Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 7 April 2007, 08:39   #301
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
met mij ook, zodra je enig historisch of wetenschappelijk bewijs hebt dat jouw geloof waar is.
Geloof kan je niet bewijzen anders is het geen geloof meer! Geloof moet je geloven en kan je niet bewijzen! Al staan er wel dingen in de bijbel die wel bewijsbaar zijn!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 09:29   #302
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
met mij ook, zodra je enig historisch of wetenschappelijk bewijs hebt dat jouw geloof waar is.
Misschien moet je minder feitelijk en zakelijk denken. Je kan jezelf wel redden als Westers persoon in deze omgeving maar er zijn ook mensen (tel ze maar na op deze aardbol) die een houvast, een spiritueel symbool nodig hebben om te overleven en door te gaan en proberen voor hunzelf een perfect leven te bouwen.

Jammer dat je brainwasht bent door de mediaverhalen
Jammer dat je geen enkel respect toont voor gelovigen
Jammer dat je geen enkel respect toont voor rituelen en woorden die duizenden jaren oud kunnen zijn
Jammer dat je ondanks je foute kritiek je niet verder verdiept in religie.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 7 April 2007, 09:31   #303
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Oh, en wat ben ik blij dat ik me wél kan aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Als islamitiet en allochtoon heb ik al veel meer bereikt dan vele blanke Nederlandse mensen, waaronder mensen die constant kritiek hebben op de islam en/of allochtonen zoals blabla1999. Ik kan er wel trots op wezen hoor, echt.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 7 April 2007, 10:12   #304
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Misschien moet je minder feitelijk en zakelijk denken. Je kan jezelf wel redden als Westers persoon in deze omgeving maar er zijn ook mensen (tel ze maar na op deze aardbol) die een houvast, een spiritueel symbool nodig hebben om te overleven en door te gaan en proberen voor hunzelf een perfect leven te bouwen.

Jammer dat je brainwasht bent door de mediaverhalen
Jammer dat je geen enkel respect toont voor gelovigen
Jammer dat je geen enkel respect toont voor rituelen en woorden die duizenden jaren oud kunnen zijn
Jammer dat je ondanks je foute kritiek je niet verder verdiept in religie.
He tis niet zo dat ik een spiritueel symbool nodig heb om te overleven! Het is alleen dat ik weet dat God bestaat en dat ik zonder hem niet eens had geleeft! Dus waarom zou ik hem daar niet dankbaar voor zijn... En dan ben ik zo dat ik dat aan iedereen wil vertellen..

2e gedeelte ben ik wel met je eens!!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 10:14   #305
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Banaan, nu kappen met tegen jezelf praten.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline  
Oud 7 April 2007, 10:16   #306
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 3rd boetah Bekijk Bericht
Banaan, nu kappen met tegen jezelf praten.
Hij praat niet tegen zichzelf! Hij probeert er alleen voor te zorgen dat mensen christenen/moslims e.d. respecteren! Ik ben blij dat er tenminste nog iemand op dit hele forum is die zoiets begrijpt!!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 10:22   #307
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Mensen moeten mensen respecteren.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline  
Oud 7 April 2007, 10:25   #308
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 3rd boetah Bekijk Bericht
Mensen moeten mensen respecteren.
Ja, ze meoten mensen respecteren.. en dus ook het geloof van die mensen... Want als je het geloof van mensen niet respecteerd.. dan respecteer je die mensen zelf ook niet!!!

En omdat de meeste mensen hiero mijn geloof niet respecteren.. Respecteren ze mij dus ook niet..!!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 10:29   #309
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Misschien houden ze niet van jouw schrijfwijze. Uitroeptekens roepen vaak negatieve reacties op.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline  
Oud 7 April 2007, 10:30   #310
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 3rd boetah Bekijk Bericht
Misschien houden ze niet van jouw schrijfwijze. Uitroeptekens roepen vaak negatieve reacties op.
Ik zal mijn uitroeptekens voortaan wel voor me houden.. Als jij dat liever hebt.
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 10:35   #311
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Je moet je vooral niets van mij aantrekken als je dat niet wil. Ben binnenkort toch weer het land uit.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline  
Oud 7 April 2007, 10:40   #312
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 3rd boetah Bekijk Bericht
Mensen moeten mensen respecteren.
Word.

Gaf ik je nou props??
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 7 April 2007, 10:46   #313
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

nee joh banaan, ik had gewoon het gevoel dat je tegen jezelf ouwehoerde met die Sandra figuur
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline  
Oud 7 April 2007, 10:49   #314
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ik wou mezelf cool opstellen
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 7 April 2007, 10:53   #315
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline  
Oud 7 April 2007, 11:25   #316
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 3rd boetah Bekijk Bericht
Je moet je vooral niets van mij aantrekken als je dat niet wil. Ben binnenkort toch weer het land uit.
Ja, dus daarom moet ik maar gewoon doen alsof jij niks zegt.. en dan nog.. als je in het buitenland zit kan je nog steeds op internet.. duh...

En ff.. ik ben gewoon een mens hoor.. geen figuur of wat dan ook!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 11:34   #317
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow

Citaat:
Origineel gepost door ash-hôôle Bekijk Bericht
Het geloof is heel lang geleden bedacht om mensen in bedwang te houden.
Dit is waar, neem bijvoorbeeld het christendom en de bijbel.
(Dit is wetenschappelijk bewezen uit orginele stukken!)

Heel veel jaartjes terug, paar duizend, vereerde ze nog een god en een godin, maar omdat de mannelijke leiders van het geloof niet zo blij waren met het vereren van een vrouw, want immers een vrouw (aldus toen, en niet aldus mij) was ondergeschikt aan de man, hebben ze de godin uit het geloof geschrapt.

Ander voorbeeld van geloofsaanpassingen zijn de overbekende 10 geboden.

Dat zijn er helemaal geen 10, het zijn er veel meer.
Maar ja ook daar werd weer is lekker in aangepast.


=

Mijn mening is dat als mensen gelukkig zijn en hoop en kracht vinden in hun geloof, zonder discriminerende overuigingen hierdoor mee te krijgen (tegen homo's, tegen andere geloven.. etc) ze er vooral mee door moeten gaan.
 
Oud 7 April 2007, 11:41   #318
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Owja..

Waar ik ook zo moe van word is dat gezeur over de moskee.
Van mij mag heel nederland er mee worden vol gebouwd.
Die dingen zien er een stuk mooier uit dan de gemiddelde kerk.

En het oog wilt ook wat
 
Oud 7 April 2007, 11:48   #319
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Dit is waar, neem bijvoorbeeld het christendom en de bijbel.
(Dit is wetenschappelijk bewezen uit orginele stukken!)

Heel veel jaartjes terug, paar duizend, vereerde ze nog een god en een godin, maar omdat de mannelijke leiders van het geloof niet zo blij waren met het vereren van een vrouw, want immers een vrouw (aldus toen, en niet aldus mij) was ondergeschikt aan de man, hebben ze de godin uit het geloof geschrapt.

Ander voorbeeld van geloofsaanpassingen zijn de overbekende 10 geboden.

Dat zijn er helemaal geen 10, het zijn er veel meer.
Maar ja ook daar werd weer is lekker in aangepast.


=

Mijn mening is dat als mensen gelukkig zijn en hoop en kracht vinden in hun geloof, zonder discriminerende overuigingen hierdoor mee te krijgen (tegen homo's, tegen andere geloven.. etc) ze er vooral mee door moeten gaan.
Ik ben het niet helemaal met je eens! Christenen waren toen al christenen die niet in al die goden geloofde.

De 10 geboden zijn de hoofdgeboden, die Mozes op de berg sinaď heeft gehad van God... En er zijn echt nog wel meer regels waar men zich aan moet houden..

Neej, ik heb niks tegen de mensen die homo zijn.. Al heb ik wel wat tegen hun overtuiging.. Zij kunnen er niks aan doen dat ze homo zijn.. Maar er zijn ook christenen die homo zijn, die dat weten en dan maar ongetrouwd blijven omdat God het afkeurd! God heeft de vrouw voor de man geschapen en niet de man voor de man.
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 12:01   #320
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ik ben het niet helemaal met je eens! Christenen waren toen al christenen die niet in al die goden geloofde.

De 10 geboden zijn de hoofdgeboden, die Mozes op de berg sinaď heeft gehad van God... En er zijn echt nog wel meer regels waar men zich aan moet houden..

Neej, ik heb niks tegen de mensen die homo zijn.. Al heb ik wel wat tegen hun overtuiging.. Zij kunnen er niks aan doen dat ze homo zijn.. Maar er zijn ook christenen die homo zijn, die dat weten en dan maar ongetrouwd blijven omdat God het afkeurd! God heeft de vrouw voor de man geschapen en niet de man voor de man.
Als je maar gelukkig bent

Maar uhm.. het is echt waar dat het christendom en diens vertakkingen.. allemaal eerst een god en godin vereerde.
En de 10 geboden zijn orgineel veel meer dan 10.

Ze graven nog wel is wat af op deze planeet
En dan vind je nog wel is wat.

Discovery Channel is ook erg leerzaam.

Deze 2 zaken, zijn absolute bewezen feiten.



Ik ga niet in discussie over wie wat en waarvoor en waarneer en waardoor god wat dan ook geschapen heeft.

Maar mijn mening is dat god liefde hoort te zijn.
Liefde voor jezelf, en liefde voor een ander..
Dus ook als iemand liefde voelt voor hetzelfde geslacht.

(enne de vrouw is voor de man geschapen? hmz.. zijn we niet gewoon voor elkaar geschapen.. zo klinkt het ook weer alsof de vrouw ondergeschikt is aan de man)


Liefde is goddelijk
 
Oud 7 April 2007, 12:05   #321
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Als je maar gelukkig bent

Maar uhm.. het is echt waar dat het christendom en diens vertakkingen.. allemaal eerst een god en godin vereerde.
En de 10 geboden zijn orgineel veel meer dan 10.

Ze graven nog wel is wat af op deze planeet
En dan vind je nog wel is wat.

Discovery Channel is ook erg leerzaam.

Deze 2 zaken, zijn absolute bewezen feiten.



Ik ga niet in discussie over wie wat en waarvoor en waarneer en waardoor god wat dan ook geschapen heeft.

Maar mijn mening is dat god liefde hoort te zijn.
Liefde voor jezelf, en liefde voor een ander..
Dus ook als iemand liefde voelt voor hetzelfde geslacht.

(enne de vrouw is voor de man geschapen? hmz.. zijn we niet gewoon voor elkaar geschapen.. zo klinkt het ook weer alsof de vrouw ondergeschikt is aan de man)


Liefde is goddelijk
De man is eerst door God geschapen, maar omdat de man eenzaam was heeft God voor de man een vrouw geschapen.. Zo is het gegaan en daar kan ik niks aan veranderen.. Ik zeg hiermee niet dat de vrouw ondergeschikt is aan de man!

Het is zo dat de christenen soms ook nog wel fout waren en tog in andere goden gingen geloven. Maar er zijn altijd nog echte christenen geweest die gewoon in God zijn blijven geloven.. Kijk maar naar het verhaal van Noach en de ark. Al die mensen die zichzelf christenen noemen zijn toen dood gegaan.. Maar Noach en zijn vrouw en kinderen e.d. zijn gespaard gebleven!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 7 April 2007, 12:23   #322
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
De man is eerst door God geschapen, maar omdat de man eenzaam was heeft God voor de man een vrouw geschapen.. Zo is het gegaan en daar kan ik niks aan veranderen.. Ik zeg hiermee niet dat de vrouw ondergeschikt is aan de man!

Het is zo dat de christenen soms ook nog wel fout waren en tog in andere goden gingen geloven. Maar er zijn altijd nog echte christenen geweest die gewoon in God zijn blijven geloven.. Kijk maar naar het verhaal van Noach en de ark. Al die mensen die zichzelf christenen noemen zijn toen dood gegaan.. Maar Noach en zijn vrouw en kinderen e.d. zijn gespaard gebleven!
Ik zal het anders formuleren, want volgens mij snap je niet wat ik vertel.

ze geloofde EERST in God en Godin.
Ik heb het niet over andere goden, enkel over de godin.
Man/Vrouw

Het is absoluut bewezen dat in het begin van die geloofs stroming dat God en Godin vereerd werden, de Godin is door de leiders uit de boeken en het geloof geschapt.

Hier kan je gewoon weg niet over discussieren, vooral door te qouten uit de bijbel, want zoals ik al zei.. het is eruit geschapt!

Ok, niet echt geschapt want het is aangepast.
De heilige geest..

De vader, de zoon en de heilige geest.



In het begin was er geen heilige geest maar wel een Godin.


ff wat qouten van wikipedia:




"De Heilige Geest wordt binnen het huidige christendom beschouwd als de Geest van God. Samen met God de Vader en God de Zoon vormt de Heilige Geest de goddelijke drie-eenheid. Volgens de algemene opvatting werd deze leer officieel vastgesteld op het Concilie van Nicaea in 325 maar de ideeën hieromtrent leefden al langer binnen bepaalde groepen van de christelijke gemeenschap. De Heilige Geest wordt doorgaans gesymboliseerd in de vorm van een duif of een vuurvlam."



"Christendom

Koningin van de Hemel en Moeder Gods in de hoofdkerk van het Belgische Lier. Achteraan staat ook een levensboomOok in het christendom, dat voor een groot deel op het jodendom is gebaseerd en deels als vehikel voor de verspreiding van de joodse opvattingen over de wereld fungeerde, ontkent men fundamenteel de aanwezigheid van een godin. Dit werd al in het eerste van de Tien Geboden aangegeven: "Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd. Vereer naast mij geen andere goden." (Bijbelboek Exodus 20:2-3). Ook het afbeelden van God of goden werd in eerste instantie verboden in een poging om de godinnen onder de noemer heidendom aan de kaak te stellen en in de hoop dat ze tenslotte zouden verdwijnen. Vanaf 392 werd de godenverering van heidense goden door keizer Theodosius, die van het christendom met zijn vele aanhangers een staatsgodsdienst maakte, verboden."


Zo is in dezelfde periode een algeheel verbod gekomen op het vereeren dan iets anders dan God, en is de Heilige Geest opgenomen in het geloof.

Godin werd Heilige Geest



Nog wat feitjes over hoe oud het geloof in een Godin is..



"In de mythologie van volken uit de oudheid blijkt de erkenning van een veelheid aan godinnen. Naargelang de context waarin ze voorkomen, vertegenwoordigen ze allerlei aspecten van het leven en van de geest. De verschijning van een Godin vindt en vond in alle culturen plaats en in veel gevallen was de oergodheid vrouwelijk. Dit blijkt reeds uit archeologische vondsten daterend uit het Paleolithicum en het Neolithicum, zoals de Venus van Laussel en de talloze godinnenbeeldjes die uit deze oude lagen zijn opgegraven, ook bijvoorbeeld in de Indusbeschaving. En ook in het archaďsche Mesopotamië dat met deze cultuur handelsbetrekkingen over zee onderhield, zijn dergelijke beeldjes gevonden, evenals in latere tijden de geschreven getuigenissen van het bestaan van de cultus van godinnen. Veel onderzoekers vermoeden een vrouwelijke dominantie van de samenleving, omdat het aantal beeldjes van mannelijke figuren eerder uitzondering dan regel is. Veel getuigenissen en vondsten in verband met de vroegste mythologieën lijken te wijzen op een algemeen geldende cultus van de Grote Moedergodin of de Moedergodincultus, en dit op wereldschaal.

In het Europese collectief geheugen zijn godinnen voornamelijk aanwezig uit de Noordse en Germaanse mythologie en uit de invloed via de kerstening van de godinnen uit de "heidense" Romeinse en Griekse mythologie. Verder zijn er nog de aanwijzingen uit het Oude Egypte en de Amerikaanse hoogculturen van Azteken, Maya's en Inka's als aanwijzing voor de aanwezigheid van godinnen in het menselijk denken en beschouwen."



"De Moedergodin is de aanduiding dat het opperwezen of een belangrijke godheid vrouwelijk is.

Voor de meesten van ons die met een monotheďstische religieuze opvatting vertrouwd zijn, lijkt het vanzelfsprekend om het opperwezen ‘God de Vader’ te noemen. Beschouwt men echter de ‘grote geschiedenis der mensheid’, dan blijkt het opperwezen ook vaak ‘God de Moeder’ te zijn, of 'Moeder van God', of ‘de Moedergodin’. Er zijn heel wat sporen en restanten van deze cultus, vooral uit het Neolithicum tot 7.000 jaar geleden, wijzend op een matriarchale samenleving, waar het hoogste principe, opperste symbool van vruchtbaarheid of scheppingskracht, als vrouwelijk werd gezien. Ook bepaalde mysteriecultussen zouden teruggrijpen op deze traditie."



I Rest My Case
 
Oud 7 April 2007, 15:45   #323
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

kap eens ff met zoveel posten voordat ik kan rerageren :/
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 7 April 2007, 16:05   #324
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Zo, ff lekker wat zitten quoten.

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Geloof kan je niet bewijzen anders is het geen geloof meer! Geloof moet je geloven en kan je niet bewijzen!
En dat is de reden waarom ik niet geloof.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Jammer dat je geen enkel respect toont voor gelovigen
Wel voor gelovigen, niet (veel) voor hun geloof.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Jammer dat je geen enkel respect toont voor rituelen en woorden die duizenden jaren oud kunnen zijn
Rituelen, leuk alleen het verhaal erachter is in mijn ogen puur onzin.
Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Jammer dat je ondanks je foute kritiek je niet verder verdiept in religie.
Waarom zou ik me ergens in verdiepen als ik de basis ervan al onzin vind. Over het Christendom weet ik voor een Atheďst volgens mij best een hoop.
Oja, ik vind het goed dat mensen steun en houvast vinden bij hun geloof. Ze moeten mij er alleen niet mee lastig gaan vallen.

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Het is niet zo dat ik een spiritueel symbool nodig heb om te overleven! Het is alleen dat ik weet dat God bestaat en dat ik zonder hem niet eens had geleeft! Dus waarom zou ik hem daar niet dankbaar voor zijn... En dan ben ik zo dat ik dat aan iedereen wil vertellen..

2e gedeelte ben ik wel met je eens!!
Jij mischien niet maar er zijn zeker weten een heleboel gelovigen die "het licht hebben gezien" en nu een 'doel' hebben (en daarvoor blijven leven) doordat ze geloven.

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ja, ze meoten mensen respecteren.. en dus ook het geloof van die mensen... Want als je het geloof van mensen niet respecteerd.. dan respecteer je die mensen zelf ook niet!!!

En omdat de meeste mensen hiero mijn geloof niet respecteren.. Respecteren ze mij dus ook niet..!!
Ik respecteer mensen maar niet hun geloof. Maar omdat ik hun geloof niet respecteer vinden zij dat ik dus ook geen respect heb voor hen.

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Mijn mening is dat als mensen gelukkig zijn en hoop en kracht vinden in hun geloof, zonder discriminerende overuigingen hierdoor mee te krijgen (tegen homo's, tegen andere geloven.. etc) ze er vooral mee door moeten gaan.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind alleen (zoals ik al zei) dat ze mij er niet mee lastig moeten vallen.
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
God heeft de vrouw voor de man geschapen en niet de man voor de man.
Dit is dan weer zo'n opmerking die ik als Atheďst (en 'aanhanger' van de evolutie theorie) volkomen belachelijk vind.

Enne, mijn vorige post was nogal grof en zo bedoelde ik het niet echt. (for the offended)
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 7 April 2007, 20:35   #325
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Oh hey je respecteert mij als gelovige maar je respecteert mijn geloof niet, oooh oke je bent mijn vriend nu hoor heey!!!

Gevalletje; ik ben klaar met jou.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline  
Oud 7 April 2007, 20:41   #326
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

jouw plaat blijft hangen...
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline  
Oud 7 April 2007, 22:32   #327
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Oh hey je respecteert mij als gelovige maar je respecteert mijn geloof niet, oooh oke je bent mijn vriend nu hoor heey!!!

Gevalletje; ik ben klaar met jou.
Nee ik respecteer jou als medemens maar niet je geloof.
Fijn gediscusseerd te hebben,
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 7 April 2007, 23:10   #328
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oh gaan we nu weer de respect kant op. Mensen die beginnen te zeuren dat hun geloof niet genoeg respect krijgt moeten eens gaan afvragen hoe sterk hun geloof is. Als je werkelijk gelooft zou dat je niets moeten uitmaken, jij weet immers wel beter.
 
Oud 8 April 2007, 02:54   #329
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
Oh gaan we nu weer de respect kant op. Mensen die beginnen te zeuren dat hun geloof niet genoeg respect krijgt moeten eens gaan afvragen hoe sterk hun geloof is. Als je werkelijk gelooft zou dat je niets moeten uitmaken, jij weet immers wel beter.

Ik geloof dat ik respect heb..
 
Oud 8 April 2007, 09:36   #330
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@ Wiz; ik vind het wel interessant wat je hebt gepost over een Godin..
 
Oud 8 April 2007, 14:04   #331
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Jullie snappen allemaal de basis van het geloof niet! De basis van het geloof is liefde!

Jullie denken, volgens mij, allemaal dat geloven heel moeilijk is en dat je je aan super veel regeltjes moet houden e.d. Maar als je God niet kent ken je de liefde niet want God is liefde! En zonder liefde kunnen mensen niet leven!

Sorry Wiz, maar dat hele verhaal over godin/god vind ik onzin! Het zal best zo zijn dat dat vroeger zo is geweest, maar het heeft niks met het christendom te maken. ER zijn altijd al christenen geweest en dat die misschien ooit vermengt zijn geraakt met mensen die ooit in godin/god hebben gelooft kan best zo zijn. Er zijn ook moslims die christen worden en andersom.. Maar dat zegt nog niet dat het christendom voortkomt uit de islam en andersom!

En over dat respect, als jullie geen respect voor iemand geloof hebben dan respecteer je die mens ook niet! Maar je kan ook respect voor iemand geloof hebben zonder het zelf te geloven.
Maar je hebt gelijk al zeg je dat mensen niet zo moeten zeuren over respect enzo.

Als jullie niet willen geloven dat God bestaat dan vind ik dat heel jammer.. Ik accepteer/respecteer het maar ik moet zeggen dat jullie heel wat missen in dit leven en het hiernamaals! En ik vind het jammer.. Had het graag met jullie allemaal gedeeld!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 8 April 2007, 14:11   #332
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Als jullie niet willen geloven dat God bestaat dan vind ik dat heel jammer.. Ik accepteer/respecteer het maar ik moet zeggen dat jullie heel wat missen in dit leven en het hiernamaals! En ik vind het jammer.. Had het graag met jullie allemaal gedeeld!
Ik vind het ook best jammer dat je gelooft. Ik accepteer/respecteer het wel maar ik moet zeggen dat ik niet denk dat je naar het hiernamaals gaat, maar blijf geloven als je bang voor de dood bent
Pakspul is offline  
Oud 8 April 2007, 14:14   #333
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Ik vind het ook best jammer dat je gelooft. Ik accepteer/respecteer het wel maar ik moet zeggen dat ik niet denk dat je naar het hiernamaals gaat, maar blijf geloven als je bang voor de dood bent
Ik ben niet bang voor de dood, zie er juist naar uit! Ik weet dat ik dan naar God mag gaan! Dat zal voor mij echt een feest zijn, het is daar veel beter dan op deze aarde!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 8 April 2007, 14:16   #334
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

www.ns.nl
Pakspul is offline  
Oud 8 April 2007, 14:18   #335
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
je wou zeggen dat ik maar voor de trein moet springen ofzo?
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 8 April 2007, 14:19   #336
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

nee er voor laten duwen
Pakspul is offline  
Oud 8 April 2007, 20:18   #337
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Jullie snappen allemaal de basis van het geloof niet! De basis van het geloof is liefde!
van welk geloof?
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Sorry Wiz, maar dat hele verhaal over godin/god vind ik onzin! Het zal best zo zijn dat dat vroeger zo is geweest, maar het heeft niks met het christendom te maken. ER zijn altijd al christenen geweest en dat die misschien ooit vermengt zijn geraakt met mensen die ooit in godin/god hebben gelooft kan best zo zijn. Er zijn ook moslims die christen worden en andersom.. Maar dat zegt nog niet dat het christendom voortkomt uit de islam en andersom!
of, jij accepteerd niet dat er in de loop der tijden een boel is verdraaid aan de verhalen/het boek.
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
En over dat respect, als jullie geen respect voor iemand geloof hebben dan respecteer je die mens ook niet!
jawel, maar blijkbaar ben jij te dom om dat in te kunnen zien.
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ik ben niet bang voor de dood, zie er juist naar uit! Ik weet dat ik dan naar God mag gaan! Dat zal voor mij echt een feest zijn, het is daar veel beter dan op deze aarde!
nog zoiets vaags van een boel geloven. als in het "hiernamaals" alles veel beter is dan "op aarde" waarom pleegt niet iedereen zelfmoord?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 9 April 2007, 02:16   #338
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Sorry Wiz, maar dat hele verhaal over godin/god vind ik onzin! Het zal best zo zijn dat dat vroeger zo is geweest, maar het heeft niks met het christendom te maken. ER zijn altijd al christenen geweest en dat die misschien ooit vermengt zijn geraakt met mensen die ooit in godin/god hebben gelooft kan best zo zijn. Er zijn ook moslims die christen worden en andersom.. Maar dat zegt nog niet dat het christendom voortkomt uit de islam en andersom!
Ik kan moeilijk opnieuw alles posten.
Christendom is 2000 jaar oud, het geloof in een Godin meer dan 7000

Reken zelf maar uit!



Enne.. er zijn altijd christenen geweest?
Geloof je zeker ook niet in Darwin? Evolutie enzo
De aap, neanderthaler, de oermens.. etc.
Tja.. allemaal bewezen.
Maar de waarheid geloven kan ook best lastig zijn blijkbaar.

Het christendom is begonnen met het geloof in een God en een Godin. Of jij het nou wilt geloven of niet, het is de simpele waarheid. Ik heb zelf de bijbel naast me liggen hoor, dus aub geen qoutes daaruit meer

En ik kan me werkelijk niet inbeelden waarom je nou daarover zo druk moet maken! Wat maakt het nou uit hoe jouw geloof begonnen is.. of denk je werkelijk dat in 2000 jaar niks is veranderd aan het geloof of aan de bijbel.
Dat in 2000 jaar van vertalingen mischien niet het één en ander ook misvertaald kan zijn.

(en denk je werkelijk echt dat de wereld overspoelt is door regen? en dat een simpel arkje met een paar diertjes het overleeft hebben, en dat die paar mensen de wereld opnieuw bevolkt hebben? Er zijn miljarden verschillende diersoorten.. grote ark hoor.. en waar heeft ie al het eten voor die miljarden dieren gelaten in die Ark?)

Het geloof in een Godin is in de jaren 300 afgeschaft en is de Heilige Geest in het christendom toegevoegt.

Lijkt me duidelijk.
Ik val jouw geloof niet aan hoor.
Ben zelf christelijk opgevoed, heb me bijbel en alles.

Maar daarom hoef ik niet blind te geloven in een paar geprinte lettertjes uit een bijbel terwijl wetenschappelijk bewijs toch andere dingen aantonen.

Zoals je zelf zegt, God is liefde!
Geloof daar dan in!

ipv die onzin.

Of lees het boek van Job is.
 
Oud 9 April 2007, 02:19   #339
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
nog zoiets vaags van een boel geloven. als in het "hiernamaals" alles veel beter is dan "op aarde" waarom pleegt niet iedereen zelfmoord?
Omdat ze dan naar de Hel gaan

Ken je feiten
 
Oud 9 April 2007, 10:03   #340
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Gisteren naar NGC gekeken en toen ze het over de boer "Openbaring" dat de aarde naar de kloten gaat. Eerst zeven jaar verrotheid en daarna komt de duivel zelf om de boel af te maken, MAAR! gelukkig net op het einde komt god de boel redden en daarna is er eeuwige vreden.

Net voordat het allemaal gebeurd zullen alle gelovigen weg gezapt worden en de rest zal dood gaan, maar waarom gaan jullie ook niet gewoon dood? Dan kom je er toch ook?

En dan dat het al vast staat dat god wint van de duivel hoe slap kun je toekomst verhalen schrijven zeg.
Pakspul is offline  
Oud 9 April 2007, 19:12   #341
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Enne.. er zijn altijd christenen geweest?
Geloof je zeker ook niet in Darwin? Evolutie enzo
De aap, neanderthaler, de oermens.. etc.
Tja.. allemaal bewezen.
Maar de waarheid geloven kan ook best lastig zijn blijkbaar.
als je christen bent kan je daar niet in geloven want dan ben je geen christen meer.
Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
(en denk je werkelijk echt dat de wereld overspoelt is door regen? en dat een simpel arkje met een paar diertjes het overleeft hebben, en dat die paar mensen de wereld opnieuw bevolkt hebben? Er zijn miljarden verschillende diersoorten.. grote ark hoor.. en waar heeft ie al het eten voor die miljarden dieren gelaten in die Ark?)
Ja, alle dieren en mensen die daarna nog sex hadden/hebben doen aan incest dus (mensen deden dat sowieso al want er waren maar 2 mensen aan het begin.)
Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Omdat ze dan naar de Hel gaan

Ken je feiten
oja. natuurlijk
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 9 April 2007, 20:07   #342
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
En dan dat het al vast staat dat god wint van de duivel hoe slap kun je toekomst verhalen schrijven zeg.
Hahahaha, ik zou als ik de duivel was niet eens meer de moeite nemen als het toch al vast staat dat ik zou verliezen

Luiheid is vast ook wel een zonde
 
Oud 9 April 2007, 20:12   #343
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ja, alle dieren en mensen die daarna nog sex hadden/hebben doen aan incest dus (mensen deden dat sowieso al want er waren maar 2 mensen aan het begin.)
Ik ga ff een net verzonnen theorie uit proberen, als ik iets fout zeg moet je het zeggen hoor!


Bijbel: De vrouw is gemaakt uit een rib van de man.
Wetenschap: De vrouw heeft XX chromosomen
Wetenschap: De man heeft XY chromosomen

Zou het niet logischer zijn als de man uit een rib van de vrouw komt? Wij hebben haar Xje namelijk
 
Oud 9 April 2007, 20:20   #344
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

onwijs knap dat je de bijbel op onwaarheden hebt betrapt, maar de uitspraak van sandraatje dat geloof liefde is lijkt me toch een stuk essentieler
 
Oud 9 April 2007, 20:55   #345
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ancalagon Bekijk Bericht
onwijs knap dat je de bijbel op onwaarheden hebt betrapt, maar de uitspraak van sandraatje dat geloof liefde is lijkt me toch een stuk essentieler
Veel te abstract
 
Oud 9 April 2007, 21:23   #346
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ancalagon Bekijk Bericht
onwijs knap dat je de bijbel op onwaarheden hebt betrapt, maar de uitspraak van sandraatje dat geloof liefde is lijkt me toch een stuk essentieler
Die uitspraak heb ik volgens mij (eerder?) vaker geroepen dan haar hoor
 
Oud 9 April 2007, 21:52   #347
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ancalagon Bekijk Bericht
onwijs knap dat je de bijbel op onwaarheden hebt betrapt, maar de uitspraak van sandraatje dat geloof liefde is lijkt me toch een stuk essentieler
ja maar die uitspraak slaat eigenlijk nergens op. "god is liefde"is gewoon een andere naam geven aan liefde. ik kan ook zeggen "poep is onsterfelijkheid".
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 10 April 2007, 12:09   #348
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
ja maar die uitspraak slaat eigenlijk nergens op. "god is liefde"is gewoon een andere naam geven aan liefde. ik kan ook zeggen "poep is onsterfelijkheid".
Poep is toch leven?
Mest voor andere planten enzo..


 
Oud 10 April 2007, 12:12   #349
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Poep is toch leven?
Mest voor andere planten enzo..


Je ontwijkt de vraag.
Pakspul is offline  
Oud 10 April 2007, 15:29   #350
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
Veel te abstract
mja misschien, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen
 
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.