Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 February 2003, 12:59   #1
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow "School zet namen pesters op 'schandbord'"

Citaat:
School zet namen pesters op 'schandbord'
25 februari 2003, 13:31:19


NEEDE (ANP) - Scholengemeenschap Het Assink in Neede gaat namen van notoire pesters op een bord in de school noteren. Met deze actie wil Het Assink het pesten op school tegengaan. De actie begint na de krokusvakantie. Het 'schandbord' komt te hangen in de hal van de school.

Als een pester drie waarschuwingen heeft gehad, komt zijn of haar naam op het bord. Rector E. Boswinkel hoopt dat er een preventieve werking vanuit gaat. ,,Ik hoop dat de pesters nadenken over hun gedrag en welk effect dat heeft op degene die gepest wordt.''

De dader moet een opstel schrijven over pestgedrag en een videofilm bekijken over pesten op school. Boswinkel is niet bang voor een heksenjacht op de pester. ,,Nee, de leerlingen weten heus wel dat de naam van een leerling niet voor niets op dat bord staat. Daar is wel wat aan vooraf gegaan. Bovendien besteden we in de lessen veel aandacht aan het pesten op school.''

Dertien leerlingen uit de eerste klas van het vmbo in Neede hebben het 'schandbord' voor pesters bedacht. Ze deden mee aan een actie om de leefbaarheid op school te vergroten. De klas heeft daarmee een prijs gewonnen van 100 euro. Dat geldbedrag wordt onder meer aan een goed doel geschonken dat het pesten op scholen bestrijdt.
Is dit wel de goede manier om pesters aan te pakken?
Wordt het dan juist niet "stoer" gevonden als je naam op dat bord komt? Dan werkt het toch averechts!?

Jullie mening.. opmerking..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 13:05   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben zelf wel een pester geweest, vooral tegen 1 iemand maar ik denk dat het me niet echt interesseerde of ik wel of niet genoemd werd op z'n bord (was der niet) maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar, alles wat der over me gezegt word, interesseerd me niet

ik denk ook dat het niet echt werkt, of mensen zien dan je naam op dat ding staan en gaan jou dan pesten om te zorgen dat je zelf ophoud, maar zo komen hun weer op de lijst te staan en zo krijg je een viseule cirkel, lost niks op dus
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 13:05   #3
laurier_garnier
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dikke eikel trap het is af jong *schop*

kdenk dat dat wel een goeie oplossing is se.. hangt er natuurlijk wel af van school tot school. int lager zal dat waarschijnlijk heel goe werken ma int middelbaar...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 13:07   #4
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik had het gisteren ook al op de radio gehoord, maar ik denk niet dat het stoer wordt om op dat bord te komen.
Alleen stel dat de pester het zo over laat komen of dat de gepeste de pester lijkt? Of zou daar geen mogelijkheid toe zijn? Leraren zienniet altijd wat er gebeurt.
En bijvoorbeeld die video, het zou toch veel beter zijn als iedereen die kijkt? dat opstel schrijven heeft dan wel weer iets.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 13:10   #5
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

pesten zelf heeft meestal ook een rede,
als ik een beetje naar mezelf kijk vroeger zou het mij geen reet schelen of ik op dat bord zou komen of niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 17:55   #6
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik vind het zeer goed dat ze op die school iets tegen pesten doen , niet dat ik zel word gepest ofzo ,, maar ik zie bij ons op school genoeg leerlingen die gewoon kapot gaan omdat ze gepest hebben , die blijven ziek thuis , die durven tijdens de lessen geen uitleg meer te vragen enzo , maar pesten is een slechte zaak

of het bord gaat helpen , ik weet het niet hoor , als het niet helpen zullen ze vast wel iets dat wel helpt , bijvoorbeeld met gele en rode kaarten ofzow , na drie keer een melding een gele kaart , na twee gele kaarten in een jaar een schorsing , of een werkstraf ofzow , dat zou een echt goede oplossing zijn.


* bied zijn excuus aan voor de spellingsfouten *
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2003, 19:17   #7
TIMMEY
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het op zich wel terecht dat de zogeheten 'pesters' op het (rooster)borrd komen te staan. Dan weten ze wel meteen hoe het is om door een menigte nagekeken en gewezen te worden. (dit gebeurd ook vaak bij het pesten, vandaar)

Voor de rest, dat het tot een vicieuze cirkel leidt, is idd geheel afhankelijk vand e school waar het plaatsvind.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2003, 11:49   #8
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik kan me inderdaad best voorstellen dat er dan mensen zijn die de pester gaan nawijzen, en aangezien pesters meesgtal het minste zelfvertrouwen hebben, zullen ze dat niet zo leuk vinden. Maar er zullen er ookv eel zijn die zich van zo'n bord niks aan trekken, en dan is het inderdaad amar de vraag of het werkt.
maar andere straffen zoals schorsing ofzo, ik denk neit dat dat werkt..als ze dan weer terugkomen begint het van voor af aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2003, 11:56   #9
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

idd
Wat werkt dan wel ?
Bij sommige scholen zou het misschien wel werken. Er wordt niet op elke school evenveel gepest natuurlijk maar het gebeurt nog erg vaak. En diegene die vaak het ergst gepest worden durven er niks van te zeggen of durven iig niet te zeggen wie hem/haar pest heeft. Ik denk toch dat leraren/docenten scholen hier beter op moeten letten. Dan is zo'n bord beter als niks denk ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2003, 15:26   #10
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

om nou elke naam van elke pester op zo'n bord te zetten...

kijk elk pest-geval moet apart bekeken worden. Pesters pesten omdat ze heel onzeker zijn over zichzelf en dan maar iemand anders pakken. dan kan het gebeuren dat, zoals eneri al zei, de pester NOG onzekerder wordt dan hij al was omdat nu iedereen weet dat hij iets heeft misdaan.
het kan ook zijn dat pesters zichzelf heel stoer vinden en pesten om indruk te maken op hun vriendjes. dan zou het idd misschien alleen nog maar 'stoerder' zijn als je op dat bord staat.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2003, 19:28   #11
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

in het middelbaar gaat dat zwaar tegenwerken...
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2003, 20:23   #12
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
in het middelbaar gaat dat zwaar tegenwerken...
waarom?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:37.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.