Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Kunst
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen!

Bekijk resultaten enquête: Lees je wel eens?
Ja, vaak 7 58,33%
Alleen omdat het moet van school 2 16,67%
Nee, en als het moet, pluk ik recensies/ samenvattingen van internet af 1 8,33%
anders, ik zet mijn antwoord in het forum 2 16,67%
Stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 11 February 2004, 12:48   #1
Cellika
Guest
 
Berichten: n/a
Question Boeken top 10

Wat is jullie boeken top 10? Minder mag ook hoor, ik kom ook niet tot de 10

Worden jullie beïnvloed door jullie ouders om te lezen? Of lezen jullie uit jullie zelf (of lees je helemaal niet kan ook )

Liefs,
Cellika
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 16:48   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik lees te weinig, ik word vaak wel gestimuleerd door mijn ouders om meer te lezen. Dan krijg ik als kado altijd weer zo'n leesboek die me helemaal niet leuk lijkt

Top 10 niet voor handen maar als ik lees zijn het de boeken van christian jacq of andere schrijvers die over de oudheid/geschiedenis schrijven

  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 17:08   #3
Shanna89
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Poeh wat een vraag.
Ik heb echt geen idee.. Wat ik wel leuke boeken vond waren:
Straks doet het geen pijn meer,
Hex, levensgevaarlijk.
Les cretin Punis -> Frans boekje waar ik helemaal om dubbel heb gelegen
My life's in danger!
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2004, 23:29   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

soms, als ik er behoefte naar heb om iets te lezen....dat is dus zo af en toe..
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2004, 00:00   #5
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

ik zou meer moeten lezen

moet nu nog het 5e (laatste) boek van de Dollenganger-serie van Virginia Andrews, die is wel leuk.

Mooiste boek vind ik nog De Verleiding (tenminste zo heet het geloof ik.. weet het niet meer en ookn iet meer van wie het is )
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2004, 00:45   #6
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

ik ook van jou van Ronald Giphart heeft me erg ontroerd
I never promised you a rose garden van
Jeannette Winterson
vond ik steengoed
Heb laatst de verborgen geschiedenis van Donna Tartt gelezen, die is SUPERspannend!
een oldtimer is het achterhuis van Anne Frank dankzij haar dagboek ben ik een eigen dagboek begonnen dat inmiddels een aanzienlijk groter stukje schrijfwerk dan wat zij in haar korte leven heeft achtergelaten. Ontzettend leuk om te lezen!

De boeken van Roald Dahl zijn geniaal, voor ouderen ook goed te lezen omdat ze vol fantasie en humor zitten :respect:
zijn autobiografies Boy en Solo zijn minder kinderachtig van aard en geven een mooi beeld van wat hij in zijn jeugd en in de militaire dienst allemaal heeft meegemaakt.
Verder vond ik alle vier de delen van Harry Potter ontzettend leuk om te lezen. Deel vijf schijnt een afknapper te zijn, heb em nog niet gelezen en ik denk dat ik na deze vier delen ook wel genoeg heb gehad wel onwijs leuk!!

Ik lees veel, graag, zeker als het goeie boeken zijn. Ik zal nog wat meer titels verzamelen, heb nog meer geweldige boeken die me ontzettend gegrepen hebben!!
Vroeger moest ik voor school wel lezen maar had altijd meer boeken gelezen dan ik aan verslagen moest schrijven dus ik had ze voor het uitkiezen
Nu lees ik voor mn plezier, en in de trein om de tijd te doden. Ik lees echt alles wat los en vast zit, is het geen boek dan pak ik wel een verdwaald tijdschrift of een Metro
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2004, 09:42   #7
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@Vera : De verborgen geschiedenis is idd ultiem spannend, het is bijna een detective

Verder lees ik zelf veel fantasy. Raymond Feist blijft mijn all-time favoriet. Veel draken, trollen, elfen en ridders, super

Verder lees ik ook nog wel eens wat romannetjes van mams, Wally Lamb - Walvismuziek is ook een aanrader, maar niet voor mensen met een zwakke maag

Verder hou ik erg van detectives (Agatha Christie, Ruth Rendell - Morse, Colin Dexter - Morse).

En voor de rest lees ik alles wat ik maar kan vinden Lezen is cool en gaaf
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2004, 17:58   #8
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Iedereen zou het boek
Ik zal leven moeten lezen
Is waargebeurt verhaal over een meisje dat word verkracht, vervolgens snijden ze haar keer door. (dr hoofd klapt ook naar achter,zover doorgesneden) Haar ingewanden komen uit haar buik, ook helemaal open. Uiteindelijk overleeft ze t, wat in theorie niet mogenlijk is. En dan gaat dr leven verder zeg maar.
Echt heel erg goed boek, geschreven door dat meisje zelf
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2004, 16:43   #9
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik lees wel veel, maar als ik meer tijd zou hebben zou ik nog meer lezen. Het is zo heerlijk om lekker op de bank te hangen met een boek.

Ik ben gek op de boeken van Ronald Giphart (vooral Ik ook van jou en Ik omhels je met 1000 armen zijn goed). als je zijn boek aan het lezen bent is het net alsof je met hem in een kroeg zit te ouwehoeren.
Perzik van onsterfelijkheid van Jan Wolkers vond ik erg grappig.
De oesters van Nam Kee van Kees van Beijnum is ook erg goed vind ik.
Verder lees ik veel van Nici French, die boeken zijn erg spannend en lezen makkelijk weg.
De ontdekking van de hemel van Mulisch is ook 1 van mijn favorieten. Hij is dan wel 990 blz. maar ik had hem zoo uit.
De boeken van John Grisham vind ik ook heel erg goed.
De vriendschap van Connie Palmen hoort ook in het rijtje van mijn favo boeken.
Ik kan denk ik geen top 10 maken, omdat ik hou van verschillende genres en die kun je gewoon heel moeilijk met elkaar vergelijken.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2004, 16:44   #10
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Iedereen zou het boek
Ik zal leven moeten lezen
Is waargebeurt verhaal over een meisje dat word verkracht, vervolgens snijden ze haar keer door. (dr hoofd klapt ook naar achter,zover doorgesneden) Haar ingewanden komen uit haar buik, ook helemaal open. Uiteindelijk overleeft ze t, wat in theorie niet mogenlijk is. En dan gaat dr leven verder zeg maar.
Echt heel erg goed boek, geschreven door dat meisje zelf
damn, klinkt nogal leguber?

ik lees voornamelijk in de vakantie, dan vind ik het ook wel leuk om te doen En anders vind ik het ook wel leuk, maarja, ik moet over het algemeen al vrij veel lezen voor school, dus meestal kom ik dan niet toe aan de 'gewone' boeken
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2004, 21:36   #11
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Ik lees echt zoveel..echt erg
Mijn favorieten..poeh..
Ik ben ontzettend verslaafd aan de boeken van Joost Zwagerman, echt heel goed geschreven vind ik die, heel gedetailleerd. Bij Turks Fruit (wat een cliché) heb ik echt liggen janken, vond em echt ontzettend mooi! Laatst heb ik ook Dochter van de nomaden van Waris Dirie gekocht en gelezen, het is een soort dagboek/levensverhaal waarin ze vertelt over haar besnijdenis en hoe haar leven is verder gegaan (ze is nu een topmodel) en hoe het was om terug te komen in haar geboortedorp.
Boeken van Virginia Andrews zijn echt van die geweldige standaard meisjes-boeken, echt helemaal top! Harry Potter doet t bij mij toch ook heel goed
Boek dat nu op mn nachtkastje ligt is 'Bint' (kan ff niet op de schrijver komen), die lees ik voor Nederlands
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:03.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.