Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 December 2003, 19:47   #1
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down Vrouwenmishandeling....

Naar aanleiding van een (naar mijn mening)hele domme opmerking van Annomeisje in de thread over dierenmishandeling waarin zij zei:''Wat is er nou zo zwak aan vrouwenmishandeling, als een vrouw wilt kan ze heus wel zich verdedigen.
Mensen kinderen, zie jullie vrouwens als een weerloos slap schepsel? Kom op he...Dacht het niet, natuurlijk zijn er vrouwen die worden mishandeld, maar die gasten moeten dan maar weg gaan bij hun geliefde man of wapens dragen, simpel zat." was ik benieuwd of er meer mensen zo over denken.
Zelf ben ik ook een jaar lang geslagen door wat toen mijn vriend was en hoe makkelijk zij erover praat en oordeelt kan je duidelijk merken dat ze zelf nog nooit zoiets heeft meegemaakt.
Hoe denk jij erover of heb je het zelf misschien meegemaakt?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2003, 21:30   #2
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je had deze topic beter gewoon mishandeling kunnen noemen. Nu begrijp ik wel dat je het over vrouwen hebt die worden mishandeld, vanwege die topic en opmerking. Maar mannenmishandeling komt ook voor. Alleen hoor je daar gewoon wat minder over, omdat mensen vanuit gaan dat vrouwen het zwakkere geslacht zijn en niet mannen.
Zelf ben ik erg tegen mishandelijk. zowel lichamelijk als geestelijk. Je maakt iemands hele leven (inclusief zijn/haar toekomst) kapot. Ik ben ook zo naief om te denken dat iedereen tegen mishandeling is. Natuurlijk is dat niet zo, want het gebeurt nog steeds. Daarom vind ik dat het nodig is om het slachtoffer te helpen en de dader zodat hij/zij niet in herhaling valt.
Gelukkig heb ik het zelf niet meegemaakt maar ik wens jou heel veel geluk in je toekomst supergirl.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2003, 21:42   #3
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

een echte man / (jongen) leert gewoon in zijn opvoeding dat ie NOOIT en te NIMMER een vrouw en of meisje mag slaan of geweld toe brengen.

daarmee zou het probleem moeten zijn opgelost. echter bij velen blijkbaar een gebrek in hun opvoeding. mannen zijn nu eenmaal fysiek sterker dan vrouwen (gemiddels genomen) en moeten daarom maar op hun tellen passen

etiquette is er niet voor niets natuurlijk
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2003, 21:52   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Nooit slaan heb ik ook geleerd, maar in de praktijk moet natuurlijk niet een meid mij in elkaar willen meppen natuurlijk, dán sla ik wel terug. En of ik me ken beheersen als ze vreemd zou gaan is ook de vraag, maar ik zou haar dan níet in elkaar slaan natuurlijk (denk ook dat de topicstarter dat bedoelt ). We zijn natuurlijk ook geëmancipeert, en daar hoort dat ook bij. Ik zou echter nóóit een vrouw slaan buiten deze redenen, dat weet ik wel heul zeker
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2003, 22:00   #5
Miela
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
een echte man / (jongen) leert gewoon in zijn opvoeding dat ie NOOIT en te NIMMER een vrouw en of meisje mag slaan of geweld toe brengen.
Helemaal mee eens! (En andersom natuurlijk, vrouwen die mannen slaan zijn ook loos!)

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik wel altijd heb gezegt dat mensen/vrouwens misschien zelf ook wel iets beter op kunnen letten in wat voor een situatie ze terecht komen. Maar goed... dan 'houden ze zooo veel van hem'... Of is het 'maar een fase'! Allemaal dat soort dingen. Lastig wel.

Lijkt me trouwens helemaal lastig als het blijkt te komen door een psychisch iets... Borderline ofzo kan ook woede aanvallen met zich mee brengen volgens mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2003, 22:24   #6
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero

Gelukkig heb ik het zelf niet meegemaakt maar ik wens jou heel veel geluk in je toekomst supergirl.
Bedankt,het is ook trouwens allemaal helemaal goed gekomen.Het is nu 3 jaar later en ik heb er alleen maar van geleerd.Het is makkelijk praten als je zegt je had eerder bij hem weg moeten gaan maar dat is echt makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit.Ik heb er geen lichamelijke of geestelijke littekens aan overgehouden.Ik heb alleen me lesje geleerd.Ik weet nu dat als een jongen mij eenmaal heeft geslagen dat ik dan weg ben.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 00:14   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar reageer eens op mijn post supergirl? Ben je helemaal anti-slaan, of kun je je voorstellen dat als een meisje vreemd gaat dat de jongen haar dan een mep verkoopt ofzo?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 01:38   #8
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben dan wel geen supergirl maar ik vind slaan gewoon fout. Het is gewoon geweld. En of het nou een man is die een vrouw slaat of een vrouw die een man slaat, het blijft fout.
Natuurlijk begrijp ik wel dat die jongen zijn meisje slaat vanwege het vreemdgaan. hij is dan zo boos, dat hij geen controle meer heeft over zijn lichaam. Maar dat betekend nog niet dat het niet erg is. Integedeel, hiermee laat hij zien dat hij heel zwak is. Door zijn meisje te slaan heeft hij macht over haar.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 10:39   #9
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

vrouwen moeten op tijd het eten op tafel hebben staan anders krijgen ze een mep maar dat is logisch natuurlijk.....
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:14   #10
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Maar reageer eens op mijn post supergirl? Ben je helemaal anti-slaan, of kun je je voorstellen dat als een meisje vreemd gaat dat de jongen haar dan een mep verkoopt ofzo?
Ik ben helemaal tegen slaan.Helemaal een man die een vrouw slaat.Ook al is ze vreemdgegaan betekend dat dan dat je gelijk iemand moet gaan slaan....vind ik niet hoor.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:17   #11
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jij weet niks van mijn verleden, en wat ik aan geweld mee heb gemaakt, maar sinds me tiende heb ik altijd een mes, en nu durven de mensen niet meer... Dus zaag niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:17   #12
Miela
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En een vrouw mag wel een man slaan?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:27   #13
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Jij weet niks van mijn verleden, en wat ik aan geweld mee heb gemaakt, maar sinds me tiende heb ik altijd een mes, en nu durven de mensen niet meer... Dus zaag niet...
Volgens mij oordeelt er niemand over jou maar jij oordeelt over vrouwen die in deze situatie zitten


Citaat:
Originally posted by Miela
En een vrouw mag wel een man slaan?
Hoor je mij dat zeggen?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:42   #14
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heeye, zelf ben ik ook tijden mishandeld en misbruikt, en dat was me eigen schult, neem een wapen, en toon het, dan ben je er in 1,2,3 van af!

En natuurlijk, het zijn moeilijke situaties, maar je kan het zelf veranderen...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:44   #15
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Heeye, zelf ben ik ook tijden mishandeld en misbruikt, en dat was me eigen schult, neem een wapen, en toon het, dan ben je er in 1,2,3 van af!

En natuurlijk, het zijn moeilijke situaties, maar je kan het zelf veranderen...
haha een wapen, dan moet je er ook mee om kunnen gaan, want anders is het alleen maar gevaarlijk voor jezelf. En bovendien is dat ook niet normaal om gewapend over straat te gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:49   #16
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En verder vind ik dat mensen die zomaar mishandellen moeten worden opgesloten, maar wat je vaak ziet is dat geweld in relaties van 2 kanten komt, waarbij de man waarschijnlijk dan toch fysiek het sterkste is en de vrouw dan de slachtoffer rol aanneemt.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:50   #17
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zijn zoveel mensen die altijd een wapen bij zich hebben.

Trouwens, als je een mes draagt weet je altijd naar voren houden, als je een priem hebt, het zelfde verhaal, boxbeugel gewoon meppen lijkt me, danbong verenigt enige oefening en is dan hartstikke makkelijk ect.
En je kan natuurlijk met vuurwapens lopen, maar dat is stom als je het niet kan, evenals veel oosterse wapens die er erg intressant uitzien, en hard zijn in het gebruik, je moet ze kunnen hanteren.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:51   #18
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
En verder vind ik dat mensen die zomaar mishandellen moeten worden opgesloten, maar wat je vaak ziet is dat geweld in relaties van 2 kanten komt, waarbij de man waarschijnlijk dan toch fysiek het sterkste is en de vrouw dan de slachtoffer rol aanneemt.
Als je met zijn krachten meegeeft en ontwijkt win je zo.
Als je goede technieken gebruikt kan je iedereen aan.
En nogmaals wijs ik op wapens...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 11:51   #19
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

het is 1 ding om een wapen te hebben het is een ander om het te gebruiken...
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 12:01   #20
Miela
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by supergirl
Hoor je mij dat zeggen?
Ik zal het wel verkeerd begrepen hebben, kwam alleen een beetje zo over.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 14:41   #21
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Heeye, zelf ben ik ook tijden mishandeld en misbruikt, en dat was me eigen schult, neem een wapen, en toon het, dan ben je er in 1,2,3 van af!

En natuurlijk, het zijn moeilijke situaties, maar je kan het zelf veranderen...
Sorry hoor maar je eigen schuld dat je mishandeld en misbruikt ben...volgens mij heb je alleen maar hulp nodig jij....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 14:50   #22
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Jij weet niks van mijn verleden, en wat ik aan geweld mee heb gemaakt, maar sinds me tiende heb ik altijd een mes, en nu durven de mensen niet meer... Dus zaag niet...

daar heb je dus echt totaal niks aan behalve dat je opgepakt wordt bij een preventieve wapen bezit controlle. en dat je nooit in een normale tent uit kunt gaan omdat je een mes bezit.

De mensen die je echt komen bedreigen helpt zo een mes je helemaal niks. de mensen die jij er mee bedreigt daarin ben jij fout.

besides een mes hebben en mee nemen is nog iets heel anders dan gebruiken en toepassen. je hebt echt wel heel veel moed en lef nodig wil je echt dat mes in iemand kunnen steken. ongeveer 90% van de mensen kan dat niet eens.

over vuurwapens helemaal. de meeste slachtoffers in schietpartijen worden slachtoffer van hun eigen wapen
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 14:51   #23
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by Miela
En een vrouw mag wel een man slaan?
ja
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 14:55   #24
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Als een meid vreemdgaan doet dat bij de jongen heel wat meer pijn dan die mep die zij dan in het gezicht krijgt hoor
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 15:02   #25
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
daar heb je dus echt totaal niks aan behalve dat je opgepakt wordt bij een preventieve wapen bezit controlle. en dat je nooit in een normale tent uit kunt gaan omdat je een mes bezit.

De mensen die je echt komen bedreigen helpt zo een mes je helemaal niks. de mensen die jij er mee bedreigt daarin ben jij fout.

besides een mes hebben en mee nemen is nog iets heel anders dan gebruiken en toepassen. je hebt echt wel heel veel moed en lef nodig wil je echt dat mes in iemand kunnen steken. ongeveer 90% van de mensen kan dat niet eens.

over vuurwapens helemaal. de meeste slachtoffers in schietpartijen worden slachtoffer van hun eigen wapen
Inderdaad, de meeste mensen kunnen dat niet, alleen de meeste mensen die kunnen gedachten en gevoel niet van elkaar scheiden en zo alles doen, dat kan ik wel, en ik deins niet terug van geweld.
En natuurlijk zal ik wel weer fout zit, alles wat op deze wereld fout gaat ligt immers altijd aan mij, dat mensen mij bedrijgen en bang maken is niet erg, want zij dragen geen wapen. Dat mensen mij inelkaar slaan zonder rede als ik geen wapen draag is immers niet erg, want zij zijn ongewapend. Dat mensen mij altijd lopen te vernederen en te kleineren is niet erg, want zij dragen geen wapen. Dat ik jaren lang met een wapen heb moeten slapen want ik bang was aangevallen te worden door me broer is niet erg, want hij gebruikte immers geen wapen. Maar...ja, ik ben slecht, heb "rare" gedachte en denkbeelden, en durf te zeggen wat ik denk, dus ik ben slecht, dus ik moet me laten manupuleren en me wapen wegleggen, nou vergeet het, nooit van me leven niet! En mocht de politie me wapen afnemen, dan regel ik wel weer een nieuwe.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 15:18   #26
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Inderdaad, de meeste mensen kunnen dat niet, alleen de meeste mensen die kunnen gedachten en gevoel niet van elkaar scheiden en zo alles doen, dat kan ik wel, en ik deins niet terug van geweld.
En natuurlijk zal ik wel weer fout zit, alles wat op deze wereld fout gaat ligt immers altijd aan mij, dat mensen mij bedrijgen en bang maken is niet erg, want zij dragen geen wapen. Dat mensen mij inelkaar slaan zonder rede als ik geen wapen draag is immers niet erg, want zij zijn ongewapend. Dat mensen mij altijd lopen te vernederen en te kleineren is niet erg, want zij dragen geen wapen. Dat ik jaren lang met een wapen heb moeten slapen want ik bang was aangevallen te worden door me broer is niet erg, want hij gebruikte immers geen wapen. Maar...ja, ik ben slecht, heb "rare" gedachte en denkbeelden, en durf te zeggen wat ik denk, dus ik ben slecht, dus ik moet me laten manupuleren en me wapen wegleggen, nou vergeet het, nooit van me leven niet! En mocht de politie me wapen afnemen, dan regel ik wel weer een nieuwe.
In het topic 'dierenmishandeling' zeg je dat de politie vaak genoeg wel iets doet, waarom schakel jij de politie dan niet in?!?
Of ben je daar te 'trots' voor?
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 15:23   #27
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by xxxSarahkexxx
In het topic 'dierenmishandeling' zeg je dat de politie vaak genoeg wel iets doet, waarom schakel jij de politie dan niet in?!?
Of ben je daar te 'trots' voor?
Want ik wapens verkies.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 15:24   #28
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zullen we ontopic blijven
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 15:25   #29
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn best, alleen in een discuzie heb je de kans dat het soms doorbloed.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 17:18   #30
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Inderdaad, de meeste mensen kunnen dat niet, alleen de meeste mensen die kunnen gedachten en gevoel niet van elkaar scheiden en zo alles doen, dat kan ik wel, en ik deins niet terug van geweld.
En natuurlijk zal ik wel weer fout zit, alles wat op deze wereld fout gaat ligt immers altijd aan mij, dat mensen mij bedrijgen en bang maken is niet erg, want zij dragen geen wapen. Dat mensen mij inelkaar slaan zonder rede als ik geen wapen draag is immers niet erg, want zij zijn ongewapend. Dat mensen mij altijd lopen te vernederen en te kleineren is niet erg, want zij dragen geen wapen. Dat ik jaren lang met een wapen heb moeten slapen want ik bang was aangevallen te worden door me broer is niet erg, want hij gebruikte immers geen wapen. Maar...ja, ik ben slecht, heb "rare" gedachte en denkbeelden, en durf te zeggen wat ik denk, dus ik ben slecht, dus ik moet me laten manupuleren en me wapen wegleggen, nou vergeet het, nooit van me leven niet! En mocht de politie me wapen afnemen, dan regel ik wel weer een nieuwe.

als je werkenlijk ZONDER reden in elkaar wordt geslagen is het idd niet jou schuld maar nog steeds geen reden om met een wapen op zak te gaan rond lopen. We zien in amerika wat het effect daarvan is.

Verder lees ik je post met ontsteltenis en kan je alleen melden dat je vuur in dit geval niet met vuur moet bestrijden. Dat jij nu met een wapen op zak loopt met blijkbaar een hoop opgekropte frustratie betekend dat je een gevaar bent voor de mensen om je heen en dus de samenleving.

Ik zou serieus op zoek gaan naar porffesionele hulp niet omdat je gek bent of niet zou deugen maar omdat er mensen zijn die je kunnen helpen met je frustratie mensen die je zullen begreipen waar je je verhaal kwijt kunt en waar je je veilig kunt voelen. Ik heb nu het idee dat je je namelijk nergens veilig voelt en dit is een onterecht gevoel in ons koude kikker landje.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2003, 20:36   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Als iemand mij in elkaar slaat zonder reden, en ik heb een wapen in mijn omgeving zou ik m ook gebruiken, je ziet wel bij Renée Steegmans (Venlo) wat het gevolg is als je niks kunt doen, die jongen komt te overlijden. Als ik moet kiezen tussen een paar jaar gevangenisstraf (waarvan ik me afvraag of ik die krijg in geval van zelfverdediging), of zelf dood gaan, dan kies ik toch voor t eerste Maargoed, ik heb nooit wapens op zak, en pleit er al helemaal niet voor dat we dat allemaal zouden moeten doen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2003, 10:52   #32
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
als je werkenlijk ZONDER reden in elkaar wordt geslagen is het idd niet jou schuld maar nog steeds geen reden om met een wapen op zak te gaan rond lopen. We zien in amerika wat het effect daarvan is.
Geen rede, misschien, maar als ik moet kiezen tussen inelkaar geslagen te worden en nog meer van die ellende, of een wapen dragen en me veilig voelen, nou ik weet het wel.

Maar in Nederland kom je niet onder de 18 aan vuurwapens, oke, je hebt daar prachtige gijzelings acties, en schietpartijen op scholen, en tja, hoe zal dat nou komen?
En natuurlijk gaat de criminaliteit omhoog als je een wapen draagt, als iedereen een wapen draagt, maar lang niet iedereen heeft er een nodig en heeft er dus geen op zak.

Citaat:
Verder lees ik je post met ontsteltenis en kan je alleen melden dat je vuur in dit geval niet met vuur moet bestrijden. Dat jij nu met een wapen op zak loopt met blijkbaar een hoop opgekropte frustratie betekend dat je een gevaar bent voor de mensen om je heen en dus de samenleving.
Nou...gefeliciteerd je bent de eerste die met een rede aan komt zetten waarom ik een gevaar zou wezen.
Vuur kan je inderdaad niet met vuur bestrijden, maar als er geen water is om het te blussen is het wel veilig als je zelf ook wat bij de hand hebt, wat heviger is.

Citaat:
Ik zou serieus op zoek gaan naar porffesionele hulp niet omdat je gek bent of niet zou deugen maar omdat er mensen zijn die je kunnen helpen met je frustratie mensen die je zullen begreipen waar je je verhaal kwijt kunt en waar je je veilig kunt voelen.
Hm...ben net uit de psygiatrie verlost voor het eerst in jaren, en dat is iets wat ik voorlopig nog wil blijven. Want die gasten denken aan 2 dingen, je van je vrijheid beroven (manier van denken, mening, en soms je huis) en om je nog meer vol te stoppen met pillen, twee dingen waar ik absoluut geen behoefte meer aan heb. En, praten met iemand die ik niet kan vertrouwen, dat is tijdverspilling van bijde partijen.


Citaat:
Ik heb nu het idee dat je je namelijk nergens veilig voelt en dit is een onterecht gevoel in ons koude kikker landje.
Ik denk dat jij dan uit een heel ander wereldje komt dan ik als je denkt dat je veilig kan zijn in Nederland...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2003, 14:28   #33
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje



Ik denk dat jij dan uit een heel ander wereldje komt dan ik als je denkt dat je veilig kan zijn in Nederland...
Ik denk dat jij dan uit een heel ander wereldje komt dan ik want jij denkt dat je in de achterbuurten van Amerika woont ofzo.
Ik zou nog meer reden hebben dan jij om met een wapen te gaan lopen want ik woon in Rotterdam en jij in Groningen.Rotterdam is denk ik dat toch wel iets gevaarlijker.....
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2003, 14:34   #34
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

O...God, gaan we een wedstrijdje doen wie het meest recht heeft om bang te zijn?

Het verschil ligt hem tussen geaccepteert te worden in de maatschappij en niet. En hoe handig jij bent in sociale gronden, uit wat voor familie je komt, met welke mensen je in aanraking komt. Je manier van denken en zien.

Maar..goed, jij woont in Rotterdam, nou dan pak jij er een jachtgeweer bij.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2003, 17:19   #35
supergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
O...God, gaan we een wedstrijdje doen wie het meest recht heeft om bang te zijn?

Het verschil ligt hem tussen geaccepteert te worden in de maatschappij en niet. En hoe handig jij bent in sociale gronden, uit wat voor familie je komt, met welke mensen je in aanraking komt. Je manier van denken en zien.

Maar..goed, jij woont in Rotterdam, nou dan pak jij er een jachtgeweer bij.
Daar gaat het toch helemaal niet om joh dom kind!
En trouwens ik was juist diegen die tegen het gebruik van wapens was dus zou ik niet weten waarom ik een jachtgeweer erbij moest pakken.....Eigenlijk wil ik stoppen met een discussie met jou voeren want jij maakt me alleen maar boos...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2003, 18:40   #36
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het maakt geen moer uit waar je woont. Mishandeling gebeurt overal.

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Heeye, zelf ben ik ook tijden mishandeld en misbruikt, en dat was me eigen schult, neem een wapen, en toon het, dan ben je er in 1,2,3 van af!

En natuurlijk, het zijn moeilijke situaties, maar je kan het zelf veranderen...

Kan ik hieruit opmaken dat jij vind annomeisje dat als jij misbruikt of mishandeld word dat je eigen schuld is?! En dat je een wapen bij je zou moeten dragen ?!

Ik ben in Parijs zelf het slachtoffer geweest van een aanranding - geen hele heftige maar toch heftig genoeg om er nog steeds bang van te zijn- ik vind dit wel een vom van mishandeling. Niet lichamelijk , dan wel geestelijk.

Ik droeg normale kleren , ik deed niet opvallend , ik LIEP gewoon in het station....maar het gebeurd ZO snel , je KAN er nix tegen doen. En dan ben je zwak.... en is het je eigenschuld.
Als er 1 iemand is die zulke dingen NOOIT uit zou lokken ben ik het.

Maar goed , het was me eigen schuld en ik had een wapen bij me meoten hebben.


( Anno , ik moet er wel bij zeggen , sindsien draagt ik een pepperspray bij me en ik zal niet aarzelen hem te gebruiken als er weer zoiets gebeurd )
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2003, 20:05   #37
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Inderdaad, de meeste mensen kunnen dat niet, alleen de meeste mensen die kunnen gedachten en gevoel niet van elkaar scheiden en zo alles doen, dat kan ik wel, en ik deins niet terug van geweld.
En natuurlijk zal ik wel weer fout zit, alles wat op deze wereld fout gaat ligt immers altijd aan mij, dat mensen mij bedrijgen en bang maken is niet erg, want zij dragen geen wapen. Dat mensen mij inelkaar slaan zonder rede als ik geen wapen draag is immers niet erg, want zij zijn ongewapend. Dat mensen mij altijd lopen te vernederen en te kleineren is niet erg, want zij dragen geen wapen. Dat ik jaren lang met een wapen heb moeten slapen want ik bang was aangevallen te worden door me broer is niet erg, want hij gebruikte immers geen wapen. Maar...ja, ik ben slecht, heb "rare" gedachte en denkbeelden, en durf te zeggen wat ik denk, dus ik ben slecht, dus ik moet me laten manupuleren en me wapen wegleggen, nou vergeet het, nooit van me leven niet! En mocht de politie me wapen afnemen, dan regel ik wel weer een nieuwe.
Blabla ik heb dan wel niet gehad ddat ik me bedreigd voelde door mijn broer, maar wel door mijn beide ouders. En ik heb het echt NOOIT in me hoofd gehaald om een wapen ergens vandaan te toveren. Als ze willen slaan, slaan ze maar. Je kan toch niets doen en als je dan een wapen bij je hebt maak je het vaak alleen maar erger voor jezelf wanneer je het uiteindelijk toch gebruikt.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2003, 20:09   #38
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Als iemand mij in elkaar slaat zonder reden, en ik heb een wapen in mijn omgeving zou ik m ook gebruiken, je ziet wel bij Renée Steegmans (Venlo) wat het gevolg is als je niks kunt doen, die jongen komt te overlijden.
Ik kende Rene Steegmans en die zou nooit zichzelf hebben verdedidgd met een of ander wapen, zijn ook de woorden van zijn zus. Hij sloeg nooit iemand, zo was ie niet. Gewoon een onschuldig slachtoffer van zinloos geweld. Doe je niks aan. Jij en ik kunnen er allebei het slachtoffer van worden en een mes of pistool meer of minder maakt dan ok niet meer uit. (staat ook nog ergens in de Panorama van dit jaar als je het na wilt kijken geloof ik)
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2003, 11:05   #39
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Blabla ik heb dan wel niet gehad ddat ik me bedreigd voelde door mijn broer, maar wel door mijn beide ouders. En ik heb het echt NOOIT in me hoofd gehaald om een wapen ergens vandaan te toveren. Als ze willen slaan, slaan ze maar. Je kan toch niets doen en als je dan een wapen bij je hebt maak je het vaak alleen maar erger voor jezelf wanneer je het uiteindelijk toch gebruikt.
Jij kent mijn broer niet, hij is niet zomaar iemand die drijgt, hij sloeg mij vet vaak gewoon totaal inelkaar, en hij zat aan me op een ongewenste manier, nou sorry, me moeder wist het en deed niks, nou dan verdedig ik mezelf.
Die kloot gebruikte mij voor zijn lol, en als dan me moeder niets doet, dan heb ik schijt aan of ik schuldig ben, en draag ik een wapen, ik wilde wel graag levend en maagd blijven.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2003, 17:10   #40
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Ik kende Rene Steegmans en die zou nooit zichzelf hebben verdedidgd met een of ander wapen, zijn ook de woorden van zijn zus. Hij sloeg nooit iemand, zo was ie niet. Gewoon een onschuldig slachtoffer van zinloos geweld. Doe je niks aan. Jij en ik kunnen er allebei het slachtoffer van worden en een mes of pistool meer of minder maakt dan ok niet meer uit. (staat ook nog ergens in de Panorama van dit jaar als je het na wilt kijken geloof ik)
Het had eventueel afschrikwekkend gewerkt. Wanneer een groepje op je afkomt, en het is duidelijk dat je kansloos bent, maar je hebt wél een mes, dan werkt dat welicht, want wie komt dan als eerste op je af? Die steek je neer, en de 2e misschien ook nog wel. Uiteindelijk helpt het je niet, maar misschien is er geen eerste die op je af durft te gaan!
Dat René dat niet had, en ook niet wilde, siert hem, maar hij heeft er uiteindelijk niets aan gehad! Hij is nu gestorven, en laat een naam achter die respect afdwingt. Maar hij is er dus niet meer, dus wat koopt hij er nu voor? Dat je er niks tegen kunt doen is onzin trouwens Als iedereen zo zou reageren als René Steegmans dan was er niet eens meer zinloos geweld..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 01:21   #41
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Geen rede, misschien, maar als ik moet kiezen tussen inelkaar geslagen te worden en nog meer van die ellende, of een wapen dragen en me veilig voelen, nou ik weet het wel.
Je zou je dan moeten afvragen hoe al die mensen in nederland elk weekend stappen weer overleven zonder in elkaar geslagen te worden en desondanks geen wapen op zak hebben.

Citaat:
Originally posted by annomeisje

Maar in Nederland kom je niet onder de 18 aan vuurwapens, oke, je hebt daar prachtige gijzelings acties, en schietpartijen op scholen, en tja, hoe zal dat nou komen?
En natuurlijk gaat de criminaliteit omhoog als je een wapen draagt, als iedereen een wapen draagt, maar lang niet iedereen heeft er een nodig en heeft er dus geen op zak.
Je snapt dus wel dat de criminaliteit en het aantal gewelds delicten omhoog gaat. maar alsnog wil je zelf met een wapen lopen om jezelf te kunnen beschermen. in feite maak je het dus voor jezelf en voor anderen om je heen gevaarlijker.

Citaat:
Originally posted by annomeisje

Nou...gefeliciteerd je bent de eerste die met een rede aan komt zetten waarom ik een gevaar zou wezen.
Vuur kan je inderdaad niet met vuur bestrijden, maar als er geen water is om het te blussen is het wel veilig als je zelf ook wat bij de hand hebt, wat heviger is.
Zo dachten de russen en amerikanen in de koude oorlog ook. als wij nu maar een bom maken die 20 keer de wereld kan opblazen dan troeven we mooi de russen af die hebben een bom die kan maar 15 keer de wereld opblazen. Als iedereen steeds maar weer zwaardere en ergere wapens op zak moet gaan dragen is het een helling waar we steeds verder op afgleiden en dat is een situatie die je zou moeten voorkomen.

Citaat:
Originally posted by annomeisje

Hm...ben net uit de psygiatrie verlost voor het eerst in jaren, en dat is iets wat ik voorlopig nog wil blijven. Want die gasten denken aan 2 dingen, je van je vrijheid beroven (manier van denken, mening, en soms je huis) en om je nog meer vol te stoppen met pillen, twee dingen waar ik absoluut geen behoefte meer aan heb. En, praten met iemand die ik niet kan vertrouwen, dat is tijdverspilling van bijde partijen.
Ik ben het met je eens dat die mensen je vaak niet goed op weg helpen en de boel eigenlijk erger maken dan dat het is. Ik had het meer over een goede vriend of vriendin en dan goed naar die te luisteren. en ook kritiek kunnen nemen en raad kunnen opvolgen van.

Citaat:
Originally posted by annomeisje

Ik denk dat jij dan uit een heel ander wereldje komt dan ik als je denkt dat je veilig kan zijn in Nederland...
Ik denk dat je je daar lelijk in vergist ook ik ben al 3 maal in mijn nog jonge leven betrokken geweest in gewelds delicten waarvan 2 tog van dermate ernst dat er zwaar gewonden zijn gevallen. Ook ik heb me daar schuldig gemaakt aan het gebruik van exersief geweld (ter verdediging) echter daardoor me ook schuldig gemaakt aan het plegen van geweld. Echter dit van mijn kant af zonder wapens of andere zaken. en nee ik ben ook geen stoere judoka of zo.

Nederland is niet overal en altijd even veilig. en op sommige plaatsen kan de veiligheid echt wel beter. Echter de veiligheid gaat er juist op achteruit als mensen zichzelf gaan bewapenen. en we willen juist een veiliger land. dan is dit dus niet de weg.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 01:24   #42
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Overgigens las ik een stukje over iemand met pepperspray. Kijk dat vind ik dan een acceptabel verdedigings wapen. (let op niet als aanvals wapen) aanvallen is namelijk fout bezig zijn.


Pepperspray laat geen blijvend letsel achter, en als onterecht gebruikt kan men achteraf nog langs komen met een grote bos bloemen en een hele grote het spijt me kaart.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 11:36   #43
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het ging hier geloof ik om geweld in een (soort van) relatie, toch?

Ik vind dat vrouwen mannen niet mogen slaan, mannen vrouwen niet, mannen mannen ook niet en vrouwen ook geen vrouwen.

Ofwel: geweld in een relatie is geen positieve factor, nooit. Als een van beide de ander slaat is de relatie niet gezond. Tenzij je een SM-relatie hebt oid natuurlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 11:39   #44
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En nog even een reactie op het zijspoor van deze discussie: wapens.

Ik vind eigenlijk dat als je een zakmes in je zak hebt om je veilig te voelen, prima. Maar zodra je 'm gebruikt of wíl gebruiken ben je niet goed bezig.

Wapens lossen over het algemeen niets op, veroorzaken alleen nog meer ellende. Smurfenspray daarentegen vind ik wel een goed plan..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 13:19   #45
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast



Pepperspray laat geen blijvend letsel achter, en als onterecht gebruikt kan men achteraf nog langs komen met een grote bos bloemen en een hele grote het spijt me kaart.
een knal voor dr kanus kan ze dan krijgen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 13:21   #46
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het kan me eigelijk geen hol schelen of ik gevaarlijk ben, zolang mensen bang van me zijn doen ze me niks, simpel zat.

En natuurlijk zijn er altijd mensen die zorgeloos wapenloos door het leven gaan. Nou als die dood worden getrapt, geslage en gedaan worden dan is het hun eigen schult, want ze hadden zelf iets van verdediging bij zich moeten dragen, pepperspray, een prim of mes.

En denk je nou echt dat ik met een bom ga lopen of zo? Ik kan nog geen eens aan een pistool komen, laat staan zoiets. En natuurlijk kan ik wel zelf wat inelkaar knutselen, maar ik ben niet gek. Trouwens met een bom kan je je niet verdedigen.

En praten met een vriend doe ik wel eens, alleen denk je echt dat ik al me denkbeelden voor ga leggen?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 13:22   #47
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by koelkast
Overgigens las ik een stukje over iemand met pepperspray. Kijk dat vind ik dan een acceptabel verdedigings wapen. (let op niet als aanvals wapen) aanvallen is namelijk fout bezig zijn.


Pepperspray laat geen blijvend letsel achter, en als onterecht gebruikt kan men achteraf nog langs komen met een grote bos bloemen en een hele grote het spijt me kaart.
Jup , that was me. Ik heb em nog nooit ghoeven te gebruiken , en toen ik hem WEL nodig had had ik hem nog niet, en toen heb ik mijn vuisten maar gebruikt. Dat was toen niet slim nee , maar een mens doet rare dingen in blinde woede. Nu zalik niet aarzelen , als iemand te ver gaat , om mijn pepperspray te gebruiken , en dan hard weg te rennen. Ik zal niet meer een knokpartij beginnen ( wat trouwens helemaal niet in mijn aard ligt maar like i said , een kat in het nauw maakt rare sprongen )
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 13:24   #48
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hm...peperspray is eigel wel een beetje slap vind ik, ik bedoel zo'n wapen doet niks ernstig. Over een week heeft die kerel nergens meer last van en over een maand is-ie het vergeten en doet-ie dezelfde daat gewoon nog een keertje.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 13:25   #49
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Daar heb je gelijk in , maar het is nog altijd beter dan aagerand te worden , je heb dan tenminste kans om weg te rennen. En ja het is heel erg dat ie het een maand later nog doet , maar IK ga echt niet met een mes op zak lopen als ik me met mijn pepperspray goed kan verdedigen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 January 2004, 13:29   #50
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oke de keuze tussen aanrandig en geen straf voor zo'n kerel dan wist ik het wel, met dat betreft heb je wel gelijk...

Maar je hebt nu ook van dat spul dan word iemand hoofd blauw, ik bedoel, ook al zoiets waarvan je denkt wat heb je eraan?

Maar...goed, met spreetjes enzo zou ik me niet veilig voelen
Er zijn genoeg mensen die er wél mee door gaan dan en dan ben je de sigaar.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:55.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.