Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 July 2003, 18:58   #1
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard verdiende loon??

de zonen van saddam hoessein zijn reeds om het leven gebracht en na de foto's te hebben gezien zijn ze wel hard handig vermoord

is het verdiende loon wat ze hebben gekregen of niet?
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline  
Oud 24 July 2003, 19:09   #2
Kamui
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het hangt ervan af van wat ze gedaan hebben
 
Oud 24 July 2003, 19:17   #3
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee ik vind niet dat mensen het recht hebben anderen te vermoorden, wat die ook gedaan hebben in het verleden.
Het gerecht heeft ook zo zijn functies.
 
Oud 24 July 2003, 19:27   #4
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by Kamui
het hangt ervan af van wat ze gedaan hebben
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline  
Oud 24 July 2003, 20:16   #5
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Nee ik vind niet dat mensen het recht hebben anderen te vermoorden, wat die ook gedaan hebben in het verleden.
Het gerecht heeft ook zo zijn functies.
Ik denk dat veel Irakezen het met je oneens zijn. Die mensen verdienen weinig goeds, al zou levend in handen krijgen niet eens zo slecht zijn, dan kun je ze eens goed straffen voor alle gruwelijke gewelddadigheden die ze begaan hebben. Ik ben er geen moment rouwig om dat ze "vermoord" zijn.
 
Oud 24 July 2003, 20:51   #6
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

mijn eerste gevoel toen ik het las was: gelukkig, hun verdiende loon. terroristen verdienen niet anders. echter als je goed nadenkt is het ethisch gezien gewoon nooit juist om iemand te doden dus ik kan het standpunt van babysmurfie ook wel begrijpen. ik vind het helemaal NIET erg dat ze dood zijn
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline  
Oud 24 July 2003, 22:43   #7
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat het internationaal gerechtshof daarvoor dient..maarja daar heeft amerika schijt aan..
 
Oud 25 July 2003, 17:49   #8
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het echt belachelijk dat ze die fotos hebben vrijgegeven.
soort van oorlogs trofee. 'kijk wat zijn we goed zeg, we hebben de kids van saddam vermoord'

over hun dood heb ik een beetje dubbele gevoelens, kijk het zijn terroristen dus het is ook wel goed, maar door ze te vermoorden zijn zij, de amerikanen, dus geen haar beter dan de terroristen die ze willen bestrijden. ik had ze toch liever in de gevangenis gezien denk ik.

en @ kamui : lees een krant of kijk een keer het nieuws
 
Oud 29 July 2003, 19:24   #9
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

sjah ik las et op vakantie, en ik vond het op zich goed. Ben et idd wel met stevie eens, een dubbel gevoel. Maar het waren zeker geen lieverdjes, en ze zijn rampzalig om levend te pakken te krijgen dus als Amerikanen dan de kans hebben die mannen te vermoorden, naja... ach ik verdiep me eigenlijk weinig in Irak en perikelen. Het blijft vreselijk

Maar als je naar die onderdrukte bevolking kijkt, weet je eigenlijk wel dat dit het enige juiste is. Die mensen zijn zo uitzinnig van vreugde dat ze van zo'n tiran zijn verlost. Zijn zonen kunnen hem nu iig niet meer opvolgen, en dat zal hem ook wel breken. Wat die man op zijn kerfstok heeft, maaaaan daar zou de duivel zich nog voor schamen
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline  
Oud 29 July 2003, 21:38   #10
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

elk land hoort zich aan afspraken te houden punt. en de vs staat daar blijkbaar boven..
 
Oud 29 July 2003, 21:50   #11
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
elk land hoort zich aan afspraken te houden punt. en de vs staat daar blijkbaar boven..
ja he, dat was de vs in Wo2 ook...die uitspraken van je zijn wel erg simpel gezegd, maar woorden en daden zijn iets anders. JE weet niet wat er daadwerkelijk afspeelt op het slagveld.
 
Oud 29 July 2003, 22:09   #12
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ja he, dat was de vs in Wo2 ook...die uitspraken van je zijn wel erg simpel gezegd, maar woorden en daden zijn iets anders. JE weet niet wat er daadwerkelijk afspeelt op het slagveld.
nee maar dan snap ik neit waarom ze gingen zeuren dat het laten zien van 2 gegijzelde amerikaanse militairen op aljazera tegen de con. van geneve is...
 
Oud 29 July 2003, 22:40   #13
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

mwah, ze zijn der zo wel extreem makkelijk vanaf gekomen. Als je weet wat die lui gedaan hebben had je ze beter voor de rest van hun leven kunnen opsluiten, ergens in een donker hok.

bovendien vind ik het altijd nogal krom, iemand doodmaken omdat die persoon iemand dood heeft gemaakt. Zelfs in een extreme situatie als deze.

Maarja, tis gebeurd, en almetal kan ik geen medelijden met ze hebben.
Overigens wel met dat 14e jarige zoontje. Dat jochie zal ongetwijfeld zijn ouders na doen en absoluut gaan aardig jongetje zijn, maar dan nog ga je geen kinderen doodschieten...
Jochemmm is offline  
Oud 30 July 2003, 13:35   #14
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jochemmm
mwah, ze zijn der zo wel extreem makkelijk vanaf gekomen. Als je weet wat die lui gedaan hebben had je ze beter voor de rest van hun leven kunnen opsluiten, ergens in een donker hok.

bovendien vind ik het altijd nogal krom, iemand doodmaken omdat die persoon iemand dood heeft gemaakt. Zelfs in een extreme situatie als deze.

Maarja, tis gebeurd, en almetal kan ik geen medelijden met ze hebben.
Overigens wel met dat 14e jarige zoontje. Dat jochie zal ongetwijfeld zijn ouders na doen en absoluut gaan aardig jongetje zijn, maar dan nog ga je geen kinderen doodschieten...
denk je dat die soldaat die dat heeft moeten doen nog lekker kan slapen?

en als een kind van 14 met ak 74 op je team gaat schieten dan heb je weinig keus he maar ga hun niet zwartmaken
met zo'n domme opmerking

als een kind de straat over rent en het kind wordt overreden dan ga je toch ook niet zeggen dat je geen kinderen moet overrijden......tis wel lekker makkelijk he die amerikanen zwart maken
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline  
Oud 31 July 2003, 21:15   #15
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Originally posted by SpiNe
denk je dat die soldaat die dat heeft moeten doen nog lekker kan slapen?

en als een kind van 14 met ak 74 op je team gaat schieten dan heb je weinig keus he maar ga hun niet zwartmaken
met zo'n domme opmerking

als een kind de straat over rent en het kind wordt overreden dan ga je toch ook niet zeggen dat je geen kinderen moet overrijden......tis wel lekker makkelijk he die amerikanen zwart maken
uhm, waar haal jij al die afkeer tegen de amerikanen nou weer uit?

Of dat kind nou met AK74 en al te onder is gegaan of perongeluk ergens in een hoekje is geraakt door een verdwaalde kogel, dat neemt niet dat ik nog wel medeleven kan tonen voor de dood van een 14 jarig jochie.
Jochemmm is offline  
Oud 31 July 2003, 22:58   #16
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is nooit goed om iemand te vermoorden. (ook vanwege het feit dat dat eigenlijk te makkelijk is (levenslang is veel erger)

Maar er zijn wel mensen die het niet verdienen om te leven.
 
Oud 1 August 2003, 12:03   #17
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

wrom reageer je er dan sowieso op?

ik vind t trouwens verdiende loon na wat hun hebben gedaan
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline  
Oud 6 August 2003, 17:37   #18
Freedom
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mja, maar dit toont nogmaals aan dat de VS zich precies toch dat ietsjes beter vindt dan de anderen
(cfr. conf. v. Genève,Internat. Strafhof,...).....

Niet?
 
Oud 11 August 2003, 20:12   #19
lizeth
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben tegen de doodstraf en helemaal tegen moord. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe je anders terroristen aan moet pakken. Een gevangenisstraf is ook geen oplossing, ze komen er altijd wel uit. En eens een terrorist, altijd een terrorist!
Moeilijke situatie dit...
 
Oud 11 August 2003, 20:47   #20
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

best raar toch, dat er mense vermoord kunne worde. en er kan niks tege gedaan worden
 
Oud 12 August 2003, 11:18   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

die zonen zijn omgekomen in een vuurgevecht, ik heb echt geen medelijden met dat tuig. Saddam zijn lijk moeten ze door de straten van Washington slepen, zodat iedereen kan zien wat de westerse wereld doet tegen terrorisme. Met wortel en tak uitroeien!
 
Oud 12 August 2003, 11:22   #22
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Trouwens amerika is een supermacht, waarom zou het dan verantwoording af moeten leggen aan haar veel zwakkere en valse bondegnoten zoal: Rusland Duitsland en Frankrijk. In de geschiedenis is het altijd een supermacht die gewoon de lakens uitdeelt.
 
Oud 2 January 2004, 11:02   #23
Darksecret
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat go's around comes around
 
Oud 2 January 2004, 11:19   #24
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kappen hiermee, Darksecret
 
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:37.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.