Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 September 2005, 00:20   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard Protest tegen 'ontwrichting van de samenleving'

Citaat:
Protest tegen 'ontwrichting van de samenleving'

Uitgegeven: 17 september 2005 14:06
Laatst gewijzigd: 17 september 2005 20:46

AMSTERDAM - Een paar duizend mensen protesteren zaterdag op de Dam in Amsterdam tegen de groeiende spanningen tussen allochtonen en autochtonen, moslims en niet-moslims. Dat is volgens hen het gevolg van de "negatieve toonzetting van het huidige kabinetsbeleid".




Foto: Han de Looper | Mohammed Rabbae spreekt tijdens demonstratie

Samen met de dreiging van terrorisme leidt dit tot ontwrichting van de Nederlandse samenleving, stellen de betogers. Ze roepen op tot een "vreedzaam en fatsoenlijk Nederland, waar een ieder in vrijheid en veiligheid kan leven".

'Genoeg is Genoeg'

De manifestatie 'Genoeg is Genoeg ' is een initiatief van 32 minderheidsorganisaties, zoals het Nederlands Centrum Buitenlanders , Ander Joods Geluid en de Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland . Zij willen de krachten bundelen met werkgeversorganisaties, vakbonden en politieke en religieuze stromingen om het in hun ogen "falend integratiebeleid" van minister Verdonk te stoppen.

Optredens

Uit het hele land zijn zestig bussen met actievoerders richting Amsterdam vertrokken. Naast optredens van artiesten als Raymtzer en de cabaretière Funda Müjde zijn er toespraken van politici. Onder anderen GroenLinks-leider Femke Halsema en PvdA-partijvoorzitter Ruud Koole houden het woord. Een vrouw, een vluchteling, een jongere en een allochtoon leggen een korte verklaring af. De manifestatie op de Dam eindigt om 17.00 uur.
Wat vindt men hier van?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2005, 10:23   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tja, in principe heeft men natuurlijk gelijk wanneer men stelt dat er een verkeerde sfeer heerst in dit land. Of dit zin heeft is dan weer een 2e. Ik zou graag wat meer zelfcorrectie zien binnen hun eigen culturen. Keiharde veroordelingen van kwaadwillenden, maar als ik het daar nu met moslim-collega's op het werk bijvoorbeeld over heb dan zegt men dingen als ' ik respecteer Mohammed B. als persoon, niet zijn daden'. Tja, zo kom je niet verder natuurlijk..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2005, 18:51   #3
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

en misschien kan wat meer zelfcorrectie binnen 'onze cultuur' ook geen kwaad.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2005, 20:12   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Net of het kabinet verantwoordelijk is voor het beeld dat autochtonen hebben van allochtonen. Volgens mij heeft dat met eigen ervaringen te maken met allochtonen. En hebben veel mensen wel een correct beeld hierover

overgens dan organiseren ze zoiets en dan ipv een breed publiek te trekken gaat het weer vooral over dat de allochtonen het slachtoffer zijn. Zelfreflectie ontbreekt volledig in de kringen van funda en raymzter
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2005, 21:18   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik denk inderdaad dat het meer met eigen ervaringen te maken heeft. Op mij persoonlijk is dat absoluut van toepassing. In plaats van de zwarte piet bij het kabinet neer te leggen zou men beter een eigen standpunt innemen. Deze geluiden hoorden we nl ook al bij het vorige kabinet..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2005, 21:48   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Mja, ik denk wel dat onder dit kabinet een duidelijke verharding van de maatschappij heeft plaatsgevonden. Maar elk tijdsbeeld krijgt het kabinet wat er bij past...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2005, 16:45   #7
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ervaring met allochtonen, ervaring? Kom op, waar hebben we het over? Die mensen die (een beetje) racistisch zijn ingesteld komen meestal uit het oosten van het land, daar waar nog geen 1% allochtonen wonen. Meer uit onwetendheid, uit wereldvreemdheid, uit triestheid.


Ik vind zo'n demonstratie juist super goed! Sterker nog, ik had er graag zelf ook bij willen zijn! . Ik merk ook dat er steeds vaker een spanning is tussen allochtonen en autochtonen. Vooral als ik met mijn broers (hele nette jongens) op straat loop.
En voordat het helemaal uit de hand gaan lopen moeten we er met zijn allen iets aan gaan doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2005, 17:30   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ervaring met allochtonen, ervaring? Kom op, waar hebben we het over? Die mensen die (een beetje) racistisch zijn ingesteld komen meestal uit het oosten van het land, daar waar nog geen 1% allochtonen wonen.
Volgens mij is in de Mijnstreek waar ik woon meer dan 40% allochtoon. Dient wel bij aangetekent te worden dat er ook grote populaties Italianen, Polen, Hongaren, Tsjechen en dat soort volk woont. Maar dat is nu juist het wrange eraan, deze generatie die in vroegere jaren in de mijnen in Zuid-Limburg werkte is wél keurig ingeburgerd en zorgt zelden voor problemen. En dat is in deze regio juist de reden van de afkeer tegen Moslims; hoe je het ook went of keert zorgen zij voor grote problemen; wat niet betekend dat acties als deze een stap in de goede richting is, hoewel ik het anders had aangepakt
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2005, 18:29   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind niet dat je het mensen kwalijk kan nemen dat ze een negatief beeld hebben over bijvoorbeeld Marokkaanse/Antilliaanse allochtonen als ze dagelijks zien wat er in die wijken gebeurt. Ik ken zelf in mijn omgeving zat mensen die ook een terecht negatief beeld hebben, dat zijn echt geen achterlijke racisten

je kan wel oproepen tot meer respect, maar wat heeft het bejaarde vrouwtje op 3 hoog in amsterdam osdorp daaraan.

Ik vind het trouwens triest dat er 32 subsidie verslindende minderhedenorganisaties zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2005, 18:38   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat vind ik dan weer niet ter zake doen wanneer je bedenkt dat er bijna instanties zijn voor getraumatiseerde katten ofzo (zijn die er misschien zelfs echt?).
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2005, 20:10   #11
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

kan je daar wat tegen doen? Hebben ze daar geen recht op volgens de wet, ook al heeft zelf de regering het liever niet? Net zoals zwarte scholen, veel mensen hebben ze liever niet maar volgens de grondwet mag iedereen een eigen school beginnen toch (en subsidie vragen/krijgen als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen)?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2005, 09:21   #12
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
kan je daar wat tegen doen? Hebben ze daar geen recht op volgens de wet, ook al heeft zelf de regering het liever niet? Net zoals zwarte scholen, veel mensen hebben ze liever niet maar volgens de grondwet mag iedereen een eigen school beginnen toch (en subsidie vragen/krijgen als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen)?
toch is het wel een beetje apart als de samenstelling van een klas op een basisschool niet representatief is aan de bevolkingsopbouw.
Een klas met 29 allochtonen en 2 autochtonen gaat gewoon nergens over. En ik snap wel hoe het komt, ik zou mijn kind daar ook niet tussen zetten. Door het geweldige *uch* spreidingsbeleid in de jaren '70/'80 is er nu die shit aan de hand.

edit: moslim scholen vind ik een heel slecht idee. Ik denk niet dat Nederland daar op dit moment aan toe is en ben bang dat dat een broeinest van radicalisme zal gaan worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2005, 18:46   #13
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Dat kan best, maar wet blijft wet. We hebben hier in Nederland geen jury en een rechter (die iets van recht afweet in tegenstelling tot zo'n jury) zal in wezen de zwarte scholen gelijk geven. Denk ik, ik weet ook niet bijster veel van recht af. Maar ik ga nu off-topic, dus ik stop.

Ik vind dat protesteren ook een beetje een actie voor de massa. Medelijden opwekken, maar blijkbaar (wat ik uit jullie stukjes lees) de waarheid een beetje ontkennen.

Maar als je denkt aan de Mijnstreek van Bartje, dan denk je toch weer, 'waar is het fout gegaan?' Waarom konden 'grote populaties Italianen, Polen, Hongaren, Tsjechen en dat soort volk' wel goed opschieten met Nederlanders, maar gaat het 'fout' bij Antilianen, Turken en Marokanen
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.