Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 September 2005, 18:17   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Mogen holebikoppels kinderen adopteren?

We hebben het hier al even kort over gehad, maar ik denk dat dit uitgebreider kan besproken worden.
Citaat:
Duizendtal mensen op straat tegen homoadoptie

za 10/09/05 - In Brussel betogen een duizendtal mensen tegen het wetsvoorstel om adoptie toe te laten bij homokoppels. De manifestatie wordt georganiseerd door de vereniging Actie voor het Gezin, een organisatie die wordt ondersteund door de Franstalige christen-democraten (CDH) en een beweging binnen CD&V. De zogenoemde Gezinsmars krijgt ook de steun van verschillende religieuze groeperingen.


De betogers zijn van oordeel dat een gezin uit een vader en moeder moet bestaan. Want kinderen hebben behoefte aan de voorbeeldfunctie van een moeder en een vader, luidt het.

Er zijn ook tegenbetogers op de been, onder meer van de Holebi-federatie. Die vindt dat er geen argumenten bestaan tegen een adoptieregeling voor koppels van hetzelfde geslacht.

"De argumentatie van zowel de initiatiefnemers van de Gezinsmars als die van de kerk is gebaseerd op vooroordelen, angst en een foute weergave van de feiten", luidt het.

De federatie wijst er ook op dat de wetenschap al meermaals heeft weerlegd dat een kind een vader en een moeder nodig heeft. "Honderden kinderen groeien momenteel gelukkig op in holebi-gezinnen", luidt het.

Het parlement bespreekt in het najaar een wetsvoorstel dat de homoadoptie moet mogelijk maken. In het wetsvoorstel van Guy Swennen (SP.A - foto) krijgen holebi-koppels precies dezelfde rechten als hetero-koppels wat adoptie betreft.

Niet alle partijen staan echter achter dat voorstel. CD&V pleit voor de invoering van het mee-ouderschap, dat alleen kan als het kind een natuurlijke band heeft met een van de ouders. De Franstalige liberalen (MR) zien heil in een vorm van "voogdij".

bron
Zijn een mama en een papa werkelijk nodig om zich te identificieren met een van de twee of is dat geen noodzakelijkheid?
Mogen homo's of lesbiennes kinderen adopteren? Waarom (niet)?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen

Laatst aangepast door thali : 10 September 2005 om 18:21
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 18:20   #2
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Hier was toch al een topic over?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 18:22   #3
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Neen hier hebben we het even over gehad in dit topic.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 19:15   #4
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Neen hier hebben we het even over gehad in dit topic.
Vandaar..

Ik vind overigens dat het gewoon mogelijk moet zijn.. Het gaat er namelijk om dat een kind voldoende liefde krijgt en in weze maakt het niet uit of dat van de man of de vrouw is.. Natuurlijk is het wel lastig om sommige dingen uit te leggen, maar niet onoverkomelijk. Liefdes-gevoelens zijn, in de vergelijking tussen homo-koppels en hetero-koppels, lijkt me overigens gewoon identiek. Het enige probleem waar een kind tegenaan kan lopen is de bekrompenheid van sommige mensen die het nodig vinden het zo'n kind moeilijk te maken, omdat beide ouders van hetzelfde geslacht zijn..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 20:11   #5
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Ik ga even advocaat van de duivel spelen.
In de eerste levensjaren wordt een kind enorm veel beïnvloed door wat het ziet in zijn/haar omgeving.
Een voorbeeld: een jong gezin met een zoontje van een jaar of twee. De vader werkt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, de moeder is altijd thuis. Dus het kind komt eigenlijk alleen met de moeder in contact. Zij draagt geregeld blousjes met bloemetjes. Het jongetje zal ook bloemetjesblouses willen dragen omdat de persoon naar wie hij opkijkt, de persoon die hij immiteert omdat hij die het meeste ziet. Dit kan opgelost worden door hem meer in contact te laten komen met de vader.
Hoe los je dit dan op in een gezin met twee ouders van hetzelfde geslacht?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 20:52   #6
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Ik zou zeggen dat het mag.
Ik weet maar weinig van pedagogie dus ik zal snel luisteren naar iemand die daar meer van weet.
Als het vanuit kerkelijk oogpunt niet zou mogen dan zou ik dat een beetje vreemd vinden. Wij vinden ons cool dat wij kerk en staat gescheiden houden en wij zeggen altijd dat het in het midden-oosten maar achterlijk is dat het geloof zoveel invloed heeft op de regering.
Maar intussen luisteren we wel naar mensen die vanwege hun geloof dingen bij de wet, de staat, verboden willen maken (of anderszin invloed willen uitoefenen)
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 21:00   #7
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik vind het niet kunnen, een jong kind zal er niks van snappen. Bovendien vermenigvuldigt de kans dat hij gepest wordt
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 21:06   #8
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

wat valt er te snappen?
Ik bedoel, hoe weet een kind nou wat normaal is en wat niet? Als hij er sinds heel vroeg mee wordt geconfronteerd...
Maar ik weet bar weinig van pedagogie af, dus til niet te zwaar aan mij
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2005, 21:31   #9
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
wat valt er te snappen?
Ik bedoel, hoe weet een kind nou wat normaal is en wat niet? Als hij er sinds heel vroeg mee wordt geconfronteerd...
Ik denk dat het voor een kind moeilijk wordt vanaf wanneer hij/zij in contact komt met kinderen met "normale" ouders.
Dan blijkt een medekleuter een mama en een papa te hebben, terwijl hij/zij het moet doen met twee mama's of twee papa's.
Maar datzelfde probleem heb je ook met éénoudergezinnen, die steeds vaker voorkomen.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2005, 01:57   #10
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

voor mij is het allemaal geen probleem, erger zelfs ... dat ze er mee doen wat ze willen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.