Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 September 2006, 18:38   #1
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Mezelf?

Dit is een 'probleem' waar veel van jullie waarschijnlijk mee te maken hebben of mee te maken hebben gehad.

Eerst iets kleins: Ik zat een week geleden nog op paardrijden. Ik vind het niet meer zo leuk en ik ben er dus net af. Nu heb ik vandaag mijn eerste dansles gehad. Ik hield nooit van lezen en sinds eergisteren ben ik eraan verslaafd. En ik heb ooit aan gitaarspelen gedaan, vond het niet veel aan en nu doe ik het weer en vind ik het prachtig.
Nu zat ik net te kijken naar mijn profiel bij hobby's... En nu voel ik me opeens heel verward. Dit waren alleen nog maar een paar kleine dingen.
Ik had een paar dagen geleden een helder moment: Ik kan zeggen wat ik wil tegen mensen. Dan bedoel ik niet dat ik iedereen mag uitschelden, maar het zit zo. Ik liet vroeger vaak over me heen lopen. Qua kleine dingen. Nu doe ik dat niet meer. Ik doe anders tegen mijn vriendinnen. Niet eens drastisch anders, volgens mij merken zij het niet eens. Maar ik voel me nu ook anders, gemener... Omdat ik een beetje voor mezelf opkom, heb ik een heel raar gevoel. Dat ik onaardig tegen ze doe. Dat ik ze laat vallen. Ik voelde me vroeger nooit zo. Meestal dacht ik nooit over dit soort dingen na. Toen was ik wie ik was.
Nu heb ik ook steeds het gevoel dat ik alleen wil zijn. Gewoon even alleen. Dan heb ik ook weer het gevoel dat ik mijn vrienden zal laten vallen. En ze zijn toch erg belangrijk.
Ik zit nu dus op een nieuwe school en ik hang altijd rond met 2 meisjes. Ik wil liever ook wat andere mensen ontmoeten. Wat meer afstand. Hoe vertel ik dit?

Wat moet ik hier nou mee? Ik voel me opeens erg wanhopig en verdrietig. Zijn dit typische problemen van mijn leeftijd? En dit was ook vooral om mijn hart te luchten.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 18:54   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ok dit doe je:


je loopt naar andere mensen toe en zegt:hoi
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 18:55   #3
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
ok dit doe je:


je loopt naar andere mensen toe en zegt:hoi
en dan hard wegrennen
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 20:52   #4
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Ik denk dat dit inderdaad aan de leeftijd ligt. Ik neem aan dat je 12 bent omdat er brugpieper onder je naam staat
Ik was vroeger altijd heel rustig en deed nooit mijn mond open, totdat ik naar de eersteklas van het middelbaar ging. Ik kreeg een grote mond, ging van dingen wat zeggen als ik me eraan stoorde. Werd brutaler, ook naar docenten toe. Niet in het extreme, iedereen kon het hebben. Dus ik denk persoonlijk dat het een beetje met de puberteit te maken heeft.
Zo ben ik nu weer een stuk rustiger, en vind ik het niet meer noodzakelijk om op alles te reageren
Je bent gewoon een beetje aan het veranderen.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 23:21   #5
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Zal inderdaad aan de puberteit liggen, je wordt je meer bewust van jezelf en hoe je bent. Je wilt andere dingen en andere mensen misschien. Heb het er eens over met wat leeftijdsgenootjes, die zullen het vast herkennen
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2006, 09:22   #6
n0sf3ratu
Lid
 
Geregistreerd op: 27 November 2004
Locatie: jj
Berichten: 868
Standaard

In Friesland zegge we dan altijd: et is tied far de peal.
n0sf3ratu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2006, 14:45   #7
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt DarkAngel en Ambypur.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 16:07   #8
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



je bent niet alleen
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 20:33   #9
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon doen waar je zin in hebt. en zorg dat je andere niet direct laat vallen. Maar doe gewoon soms in de pauze iets met een ander en spreek er na school eens mee af. kan best hoor.

doen waar je zin in hebt en nee zeggen is niet egoisties of gemeen. zolang je er andere maar niet echt pijn mee doet.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2006, 11:34   #10
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door little girl
gewoon doen waar je zin in hebt. en zorg dat je andere niet direct laat vallen. Maar doe gewoon soms in de pauze iets met een ander en spreek er na school eens mee af. kan best hoor.

doen waar je zin in hebt en nee zeggen is niet egoisties of gemeen. zolang je er andere maar niet echt pijn mee doet.
Nouhou, dat wou ik ook nog zeggen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 15:13   #11
LoekJuhh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Om andere mensen te ontmoeten is niet echt een probleem. Je zit in een klas daar zitten weer kinderen die kennen weer mensen.. en probeer zo via via,, allemaal mensen te leren kennen. Ga op een sportclub in de buurt zitten,, kom je weer allemaal mensen tegen die je ook op school tegen komt! En dat je nu anders doet tegen je vriendinnen,, als je jed aar rot overvoelt moet je denk ik gaan kijken hoe t komt, doordat je je als iemand wil voordoen. Want ik ben van mening datje niet zomar zo kan veranderen! Dus doe waar je je zelf het best bij voelt!!

Suc6!!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2007, 16:18   #12
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door Dunja Bekijk Bericht
Dit is een 'probleem' waar veel van jullie waarschijnlijk mee te maken hebben of mee te maken hebben gehad.

Ik zat een week geleden nog op paardrijden. Ik vind het niet meer zo leuk en ik ben er dus net af. Nu heb ik vandaag mijn eerste dansles gehad.
trek je balletjurkie aan, met die paardrijlaarzen, tijdens palmpasen en zoen om de 10 seconden iemand anders waarschijnlijk heb je dan zo contact


vast
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2007, 16:56   #13
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

^ha. ha.
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2007, 20:57   #14
xjh44
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

't ligt aan de leeftijd
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.