Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 September 2005, 22:02   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down Campagne I love verkeer

Campagne tegen hufterig gedrag

DEN HAAG - I love goed verkeersgedrag, zo luidt de campagne tegen agressief rijgedrag die vandaag van start gaat.



Uit een onderzoek bleek vorig jaar dat de automobilist zich in het verkeer het meest ergert aan hufterig gedrag. Bumperkleven, volgens de politie oorzaak van 90 procent van de kop-staartbotsingen, staat bovenaan een lijstje van de politie. Een van de slogans luidt dan ook ,,I love afstand houden'', aldus een woordvoerster van Peijs.

Onnodig links rijden, snijden en onjuiste verlichting en onjuist inhalen staan verder in de 'ergernis toptien' van weggebruikers. Een andere slogan in de campagne luidt dan ook ,,I love richting geven''.

Volgens de minister wil zij via de campagne de weggebruiker, die agressief gedrag bij zichzelf ontkent, een spiegel voorhouden zonder betuttelend te willen zijn. De succesvolle Bob-campagne tegen drank achter het stuur dient daarbij als voorbeeld. Peijs is zelf van plan een sticker op haar dienstauto te plakken.

De campagne is ook geïnspireerd door het feit dat ondanks zware boetes - voor bumperkleven afhankelijk van de snelheid van de 'achtervolger' variërend van 145 tot 400 euro - het voor de politie niet altijd even gemakkelijk om overtreders te betrappen.

(ANP)


Tja, wat kunnen we daar nu nog van zeggen? Klaarblijkelijk is dít dus hetgeen waar het om draait op het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Dat de slachtoffers van de watersnoodramp in Limburg en Brabant nog steeds in grote getalen zitten te wachten op hun geld is van minder belang, als we maar leuke stickers plakken op onze wagen..

Kom op zeg, een bumpelklever is 9 van de 10 keer een wat gestrest persoon óf een roekeloze jongeren die echt niet zal denken 'oh, mijn voorganger heeft een stikker op zijn auto, dus nu houd ik meteen afstand'. Zulk soort dingen kun je alleen maar aanpakken door dit soort (inderdaad levensgevaarlijk) gedrag te bestraffen. Iemand enigzins zicht op cijfers van bumperklevers die gepakt worden? Voor mijn gevoel is dat echt heel laag..

Als men 'voetbalgeweld' aan wil pakken dan gaan we toch ook niet met stickers werken? Nee, dan moet je zelfs afstand doen van je grondwetrechten als je nog het stadion in wilt, maargoed, das een andere discussie..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2005, 22:06   #2
Kwak
Lid
 
Kwak's Avatar
 
Geregistreerd op: 31 August 2003
Locatie: Waar je woont
Berichten: 1.445
Standaard

alsof iemand zich er nu 'wel' aan gaat houden
__________________
I gave up drugs, sex and alcohol.... Those were the worst 15 minutes of my life
Kwak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2005, 22:09   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak
alsof iemand zich er nu 'wel' aan gaat houden
Tja, bij BoB kan ik me er nog wat bij indenken, daarmee speel je in op een doelgroep die nog wel eens voor reden vatbaar is, maar of nu echt iemand 30km/h gaat rijden op stukken waar dat gewoon belachelijk is...
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2005, 22:16   #4
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Misschien dat een bumperklever die zo'n belachelijke sticker ziet zich op dat moment pas realiseert dat hij aan het bumperkleven is?

Ik vraag me alleen af wie er in hemelsnaam met zo'n belachelijk ding op de bumper wilt gaan rondrijden?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2005, 22:21   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Misschien dat een bumperklever die zo'n belachelijke sticker ziet zich op dat moment pas realiseert dat hij aan het bumperkleven is?
Tijdens het kijken naar die stikker letie even niet op of schiet in de lach en we hebben weer een kettingbotsing
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2005, 09:41   #6
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Hadden ze nu geen smsje kunnen sturen? Beltegoed zeker op..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2005, 09:49   #7
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Nemen ze de BOB reclame als voorbeeld.
Iedereen ziet toch dat de BOB reclame van een ander kaliber is, dan dit knuffelplan?

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen door deze campange hun rijstel gaan aanpassen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2005, 10:14   #8
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Nouja, ik denk serieus dat er bepaalde mensen zijn die zich bewuster worden van hun rijgedrag als ze zo'n sticker zien... Denk dat veel mensen het op zich niet eens zozeer in de gaten hebben.

Jammer alleen dat ik me niemand kan bedenken die zo'n sticker zal opplakken...

hoewel, tis wel grappig op m'n fiets, waar zijn die krengen te verkrijgen? Gratis mag ik dan wel hopen..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2005, 10:23   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

Jammer alleen dat ik me niemand kan bedenken die zo'n sticker zal opplakken...

hoewel, tis wel grappig op m'n fiets, waar zijn die krengen te verkrijgen? Gratis mag ik dan wel hopen..
Zullen ze minimaal een prijs aan moeten vasthangen. Elke week ofzo iemand die gespot wordt in het land met zo'n sticker..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door bartje518 : 10 September 2005 om 10:38
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2005, 12:18   #10
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Zullen ze minimaal een prijs aan moeten vasthangen. Elke week ofzo iemand die gesport wordt in het land met zo'n sticker..
Nog niet eens zo'n gek idee.. Zorgen dat je geflitst wordt met zo'n sticker is dubbele kansen?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2005, 18:24   #11
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Tja, bij BoB kan ik me er nog wat bij indenken, daarmee speel je in op een doelgroep die nog wel eens voor reden vatbaar is, maar of nu echt iemand 30km/h gaat rijden op stukken waar dat gewoon belachelijk is...
Dat denk jij. Een paar jaar geleden is hier ook de zone 30-regeling van start gegaan.
In het begin was het enkel in de buurt van scholen en wijken met veel spelende kinderen. Toen was het echt nog doenbaar. Als men een zone 30-bord naderde, vertraagde men daadwerkelijk. Tot voorbij die zone.
Dus het heeft zo echt zijn effecten.

Alleen heeft die positieve vooruitgang ook meegebracht dat er ook in andere straten maar 30km/h mag gereden worden.


Wat ik wel vind is dat je na 10h 's avonds wél iets meer zou mogen rijden. Ik begrijp dat in buurten met veel kinderen iets trager gereden wordt overdag, maar vanaf 9/10h, horen de meeste kinderen toch binnen te zitten. (Misschien niet in de vakanties...)
Dat je dan als een slak vooruit moet gaan, vind ik een beetje overdreven...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 10:40   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat bedoel ik toch ook? Je hoort mij niet beweren dat het op sommige stukken een prima oplossing is om 30km-zones in te voeren. Maar het is totaal doorgeslagen en daardoor mag je in Heerlen in ieder geval alleen nog maar op hoofdwegen 50 rijden en overal in de wijk 30. Daarmee mist het compleet zijn doel en gaan mensen nu overal harder rijden (dus dat wordt drempels bouwen totdat ze een ons wegen...)
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 18:20   #13
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dat bedoel ik toch ook? Je hoort mij niet beweren dat het op sommige stukken een prima oplossing is om 30km-zones in te voeren. Maar het is totaal doorgeslagen en daardoor mag je in Heerlen in ieder geval alleen nog maar op hoofdwegen 50 rijden en overal in de wijk 30. Daarmee mist het compleet zijn doel en gaan mensen nu overal harder rijden (dus dat wordt drempels bouwen totdat ze een ons wegen...)
Mja, verkeerd gelezen. Sorry .

Over die drempels: ik hoorde daarnet op het nieuws dat een nieuw soort drempels juist gevaarlijker zijn dan een gewoon wegdek omdat men bij regenweer een grotere remafstand zou hebben dan anders. Bijgevolg is er meer gevaar voor de zwakke weggebruikers.
Dus ik weet niet of ze wel zo effectief zijn...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2005, 21:40   #14
tieky
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die stickers, als ik er bij eentje m achter op zie ga ik ff vlak achter m rijden, moet toch wel weten wat er opstaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2005, 10:32   #15
slobjong
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het persoonlijk nergens op slaan die actie
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2005, 15:01   #16
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

maar verzin eens een ander actie om agressie tegen te gaan in het verkeer. Juist omdat het zo droog is zullen mensen zich misschien er minder snel aan storen en zal iig de agressie niet alleen maar erdoor verhoogt worden.
Als je zo nodig minder-agressie wilt promoten moet je niet een campagne voeren die mensen alleen nog maar zal irriteren. Nu kan ik niet voor andere mensen spreken maar ik ben niet snel door al die I love... stickers geirriteerd.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2005, 19:54   #17
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Het is hen in elk geval gelukt om te bereiken wat ze wouden: er wordt over gesproken.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.