Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen een abortus?
Voor. 82 70,69%
Tegen. 34 29,31%
Stemmers: 116. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 4 stemmen, 3,50 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 30 December 2006, 11:53   #51
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero Bekijk Bericht
Zo onverantwoordelijk, die generatie van nu. Altijd maar de schuld op anderen en andere dingen afschuiven en nooit zelf de schuld opnemen.
Grootvader vertelt
  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2006, 21:23   #52
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ar-Tuur Bekijk Bericht
Grootvader vertelt
hehe idd
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2006, 22:07   #53
sjenny 007
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hij heb wel gelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2006, 23:15   #54
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

hij heeft geen gelijk, hij heeft gewoon een andere visie
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2006, 23:30   #55
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Moreel gezien heb ik gelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2006, 14:13   #56
sjenny 007
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ik ben voor abortus
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2006, 14:16   #57
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saarah Bekijk Bericht
Dan is het de schuld van de pil die blijkbaar niet goed werkte, van het condoom dat niet goed dienst deed, ...
Als het zo makkelijk was om de "schuld" (als er al sprake kan zijn van een schuldvraag) bij de pil neer te leggen, dan ligt de schuld dus ook bij de fabrikant van die pil en zou je dus de fabrikant verantwoordelijk kunnen stellen voor het zwanger worden. Kortom de kosten kunnen verhalen bij de fabrikant. Dat zou betekenen dat je zelfs als je het kind krijgt je dan nog de fabrikant om allimentatie zou kunnen vragen. Aangezien dit allemaal onmogelijk is binnen ons wettelijke systeem en er dus geen sprake is van schuld komt de verantwoordelijkheid voor het zwanger raken als gevolg van het hebben van seks (veilig of niet doet er dan niet meer terzake) geheel en alleen op het conto van de personen die deze seks hadden.

Wat overigens in geen geval voor of tegen abortus pleit in mijn ogen. Ik vind het ook heel raar om te zeggen dat je voor of tegen abortus bent. Ik kan niet echt zeggen dat ik voor abortus ben. Het is nu eenmaal een ingreep die ik liever niet uitgevoerd zou zien worden en ik neem aan dat een ieder dat liever niet zou hebben, gezien de risico's en mogelijke gevolgen. Het is echter wel een mogelijkheid om nog veel verschrikkelijkere manieren van zwangerschapsafbreuk tegen te gaan. Vroeger staken vrouwen gewoon een mes in hun buik of probeerden op wat voor manier dan ook een miskraam te krijgen zodat ze geen kind zouden krijgen. Je kan je dan afvragen wat je moreel gezien erger vind en de vraag is of Nonexistinghero dan nog steeds vind dat hij/zij nog steeds moreel gezien gelijk heeft. Alhoewel hij/zij natuurlijk wel uit een mooi stukje Nederland komt, maar dat terzijde..

Er was trouwens laatst een erg interessante aflevering bij Oprah over een meisje van 15 dat zwanger was geraakt, het verborgen had gehouden voor haar ouders. Vervolgens ging haar vriendje op haar buik staan om de buik te verbergen en kreeg ze het kind op het toilet. Vervolgens nam ze het kind mee naar haar slaapkamer, ging nog ff naar het avondeten en heeft daarna een mes door het lichaampje van het kind gestoken. Waarna haar vriend het lijkje verstopt heeft in een zak en in één of andere visvijver heeft geflikkerd. Dat laat je toch wel realiseren hoe belangrijk het in eerste instantie is om te kunnen praten over ongewenst zwanger raken (op jonge leeftijd iig) en de keuze die je daarna maakt is denk ik alleen over te laten aan de personen zelf en de mensen die hen daarbij al dan niet kunnen ondersteunen in de nieuwe ontstane situatie.

Laatst aangepast door Bazzemans : 31 December 2006 om 14:23
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2006, 14:19   #58
sjenny 007
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm daar moet ik even over na denken?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2006, 15:34   #59
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Neutraal:

Ik ben voor als het gaat om een verkrachting. Of bijvoorbeeld een 13-jarig naïef schoolmeisje dat haar hoofd heeft laten ompraten. Of mensen die mentaal niet in staat zijn om een kind op te voeden (mentaal gehandicapten). Of een moeder die fiscaal aan de grond zit, maar zelfs na correct pil-gebruik toch nog zwanger geraakt...

Ik ben tegen als het gaat uit "gemakzucht"
Iemand die zwanger geraakt is, door geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en het uit gemakzucht laat weghalen. En ik ben tegen wanneer het kind wordt weggehaald omdat één van de twee ouders hun verantwoordelijkheden niet wil oppakken.

Vergeet niet dat abortus een aanslag op je lichaam is, en dit niet steeds zonder gevolgen is hé. Het kan goed zijn dat je vruchtbaarheidsproblemen hebt na abortie
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2006, 15:38   #60
sjenny 007
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja abortus moet geen gemakzucht worden
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2007, 09:07   #61
starflame
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Over abortus kan je volgens mij niet, en zeker nu niet zomaar beslissen, tot je eens voor de keuze staat. Hetgeen je in overweging moet nemen is zo ontzettend zwaar. En ja voor de vrouw iets zwaarder (hangt ervan af hoelang, maar als je echt al iets voelt weet je wel dat er iets is, en het 'gat' dat achterblijft na de abortus brengt soms depressies enz mee). Maar nu zeggen van ben ervoor of ben ertegen antwoord ik liever niet op.

Volgens mij moet je het op de moment zelf bekijken, het scenario bekijken enz. En nee ik vind niet dat je geen voorbehoudsmiddelen moet gebruiken om te zeggen er is toch nog abortus, zelfde met de morning after, van nee moet niks gebruiken, ik ga de morning after dan wel halen. Het zijn latere hulp of zelfs reddingsmiddelen.

Ik vind niet dat jongeren op hun 12/13 al seks moeten hebben, maar als zij zich daar klaar voor voelen doen ze maar. Enkel zouden ze zich moeten realiseren tot wat het kan leiden, hoe het hun leven kan veranderen enz, en dat doen (ik zeg niet allemaal) de meesten niet.

Seks is een verantwoordelijkheid, een kind een nog grotere. Dus je zou er inderdaad wel best over nadenknen voor je met seks begint
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2007, 16:12   #62
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind abortus de keuze van de vrouw. Zij heeft 9 maanden last van de zwangerschap. Missenlijkheid, buikpijn, de laaste maanden mag ze alleen rusten. Zij moet haar opleiding en werk terzijde zetten voor een kind dat zij misschien niet eens wil. Alleen omdat de vader dat zo nodig moet. Vaak gaat de vrouw dan ook nog voor de opvoeding zorgen zelfs als je samen blijft. Wie gaat er minder werken? Juist de vrouw. Wie stoppen er met werken? Het zijn nooit de mannen. Wij vrouwen verspillen onze carrieres door moeder te worden.
De vrouwen draaien op voor de kinderen in de opvoeding in de zwangerschap. Het kind is meer van de moeder. Zij mag dus kiezen.
Zelfs als de man het kind opvoedt heeft de vrouw er nog 9 maanden moeite mee.
Moet een man dan wel helpen als de vrouw kiest het kindje te houden? Dat dan weer wel want het is ook zijn kindje. Het mag niet alleen haar probleem zijn? Moeilijk moeilijk.
Hij moet haar wel helpen in elk geval financieel. Zij neemt de zorg op zich hij het geld. Zo zijn de lasten toch nog een beetje verdeelt.
Dat is ook wel de reden om een abortus te plegen. Je moet 20 jaar boeten voor 1 fout. Dat verdient niemand. Waarom is een bevrucht ei of een onbevrucht eitje iets totaal anders? Er gaat allebei sperma en een eitje bei gepaart.
het is ook vervelent voor het kindje. ongewenst zijn.
Ik zeg niet dat elke moeder het kindje zal haten. Ze zullen van Het kindje houden, maar het zal nooit zo zijn als het hoort.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2007, 07:02   #63
Baksteen
Lit
 
Baksteen's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 July 2003
Berichten: 276
Standaard

Lastig lastig. Abortus lijkt inderdaad de beste oplossing in sommige momenten. Anderzijds is het nooit zeker of het goed gaat en er is een grote kans dat je bij een mislukking ervan nooit meer zwanger geraakt, je kind ogezond wordt geboren of dat je eigen gezondheid naar de klote gaat. Ik denk dat abortus te makkelijk lijkt en dat er daarom gauw naar wordt gegrepen. Ik denk dat het puur een momentkeuze is. Echter, argumenten als 'God heeft dat leven (het kind) geschapen en dat mag je niet doden' en dat soort blabla is kul. Het gaat om de gezondheid van de draagster.
Baksteen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2007, 10:47   #64
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jeroen_tha_E Bekijk Bericht
Anderzijds is het nooit zeker of het goed gaat en er is een grote kans dat je bij een mislukking ervan nooit meer zwanger geraakt, je kind ogezond wordt geboren of dat je eigen gezondheid naar de klote gaat.
De kans op complicaties na een abortus is veel kleiner dan na een normale bevalling.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2007, 16:38   #65
Stan_de_piraat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die foetussen die weten toch niet wat leven is. Dus eigenlijk voorkom je alleen nog een menselijke parasiet op de wereld te zetten. Dat is dus eigenlijk niet erg, want dat ding heeft toch nog geen geschiedenis.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2007, 16:38   #66
MarjoleinTje_
Lid
 
MarjoleinTje_'s Avatar
 
Geregistreerd op: 4 February 2007
Berichten: 345
Standaard

Ik ben tegen
__________________
Blablabla
MarjoleinTje_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2007, 16:43   #67
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door MarjoleinTje_ Bekijk Bericht
Ik ben tegen
Want?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2007, 17:35   #68
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ik ben voor.
Abortus is een oplossing voor vrouwen die ongewenst zwanger zijn geraakt. (al dan niet door eigen schuld)
Ook is ht een oplossing voor kinderen waarvan al vast is gesteld: die zal later gehandicapt zijn, en een vervelend/slecht leven krijgen door zijn/haar handicap.
Al die mensen die zeggen: dat is zielig voor die foetus, je vermoord dat ding of iets dergelijks. Daar ben ik het niet mee eens. Die foetus heeft helemaal geen functionerende hersens of wat dan ook. dus hoe kan dat ding het nou erg vinden dat ie dood gaat. hij merkt er ook niks van. ik bedoel planten maak je toch ook dood. daarvan ga je toch ook niet zeggen: aahh das zielig. (oké de vergelijking is wat extreem en klopt niet helemaal maar ach, niet zeiken)
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2007, 18:29   #69
MarjoleinTje_
Lid
 
MarjoleinTje_'s Avatar
 
Geregistreerd op: 4 February 2007
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Want?
Naja het ligt eraan..

Als het kind later niet zeer ernstig ziek gaat worden vind ik het gewoon grote onzin en vind ik dat je het kind ook n leven moet gunnen, en die niet moet ontnemen..
__________________
Blablabla
MarjoleinTje_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2007, 21:07   #70
Kooluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben voor.

Zo lang de vrouw nog geen 20 weken zwanger is, wordt de embryo nog niet als een mens beschouwd. Nou klinkt dit misschien heel bruut of afstands maar zolang het nog geen mens is mag je wat mij betreft het weg laten halen voor wat voor reden dan ook.

Na die 20 weken wordt het anders. Dan mag je van mij alleen nog maar in speciale gevallen abortus plegen.

voorbeeldje:
Een meisje/vrouw wordt verkracht en komt er pas na 20 weken achter dat ze zwanger is kan ik me best voorstellen dat ze abortus wil laten plegen en ik vind dat dat ook toegestaan moet zijn.

nog eentje:
Een meisje (jong 12 tot 16) raakt zwanger komt er ook pas na 20 weken achter dat ze zwanger is. zulke jonge meisjes zouden naar mijn idee zelfs verplicht abortus moeten laten plegen aangezien ze echt nog geen kind kunnen opvoeden/onderhouden.


Nu wat ik ook een goede reden vind om abortus te laten plegen:
Een vrouw heeft vrijwillig seks met iemand en raakt zwanger doordat voorbehoedsmiddellen (pil, condoom, etc.) niet goed werken. in zulke gevallen mag je van mij ook na 20 weken nog wel abortus plegen.

Als laatste vind ik in geval van handicaps/ziektes abortus alleen toegestaan als de handicaps/ziektes zo erg zijn dat mensen geen normaal leven meer kunnen lijden. dan vind ik abortus zeker wel toegestaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2007, 21:26   #71
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans Bekijk Bericht
Als het zo makkelijk was om de "schuld" (als er al sprake kan zijn van een schuldvraag) bij de pil neer te leggen, dan ligt de schuld dus ook bij de fabrikant van die pil en zou je dus de fabrikant verantwoordelijk kunnen stellen voor het zwanger worden. Kortom de kosten kunnen verhalen bij de fabrikant. Dat zou betekenen dat je zelfs als je het kind krijgt je dan nog de fabrikant om allimentatie zou kunnen vragen. Aangezien dit allemaal onmogelijk is binnen ons wettelijke systeem en er dus geen sprake is van schuld komt de verantwoordelijkheid voor het zwanger raken als gevolg van het hebben van seks (veilig of niet doet er dan niet meer terzake) geheel en alleen op het conto van de personen die deze seks hadden.

Wat overigens in geen geval voor of tegen abortus pleit in mijn ogen. Ik vind het ook heel raar om te zeggen dat je voor of tegen abortus bent. Ik kan niet echt zeggen dat ik voor abortus ben. Het is nu eenmaal een ingreep die ik liever niet uitgevoerd zou zien worden en ik neem aan dat een ieder dat liever niet zou hebben, gezien de risico's en mogelijke gevolgen. Het is echter wel een mogelijkheid om nog veel verschrikkelijkere manieren van zwangerschapsafbreuk tegen te gaan. Vroeger staken vrouwen gewoon een mes in hun buik of probeerden op wat voor manier dan ook een miskraam te krijgen zodat ze geen kind zouden krijgen. Je kan je dan afvragen wat je moreel gezien erger vind en de vraag is of Nonexistinghero dan nog steeds vind dat hij/zij nog steeds moreel gezien gelijk heeft. Alhoewel hij/zij natuurlijk wel uit een mooi stukje Nederland komt, maar dat terzijde..

Er was trouwens laatst een erg interessante aflevering bij Oprah over een meisje van 15 dat zwanger was geraakt, het verborgen had gehouden voor haar ouders. Vervolgens ging haar vriendje op haar buik staan om de buik te verbergen en kreeg ze het kind op het toilet. Vervolgens nam ze het kind mee naar haar slaapkamer, ging nog ff naar het avondeten en heeft daarna een mes door het lichaampje van het kind gestoken. Waarna haar vriend het lijkje verstopt heeft in een zak en in één of andere visvijver heeft geflikkerd. Dat laat je toch wel realiseren hoe belangrijk het in eerste instantie is om te kunnen praten over ongewenst zwanger raken (op jonge leeftijd iig) en de keuze die je daarna maakt is denk ik alleen over te laten aan de personen zelf en de mensen die hen daarbij al dan niet kunnen ondersteunen in de nieuwe ontstane situatie.
'k Vind dat ik moreel gezien nog steeds gelijk heb. Want als je een mes in je buik steekt ofzo dan is het nog steeds een soort abortus and vermoord je eigenlijk je kind 'direct' in plaats van 'indirect'.

Maar goed... 'k betwijfel of iemand hier er wel zoveel als mij over heeft nagedacht. En zelfs als ze dat hebben dat hebben ze 100% zekers andere waarden dan mij en is hun conclusie toch meestal tegensprekend tegen die van mij.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2007, 09:01   #72
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Voor, ik vind dat de keuze voor abortus bij de vrouw moet liggen, wie ben ik als "man" ( ) om te beslissen of zij er mee door moet gaan of niet
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2007, 22:02   #73
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Voor. Ik vind de vraag of er voor betaald moet worden nog het lastigst .
Waarom is moorden erg (of het moord is ga ik niet op in, want daat verschillen de meningen zo over, sommige mensen krijg je niet omgepraat)? Omdat de nabestaanden iemand moeten missen. Voor de persoon zelf maakt het niet zoveel uit, hij of zij zal er weinig van merken. Als je in het hiernamaals gelooft kun je het hier natuurlijk mee oneens zijn. Maar anders zie ik niet waarom je dit niet zou kunnen denken. Maar wees niet beledigt, het laatste wat ik wil is iemand op (of was het 'voor?) het hoofd stoten.
Vreemd genoeg heeft een embryo of foetus nog maar bar weinig mensen die om hem/haar geven (nabestaanden). De moeder zou de eerste zijn, maar die is nu juist degene die meestal de abortus wil laten plegen.
Rest nog de vraag over de risico's. Daar is al over grepraat geloof ik. Voor zover ik weet is het idd gevaarlijker om een kind te baren dan een abortus te laten plegen. Toch?
Dan de vraag over de kosten. Als je abortus gebruikt als anti-conceptie middel vind ik het best asociaal om de belastingbetaler daar voor te laten dokken. Al weet ik niet zeker of abortus nu gratis is of niet (of hoe het ook moge zitten met de kosten, keine ahnung).
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2007, 06:49   #74
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Dan de vraag over de kosten. Als je abortus gebruikt als anti-conceptie middel vind ik het best asociaal om de belastingbetaler daar voor te laten dokken. Al weet ik niet zeker of abortus nu gratis is of niet (of hoe het ook moge zitten met de kosten, keine ahnung).
Daar heb je toch gewoon een ziektekostenverzekering voor..
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2007, 16:45   #75
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Ja ik weet het niet. Misschien zat het niet in het pakket ofzo.
Mijn sperma heeft trouwens nog nooit een kind verwekt dus ik kan alles zoiezo niet goed inschatten. Gevoelens-technisch. Al had ik ergens een keer gelezen dat er meer vrouwen blij zijn dan verdrietig na afloop. Een paar maanden geleden had ik daarvan de bron hier ergens gepost.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2007, 13:59   #76
ijsthee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

in eerste instantie ben ik uiteraard tegen abortus.. een kindje kan er ook nix aan doen ,door een foutje.. dat is je eigen verantwoordelijkheid..
MAargoed als je nog studeert, en eigelijk nog geen verantwoordelijkheid op je kan nemen en het financieel alles behalve voor elkaar hebt.. volgens mij is het dan zo dat zo'n kindje er beter niet kan zijn.. leg ik wel bot uit dit.. maar goed een kindje verdient een goede omgeving en verzorging, en kost veel tijd en verantwoordelijkheid, en als je dat niet kan geven.. tja....
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 14:17   #77
whateveurrrrrr
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het blijft moord
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 14:24   #78
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door whateveurrrrrr Bekijk Bericht
het blijft moord
ff tussende regels door
wist je dat er meer doden vallen van ongewenste zwangerschappen die wel door gaan (en de gevolgen daarvan) dan door abortussen?
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 14:27   #79
whateveurrrrrr
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

... neen wist ik niet
maar kheb zoiet van "je weet maar nooit"
tkan dat het kind dat wel overleefd,
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 14:28   #80
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Als het een mongooltje is of iets anders me chornische ziekte of lichamelijke verlamming of een of andere geestelijk gehandicapt dan ben ik 101% voor abortus
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 14:31   #81
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door whateveurrrrrr Bekijk Bericht
... neen wist ik niet
maar kheb zoiet van "je weet maar nooit"
tkan dat het kind dat wel overleefd,
Ja, maar denk eens aan al die meisjes die door papa kapot worden gemaakt omdat ze perongeluk zwanger werden

Das stom natuurlijk voor die doos, maar het is wel een feit

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Als het een mongooltje is of iets anders me chornische ziekte of lichamelijke verlamming of een of andere geestelijk gehandicapt dan ben ik 101% voor abortus



zowiezo, als eenvrouw geen kind wil en het is een ongeluk pak ik de stofzuiger wel.
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 14:32   #82
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door whateveurrrrrr Bekijk Bericht
... neen wist ik niet
maar kheb zoiet van "je weet maar nooit"
tkan dat het kind dat wel overleefd,
Ja, maar denk eens aan al die meisjes die door papa kapot worden gemaakt omdat ze perongeluk zwanger werden

Das stom natuurlijk voor die doos, maar het is wel een feit

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Als het een mongooltje is of iets anders me chornische ziekte of lichamelijke verlamming of een of andere geestelijk gehandicapt dan ben ik 101% voor abortus

insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 17:34   #83
-Manu-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Prestige Bekijk Bericht
Ik ben zelf voor abortus, maar dat argument: je kind is namelijk nog geen kind vind ik onjuist. Een foetus van 5 weken heeft al handjes, voetjes.. Het is een miniatuur baby. Het is dus niet zomaar een ondefineerbaar klompje, maar het ziet er uit als een echte baby. Maar toch vind ik, dat als je je kind niets te bieden hebt bijvoorbeeld, dat je de keuze moet hebben om voor abortus te kiezen.
Dat is niet waar. Een foetus van 5 weken is geen foetus maar een embryo. Men kan pas van een foetus spreken van de 8ste week, omdat er pas vanaf dan sprake is van een duidelijk menselijk uitzicht. (Heb ik pas nog moeten leren voor bio )
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2007, 08:24   #84
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

ik heb er geen enkel probleem mee... Als wij ons al gaan bemoeien met de levens / keuzes van andere mensen...
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2007, 20:55   #85
hippie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb me vreselijk op lopen winden om sommige reacties hier op de stelling.

Er mag niet te licht gedacht worden over abortus, maar een persoon hier op het forum doet net alsof, wanneer een meisje een fout maakt en zwanger raakt 'ze dus ook maar de consequenties moet dragen'. Dit is dus fucking bull shit. Een kind moet gewild zijn. We hebben de mogelijkheden om abortus uit te voeren, waarom dit meisje straffen? ik kan niet begrijpen dat er uberhaupt nog zulke conservatieve mensen bestaan.

2007 guys...
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2007, 06:38   #86
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door hippie Bekijk Bericht
Ik heb me vreselijk op lopen winden om sommige reacties hier op de stelling.

Er mag niet te licht gedacht worden over abortus, maar een persoon hier op het forum doet net alsof, wanneer een meisje een fout maakt en zwanger raakt 'ze dus ook maar de consequenties moet dragen'. Dit is dus fucking bull shit. Een kind moet gewild zijn. We hebben de mogelijkheden om abortus uit te voeren, waarom dit meisje straffen? ik kan niet begrijpen dat er uberhaupt nog zulke conservatieve mensen bestaan.

2007 guys...
inderdaad!! een abortus doe je niet voor het plezier, er hangt altijd wel een goede reden aan vast!! Een ongewenst kind zijn is volgens mij erger dan iemand van ons het zich kan voorstellen. Geef vooral geen commentaar over abortus als je er zelf nog niet mee geconfronteerd bent geweest
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2007, 16:31   #87
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

er zijn al teveel mensen...

,maar ze komen maar niet op dit forum
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2007, 19:48   #88
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door hippie Bekijk Bericht
Ik heb me vreselijk op lopen winden om sommige reacties hier op de stelling.

Er mag niet te licht gedacht worden over abortus, maar een persoon hier op het forum doet net alsof, wanneer een meisje een fout maakt en zwanger raakt 'ze dus ook maar de consequenties moet dragen'. Dit is dus fucking bull shit. Een kind moet gewild zijn. We hebben de mogelijkheden om abortus uit te voeren, waarom dit meisje straffen? ik kan niet begrijpen dat er uberhaupt nog zulke conservatieve mensen bestaan.

2007 guys...
jup, maar Nonexistinghero is al niet meer actief op dit forum (as far as i know)
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2007, 16:49   #89
Denathy
Lid
 
Geregistreerd op: 7 April 2007
Berichten: 277
Standaard

uh arbortus moet mogelijk zijn. Keuze is aan de moeder/ouders om arbortus te laten plegen of niet. als ze dan achteraf spijt krijgen is het hun eigen schuld.
Denathy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 21:21   #90
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans Bekijk Bericht
Als het zo makkelijk was om de "schuld" (als er al sprake kan zijn van een schuldvraag) bij de pil neer te leggen, dan ligt de schuld dus ook bij de fabrikant van die pil en zou je dus de fabrikant verantwoordelijk kunnen stellen voor het zwanger worden. Kortom de kosten kunnen verhalen bij de fabrikant. Dat zou betekenen dat je zelfs als je het kind krijgt je dan nog de fabrikant om allimentatie zou kunnen vragen. Aangezien dit allemaal onmogelijk is binnen ons wettelijke systeem en er dus geen sprake is van schuld komt de verantwoordelijkheid voor het zwanger raken als gevolg van het hebben van seks (veilig of niet doet er dan niet meer terzake) geheel en alleen op het conto van de personen die deze seks hadden.
Volgens mij zegt de fabrikant van een anti conceptie pil altijd dat de pil niet voor 100% betrouwbaar is, om dit soort schuld verhalen te voorkomen. dus je zou sowieso nooit de schuld bij de fabrikant kunnen neerleggen (ditzelfde voor condooms) ik zou het gewoon op "bad luck" gooien, als je zwanger wordt, ondanks de pil EN condoom gebruik... maar ik denk wel dat de kans op een miljoen groter is.
zover de reactie op die quote...

Verder interesseerd het me niet wat een vrouw in welke situatie dan ook met haar kind doet. Als een vrouw kiest voor aburtus, dan zal ze daar haar redenen voor hebben, ik ge me daar niet mee bemoeien, en ik vind dat andere de keuze van die vrouw moeten respecteren, of ze het er nu mee eens zijn of niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 16:52   #91
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben voor abortus, als een meisje bijvoorbeeld heel jong al zwanger word vind ik wel dat ze het kind moet weghalen aangezien ze meestal dan nog op school zit. En meestal wil de vader niks meer met het meisje te maken hebben en dan zit zij ermee.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2007, 16:05   #92
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben 100% tegen abortus

een paar uitspraken waar ik het mee eens ben.
De vrouw is baas over haar eigen lichaam. Maar de foetus behoort niet tot het lichaam van de vrouw. In genetisch opzicht zijn de moeder en haar baby twee aparte individuen.

Alleen God beslist over leven en dood.

Het kind kan er niet aan doen dat het ongewenst is en heeft dus recht op een leven.

Adoptie is een zeer goed alternatief voor abortus, zo heeft het kind nog een toekomst.

Een ongewenst kind is niet noodzakelijk een ongelukkig kind.

Abortus betekent letterlijk verloren gaan.
en dat is wat je doet. je laat een leven verloren gaan. je dood iemand. je neemt het leven af van dat kind. kortom je vermoord het.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2007, 21:33   #93
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Alleen God beslist over leven en dood.
Weer zo een...
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Het kind kan er niet aan doen dat het ongewenst is en heeft dus recht op een leven.
Ja dan zal dat kind vast een leuk leven krijgen als ongewenst kind.
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Adoptie is een zeer goed alternatief voor abortus, zo heeft het kind nog een toekomst.
Adoptie neemt niet de last van de vele maanden zwangerschap en de gevaren van de geboorte weg.
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Een ongewenst kind is niet noodzakelijk een ongelukkig kind.
Heb je wel grote kans op.
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Abortus betekent letterlijk verloren gaan.
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
en dat is wat je doet. je laat een leven verloren gaan. je dood iemand. je neemt het leven af van dat kind. kortom je vermoord het.
Planten worden ook MET MASSA'S Vermoord, genocide, niet? Daar zeur je ook niet om en die leven toch echt wel.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 08:34   #94
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht

Abortus betekent letterlijk verloren gaan.
het woord abortus betekent gewoon vroegtijdige geboorte of miskraam
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 15:42   #95
InLove
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naja ik ben wel voor arbortes
Moeilijk uitteleggen
Als je dat kind niet wilt waarom zal je dan wel gaan bevallen
En dan met tegenzin dat kind op voeden???
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 19:13   #96
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Weer zo een...
Lol
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2007, 22:21   #97
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Lol
Tja, je word er af en toe een beeeetje moe van
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2007, 07:48   #98
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
het woord abortus betekent gewoon vroegtijdige geboorte of miskraam
haha ik ben tegen een miskraam.. nee ik ben voor... laat ze maar komen, volgens mij komt abortus van aborteren wat afbreken betekend, in de zin van "iets stop zetten/annuleren" en een miskraam kies je niet zelf voor, dus dat is geen abortus
wikipedia......... komt ie....:

Abortus (arte) provocatus of opzettelijke vruchtafdrijving is de medische term voor het voortijdig afbreken van een zwangerschap door (medisch) ingrijpen. In het Nederlands wordt meestal de term abortus gebruikt voor deze handeling.

Het woord abortus betekent echter alleen voortijdige geboorte of miskraam. Een miskraam wordt door medici dan ook wel aangeduid als een "spontane abortus".
  Met citaat antwoorden
Oud 27 May 2007, 15:26   #99
Sammie_4
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik voor abortus, ik vind dat je je kind beter weg kan laten halen, dat ongwenst op de wereld brengen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2007, 19:07   #100
^Jumpyy_
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vindt abortus moord
Als je geen kind wil dan moeten ze daar rekening mee houden
En de pil of condoom gaan gebruiken, of andere dingen waar je geen kind kan krijgen sterrelasiren ofzo.
Als je vekracht word dan is het een ander verhaal

Laatst aangepast door Chrizlybeer : 13 June 2007 om 02:11
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.