Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 10 April 2007, 15:34   #351
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Ik kan moeilijk opnieuw alles posten.
Christendom is 2000 jaar oud, het geloof in een Godin meer dan 7000

Reken zelf maar uit!



Enne.. er zijn altijd christenen geweest?
Geloof je zeker ook niet in Darwin? Evolutie enzo
De aap, neanderthaler, de oermens.. etc.
Tja.. allemaal bewezen.
Maar de waarheid geloven kan ook best lastig zijn blijkbaar.

Het christendom is begonnen met het geloof in een God en een Godin. Of jij het nou wilt geloven of niet, het is de simpele waarheid. Ik heb zelf de bijbel naast me liggen hoor, dus aub geen qoutes daaruit meer

En ik kan me werkelijk niet inbeelden waarom je nou daarover zo druk moet maken! Wat maakt het nou uit hoe jouw geloof begonnen is.. of denk je werkelijk dat in 2000 jaar niks is veranderd aan het geloof of aan de bijbel.
Dat in 2000 jaar van vertalingen mischien niet het één en ander ook misvertaald kan zijn.

(en denk je werkelijk echt dat de wereld overspoelt is door regen? en dat een simpel arkje met een paar diertjes het overleeft hebben, en dat die paar mensen de wereld opnieuw bevolkt hebben? Er zijn miljarden verschillende diersoorten.. grote ark hoor.. en waar heeft ie al het eten voor die miljarden dieren gelaten in die Ark?)

Het geloof in een Godin is in de jaren 300 afgeschaft en is de Heilige Geest in het christendom toegevoegt.

Lijkt me duidelijk.
Ik val jouw geloof niet aan hoor.
Ben zelf christelijk opgevoed, heb me bijbel en alles.

Maar daarom hoef ik niet blind te geloven in een paar geprinte lettertjes uit een bijbel terwijl wetenschappelijk bewijs toch andere dingen aantonen.

Zoals je zelf zegt, God is liefde!
Geloof daar dan in!

ipv die onzin.

Of lees het boek van Job is.
Nee, ik geloof niet in darwin.. Hij heeft zelf gezegd dattie het allemaal verzonnen heeft en nog blijven mensen erin geloven!! Dat vind ik nou dom! En hoe kan het dat de aap een mens is geworden als ze geen tussenvormen hebben gevonden?? Van niks.. nu praat ik niet alleen over aap--> mens..

Wie zegt dat de aarde al 7000 jaar oud is? De mensheid heeft zelf maar ff bedacht dat de aarde al zoveel miljoen jaar oud is.. waar ze dat vandaan halen???

En als het geloof wel zou voortkomen uit een god en godin of wat dan ook.. dan zou God tog niet bestaan.. dus tuurlijk maakt mij dat wel uit! ik weet dat dat niet zo is.. ALs jij dat niet wilt geloven.. wat jij wilt!

ok, je hebt nu een heleboel verschillende soorten honden... dat zijn allemaal honden... dus daar hoeft er maar één paar van mee gegaan te zijn... En zo heb je tog nog veel meer dingen.. En als het in de bijbel staat zal het wel zo zijn geweest.. God kan alles.. dus waarom dat niet?

Geloof jij dat God bestaat wiz??
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 10 April 2007, 15:38   #352
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Ik ga ff een net verzonnen theorie uit proberen, als ik iets fout zeg moet je het zeggen hoor!


Bijbel: De vrouw is gemaakt uit een rib van de man.
Wetenschap: De vrouw heeft XX chromosomen
Wetenschap: De man heeft XY chromosomen

Zou het niet logischer zijn als de man uit een rib van de vrouw komt? Wij hebben haar Xje namelijk
Juist niet... Dan zou die Y chromosoom er zo maar opeens bij zijn gekomen... Dat kan niet.. en je kan wel van 1 2 maken.. delen kan altijd...
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 10 April 2007, 16:26   #353
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Nee, ik geloof niet in darwin.. Hij heeft zelf gezegd dattie het allemaal verzonnen heeft en nog blijven mensen erin geloven!! Dat vind ik nou dom!
Dus mocht het geval zo zijn dat god toch om een of andere manier toch niet bestaat heb je wel een erg nutteloos leven geleid.
Citaat:
En hoe kan het dat de aap een mens is geworden als ze geen tussenvormen hebben gevonden?? Van niks.. nu praat ik niet alleen over aap--> mens..
Omdat de tussenvorm het niet overleeft heeft of dat de aap de volgende stap zou zijn in de apen evolutie en daarom alle andere soorten om zich heen heeft uitgeroeid om zijn eigen bestaan te verdedigen (was dan eigenlijk weer uit komt bij punt 1 )
Citaat:
Wie zegt dat de aarde al 7000 jaar oud is? De mensheid heeft zelf maar ff bedacht dat de aarde al zoveel miljoen jaar oud is.. waar ze dat vandaan halen???
Omdat het een beetje apart zou zijn dat de aarde met al zijn inslagen van uit de ruimte gemaakt zou zijn 7000 jaar geleden samen met allemaal objecten die op ramkoers met de aarde liggen en dat de maan en vele andere planeten ook deze littekens heeft. Wat zou moeten beteken dat er toch wel objecten op de aarde zijn ingeslagen wat niet echt te repareren valt in een jaartje of 7000 of god zou ons laten denken dat er wel dingen zijn ingeslagen, maar dat dat nu niet meer gebeurd.
Citaat:
ok, je hebt nu een heleboel verschillende soorten honden... dat zijn allemaal honden... dus daar hoeft er maar één paar van mee gegaan te zijn... En zo heb je tog nog veel meer dingen.. En als het in de bijbel staat zal het wel zo zijn geweest.. God kan alles.. dus waarom dat niet?
Omdat Noach een ark heeft gemaakt met een bepaalde afmeting?
Pakspul is offline  
Oud 10 April 2007, 17:27   #354
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Dus mocht het geval zo zijn dat god toch om een of andere manier toch niet bestaat heb je wel een erg nutteloos leven geleid.Omdat de tussenvorm het niet overleeft heeft of dat de aap de volgende stap zou zijn in de apen evolutie en daarom alle andere soorten om zich heen heeft uitgeroeid om zijn eigen bestaan te verdedigen (was dan eigenlijk weer uit komt bij punt 1 )
Omdat het een beetje apart zou zijn dat de aarde met al zijn inslagen van uit de ruimte gemaakt zou zijn 7000 jaar geleden samen met allemaal objecten die op ramkoers met de aarde liggen en dat de maan en vele andere planeten ook deze littekens heeft. Wat zou moeten beteken dat er toch wel objecten op de aarde zijn ingeslagen wat niet echt te repareren valt in een jaartje of 7000 of god zou ons laten denken dat er wel dingen zijn ingeslagen, maar dat dat nu niet meer gebeurd.
Omdat Noach een ark heeft gemaakt met een bepaalde afmeting?
Ff tussendoor... van alle dieren/mensen en andere levende wezens zijn fossielen gevonden.. maar NOOIT!! zijn er tussenvormen gevonden.. Hoe kan je dat verklaren..? niet! alleen door het geloof in God.. de evolutie klopt niet!

Gelukkig bestaat God wel!

Maar de aarde is niet gemaakt door ramkoersen of wat dan ook.. God heeft de aarde geschapen...(probleem opgelost..)

ja, maar dat zeg ik... je hebt nu 100 verschillende soorten honden... maar er hoeft toen maar 1 soort hond op de ark te zijn geweest!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 10 April 2007, 17:46   #355
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ff tussendoor... van alle dieren/mensen en andere levende wezens zijn fossielen gevonden.. maar NOOIT!! zijn er tussenvormen gevonden.. Hoe kan je dat verklaren..? niet! alleen door het geloof in God.. de evolutie klopt niet!

Gelukkig bestaat God wel!

Maar de aarde is niet gemaakt door ramkoersen of wat dan ook.. God heeft de aarde geschapen...(probleem opgelost..)
Onder het motto "NEE JE HEBT HET FOUT EN DIT IS DE WAARHEID en als je het niet geloofd interesseert het me toch niet, want het is toch zo".
Citaat:
ja, maar dat zeg ik... je hebt nu 100 verschillende soorten honden... maar er hoeft toen maar 1 soort hond op de ark te zijn geweest!
Dus dan is de hond in 7000 jaar ge-evolueerd in 100+ soorten honden?
Pakspul is offline  
Oud 10 April 2007, 18:03   #356
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Onder het motto "NEE JE HEBT HET FOUT EN DIT IS DE WAARHEID en als je het niet geloofd interesseert het me toch niet, want het is toch zo".
Zo stellen jullie je ook op.. dus dat scheelt weer... Maar dat komt omdat we allemaal overtuigd zijn van onze eigen mening..

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Dus dan is de hond in 7000 jaar ge-evolueerd in 100+ soorten honden?
Dat zeg ik nou ook weer niet, als jij konijnen gaat fokken krijg jij echt niet alleen maar witte konijnen, maar veel verschillende... en als je ze dan ook nog in verschillende omgevingen gaat laten leven...
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 10 April 2007, 19:57   #357
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Nee, ik geloof niet in darwin.. Hij heeft zelf gezegd dattie het allemaal verzonnen heeft en nog blijven mensen erin geloven!!
bron ofzo?
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
En hoe kan het dat de aap een mens is geworden als ze geen tussenvormen hebben gevonden??
Australophitycus (kan dat ik het verkeerd heb gespeld) was de eerste mens aap die rechtop liep. en is later verder geevolueerd naar de mens.
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Wie zegt dat de aarde al 7000 jaar oud is? De mensheid heeft zelf maar ff bedacht dat de aarde al zoveel miljoen jaar oud is.. waar ze dat vandaan halen???
volgens jouw geloof is de aarde maar enkele duizenden jaren oud(lees dat gezeik van nazdarovje maar eens)
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
ok, je hebt nu een heleboel verschillende soorten honden... dat zijn allemaal honden... dus daar hoeft er maar één paar van mee gegaan te zijn...
nee dus als je maar 1 soort hond mee hoefde te nemen hoe zijn alle andere soorten ontstaan (verklaar maar eens zonder evolutie theorie)
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Zo stellen jullie je ook op.. dus dat scheelt weer... Maar dat komt omdat we allemaal overtuigd zijn van onze eigen mening..
ik niet, ik val jouw geloof aan met vragen.
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Maar de aarde is niet gemaakt door ramkoersen of wat dan ook.. God heeft de aarde geschapen...(probleem opgelost..)
dit is té zielig voor woorden. iets beweren en dan zonder enig bewijs zeggen dat het waar is. ik kan ook zeggen "de aarde is ontstaan uit een grote hoop stront"
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Juist niet... Dan zou die Y chromosoom er zo maar opeens bij zijn gekomen... Dat kan niet.. en je kan wel van 1 2 maken.. delen kan altijd...
jahoor verklaar jij maar eens hoe dat zomaar zou kunnen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 10 April 2007, 20:52   #358
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Dat zeg ik nou ook weer niet, als jij konijnen gaat fokken krijg jij echt niet alleen maar witte konijnen, maar veel verschillende... en als je ze dan ook nog in verschillende omgevingen gaat laten leven...
Dat heet evolutie
 
Oud 10 April 2007, 21:04   #359
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Nee, ik geloof niet in darwin.. Hij heeft zelf gezegd dattie het allemaal verzonnen heeft en nog blijven mensen erin geloven!! Dat vind ik nou dom! En hoe kan het dat de aap een mens is geworden als ze geen tussenvormen hebben gevonden?? Van niks.. nu praat ik niet alleen over aap--> mens..
Uhm.. probeer is een museum?
Of kijk is naar die''happen naar pijnenbuurg' ontbijt koek reclame waarin je de hele ontwikkeling ziet van aapmens naar mens (die dus bij het einde zijn hand omhoog heeft naar die koek)

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Wie zegt dat de aarde al 7000 jaar oud is? De mensheid heeft zelf maar ff bedacht dat de aarde al zoveel miljoen jaar oud is.. waar ze dat vandaan halen???
Koolstofdateering ofzoiets.
Ook iets met wetenschap.. dingen die wel te bewijzen zijn enzo.
Mischien moet je maar stoppen met school en non worden, want op school krijg je ook leerstof ergo wetenschap

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
En als het geloof wel zou voortkomen uit een god en godin of wat dan ook.. dan zou God tog niet bestaan.. dus tuurlijk maakt mij dat wel uit! ik weet dat dat niet zo is.. ALs jij dat niet wilt geloven.. wat jij wilt!
Huh? hoezo zou God dan niet bestaan?
Jij weet helemaal niks, dan wat je verteld is of wat in je kinderbijbel staat.

Waarheid is dat voor het Christendom wereldwijd eerst een Godin vereerd werd. (Wanneer krijg ik nou eens een lintje van de feminsten???)

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
ok, je hebt nu een heleboel verschillende soorten honden... dat zijn allemaal honden... dus daar hoeft er maar één paar van mee gegaan te zijn... En zo heb je tog nog veel meer dingen.. En als het in de bijbel staat zal het wel zo zijn geweest.. God kan alles.. dus waarom dat niet?
Dat heet evolutie als die beestjes zich in verschillende RASSEN zich weten voor te planten.

Mag ik ook even vragen hoe dinosaurussen in jouw verhaal passen??? Want aldus de bijbel hebben die namelijk NOOIT bestaan, en aangezien jij in een andere post praat over fossielen mag ik aannemen dat je in elk geval wel gelooft dat die dingen echt zijn!

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Geloof jij dat God bestaat wiz??
Ik geloof niet in de bijbel.
Daar staat mijn wel of niet geloven in God buiten.
 
Oud 10 April 2007, 21:19   #360
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Koolstofdateering ofzoiets.
Ook iets met wetenschap.. dingen die wel te bewijzen zijn enzo.
Mischien moet je maar stoppen met school en non worden, want op school krijg je ook leerstof ergo wetenschap
http://en.wikipedia.org/wiki/Radiocarbon_dating
Citaat:
Waarheid is dat voor het Christendom wereldwijd eerst een Godin vereerd werd. (Wanneer krijg ik nou eens een lintje van de feminsten???)
Niet en hopelijk is het ook niet zo want straks zitten we nog schoenen te aanbidden
Pakspul is offline  
Oud 10 April 2007, 21:34   #361
sanctusultio
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach weet je wat het allemaal is met dat rare gezeik hier
evolutie en christyendom gaan heel goed samen
het maar net hoe je bekijkt..
ik leerde ooit van onze dominee... je moet niet alles en eigenlijk bijna niks in de bijbel leteerlijk opnemen
de scheping bijvoorbeeld is toch gedaan in 7 dagen?..dit konden ook 70 jaar 700 jaar of zelfs 70.000.000 jaar zijn geweest nof nog meer. dit wil zeggen "god schiep het licht, god schiep de lucht(met oa. zuurstof om leven te creeren), god schiep het dier (het algje wat veranderde in andere beestjes tot aap), god schiep de mens ..
ff kijken aap-homo die, homo zus, neanthertaler-en uit eindelijk wij de homo erectes (recht opstaand mens).. hmm ik weet niet maar ik vind daar wel een heel grote vorm van logica inzitte.
aldus het is maar hoe je het bekijkt of voor somige mensen.. het is maar hoe je het WILT zien
want jah de kinderbijbel zijn we allemaal al overheen gegroeit toch.
 
Oud 10 April 2007, 22:21   #362
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sanctusultio Bekijk Bericht
ach weet je wat het allemaal is met dat rare gezeik hier
evolutie en christyendom gaan heel goed samen
het maar net hoe je bekijkt..
ik leerde ooit van onze dominee... je moet niet alles en eigenlijk bijna niks in de bijbel leteerlijk opnemen
de scheping bijvoorbeeld is toch gedaan in 7 dagen?..dit konden ook 70 jaar 700 jaar of zelfs 70.000.000 jaar zijn geweest nof nog meer. dit wil zeggen "god schiep het licht, god schiep de lucht(met oa. zuurstof om leven te creeren), god schiep het dier (het algje wat veranderde in andere beestjes tot aap), god schiep de mens ..
ff kijken aap-homo die, homo zus, neanthertaler-en uit eindelijk wij de homo erectes (recht opstaand mens).. hmm ik weet niet maar ik vind daar wel een heel grote vorm van logica inzitte.
aldus het is maar hoe je het bekijkt of voor somige mensen.. het is maar hoe je het WILT zien
want jah de kinderbijbel zijn we allemaal al overheen gegroeit toch.
noueh ik ben nog altijd een homo sapiens hoor
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 11 April 2007, 09:28   #363
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Ja lul, en een homo erectus is een rechtoplopende homo sapien.
google eens als je niet weet wat iets is?
insanity is offline  
Oud 11 April 2007, 09:38   #364
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens


En sandraatje ik zit nog steeds te wachten op die tabel
Pakspul is offline  
Oud 11 April 2007, 14:12   #365
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens


En sandraatje ik zit nog steeds te wachten op die tabel
Sorry, tabel komt niet meer.. moest mn boekje gisteren inleveren... wilde ik hem net meenemen naar huis omdat iker weer aan dacht... SORRY SORRY SORRY!!!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 11 April 2007, 16:22   #366
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens


En sandraatje ik zit nog steeds te wachten op die tabel
Soms moet je gewoon van Wiki houden
 
Oud 11 April 2007, 17:12   #367
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ik heb met mezelf, een vriendin en met God (ik weet het dit is geen onderwerp over God, geen reactie hierop ook graag!) afgesproken dat ik het niet meer doe! En ik weet dat ik me daar aan moet houden.. hoe lastig dat ook voor mij kan en zal zijn! Maar dat heet vertrouwen hebben in jezelf!
nou omdat het in dat andere topic niet mocht:
Kijk, dat is dan weer een positieve kant aan het geloof als mensen vinden steun bij hun geloof.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 11 April 2007, 17:19   #368
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Soms moet je gewoon van Wiki houden
Dat is dan nog de nederlandse engelse versie gaat nog veel verder

http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution
http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin...uman_evolution
http://en.wikipedia.org/wiki/Evidence_of_evolution

Pakspul is offline  
Oud 11 April 2007, 19:31   #369
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
nou omdat het in dat andere topic niet mocht:
Kijk, dat is dan weer een positieve kant aan het geloof als mensen vinden steun bij hun geloof.
Ben blij dat je dan tog nog iets positiefs aan het geloof vind zitten!!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 11 April 2007, 19:50   #370
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Stel dat al het ijs ook nog is zou smelten.. dan heb je nog niet genoeg water om deze planeet te laten veranderen in een water planeet..

Stel dat het wel zo zijn, dan zou het zo lang zo heet moeten zijn om eerst al het ijs te laten smelten en verdampen dat behalve bijna alle diersoorten en zoiezo de mens het niet overleefd kan hebben.

Stel dat de mens het wel overleefd zou hebben, en dat de planeet in een water planeet was veranderd.

Hoe overleeft een houten ark met miljoenen diersoorten (en niet te vergeten duizenden tonnen aan voedsel voor elk verschillend soort dier, wat ook allang niet bedorven is door maanden lange zon en daarna maandenlange regen en dus vochtige lucht) het dan op de allergrootste zee ter wereld..??? want dat is dan echt geen rustig meertje, dat zijn behoorlijk grote golfjes.
(Titanic zonk ook door een ijsbergje.. en hier hebben we een houten ark op de allergrootste en woeste zee ter wereld/universum die over bergtoppen voer)

Enne..
Waar is al dat water daarna heen gegaan dan?
Een plaatselijke ijstijd op de noord en zuidpool tegelijk met die overvloed aan zon? waar het water zich magisch ophoopte ofzo?


Ja.. Sandraatje blijf jij lekker geloven dat het verhaal van de Ark ook echt zo gebeurd is zoals in de bijbel staat.
 
Oud 11 April 2007, 21:26   #371
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

ach, joh god kan alles toch? ik kan ook wel belachelijk veel onzin verzinnen en zeggen dat het waar is omdat mijn god dat zo heeft gemaakt en hij alles kan.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 12 April 2007, 09:25   #372
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

@Wiz

Best dat je het geloof in twijfel trekt, maard it is geen op-de-man/vrouw topic

Laat Sandraa lekker steun vinden bij "god" ze heeft het zwaar genog
insanity is offline  
Oud 12 April 2007, 09:38   #373
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Stel dat al het ijs ook nog is zou smelten.. dan heb je nog niet genoeg water om deze planeet te laten veranderen in een water planeet..

Stel dat het wel zo zijn, dan zou het zo lang zo heet moeten zijn om eerst al het ijs te laten smelten en verdampen dat behalve bijna alle diersoorten en zoiezo de mens het niet overleefd kan hebben.
Alles gesmolten en weer verdampt of terug gegaan naar ijs binnen 14 maanden lijkt me aardig knap.
Citaat:
Stel dat de mens het wel overleefd zou hebben, en dat de planeet in een water planeet was veranderd.

Hoe overleeft een houten ark met miljoenen diersoorten (en niet te vergeten duizenden tonnen aan voedsel voor elk verschillend soort dier, wat ook allang niet bedorven is door maanden lange zon en daarna maandenlange regen en dus vochtige lucht) het dan op de allergrootste zee ter wereld..???
Vroeger in de tijd van NOC kregen de meeste buikrot dus zal nu ook wel zo zijn, MAAR! het kan natuurlijk ook dat god iedere dag even langs kwam met verse groenten enz en dan voor 14 maanden nog vers water, want zout water valt niet echt op te overleven.

Citaat:
want dat is dan echt geen rustig meertje, dat zijn behoorlijk grote golfjes.
(Titanic zonk ook door een ijsbergje.. en hier hebben we een houten ark op de allergrootste en woeste zee ter wereld/universum die over bergtoppen voer)
En hoe zouden die dieren daar op reageren?

Citaat:
Enne..
Waar is al dat water daarna heen gegaan dan?
Een plaatselijke ijstijd op de noord en zuidpool tegelijk met die overvloed aan zon? waar het water zich magisch ophoopte ofzo?
Heeft god opgedronken
Pakspul is offline  
Oud 12 April 2007, 14:01   #374
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Heeft god opgedronken
Ik vind het best dat je reageerd! Maar niet spotten met God!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 12 April 2007, 14:04   #375
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Stel dat al het ijs ook nog is zou smelten.. dan heb je nog niet genoeg water om deze planeet te laten veranderen in een water planeet..

Stel dat het wel zo zijn, dan zou het zo lang zo heet moeten zijn om eerst al het ijs te laten smelten en verdampen dat behalve bijna alle diersoorten en zoiezo de mens het niet overleefd kan hebben.

Stel dat de mens het wel overleefd zou hebben, en dat de planeet in een water planeet was veranderd.

Hoe overleeft een houten ark met miljoenen diersoorten (en niet te vergeten duizenden tonnen aan voedsel voor elk verschillend soort dier, wat ook allang niet bedorven is door maanden lange zon en daarna maandenlange regen en dus vochtige lucht) het dan op de allergrootste zee ter wereld..??? want dat is dan echt geen rustig meertje, dat zijn behoorlijk grote golfjes.
(Titanic zonk ook door een ijsbergje.. en hier hebben we een houten ark op de allergrootste en woeste zee ter wereld/universum die over bergtoppen voer)

Enne..
Waar is al dat water daarna heen gegaan dan?
Een plaatselijke ijstijd op de noord en zuidpool tegelijk met die overvloed aan zon? waar het water zich magisch ophoopte ofzo?


Ja.. Sandraatje blijf jij lekker geloven dat het verhaal van de Ark ook echt zo gebeurd is zoals in de bijbel staat.
Ik weet dat ik niet alles kan verklaren, maar God zal het me later uitleggen, sommige dingen zijn gewoon niet met het menselijk verstand te snappen!

Ja, idd zal ik doen.. En het word hoog tijd dat jullie je eens gaan verdiepen in die evolutie theorie van jullie!! Want daar zitten ook een heleboel steekjes aan waarbij je iets hebt van, hoe kan dat dan??

zoals,
waarom worden er geen tussenvormen gevonden?
waarom evolueert de mens nu niet meer door?
Hoe kan er niks zijn en het dan nog ontploffen ook?

Maar blijven jullie maar lekker in die evolutie theorie geloven hoor!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 12 April 2007, 14:07   #376
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
@Wiz

Best dat je het geloof in twijfel trekt, maar dit is geen op-de-man/vrouw topic

Laat Sandra lekker steun vinden bij "god" ze heeft het zwaar genoeg
Dankjewel hoor insanity, maar dat probleem is al opgelost...(zie andere onderwerp)

En het enige wat ze doen is God aanvallen, en daar winnen ze tog nooit van!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 12 April 2007, 15:20   #377
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ik vind het best dat je reageerd! Maar niet spotten met God!
Bewijs maar eerst dat die bestaat
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ik weet dat ik niet alles kan verklaren, maar God zal het me later uitleggen, sommige dingen zijn gewoon niet met het menselijk verstand te snappen!
En daarom begrijp jij het wel of straks pas als die het uitlegt?
Citaat:
waarom worden er geen tussenvormen gevonden?
waarom evolueert de mens nu niet meer door?
Hoe kan er niks zijn en het dan nog ontploffen ook?
De mens evolueert nog door alleen niet met 3000jaar per 10 seconden en niks ontploffen bedoel je denk ik de oerknal. Ik denk wel dat er materie en energie aanwezig was dat de knal heeft gemaakt.
Citaat:
Maar blijven jullie maar lekker in die evolutie theorie geloven hoor!
Zullen we doen
Pakspul is offline  
Oud 12 April 2007, 15:25   #378
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
. Ik denk wel dat er materie en energie aanwezig was dat de knal heeft gemaakt.
Goh, Bernini mysterie gelezen?
insanity is offline  
Oud 12 April 2007, 15:27   #379
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
Goh, Bernini mysterie gelezen?
Nee, maar uit niets komt niets (tenzij je gelovig bent dan kan het resultaat nog wel eens anders zijn)


Maar ik denk wel dat het temaken heeft met dark energy en dark matter.
Pakspul is offline  
Oud 12 April 2007, 15:28   #380
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard


das weer waar.
insanity is offline  
Oud 12 April 2007, 17:45   #381
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is echt een te droevige woordenwisseling tussen religieuze idioten en gewone idioten. Mensen die niet weten wat evolutie is maar er wel mee gaan schermen als argument
 
Oud 12 April 2007, 19:21   #382
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
De mens evolueert nog door
Er valt over te twisten of de mens nu nog evolueert of niet. Er is namelijk niet meer zo'n selectie druk als vroeger het geval was.
Een evolutionaire ongunstige mutatie draagt in deze tijd niet meer bij aan "survival of the fitest". Maar goed dat is weer een hele andere discussie
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 12 April 2007, 19:44   #383
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ik weet dat ik niet alles kan verklaren, maar God zal het me later uitleggen, sommige dingen zijn gewoon niet met het menselijk verstand te snappen!
natúurlijk joh
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
waarom worden er geen tussenvormen gevonden?
zeker niet naar die links van wikipedia gekeken die Pakspul stuurde?
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
waarom evolueert de mens nu niet meer door?
omdat gunstige mutaties nu niet meer lijden tot meer kans op overleven omdat wij op een boel kunstmatige manier kunnen overleven. en omdat de evolutie niet zo snel gaat dat jij het zou kunnen merken.
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Hoe kan er niks zijn en het dan nog ontploffen ook?
hoe kan er een of andere vage god waarvan er geen bewijs is dat hij bestaat en deze wereld met alles daarop heeft gemaakt?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 13 April 2007, 06:58   #384
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Er valt over te twisten of de mens nu nog evolueert of niet. Er is namelijk niet meer zo'n selectie druk als vroeger het geval was.
Een evolutionaire ongunstige mutatie draagt in deze tijd niet meer bij aan "survival of the fitest". Maar goed dat is weer een hele andere discussie
Ook al is het geen survival of the fitest, het lijkt me niet dat dan evolutie ineens helemaal stil staat. Ik denk dat het gewoon een andere weg inslaat, bijvoorbeeld bij lichaamshaar dat krijgen mensen ook steeds minder omdat we het niet meer nodig hebben.
Pakspul is offline  
Oud 13 April 2007, 13:02   #385
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Ook al is het geen survival of the fitest, het lijkt me niet dat dan evolutie ineens helemaal stil staat. Ik denk dat het gewoon een andere weg inslaat, bijvoorbeeld bij lichaamshaar dat krijgen mensen ook steeds minder omdat we het niet meer nodig hebben.
Nee dat klopt niet. mensen met minder lichaams haar hebben niet meer kans om te overleven en krijgen ook niet meer kinderen dan de andere mensen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 13 April 2007, 13:21   #386
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Nee dat klopt niet. mensen met minder lichaams haar hebben niet meer kans om te overleven en krijgen ook niet meer kinderen dan de andere mensen.
Dat zeg ik ook niet, maar omdat we kleding hebben is lichaamshaar niet meer nodig.
Pakspul is offline  
Oud 13 April 2007, 19:59   #387
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Dat is zo, maar dat wil niet zeggen dat het verdwijnt door de evolutie.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 16 April 2007, 18:13   #388
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Toenet bij NGC zeiden ze dat in een tijd van 100.000 jaar de baan van een cirkel veranderd in een ovale vorm en weer terug. In de ovale vorm is de aarde op z'n verste 5 miljoen km verder van de zon.
Pakspul is offline  
Oud 16 April 2007, 18:13   #389
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
@Wiz

Best dat je het geloof in twijfel trekt, maard it is geen op-de-man/vrouw topic

Laat Sandraa lekker steun vinden bij "god" ze heeft het zwaar genog
Dat laat ik haar ook, is alleen maar goed dat ze in haar god gelooft.

Ik zeg alleen dat je niet blind in de bijbel moet geloven.
 
Oud 16 April 2007, 18:13   #390
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Toenet bij NGC zeiden ze dat in een tijd van 100.000 jaar de baan van een cirkel veranderd in een ovale vorm en weer terug. In de ovale vorm is de aarde op z'n verste 5 miljoen km verder van de zon.

Ben ik nu ook aan het kijken
 
Oud 16 April 2007, 18:20   #391
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Ben ik nu ook aan het kijken
Opzich interessant, maar beetje koude kak
Pakspul is offline  
Oud 16 April 2007, 18:33   #392
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
zoals,
waarom worden er geen tussenvormen gevonden?
waarom evolueert de mens nu niet meer door?
Hoe kan er niks zijn en het dan nog ontploffen ook?

Maar blijven jullie maar lekker in die evolutie theorie geloven hoor!
Er zijn tussenvormen gevonden!
Daarbij moet je om fossiel te worden wel aan een paar voorwaarden voldoen.. bijvoorbeeld goed bewaard in de grond gaan liggen

De mens evolueert nog steeds door!
Heb jij bewijs van niet dan? lees je geschiedenis boeken dan maar is.

En.. uhm.. je stuitje.. dat nutteloze stukje bot daar.. is omdat je 'vroeger' een staart had.


Evolutie zegt niet dat er vroeger niets was en een explosie.
Dat is een andere theorie, de Big Bang theorie.. er zijn een heleboel theorieen en die hebben niks met Evolutie te maken.
 
Oud 16 April 2007, 18:49   #393
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Dankjewel hoor insanity, maar dat probleem is al opgelost...(zie andere onderwerp)

En het enige wat ze doen is God aanvallen, en daar winnen ze tog nooit van!

Hmz.. moet ik mij aangesproken voelen?
Want ik val god niet aan, ik val helemaal niets aan zelfs.
Enige wat ik hier doe is jou duidelijk maken dat je de bijbel wat ruimer moet nemen ipv letterlijk over te nemen wat er staat.

(en een beetje naar school gaan zou ook wel helpen, want opmerkingen dat de wereld niet ouder dan 2000 jaar zou zijn is wel heeeeeeel erg dom)
 
Oud 16 April 2007, 18:57   #394
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Er zijn tussenvormen gevonden!
Daarbij moet je om fossiel te worden wel aan een paar voorwaarden voldoen.. bijvoorbeeld goed bewaard in de grond gaan liggen
Wat ik nog steeds een cool beest vind is het waterdierhert. Dat ding lijkt echt op zoveel dieren


http://en.wikipedia.org/wiki/Hyemoschus_aquaticus
Pakspul is offline  
Oud 17 April 2007, 19:05   #395
lechaim
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
van alle dieren/mensen en andere levende wezens zijn fossielen gevonden.. maar NOOIT!! zijn er tussenvormen gevonden.. Hoe kan je dat verklaren..? niet! alleen door het geloof in God.. de evolutie klopt niet!
Het is waar dat niet alle tussenvormen van een soort zijn gevonden. Het is ook bijna onmogelijk. Hoe groot is de kans dat een dood beest fossiliseert, bijna nul. Een dood beest wordt normaal gezien gewoon opgegeten en opgeruimd door andere beesten/beestjes.
Het is niet omdat je geen tussenvormen vindt dat er geen evolutie is, hoe verklaar je anders de gelijkenissen binnen een bepaalde soort, zoals de gelijkenissen tussen apen en mensen?

PS: dit is mijn eerste bericht, dus sorry als ik hebt een beetje fout doe.
 
Oud 17 April 2007, 19:25   #396
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

volgende pagina bitte
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline  
Oud 18 April 2007, 19:37   #397
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
emo

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Toenet bij NGC zeiden ze dat in een tijd van 100.000 jaar de baan van een cirkel veranderd in een ovale vorm en weer terug. In de ovale vorm is de aarde op z'n verste 5 miljoen km verder van de zon.
Sandratje antwoord hier eens even op met je prachtige tabel die toevallig ineens weg was
Pakspul is offline  
Oud 13 May 2007, 11:28   #398
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Juul Bekijk Bericht

Een argument dat ik hier heb gelezen is dat het onmogelijk is dat in de bijbel de eerste 6 dagen van de Schepping beschreven staan. Adam en Eva waren immers toen nog niet geschapen.
Maar waarom is dat onmogelijk? Er is zoveel dat onverklaarbaar is. Dagelijks duiken er verhalen op van gebeurtenissen. Mensen die opeens genezen van een ongeneeslijke ziekte, mensen die contact hebben met overledenen.
De wetenschap kan niet alles verklaren. Waarom zou het ook? Maakt het het leven leuker, als je de oorsprong van alle dingen kent?
De heilige boeken waarop de meeste religies zijn gebaseerd zijn waarschijnlijk ooit door iemand opgeschreven of samengesteld. Maakt dat ze minder waar? We baseren onze geschiedenis ook op dingen die opgeschreven zijn. Uit brieven van bijvoorbeeld Caesar of geschriften van Cicero maken we op hoe het leven in die tijd zou zijn geweest. Misschien was die Cicero wel een grote grapjas die gewoon maar iets heeft opgeschreven. Ik bedoel maar: wie garandeert dat die geschriften wel waar zijn en de bijbel bijvoorbeeld niet?
1 ik weet het, deze topic is vrij dood... maar ik wil er weer wat leven in blazen.

2 Hadden Adam en Eva een navel??

3 ik heb geprobeerd om een lekker wijf uit mijn rib te trekken, maar dat is ONMOGELIJK en adam en eva waren volgens het verhaal gewone mensen, en ik ben dat als het goed is ook.

4 Quote uit juul der stukje

"De heilige boeken waarop de meeste religies zijn gebaseerd zijn waarschijnlijk ooit door iemand opgeschreven of samengesteld. Maakt dat ze minder waar?"

Dit is dus door "iemand" opgeschreven, het is dus minder geloof waardig. Als je 6 getuigen bij een ongeluk hebt, kunnen ze alle 6 niet dezelfde feiten beschrijven.
Het is door iemand opgeschreven, dus het is die persoon zijn interpretatie (of hoe je dat woord ook schrijft) daardoor is het minder geloof waardig als (ik zeg dus niet "geheel ongeloofwaardig")
Wat ik me ook afvraag, waar de dinosaurissen in het hele verhaal voorkomen. en Dino's klinken heel kinderachtig, maar je kan NIET ontkennen dat ze niet bestaan hebben. ze zijn uitgestorven, nog voor dat de eerste mens stappen zette op onze blauwe bol. want er zijn skelleten en andere toestanden als bewijs. + dat als de aarde 6011 jaar geleden zou zijn geschapen door God, dan zouden de dino's theoretisch gezien nog moeten bestaan (ok krokodillen en schildpadden zijn er nog)... ik ben nog geen T-rex tegen gekomen...
Wat ik wel geloof is dat de beste man Jezus heeft bestaan. sterker nog, dat is bewezen. Maar Jezus (wat sowieso in die tijd een soort gelijke naam als wat Jan nu is was) was gewoon een normaal persoon en al die heisa om hem heen, volgens mij heeft ie dat nieteens gewild. (dat zie je maar in South Park)
in welk jaar is trouwens de bijbel geschreven?
Iedergeval vind ik het hele verhaal om hoe de aarde is ontstaan volgens de gelovigen, heel ongeloofwaardig.
als je alle feiten op een rijtje zet.
+ dat mensen, gelovigen en niet gelovigen, de Aarde zien als het middelpunt van het universum. Wij zijn de enige en buitenaards leven is SF. maar je moet de aardbol zien als onderdeel van het universum wat uit ongeveer 400miljard sterren bestaat. je mag er denk ik wel van uitgaan (gezien ons zonnestelsel en naburige zonnestelsels) dat er bij minimaal 1 van die 400miljard sterren, ook een planeet is waar leven, in welke vorm van intelligentie dan ook, bestaat.
en dat kan de bijbel ook neit verklaren... nah het is maar raar dat geloof

Laatst aangepast door Leh : 13 May 2007 om 11:57
 
Oud 13 May 2007, 11:53   #399
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en even over die evolutie gebeuren, dat is neit iets wat binnen een paar jaar is gedaan, van aap naar mens... daar zijn een paar duizenden jaren overheen gegaan.
En door wetenschap kun je feiten vastleggen. zo is er in Amerika een soort wetenschappelijk parkje waarin verschillende lichamen van overledene mensen liggen in verschillende stadia van ontbinding. door dit proces te bestuderen, kun je vastleggen hoe lang iets ergens ligt, in dit geval een lichaam.
zo kun je door onderzoek te doen, uitvogelen hoe oud een lichaam is. er wordt nog, nou ja niet regelmatig, wel eens een lichaam gevonden van 10.000 jaar geleden (inderdaad, NIET 8000 voor christus, want daar geloof ik niet in!)
als volgens de bijbel de aarde zo'n 6011 jaar geleden gemaakt is, hoe verklaar je dan, dat er lichamen van mensen van voor die tijd zijn gevonden. Heeft God daar zeker neergelegt, om ons te verwarren?
en trouwens waar bevind god zich eigenlijk? want voordat de russen in de ruimte kwamen, zat god in die blauwe hemel boven ons, en toen die russen zeiden dat ze daar geen god, of geen overledenen zagen was god weer ergens anders...
en mag 73kilo (of was het gram?) harddrugs WEL van god?? in het vaticaan mag het blijkbaar wel, of maken de gelovigen ineens hun eigen regeltjes??
 
Oud 13 May 2007, 23:32   #400
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
je mag er denk ik wel van uitgaan (gezien ons zonnestelsel en naburige zonnestelsels) dat er bij minimaal 1 van die 400miljard sterren, ook een planeet is waar leven, in welke vorm van intelligentie dan ook, bestaat.
en dat kan de bijbel ook neit verklaren... nah het is maar raar dat geloof
Daar zitten ze met precies hetzelfde probleem
 
Gesloten onderwerp


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:57.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.