. Ik let zelf extreem goed op in het verkeer als ik muziek luister. In begin was dat minder maar naar een tijdje let je precies op wat waar vandaag komt hoe de stoplichten werken. Ik haat keurig fietsen als ik ergens heen moet dan moet het snel gebeuren en daarbij komt dat ik een gevaar op de weg ben, maarja het schiet wel op
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 15:57   #10
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Je hoort zowizo uit je doppen te kijken als je op de fiets zit. Dan maakt het echt niet uit of je muziek op hebt of niet hoor. Ik heb er een hekel aan, dat als ik muziek luister op de fiets en ik hoor erdoorheen auto's etc. Dus gaat de volume lekker omhoog
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 20:57   #11
Yusura
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

cewl tnx khou het maar dus bij het gewone
ook goed oppassen als ik rijd

en niet meer vlug m'n oortjes wegmoffelen als k een agent zie langkomen
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 21:59   #12
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yusura
cewl tnx khou het maar dus bij het gewone
ook goed oppassen als ik rijd

en niet meer vlug m'n oortjes wegmoffelen als k een agent zie langkomen
ik denk dat je wel moet zorgen dat je kunt aantonen dat je niet zo'n volume op hebt staan dat je de geluiden om je heen niet meer hoort ;0
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2005, 09:13   #13
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
ik denk dat je wel moet zorgen dat je kunt aantonen dat je niet zo'n volume op hebt staan dat je de geluiden om je heen niet meer hoort ;0
haha dan win ik het altijd want voordat ik me mp3 speler of aanzet om te laten luisteren of laat zien staat die al een stuk zachter
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2005, 13:45   #14
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rd boetah
Je hoort zowizo uit je doppen te kijken als je op de fiets zit. Dan maakt het echt niet uit of je muziek op hebt of niet hoor. Ik heb er een hekel aan, dat als ik muziek luister op de fiets en ik hoor erdoorheen auto's etc. Dus gaat de volume lekker omhoog
volgens mij was er een keer uit een onderzoek gebleken dat mensen die zonder licht aan fietsen minder vaak een ongeluk krijgen (als het donker is dan) dan mensen die wel hun licht aan hadden, omdat de mensen zonder licht idd een stuk beter oplette.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2005, 14:35   #15
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
volgens mij was er een keer uit een onderzoek gebleken dat mensen die zonder licht aan fietsen minder vaak een ongeluk krijgen (als het donker is dan) dan mensen die wel hun licht aan hadden, omdat de mensen zonder licht idd een stuk beter oplette.
het gaat er bij licht aan hebben dan ook niet om of je zelf beter oplet, maar dat andere mensen je beter zien.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2005, 14:51   #16
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

je hoort gewoon goed op te letten, met of zonder muziek..
als je in de auto zit met muziek op let je ook gewoon op
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2005, 08:10   #17
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
het gaat er bij licht aan hebben dan ook niet om of je zelf beter oplet, maar dat andere mensen je beter zien.
ja maar dan is het toch juist vreemd dat bij ongelukken met iig een fietser (of meer) (in het donker dan) meer dan de helft van de fietsers hun licht aan hadden?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2005, 18:04   #18
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
ja maar dan is het toch juist vreemd dat bij ongelukken met iig een fietser (of meer) (in het donker dan) meer dan de helft van de fietsers hun licht aan hadden?
Maar hoe kom je daar dan eigenlijk aan? (afgezien van het feit dat het niets met opletten te maken heeft)


Citaat:
Een beter aanknopingspunt voor gerichte actie bieden de cijfers van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeer. In 1996 raakten 20.000 fietsers betrokken bij een ongeval als gevolg van schemer en duisternis. Ruim 1200 van hen belandden in een ziekenhuis en 45 overleden. Hier is wel degelijk wat aan te doen en wel door een goede fietsverlichting. Ook dat blijkt uit de cijfers van SWOV. Zij voorspellen het volgende: als het aantal fietsers met een goede verlichting stijgt met één procent, zullen er 25 slachtoffers minder zijn. Vanuit deze optiek is de actie 'Val op, fiets verlicht' een schot in de roos. Ook wat de timing betreft, want we zitten al weer in de donkere maanden van het jaar.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 13:33   #19
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En als je hem nu eens heel zacht zet,, want zoals al iemand zei : Muziek uit een oortje klinkt niet...
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.